۸ روز تا جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه؛  سه شیرها با تکیه بر ستاره‌های لیگ جزیره به دنبال اعاده حیثیت

گروه ورزشی الف،   3970316006

تیم ملی فوتبال انگلیس با استفاده از ستاره های خود به دنبال شگفتی سازی و اعاده حیثیت خود در جام جهانی است.

به گزارش فارس، تیم ملی فوتبال انگلیس با آروزهای بی نهایت پا به میدان مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خواهد گذاشت. انگلیسی که مدعی ایجاد ورزش فوتبال در دنیا هستند و خودشان را مهد فوتبال دنیا می دانند در بزرگترین تورنومنت این ورزش تنها یک قهرمانی دارند که به سال های خیلی دور برمی گردد. جام جهانی روسیه می تواند برای بریتانیا اعاده حیثیتی در زمینه فوتبال باشد.

*حضور در جام جهانی و افتخارات

انگلیس در کارنامه خود پانزده بار حضور در جام جهانی را می بیند که در اکثر آنها ناکام مانده است. جام جهانی روسیه ششمین حضور پیاپی آنها در این تورنومنت جهانی است. تیم ملی انگلیس نخستین بازی بین‌المللی خود را در برابر اسکاتلند در شهر پاتریک، اسکاتلند در سال ۱۸۷۲ انجام داد که این مسابقه نخستین بازی بین‌المللی در تاریخ فوتبال جهان نیز به‌شمار می‌آید که بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

تیم ملی انگلیس یکی از هشت کشوری است که قهرمان جام جهانی شده‌است، این افتخار در سال ۱۹۶۶ که میزبانی آن دوره نیز بر عهده انگلستان بود برای این تیم به دست آمد. دیگر افتخار این تیم در جام‌های جهانی، مقام چهارم در جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا است.

*انگلیس با بلژیک شانس اول صعود از گروه G

انگلیس در گروه G مسابقات جام جهانی روسیه با تیم های بلژیک، تونس و پاناما رقیب شد و به نوعی تنها رقیب اصلی سه شیرها در این گروه بلژیک است. اگرچه تونس در قاره آفریقا در رده بندی اخیر فیفا بهترین تیم شد ولی به نظر نمی رسد که برای انگلیس مشکل ساز باشد.

سرمربی: گرث ساوتگیت

سرمربی ۴۷ ساله پس از اخراج سام آلاردایس بعد از تنها یک بازی به جرم فساد مالی و رشوه در نوامبر ۲۰۱۶ روی نیمکت مربیگری سه شیرها نشست. ساوتگیت که پیش از این هدایت تیم ملی زیر ۲۱ سال انگلیس را برعهده داشت، در جام جهانی روسیه برای اولین بار به عنوان مربی، حضور در یک تورنمنت مهم را تجربه می‌کند.

او در دوران بازی خود به همراه تیم ملی انگلیس در جام‌های جهانی ۱۹۹۸ فرانسه و ۲۰۰۲ ژاپن/کره حضور پیدا کرد. مدافع پیشین انگلیس برای بسیاری یادآور باخت مقابل آلمان در نیمه نهایی یورو ۱۹۹۶ در ضربات پنالتی است. او در آن بازی پنالتی‌اش را خراب کرد و انگلیس در خانه خود از صعود به فینال جا ماند.

مربی جوان سه شیرها در جام جهانی پیش رو بهترین بازیکنان لیگ جزیره را در اختیار دارد و با این ستاره های خود به دنبال جبران ناکامی های سال های گذشته انگلیس در جام جهانی است.

*بازیکنان کلیدی

-هری کین

بدون شک مهاجم قد بلند تاتنهام به منزله ماشین گلزنی شیرها در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خواهد بود. کی جانشین وین رونی ای بود که رکورد گلزنی بابی چارلتون را شکست بود و خود را به عنوان برترین گلزن تاریخ انگلیس معرفی کرد. کین فصلی رویایی را به همراه تاتنهام پشت سر گذاشته است  و در تمام رقابت های که حاضر شد ۴۱ گل برای تیمش به ثمر رساند.

بنا به گفته زیدان، سرمربی و اسطوره کهشانی ها کین را بازیکنی کامل توصیف کرد. ماشین گلزنی سه شیرها اولین گل ملی خود را در مرحله مقدماتی یورو ۲۰۱۶ مقابل لیتوانی به ثمر رساند.

-رحیم استرلینگ

وینگر و هافبک طراح سیتیزن ها بدون شک یکی از پایه ها و مهره های اصلی ساوتگیت در جام جهانی روسیه خواهد بود. استرلینگ نیز با منچستر سیتی فصلی رویایی را پشت سرگذاشته است  و به همراه گواردیولا قهرمانی لیگ جزیره را فتح کرد.

استرلینگ در سال  ۲۰۱۵ با مبلغ ۴۹ میلیون پوند راهی منچستر سیتی شده بود و هر سال وضعیتش بهتر می شد تا کنون که به عنوان یکی از مهره های اصلی انگلیس به شمار می آید. او در فصل گذشته به همراه سیتیزن ها ۱۸ گل به ثمر رساند و ۱۰ پاس گل داده است.

نقاط قوت و ضعف

زدن ۱۸ گل در  رقابت های مقدماتی جام جهانی مقابل تیم های نه چندان قدرتمندی مانند مالت، اسکاتلند، لیتوانی، اسلواکی و اسلونی آمار شگفت‌انگیزی نیست اما نشان می دهد که این تیم خط آتشینی  دارد و حضور هری کین و رحیم استرلینگ که جزو بهترین مهاجمان اروپا هستند و در تیم های خود مهره های کلیدی به شمار می آیند، به قدرت این تیم می افزود.

مارکوس رشفورد و جیمی واردی دو مهاجم دیگر سرشناس انگلیسی ها هستند که می تواند به تیم سه شیرها در مواقع گره خودرن بازی کمک زیادی کنند. انگلیس در خط میانی هم بازیکنانی همچون دله آلی و جوردن هندرسون دارد که با حضور خود در زمین تعادل ایجاد می‌کنند.

انگلیس در مرحله مقدمانی تنها سه گل خورده و این نشان دهنده دفاع خوب است. با این حال دفاع این تیم با کمبود بازیکنانی که تجربه بازی در سطح جهانی دارند، روبروست. هر چند تجربه گری کیهیل مدافع ۳۲ ساله تیم از دو دوره قبلی جام جهانی کمک بزرگی برای تیم جوان ساوتگیت به حساب خواهد آمد.

انگلستان در روسیه جو هارت، دروازه‌بان ۳۱ ساله را هم در اختیار ندارد. او در وستهام هم فصل خوبی را پشت سر نگذاشت و در نهایت از فهرست بازیکنان ساوتگیت برای جام جهانی خط خورد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین