گروه B جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه؛ جدال همسایه‌های ایبری/ مردان کی‌روش شگفتی‌ساز می‌شوند؟

گروه ورزشی الف،   3970317016 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

تیم‌های پرتغال و اسپانیا به عنوان دو مدعی صعود از گروه در کنار ایران و مراکش قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، در ادامه بررسی گروه‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به بررسی گروه دوم  این رقابت‌ها می‌پردازیم؛ جایی که اسپانیا، پرتغال و مراکش همسایه‌های شبهه جزیره ایبری در کنار تیم ملی ایران قرار دارند.

* ایران

تیم ملی ایران با نتایج درخشان خود، آماده خلق شگفتی در جام جهانی روسیه می‌شود. نتایج درخشان ایران در سال‌های اخیر، این تیم را به بهترین تیم قاره کهن تبدیل کرده است. ایران برای نخستین بار توانست دو بار متوالی به جام جهانی صعود  کند و مدت زمان زیادی از آخرین شکست این تیم در بازی‌های رسمی می‌گذرد. ایران در پنجمین صعود خود به جام جهانی، به صعود از گروه فکر می‌کند و هر نتیجه‌ای جز این برای شاگردان کی‌روش ناکامی محسوب می‌شود. پیروزی در بازی قرن مقابل آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، بهتری نتیجه ایران در تاریخ جام‌های جهانی محسوب می‌شود.

* ستاره

سردار آزمون

مهاجم جوان و لژیونر ایران، از سال ۲۰۱۵ به محبوب‌ترین بازیکن این تیم تبدیل شده است. سن کم و توانایی‌های بالای سردار در خط حمله، سایر مهاجمان این تیم را به نیمکت منتقل کرده و کی‌روش حساب زیادی روی مهاجم اصلی تیمش باز می‌کند. آزمون که چند سال است در روسیه بازی می‌کند و همیشه اخباری مبنی بر انتقالش به انگلیس و ایتالیا به گوش می‌رسد، امیدوار است با درخشش در جام جهانی روسیه و صعود ایران به دور دوم بازی‌ها، به یکی از پنج لیگ معتبر اروپا برود.

* سرمربی

کارلوس کی‌روش

حضور هفت ساله کی‌روش روی نیمکت ایران، مهم‌ترین عامل اوج گرفتن این تیم در سال‌های گذشته بوده است. خیلی از کارشناسان او را ستاره تیم ملی ایران می‌دانند. مرد پرتغالی با روش کاری خود که مبتنی بر نظم و انضباط است توانست محیطی مناسب را در تیمش به وجود بیاورد و از این طریق نتایج درخشانی رقم زده و رکوردهای متعددی را شکسته است. او به عنوان سرمربی تیم ملی ایران با تحمل مشکلات فراوان در تیمش، این بار به فکر صعود است و خودش هر نتیجه‌ای جز این را قبول ندارد.

* تیم ملی ایران در یک نگاه

افتخارات: سه بار قهرمانی جام ملت‌های آسیا

بهترین گلزن: علی دایی (۱۰۹ گل)

بیشترین بازی: جواد نکونام (۱۵۱ بازی ملی)

نحوه صعود: صعود به عنوان تیم نخست گروه A در آسیا

عملکرد دوره قبل: حضور در دور گروهی

* مراکش

مراکشی‌ها بعد از سال ۱۹۹۸ برای اولین بار جواز حضور در جام جهانی را به دست آوردند. ایران در اولین دیدار خود باید ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد ۹۷) ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران در ورزشگاه سنت پترزبورگ برابر مراکش به میدان برود.

مراکش بعد از سال‌ها توانست جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد. این تیم آفریقایی آخرین بار در سال ۱۹۹۸ در جام جهانی در گروه نخست با برزیل، نروژ و اسکاتلند هم‌گروه بود که از صعود به مرحله بعد بازماند. این تیم تنها یک بار در جام ملت‌های آفریقا قهرمان شده که به سال ۱۹۷۶ برمی‌گردد. این تیم در چهار دوره حضور خود در جام جهانی تنها یک بار توانسته به دور دوم راه یابد که آن دوره سال ۱۹۸۶ بود که مراکش توانست راهی دور دوم جام جهانی شود.

