حال و هوای رمضان در پایتخت سوریه +عکس

گروه جهان الف،   3970314108 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

ماه رمضان امسال متفاوت از رمضان 7 سال اخیر است، شلوغی زیادی که خیابان‌های دمشق این روزها شاهد هستند،‌ بزرگترین دلیل بر این است که ملت سوریه اراده زندگی دارد که توانست بر تاریکی تروریسم پیروز شود.

حال و هوای رمضان در پایتخت سوریه +عکس

به گزارش تسنیم، ماه رمضان امسال متفاوت از رمضان هفت سال اخیر است، نکته‌ای که ساکنان پایتخت به تکرار آن در ماه رمضان هر سال عادت کرده بودند، این بود که آنها دیگر توپخانه افطار رمضان با گلوله و موشکی که تروریست‌ها به شهر شلیک می‌کردند، را تشخیص نمی‌دادند. اما امروز صدای توپخانه افطار برای همه دوست‌داشتی است چرا که دیگر دمشق و اطراف آن امن و خالی از تروریست‌ها شده است.

محله المیدان دمشق یکی از شلوغ‌ترین محله‌های پایتخت در ماه مبارک رمضان به شمار می‌رود، بیشتر ساکنان دمشق برای خرید شیرینی‌جات ویژه عربی که از خامه، پسته و گردو تهیه می‌شود و همچنین انواع آب‌میوه‌های ویژه ماه بافضیلت به این محله می‌آیند.

نوشیدنی «السوس» نوشیدنی مورد علاقه روزه‌داران در ماه مبارک رمضان به شمار می‌رود به طوری که السوس داخل پارچه خاص قرار داده می‌شود و در طول روز آب بر آن ریخته می‌شود تا طعم و مزه متمایزی پیدا کند و روزه‌داران به خرید آن روی می‌آورند، نمی‌توان سفره رمضانی در دمشق را خالی از السوس تصور کرد.

شلوغی زیادی که خیابان‌های دمشق این روزها شاهد هستند،‌بهترین دلیل بر بهبودی و التیام بخشیدن جراحت‌هایش است و بزرگترین دلیل بر این است که ملت سوریه اراده زندگی دارد که توانست بر اراده مرگ و تاریکی تروریست‌ها پیروز شود.