لزوم افزایش تدریجی حجم غذا پس از ماه رمضان

گروه سلامت الف،   3970323139

یک کارشناس ارشد تغذیه در همدان گفت: برای جلوگیری از مشکلات گوارشی و بروز چاقی لازم است حجم غذای استفاده شده توسط افراد پس از ماه مبارک رمضان به تدریج افزایش یابد.

مریم شلیله در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پس از ماه مبارک رمضان باید ضمن رعایت حجم مصرف وعده‌های اصلی غذایی، میان‌وعده‌ها نیز رعایت شود، توصیه کرد: پس از ماه رمضان همه افراد در هر رده سنی و جنسی تمام وعده‌های غذایی را بر اساس هرم راهنمای غذایی مصرف کنند علاوه بر این مصرف میان‌وعده را نیز فراموش نکنند.

وی ادامه داد: نان، غلات، میوه‌ها، سبزی، گوشت، حبوبات، شیر و لبنیات هرم راهنمای غذایی هستند که باید در هر وعده غذایی حداقل دو گروه از این هرم استفاده شود.

شلیله خاطرنشان کرد: در استفاده از وعده‌های غذایی به ویژه پس از ماه رمضان نباید زیاده‌روی شود چرا که پیامدهایی همچون چاقی را در پی‌خواهد داشت.

وی گفت: پس از ماه رمضان در وعده‌های اصلی و میان‌وعده‌ها نباید به هیچ‌وجه از غذاهای سنگین استفاده کرد چرا که دستگاه گوارش در طول یک ماه تقریبا استراحت داشته و در صورت مصرف غذاهای سنگین بیش از سایر اوقات سال دچار مشکلات گوارشی می‌شود.

یک کارشناس ارشد تغذیه در همدان در پایان گفت: توصیه می‌شود در میان‌وعده‌ها از غذاهای سبک با میزان کالری کم همچون نان و پنیر وگردو، یک فنجان شیر، میوه‌ها و سبزی‌ها استفاده شود.