امکان تقسیط بدهی کارفرمایان خوش حساب

گروه اجتماعی الف،   3970324094

قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان خوش حساب که در تمامی شعب سازمان تامین اجتماعی در حال اجرا است شامل کارفرمایان کارگاه‌های معدنی، تولیدی، خدماتی و صنعتی و اشخاص حقیقی و حقوقی است.

هدف از اجرای قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان خوش‌حساب کمک به کارفرمایانی است که درایجاد بحران و عدم پرداخت حق بیمه مقصر نبوده‌اند بلکه نوسانات ارزی و پدیده‌های طبیعی(زلزله و..) منجربه بدهی آن‌ها به سازمان تامین اجتماعی شده است.

کارفرمایان واجد شرایط تا ۱۰ تیرماه مهلت دارند درخواست خود را برای استفاده از مزایای بخشودگی جرائم بیمه‌ای به شعب تامین اجتماعی ارائه تا شعب نسبت به بررسی آن‌ها اقدام کنند. چنانچه کارفرمایان توان پرداخت یکجا بدهی را نداشته باشند، می‌توانند درخواست تقسیط بدهی خود را ارائه دهند و اگر در ۱۲ ماه تقسیط کنند از صددرصد بخشودگی برخوردار و چنانچه در ۱۸ ماه بدهی خود را پرداخت کنند از ۸۵ درصد بخشودگی بهره‌مند می‌شوند. اگر در ۲۴ ماه بدهی خود را تقسیط کنند از ۷۵ درصدبخشودگی برخوردار هستند و اگر در ۳۰  و یا ۳۶ ماه قسط بندی کنند به ترتیب از ۶۰ و۵۰ درصد بخشودگی برخوردار می شوند.

کارگاه‌های فعال مشمول استفاده از طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، کارفرمایان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به شعب تامین اجتماعی در سراسر کشور مراجعه کنند.