چرا اسرائیل باید از بین برود

مرتضی حاجی احمدی، گروه تعاملی الف،   3970322278 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
چرا اسرائیل باید از بین برود

سئوال:
اسرائیل هم یکی از صدها کشوری است که به ضرب و زور اسلحه و جنگ و کشتار و مردم کشی و پیروزی یکی و شکست دیگری و یک کلام ظلم، ایجاد شده است. تاریخ مملو از این نمونه هاست. مگر پادشاهان ما در فتوحات خود کم ظلم کرده اند. آیا جهانگشایی نادرشاه و امثالهم، با اهداف صلح جویانه بوده است. قطعاً خیر. اسرائیل هم یکی از آنها. ظلمی رخ داده و کشوری ایجاد شده است.
چرا اسرائیل باید از بین برود. آیا بهتر نیست بجای این امر محال، فکری به بهبود وضعیت کنونی و تعامل بین اسرائیل و فلسطینی هایی بکنیم که از هفتاد سال جنگ و کشتار و آوارگی خسته شده اند.

جواب:
عبارات استفهامی تر و تمیز صدرالاشاره، نظر غالب جامعه روشنفکری ماست که البته اکثراً به تلویح بیان می شود. دکتر صادق زیبا کلام از مروجان فعلی این گزاره و طرز فکر است که البته از منظر تاریخی و با اغماض، صحیح و حداقل قابل اعتنا می باشد. اما از منظر حقیقت، یک فریب در آن لانه کرده است. غده چرکین اسرائیل در اثر جنگ دو ملت یا کشور حاصل نشده است. اسرائیل برنامه جامع استکبار برای نفوذ در قلب اسلام و نابودی بعدی آن است. ریشه کردن این جرثومه در نسل جدید حکومتهای عرب و برای مثال رژیم سعودی، برنامه نفوذ مورد اشاره را بهتر نشان می دهد. جمال عبدالناصر به محمد بن سلمان تبدیل شده است. طرح و برنامه همان است که به تصریح، نماد پرچم اسرائیل شده است.از نیل تا فرات. رفع مظلومیت قوم یهود هم، حتی بر فرض صحت رویدادی تاریخی و مورد مناقشه چون هولوکاست، بهانه ای بیش نیست. کدامیک از سران و مهتران این رژیم غاصب، زاده ی فلسطین هستند. چرا مسلمین باید تاوان ظلم مورد ادعایی را بدهند که در صورت صحت وقوع، نقشی در آن نداشته اند. آیا برای غرب متمول غیرممکن بود که برای بنی اسرائیل مثلا زجرکشیده ومظلوم ، جایی در یکی از بهترین نقاط خوش آب و هوای اروپای سبز تدارک دیده و ظلم مورد ادعایی را که خود عامل و سبب آن بوده اند، جبران کنند.

نابودی اسرائیل وعده قطعی قرآن کریم:
نگاه ما به مقوله نابودی اسرائیل، نگاهی عقیدتی و قرآنی و در چهارچوب صحنه همیشگی مبارزه بین حق و باطل است. آیات افساد بنی اسرائیل در قرآن کریم (سوره اسراء/ 4 تا 8 )، در معجزه ای کم نظیر، دو فساد عمده توسط بنی اسرائیل و دو انتقام الهی توسط مجاهدان فی سبیل الله را پیش بینی می کند. خلاصه این رویداد قرآنی به وصف ذیل است:

الف- بنی اسرائیل فسادی را در روی زمین انجام می دهد. بندگان خالص و با صلابت و مبارز الهی، با مجاهده فی سبیل الله، فساد اوّل را از بین می برند.
ب- بنی اسرائیل، فساد دوم را در حالی انجام می دهد که قوی تر هم شده است. جنگ بین مردان خدا و بنی اسرائیل با شدتی بمراتب بیشتر از نبرد اول، سبب تحقق وعده انتقام دوم الهی و به تبع آن نابودی کامل بنی اسرائیل می شود.

تفاسیر و مصادیق ارائه شده برای فساد و انتقام:
1- برای فساد اول و دوم مصادیقی چون به شهادت رساندنِ حضرت شعیا(ع)، حضرت زکریّا(ع)، حضرت یحیی (ع)، حضرت علی(ع)، حسنین(ع)، اقدامات بنی اسرائیل در صدر اسلام، اختلاف بنی اسرائیل در زمان حضرت سلیمان و تقسیم اسرائیل به دو کشورمجزا، فتنه های قبل ازظهور و دیگر موارد مشابه که بنی اسرائیل مستقیم و غیرمستقیم در آن نقش داشته است، بیان شده است.
2- برای انتقام و رفع فساد اول و دوم مصادیقی چون بختُ النَّصر، جالوت، اسپیانوس قیصر روم و طرطوز وزیر او، شاپور، حمله آشوری ها و کلدانی ها، فتح خیبر، فتح بیت المقدس توسط خلیفه دوم، قیام مختارثقفی، نبرد هیتلر، جنگ اعراب با اسرائیل، قیام حضرت مهدی(عج) و دیگر موارد مشابه بیان شده است.

نتیجه:
1- واضح و مبرهن است که مصادیقی چون بخت النصر، هیتلر و طرطوز، برای عبارت قرآنی "عباداً لنا" که نشان بندگان خالص و مجاهد فی سبیل الله است، صدق نمی کند.
2- تا زمان تشکیل رژیم جعلی اسرائیل در سال 1948؛ اکثر مفسران، این دو وعده الهی را تحقق یافته و مختومه می دانستند. تشکیل این رژیم، انقلابی در تفاسیر ایجاد کرد. بنی اسرائیل دوباره شکل گرفته بود و این امر تفاسیرقبلی را بی رنگ می نمود.
3- در حال حاضر، برای بنی اسرائیل، مصداقی خارجی جز رژیم غاصب اسرائیل وجود ندارد. بر این اساس، و با وجود رژیم غاصب اسرائیل، دست کم وعده ی دوم قرآن کریم تحقق نیافته است. برای مجاهدان فی سبیل الله و "عباداً لنا" هم تفاوتی نمی کند که در خاکریز مبارزه و انتقام اول باشند یا در موضع و سنگر انتقام آخر. "عباداً لنا " را هم می توان بهتر و واضح تر در چهره شهدای چون عماد مغنیه و هزاران هزار کوه با صلابت دیگر چون شیخ حسن نصرالله مشاهد نمود. مهم آن است که فساد شکل گرفته است. ما در وسط سناریویی هستیم که خدا آن را مشیت فرموده است. نبرد بین حق و باطل با شاخص قرآن.

معجزه ی پیش بینی قرآن کریم در آیات افساد بنی اسرائیل، درکِ معادلات جهانی و منطقه ای امروز را ساده می کند.