با این حال بعد از سال‌ها غیبت، پسران صحرا توانستند در رقابت با ساحل عاج به عنوان تیم نخست گروه جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورند. فرصت خوبی که حالا در اختیار مراکشی‌ها قرار گرفته تا بتوانند خود را به باشگاه‌های بزرگ دنیا نشان دهند.

* ستاره

مهدی بن عطیه

مهدی بن عطیه مدافع تیم ملی مراکش که در عضویت تیم یوونتوس قرار دارد و سابقه بازی برای بایرن مونیخ را در کارنامه ورزشی خود دارد، ستاره مراکشی‌ها است که تاثیر زیادی هم در صعود تیم ملی کشورش به جام جهانی ایفا کرد. او که بیش از ۵۰ بازی ملی در کارنامه دارد سابقه بازی برای رم ایتالیا را نیز دارد. دو قهرمانی در بوندسلیگا و دو قهرمانی در سری A از افتخارات او محسوب می‌شود و در تابستان مهمترین رویداد خود را تجربه خواهد کرد.

* سرمربی

هرو رنارد

هرو رنارد از مربیان کارکشته‌ای است که از سال ۲۰۱۶ هدایت تیم ملی مراکش را بر عهده داشته و با این تیم توانست جواز حضور در جام جهانی را در گروهی سخت به دست بیاورد تا محبوبیت او بیش از قبل شود. او در خیلی از کشورهای آفریقایی از جمله ساحل عاج و زامبیا مربیگری کرده است و در لیگ فرانسه نیز سابقه مربیگری در لیل و سوشو را دارد. این مربی ۴۹ ساله فرانسوی در پست دفاع برای چند تیم فرانسوی از جمله کان بازی کرده است.

* تیم ملی مراکش در یک نگاه

افتخارات: یک قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا ۱۹۷۶

بهترین گلزن: احمد فراس  (۴۲ گل زده)

بیشترین بازی: نورالدین نایبت (۱۱۵بازی)

نحوه صعود: تیم اول گروه

عملکرد دوره قبل: -

* پرتغال

تیم ملی فوتبال پرتغال با حضور ستاره خود امیدوار است پس از اروپا قهرمان جهان نیز بشود. بهترین افتخار تیم دوم شبه جزیره ایبری، مقام سومی جام جهانی است. پرتغال حتی با حضور بهترین بازیکن اروپایی جهان در جام جهانی نتایج چندان درخشانی نگرفته است. با این حال قهرمانی در یورو ۲۰۱۶ فرانسه باعث شد امیدها نسبت به این تیم در جام جهانی پیش رو بیشتر شود. کریستیانو رونالدو می‌تواند در روسیه جام جهانی متفاوتی را به همراه هم‌تیمی‌هایش تجربه کند اما باید بزرگان دیگری همچون آلمان، برزیل، اسپانیا، فرانسه یا حتی آرژانتین لیونل مسی را کنار بزند. این تیم توانست با پشت سر گذاشتن سوییس قدرمند به صورت مستقیم راهی روسیه شود.

* ستاره

کریستیانو رونالدو

مهاجم پرتغالی پس از سال‌ها توانست به آرزوی خود یعنی تجربه قهرمانی با تیم ملی برسد. او به همراه کشورش، قهرمان یورو ۲۰۱۶ شد و توانست عنوان بهترین بازیکن سال و توپ طلا را کسب کند. رونالدو در سال جاری نیز دوباره بهترین بازیکن جهان شد برنده توپ طلا نیز شد. او می‌تواند با درخشش در جام جهانی روسیه دوباره این عناوین را به خود اختصاص دهد و بهترین عنوان ملی را به ویترین افتخاراتش اضافه کند. مهاجم رئال مادرید فصل عجیبی را تجربه کرد. رونالدو در این فصل لالیگا ۲۶ گل زد و به همراه تیمش در جایگاه سوم قرار گرفت اما در لیگ قهرمانان اروپا با زدن ۱۵ گل، سیزدهمین قهرمانی رئال مادرید در اروپا را به همراه سایر هم‌تیمی‌هایش جشن گرفت.

* سرمربی

فرناندو سانتوس

دومین سرمربی پرتغالی حاضر در جام جهانی پس از کارلوس کی‌روش، سانتوس است. او از سال ۲۰۱۴  هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت و دو سال بعد توانست این تیم را برای نخستین بار قهرمان اروپا کند. پرتغال در فینال، فرانسه میزبان را شکست داد. این قهرمانی در حالی به دست آمد که رونالدو به علت آسیب دیدگی در نیمه اول مجبور شد از کنار زمین به بازیکنان انرژی دهد. سانتوس با این قهرمانی بهترین افتخار تاریخ کشورش را به ثبت رساند و سپس توانست تیمش را به جام جهانی بفرستد. او اکنون فرصت دارد که یک افتخار دیگر را به کارنامه‌اش اضافه کند.

