خلیلی: کی‌روش دستش را رو نمی‌کند/ امیدوارم شگفتی‌ساز جام‌جهانی شویم

گروه ورزشی الف،   3970319012

بازیکن پیشین تیم ملی امیدوار است ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شگفتی‌ساز شود.

محسن خلیلی در گفت‌وگو با ایسنا درباره شرایط تیم ملی فوتبال در فاصله کمتر از دو هفته تا جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، اظهار کرد: اگر از ابتدای ماجرا بخواهم صحبت کنم باید بگویم که تیم ملی شرایط خوبی در مقدماتی جام جهانی داشت و توانست با بازی‌های خوبی که به نمایش گذاشت به عنوان اولین تیم آسیایی به جام جهانی روسیه صعود کند. در آن زمان یکسری حواشی پیرامون تیم وجود داشت که تاکنون ادامه پیدا کرده است.

بازیکن پیشین تیم ملی با اشاره به ملی‌پوشان خوبی که هم در اروپا و هم داخل ایران بازی می‌کنند، درباره دیدارهای تدارکاتی ایران با ازبکستان و ترکیه گفت: دیدارهای تدارکاتی همیشه برای دستیابی تیم‌ها به تاکتیک‌های مدنظر سرمربی و محک زدن بازیکنان است. کی‌روش نشان داده که تا تورنمنت اصلی دست خودش را رو نمی‌کند. از بررسی بازی مقابل ازبکستان و ترکیه نمی‌توان درباره سطح تیم ملی ارزیابی کاملی کرد. همیشه این طور است که مربیان در بازی‌های پخش زنده تاکتیک‌های خودشان را لو نمی‌دهند.

او همچنین معتقد است بازی‌های تدارکاتی، ترفندی برای گمراه کردن رقبای اصلی ایران در جام جهانی است. خلیلی در ادامه می‌گوید: در این بازی‌ها، تیم طوری بازی می‌کند که تیم‌های حریف تصور کنند می‌توانند از نقاط خاصی به تیم لطمه بزنند ولی در بازی اصلی شرایط متفاوت است و تاکتیک‌های اصلی تیم ملی در این دیدارها مشخص خواهد شد.

محسن خلیلی در پاسخ به این سوال که کدام بخش از تیم ملی را نقطه قوت ایران در جام جهانی می‌داند، بیان کرد: از الان نمی‌توان راجع به این موضوع صحبت کرد چون در فوتبال همیشه شگفتی رخ می‌دهد. امیدوارم در این دوره از جام جهانی، ایران شگفتی ساز باشد. نقطه قوت تیم ملی در جام جهانی نیروی جوان، غیرت و همدلی بازیکنان است.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره انتقاداتی که به لیست ۲۴ نفره تیم ملی شد، تصریح کرد: این اتفاق سالیان سال است که نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا رخ می‌دهد. تنها تفاوتی که این بار وجود دارد این است که حساسیت‌ها نسبت به سال‌های قبل بیشتر شد وگرنه سال‌های قبل هم این ماجراها وجود داشت. فضای مجازی و حضور گسترده مردم در این فضا دلیل افزایش انتقادات به لیست اخیر تیم ملی و بازتاب گسترده آن است.

خلیلی نظرش درباره لیست تیم ملی را از دو منظر بیان می‌کند: به نظرم باید به سلیقه مربی احترام گذاشت و اجازه داد انتخاب‌هایش را انجام دهد. در نهایت هم سرمربی پاسخگوی نتایج باید باشد. این نظری است که از بعد فنی می‌توانم درباره لیست تیم ملی مطرح کنم. اگر بخواهم در حالت متعصبانه درباره لیست تیم ملی صحبت کنم، نظرم به این گونه است که خیلی دوست داشتیم سید جلال حسینی که رهبر خط دفاعی تیم ملی بود و قابلیت‌های فراوانی دارد یا وریا غفوری که فصل خوبی را در استقلال و تیم ملی پشت سر گذاشت، در فهرست تیم ملی حضور داشته باشند. با این حال باید به نظر سرمربی و انتخاب‌هایش احترام گذاشت.

او افزود: مسلما جای خالی این دو بازیکن احساس خواهد شد ولی تصمیمی است که گرفته شده و دیگر نباید زیاد به آن پرداخت. در برهه کنونی باید انرژی مثبت به تیم و بازیکنان داد و برای موفقیت تیم ملی دعا کنیم.

بازیکن پیشین تیم ملی در واکنش به اظهارات کی‌روش مبنی بر جدایی از تیم ملی پس از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، اظهار کرد: من اگر جای کی‌روش بودم، الان این صحبت‌ها را نمی‌کردم. البته من در جایگاه او نیستم منتها قبل از تورنمنت‌های بزرگ بهتر بود راجع به آن صحبت نمی‌شد. مسلما در صورت جدایی کی‌روش باید سرمربی بزرگی که در حد و قواره او است، جایگزین کی روش شود.

خلیلی در ادامه درباره لغو دیدار دوستانه ایران و یونان گفت: باید قبول کنیم هر تیمی حاضر نمی شود با ما بازی کند. دست فدراسیون فوتبال هم در این قضیه باز نیست. ما نتوانستیم مانند تیم‌های دیگر بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های بزرگ داشته باشیم. باید با همین وضعیت به جام جهانی برویم و دلخوش به دعای مردم و ساق پای بازیکنان باشیم. نبرد جام جهانی، نبرد سختی است و ما در گروه دشواری با حضور قهرمان جام جهانی، قهرمان اروپا و قهرمان آفریقا قرار گرفتیم.

پیشکسوت فوتبال ایران در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: از همین جا آرزوی موفقیت برای بازیکنان و کادرفنی تیم ملی می‌کنم. امیدواریم بتوانیم شگفتی‌ساز جام جهانی باشیم. مطمئنا دعای خیر مردم هم پشت تیم ملی است. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین