خروج آمریکا از برجام برای کدام گروه در ایران عبرت شد؟

گروه سیاسی الف،   3970319007 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت که خروج آمریکا از برجام موجب شد تا گروهی که در کشور به رابطه با آمریکا امید داشتند، به این نتیجه رسیدند که این کشور رژیمی بدعهد است.

محسن اسماعلی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با تسنیم، درباره خروج شرکت‌های خارجی از کشور پس از خروج آمریکا از برجام گفت: آمریکایی‌ها خیال می‌کنند با خروج از برجام کار بزرگی انجام داده‌ و ما را در تنگناهای خاصی می‌گذارد در حالی که با خروج این کشور از برجام انسجام و وحدت در کشور عینیت بیشتری پیدا کرده و گروهی که در کشور به رابطه با آمریکا امید داشتند، به این نتیجه رسیدند که آمریکا رژیمی بدعهد است.

وی افزود: امروز روزی است که مردم و مسئولان نظام  باید با هم یکصدا باشند و به تعبیر امام خمینی مانند یک ید واحده در برابر تمامی دشمنی‌ها ایستادگی کنند. 

اسماعیلی درباره سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره برجام که فرمودند "این خواب آشفته کشورهای اروپایی که هم تحریم‌ها باقی بماند و هم برنامه هسته‌ای ایران تعلیق باشد، تعبیر نخواهد شد" گفت: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند خواب آشفته کشورهای اروپایی درباره ایران  تعبیر نمی‌شود برگرفته از شناخت عمیقی ایشان از  تاریخ ایران و اعتمادی است که به مردم ایران دارند. 

وی افزود: ملت ایران یک ملت مسلمان و غیرت‌مند است و حافظه تاریخ نیز نشان می‌دهد که ایرانیان هیچگاه بر سر عناصر اقتدار و مولفه‌های شرف و حیثیت خود معامله نکرده‌اند. 

به گفته عضو حقوقدان شورای نگهبان، دشمنان جمهوری اسلامی  خواهند دید که   ایران اسلامی  با برجام و یا  بدون برجام،‌ تحت رهبری مقام معظم رهبری راه خود را به سمت رسیدن به اهداف تعیین شده با قدرت ادامه می‌دهد.