نوبخت: سال ۹۶ بالغ بر ۳۸۶ هزار میلیارد تومان برای مصارف عمومی هزینه شد

گروه اقتصادی الف،   3970313156 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون رئیس‌جمهور اظهار داشت: در سال ۱۳۹۶ مبلغ ۳۸۶ هزار میلیارد تومان برای مصارف عمومی و ۷۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه و امور عمرانی هزینه شد.

به گزارش الف به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، آیین تودیع و معارفه رئیس امور نظام فنی و اجرایی مشاوران و پیمانکاران سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس این سازمان و با شرکت مدیران و کارشناسان معاونت فنی، زیربنایی و تولیدی در محل سازمان مذکور برگزار شد.

محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس این سازمان اظهار داشت: در سال ۱۳۹۶ مبلغ ۳۸۶ هزار میلیارد تومان برای مصارف عمومی و ۷۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه و امور عمرانی هزینه شد.

وی افزود: در سال‌جاری رقم اعتبارات عمرانی به ۱۲۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و امیدواریم با همکاری نظام بانکی بتوانیم در این زمینه شاهد موفقیت قابل توجهی باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه اظهارات خود گفت: ۲ ماه نخست امسال بالغ بر ۲۸ هزار میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی تخصیص داده شده و مقایسه عملکرد با سال گذشته، گویای رشد قابل توجه در این زمینه بوده است.

نوبخت همچنین با اشاره به اهمیت امور نظام فنی اجرایی تصریح کرد: حضور من در جلسه تودیع و معارفه رئیس این نظام بیانگر این موضوع است که مواریث گذشته برای ما بسیار اهمیت دارد و توسعه کشور منوط به انجام بهتر فعالیت‌ها در زمینه امور نظام فنی اجرایی است.

وی تاکید کرد: در واقع بسترسازی اصلی توسعه کشور موکول به فعالیت بهتر نظام فنی اجرایی است و ما موظف هستیم از تجارب ارزشمند مدیران قبلی در این حوزه و حوزه‌های دیگر نهایت استفاده را داشته باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تکریم و تجلیل خدمات غلامحسین حمزه‌مصطفوی رئیس قبلی امور نظام فنی اجرایی مشاوران و پیمانکاران این سازمان گفت: با توجه به بازنشستگی ایشان و تاکید بر این که ایشان نیروی مجرب، ارزشمند و امانت‌داری تلقی می‌شوند، امیدواریم بتوانیم از دانش و بینش و تجربه‌شان استفاده کنیم.

نوبخت در ادامه افزود: سید جواد قانع‌فر به عنوان رئیس جدید امور نظام فنی اجرایی، مشاورین و پیمانکاران انسانی فهیم، پاکدست و توانمند هستند و مدتی به عنوان معاون این حوزه مشغول بوده‌اند و امیدوارم مجموعه همکاران این حوزه، ایشان را کمک کنند تا در ادامه راه موفق شوند.

گزارش مذکور حاکی است پیش از سخنان نوبخت، حمیدرضا عدل معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور در سخنان کوتاهی اظهار داشت: حضور جناب آقای نوبخت در این مراسم، نشانگر اهمیت بالای امور فنی اجرایی، مشاورین و پیمانکاران است و من وظیفه خود می‌دانم از سعه‌ صدر، اخلاق‌مداری و تعامل شایسته مهندس حمزه مصطفوی با جامعه مشاوران و پیمانکاران قدردانی کنم.

وی افزود: مهندس حمزه مصطفوی پایه‌گذار نهاد تعامل هستند و با پی‌گیری مجدانه و دلسوزانه ایشان است که نظام فنی و اجرایی سامان‌ مناسبی گرفته است.

عدل افزود: آقای قانع‌فر به عنوان جایگزین آقای مصطفوی از ابعاد شخصیتی بالایی برخوردارند و بی‌تردید به عنوان فردی که سال‌های سال معاونت این حوزه را برعهده داشته است، در ادامه راه و در مسوولیت جدید موفق خواهند بود.

بر پایه همین گزارش، حمزه مصطفوی ضمن قدردانی ویژه از آقای نوبخت و همکاران خود اظهار داشت: آنان که در سازمان برنامه و بودجه کشور شاغل هستند، بی‌تردید دغدغه کشور را دارند و عاشق توسعه کشور هستند و امیدوارم با مدیریت مدبرانه قانع‌فر و همکاری مجموعه نظام فنی و اجرایی و مهندسی کشور، شاهد موفقیت‌های روزافزون باشیم.

این گزارش می‌افزاید سید جواد قانع‌فر رئیس جدید امور نظام فنی اجرایی، مشاورین و پیمانکاران سازمان برنامه و بودجه کشور، با قدردانی از حضور نوبخت در این مراسم، گفت: امیدوارم امانت‌دار صالحی باشیم و میراث گرانقدر نظام فنی اجرایی را با همکاری مجموعه همکاران پاسداری کنیم و با حمایت‌های ریاست محترم سازمان و نیز دکتر عدل، بتوانیم در انجام وظیفه و ماموریت توفیق داشته باشیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۷۱۹۸۸۲۱:۵۱:۵۶ ۱۳۹۷/۳/۱۳
اگر تورم را حساب کنیم میشه سیصد میلیارد تومان، که بودجه زمانی که جمعیت 35 میلیون بوده، همین مقدار بود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین