آخرین وضعیت پرونده تعرض به دانش‌آموزان غرب تهران

گروه اجتماعی الف،   3970319196 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

بیش از یک هفته از ماجرایی تکان دهنده آزار و اذیت دانش‌آموزان مدرسه‌ای در منطقه دوتهران گذشته است، حالا از مجلس شورای اسلامی خبر می‌رسد که وزیر آموزش و پرورش همین هفته برای ارائه گزارشی از حادثه در یکی از مدارس پسرانه غرب تهران به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌رود.

به گزارش ایران، قرار است محمد بطحایی با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده درباره این حادثه تلخ به اعضای کمیسیون ارائه دهد. علاوه بر این مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲تهران هم به‌طور جدی پیگیری تخلفات این مدرسه هستیم و در این باره کوتاهی نمی‌کنیم. ناصر کوهستانی با اشاره به اینکه در حال حاضر پرونده در دست بررسی است، اظهار داشت: امروز اخبار جدیدتری درباره رونده پیگیری قضایی این موضوع به‌دست می‌آوریم.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲ شهر تهران در خصوص وضعیت ادامه فعالیت مدرسه غیردولتی متخلف این منطقه گفت: پس از پایان امتحانات یعنی در هفته آینده وضعیت ادامه فعالیت مدرسه را اعلام خواهیم کرد. هم‌اکنون پرونده ناظم متخلف این مدرسه روند قضایی خود را بسرعت طی می‌کند و مراجع قضایی باید راجع به حکم پرونده نظر دهند. وی درباره فعالیت این مدرسه گفت: پرونده این مدرسه در شورای نظارت مدارس غیردولتی بررسی شده است و اعلام وضعیت ادامه فعالیت مدرسه در شرایط کنونی که دانش‌آموزان در فصل امتحانات هستند موجب نگرانی آنها و خانواده‌ها می‌شود. بنابراین پس از پایان امتحانات یعنی در هفته آینده وضعیت ادامه فعالیت مدرسه را اعلام خواهیم کرد.

کوهستانی درپاسخ به اینکه اخباری مبنی بر اینکه آموزش و پرورش از ناظم متخلف مدرسه غرب تهران شکایتی مطرح نکرده است، منتشر شد، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش در روز هشتم خرداد ماه از معاون خاطی مدرسه معین به دادسرای ناحیه ۲۱ (ویژه ارشاد) شکایت کرده است و متن شکایت هم در سایت‌ها منتشر شده است.


تیم مداخله در بحران در مدارس مستقر می‌شود
تعرض به دانش‌آموزان یک مدرسه در تهران موجب شد تا پای تیم‌های مداخله در درمان و فوریت‌های اجتماعی که تا مدت‌ها از مدارس دور بودند به مدارس کشیده شود. موضوعی که مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش به آن اشاره کرد و به خبرنگار «ایران» گفت: موضوع وضعیت روحی و روانی دانش‌آموزان برای ما بسیار مهم است و در این باره با همکاری دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارتخانه برنامه‌های بسیاری را تدوین کرده‌ایم. در سال گذشته موضوع آسیب‌های اجتماعی مدارس را بررسی کردیم و البته در نظر داریم که نقشه خطرپذیری آسیب‌های اجتماعی در مدارس را تهیه کنیم.

اگر این نقشه تهیه شود می‌توانیم در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و درمان آن در مدارس موفق عمل کنیم.
غلامحسین شکوهی افزود: در معاونت تربیت بدنی و سلامت برنامه نماد در راستای پیشگیری از آسیب‌ها در حال اجراست. برنامه‌ریزی برای ایجاد تیم‌های مداخله در درمان و فوریت‌های اجتماعی را نیز در دست انجام داریم.

البته تشکیل تیم مداخله در بحران‌های اجتماعی به حوزه اداره کل آسیب‌ها بازمی‌گردد. بر این اساس اگر دانش‌آموزی در معرض آسیب اجتماعی قرار گرفته و نیاز به مداخلات فوری داشته باشد همکاران ما در حوزه‌های مختلف ورود کرده و برنامه‌ریزی می‌کنند که مورد توجه ویژه قرار بگیرد. وی با اشاره به اینکه در این طرح می‌خواهیم در زمینه پیشگیری از آسیب‌ها موفقتر عمل کنیم گفت: می‌خواهیم تیمی متشکل از روان شناس بالینی ، روان شناس مددکار اجتماعی و مشاوره در مدارس مستقر کنیم تا به وضعیت روحی و روانی دانش‌آموزان را بررسی کنیم و اگر دانش‌آموزی مشکلی داشته باشد در این تیم بررسی شود.

شکوهی با اشاره به تعرض دانش‌آموزان یک مدرسه از سوی ناظم اظهار داشت: متاسفانه در این مدرسه اصلاً مشاوری وجود نداشت تا دانش‌آموزان بتوانند مشکلات خودشان را با او در میان بگذارند البته یک مشاور سه روز در هفته و به صورت نیمه وقت در مدرسه وجود داشت که کارهای تحصیلی دانش‌آموزان را انجام می‌داد. این مشاور اصلاً با دانش‌آموزان گفت‌و‌گو نمی‌کرد و کار تخصصی مشاوره‌ای نداشت. این موضوع ضعف مدارس است چرا که اگر یک مشاور در مدرسه وجود داشته باشد می‌تواند تمام ضعف‌های مدرسه را شناسایی و با منطقه در میان بگذارد. به‌گفته وی بر اساس سند تحول بنیادین ما نیاز به 35 هزار مشاور در مدارس داریم و این کمبود را باید جبران کنیم.


آخرین وضعیت پرونده تعرض به دانش‌آموزان غرب تهران
رئیس دادگستری استان تهران؛ در خصوص آخرین وضعیت تعرض به دانش‌آموزان در مدرسه‌ای در غرب تهران اظهار کرد: این پرونده در دادسرا و در مرحله تحقیقات قرار دارد. غلامحسین اسماعیلی به باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بعد از دستور ویژه از سوی رئیس قوه قضائیه، برای رسیدگی به این پرونده هم در مرحله دادسرا و هم در مرحله دادگاه قضات ویژه در نظر گرفته شده است تا کار تحقیقات و صدور حکم در اسرع وقت و با جامعیت انجام شود.

البته ما دقت را فدای سرعت نمی‌کنیم و تاکید شده است که در این پرونده به تمام ابعاد وقوع جرم رسیدگی شود. رئیس دادگستری استان تهران گفت: پرونده تعرض به دانش‌آموزان مدرسه‌ای در غرب تهران در دادگاه کیفری دو استان تهران رسیدگی می‌شود.


اسماعیلی ادامه داد: با توجه به تحقیقات اولیه و اتهاماتی که تاکنون مطرح شده، این پرونده در دادگاه کیفری دو استان تهران (دادگاه ویژه کارکنان دولت) رسیدگی می‌شود؛ مگر اینکه بعد از تحقیقات بعدی اتهامات دیگری مطرح شود که در این صورت پرونده به دادگاه دیگری ارجاع داده می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین