وزیر خارجه آلمان: اروپا باید از برجام دفاع کند

گروه جهان الف،   3970323206

وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد که اروپاییان باید از توافق هسته‌ای با ایران دفاع کنند تا از یک رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه با عواقب فاجعه بار همچنین برای امنیت اروپا جلوگیری کنند.

به گزارش فارس به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان در یک سخنرانی کلیدی در برلین به موضوع مناسبات اتحادیه اروپا با چین، روسیه و آمریکا تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و چالش های موجود برای جامعه ارزشی اتحادیه اروپا پرداخت.

وی در این باره گفت که ما باید شکاف هایی را که در سال های اخیر در اتحادیه ما تشکیل شده است را ببندیم. این شکاف ها شامل شکاف های بین شمال و جنوب و همچنین شکاف های بین شرق و غرب است. این باید پیشنهاد ما آلمانی ها به اروپا باشد.

هایکو ماس هم زمان هشدار داد که در عین حال این مسئله مهم است که برلین به عنوان یک معلم ارشد عمل نکرده بلکه به عنوان یک انگیزه دهنده که اروپا را قاطعانه پیش می برد رفتار کند. برای موفقیت در این راستا همبستگی کامل با فرانسه اهمیت دارد. ما باید به بلای ضرورت دستیابی به اتفاق نظر در اتحادیه اروپا خاتمه دهیم. این بلا قدرت های بیگانه را دعوت می کند که ما را از هم جدا کرده و از ما سوء استفاده کنند.

هایکو ماس همچنین به نقش چین در اروپای شرقی و مرکزی که آنجا از نظر اقتصادی و سیاسی نفوذ بیشتر و بیشتری به دست می آورد اشاره کرد.

وی بخصوص خواستار یک سیاست شرق جدید شده و گفت: هدف ما باید این باشد که با روسیه به نفع همه اروپاییان همکاری کنیم. وی همچنین از ایده یک شورای امنیت اروپایی که یک بار در سال با همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا دیدار می کند و هدف یک سیاست خارجی و امنیتی منسجم و استراتژیک را دنبال می کند حمایت کرد.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین با توجه به تک روی های بین المللی رئیس جمهور آمریکا خواستار یک سیاست خارجی مستقل و بر مبنای اعتماد به نفس اروپایی شده و گفت: تحت ریاست جمهوری ترامپ آتلانتیک گسترده تر شده است. ائتلاف های چند دهه های اخیر زیر سوال قرار گرفته؛ در این شرایط ماس از همکاری های متعادل جدید با آمریکا حمایت کرد.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین تصریح کرد: جایی که دولت آمریکا ارزش ها و منافع ما را به صورت تهاجمی زیر سوال قرار می دهد ما باید قدرتمندانه تر خود را نشان دهیم.

وی اولین آزمون در این راستا برای اروپا را مسئله توافق هسته ای لغو شده با ایران ارزیابی کرده و گفت: اروپاییان باید از این توافق دفاع کنند تا از یک رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه با عواقب فاجعه بار همچنین برای امنیت اروپا اجتناب کنند.

هایکو ماس همچنین درباره این امید که روابط دو سوی آتلانتیک بعد از پایان دوره حکومت ترامپ دوباره مانند سابق شود هشدار داده و گفت: متاسفانه این آسیب به اندازه ای جدی است که فراتر از دوران ریاست جمهوری ترامپ است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین