۳۰ درصد قطعه‌سازی کشور در خطر ورشکستگی قرار دارد

گروه اقتصادی الف،   3970324037

رئیس سابق انجمن قطعه سازی با بیان اینکه انحصارگرایی در خودروسازی کشور وجود دارد، گفت: عمدتا ۳۰ درصد قطعه سازان کشور در خطر ورشکستگی هستند.

رضا رضایی ‌در گفت‌وگو با تسنیم، درباره وضعیت قطعه سازان و خودرو کشور اظهار داشت: جامعه قطعه سازی کشور در تحریم اولیه آسیب جدی به آن وارد شده و گرفتار مشکلات بسیاری زیاد شدند. رئیس سابق انجمن قطعه سازان با بیان اینکه به دلیل مشکلات و تحریم‌ها خودروسازان نیز برای پرداخت مطالبات به قطعه سازان دچار مشکل شدند، افزود: به دلیل اینکه خودروسازهای خارجی کنار کشیدند و قطعه سازان سرمایه گذاری سنگینی انجام دادند هم اکنون با مشکلات مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمتی در قطعه سازی کشور تاکنون وجود نداشته است،گفت: اینکه گرانی قطعه سازی سبب گرانی خودرو شده است حرفی درستی نیست و خودروسازها هم از گرانی قیمت خودروها ابراز بی اطلاعی کرده و گرانی را برعهده دلال‌ها بازار می‌دانند.

مدیرعامل گروه صنعتی آذین خودرو با بیان اینکه خودروسازان خارجی از کشور خارج شدند، بیان کرد: این آشفتگی در بازار خودرو به دلیل عدم وجود سیستم عرضه و تقاضا در خودروسازی کشور است و انحصارگرایی در خودروسازی کشور است.

وی در پاسخ به سوالی درباره میزان ظرفیت قطعه سازان کشور نیز بیان کرد: عمدتا 30 درصد قطعه سازان کشور در خطر ورشکستگی هستند.