* تیم ملی پرتغال در یک نگاه

افتخارات: عنوان سومی جهان در سال ۱۹۶۶

بهترین گلزن: کریستیانو رونالدو (۷۹)

بیشترین بازی: کریستیانو رونالدو (۱۴۷)

نحوه صعود: تیم نخست گروه خود در منطقه اروپا

عملکرد دوره قبل: حذف در مرحله گروهی

* اسپانیا

اسپانیا می‌خواهد خاطره خوش جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی را تکرار کند. تیم ملی فوتبال اسپانیا با قدرت به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه صعود کرد. این تیم با رهبری یولن لوپتگی یک سال بدون شکست را پشت سر گذاشت و دوباره به عنوان یکی از مدعیان اصلی برای قهرمانی در بازی‌های پیش رو خود را مطرح کرد. لاروخا از بازیکنان توانمندی برخوردار است که می‌توانند به بهترین‌ها دست پیدا کنند. حضور بازیکنان جوان در کنار بازیکنان باتجربه، اسپانیا را به تیم کاملی تبدیل کرده است. آن‌ها می‌خواهند خاطره تلخ خود را از جام جهانی گذشته پاک کنند. لاروخا با قاطعیت در مرحله مقدماتی بالاتر از ایتالیا قرار گرفت و توانست به مرحله نهایی صعود کند.

* ستاره تیم

ایسکو

شاید پارسال کمتر کسی فکر می‌کرد که هافبک جوان مالاگایی به ستاره لاورخا تبدیل شود. ایسکو با آسیب دیدگی گرت بیل در رئال مادرید توانست خود را نشان بدهد و سپس به عنوان یک ستاره مطرح شود. بازی تکنیکی او در میانه میدان، چشم نواز است. ایسکو علاوه بر درخشش در رئال مادرید توانست جایگاه خود را در تیم ملی پیدا کند. اسپانیا مانند سال‌های گذشته از هافبک‌های خوبی برخوردار است اما بازی خاص ایسکو او را از دیگر بازیکنان جدا کرده است. بازیکن مادرید قرار است در جام جهانی از میانه میدان تیمش را هدایت کند و امیدوار است در پایان با خاطره خوشی از این بازی‌ها خداحافظی کند.

* سرمربی

یولن لوپتگی

پس از خداحافظی ویسنته دل بوسکه در پایان یورو ۲۰۱۶، فدراسیون فوتبال اسپانیا یولن لوپتگی را به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی کرد. سرمربی اسپانیایی پیش از آن هدایت پورتو را بر عهده داشت. لوپتگی توانست عملکرد فوق العاده‌ای در تیم ملی داشته باشد و بدون شکست، تیم ملی را به جام جهانی برساند. سرمربی اسپانیایی در شروع کار خود، ایکر کاسیاس را به تیم ملی دعوت نکرد و با انتقاد هوداران این دروازه‌بان روبه‌رو شد. با این حال نتایج خوب این تیم  باعث شد دیگر انتقادی مطرح نشود. باید دید سرمربی اسپانیایی می‌تواند این موفقیت را در جام جهانی ادامه دهد یا نه.

* تیم ملی اسپانیا در یک نگاه

افتخارات: قهرمانی در سال ۲۰۱۰

بهترین گلزن: داوید ویا (۵۹)

بیشتری بازی: ایکر کاسیاس (۱۶۷)

نحوه صعود: تیم نخست در گروه خود در منطقه اروپا

عملکرد دوره قبل: حذف در مرحله گروهی

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۷۵۷۴۰۱۴:۰۴:۳۵ ۱۳۹۷/۳/۱۷
همه این تیمها کشک هستند چون مثل ایران بیمه ابوالفضل ندارد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

    1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

    2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

    3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

    4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

    5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

    7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

    9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

    10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

    11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

    12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

    13. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

    14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

    15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

    4. جلاد، به پایان سلام کن!

    5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    10. انتقام از پوتین؟

    11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

    15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    18. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

    19. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    20. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    21. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    25. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    آخرین عناوین