بازگشت «گانگسترهای هالیوودی» به صحنه جنایت + عکس

گروه حوادث الف،   3970313043

سرکرده مخوف باند گانگسترهای هالیوودی، صبح روز گذشته، صحنه به رگبار بستن دو جوان پژو سوار در اطراف میدان تلویزیون مشهد را در حضور قاضی ویژه قتل عمد و رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی بازسازی کرد.

روزنامه خراسان نوشت: سه تن از متهمان پرونده «گانگسترهای هالیوودی» که نقش اصلی در جنایت هولناک میدان تلویزیون را داشتند، در حالی که حلقه های قانون بر دست و پاهایشان سنگینی می کرد، ساعت 11 صبح روز گذشته توسط کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی به محل ارتکاب جرم هدایت شدند. این در حالی بود که خودروی پراید نوک مدادی عاملان جنایت نیز برای بازسازی دقیق صحنه حادثه به محل قتل انتقال یافته بود. در آغاز بازسازی صحنه جنایت که سرهنگ کارآگاه حمید رزمخواه (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) نیز حضور داشت، ابتدا سرهنگ غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی آگاهی) به تشریح بخشی از عملیات های هماهنگ پلیس برای شناسایی و دستگیری عاملان جنایت پرداخت و توضیحاتی را درباره محتویات پرونده و همچنین اعترافات متهمان پرونده معروف به گانگسترهای هالیودی ارائه داد. سپس قاضی علی اکبر احمدی نژاد (قاضی ویژه قتل عمد) با تفهیم مواد قانونی به متهمان، از آنان خواست تا حقیقت ماجرا را بیان کنند و مواظب اظهارات خود باشند چرا که اظهارات آنان در دیگر مراحل دادرسی مورد استنادات قضایی قرار می گیرد.

در حالی که نیروهای یگان امداد مشهد نیز با هماهنگی های صورت گرفته «امنیت» محل بازسازی صحنه جنایت را بر عهده داشتند، مهدی (سرکرده باند) سلاح کلاشینکف را به دست گرفت و به بیان جزئیات این جنایت هولناک پرداخت. او که هیچ نگرانی یا پشیمانی در چهره اش احساس نمی شد و گویی ماجرای شکار در بیابان را بازگو می کند مقابل دوربین قوه قضاییه ایستاد و به قاضی احمدی نژاد گفت: مرتضی (یکی از متهمان) به همراه ما آمد تا حسن و رضا را به من نشان بدهد چرا که من آن ها را نمی شناختم و تنها عکس حسن را دیده بودم. مرتضی بعد از آن که گشتی در اطراف میدان تلویزیون زد، خودروی پژو را نشان داد و گفت: رضا داخل خودرو نیست و حسن سمت شاگرد نشسته است اما راننده را نمی شناسم! متهم 36 ساله پرونده ادامه داد: مرتضی با گفتن این جملات از محل رفت و من که در صندلی عقب پراید نشسته بودم اسلحه کلاشینکف را از درون ساک بیرون کشیدم و پیاده به طرف پژو 405 رفتم. راننده با تلفن همراه مشغول صحبت بود که لوله اسلحه را روی شیشه گذاشتم و شلیک کردم اما بعد از شلیک چند گلوله، اسلحه گیر کرد و من که قلق آن را می دانستم بلافاصله خشاب را بیرون آوردم و دوباره آن را جا انداختم و باز هم به سمت سرنشینان خودرو شلیک کردم. نمی دانم چند گلوله به آن ها خورد ولی فکر کنم حدود 15-16 گلوله شلیک شد. بعد از این ماجرا هم داخل پراید نشستم و به همراه «میلاد» که رانندگی آن را  به عهده داشت به سمت جاده سنتو و قوچان حرکت کردیم.

مرتضی (متهم دیگر پرونده) نیز وقتی مقابل دوربین قوه قضاییه قرار گرفت بعد از معرفی کامل خود گفت: آن ها صبح به بولوار صیاد شیرازی آمدند و مرا با خود آوردند تا حسن و رضا را به آن ها نشان بدهم اما وقتی به اطراف میدان رسیدیم، کسی نبود. به همین دلیل چند بار اطراف میدان تلویزیون دور زدیم تا این که آن ها با خودرو پژو آمدند ولی «رضا» داخل خودرو نبود. من هم وقتی حسن را به «مهدی» نشان دادم قبل از آن که او دست به جنایت بزند، محل را ترک کردم. «میلاد» دیگر متهم پرونده گانگسترهای هالیوودی هم گفت: با مهدی از قبل آشنایی داشتم. آن روز من فقط رانندگی می کردم. وقتی مهدی آن ها را کشت سوار خودرو شد و من که ترسیده بودم پدال گاز را فشردم و به سمت قوچان فرار کردیم.

دوربین های جاده را می شناختیم

یکی از متهمان این پرونده در اعترافات خود گفت: ما همه دوربین های مسیر جاده قوچان را شناسایی کرده بودیم به همین خاطر وقتی به نزدیکی دوربین های ترافیکی می رسیدیم ، دستمان را روی چهره می گرفتیم تا پلیس نتواند ما را شناسایی کند!

صحنه سازی برای گمراه کردن پلیس

«حمید» یکی دیگر از متهمان پرونده در بخشی از اظهارات خود به ادعاهای شهاب (متهم دیگر) اشاره کرد و گفت: آن روز درست زمانی که قتل انجام شد، من و شهاب در منطقه قاسم آباد حضور داشتیم چرا که «شهاب» مرا به عنوان شاهد با خودش برده بود تا با صحنه سازی چنین وانمود کند که ساعت ارتکاب جنایت در محل دیگری حضور داشته است! و بدین ترتیب پلیس گمراه شود. وی در ادامه افزود: «شهاب» وقتی مطمئن شد که تا دقایقی دیگر مهدی طرف های مقابل را به قتل می رساند، مرا سوار خودرو کرد و به قاسم آباد رفتیم. آن جا از داروخانه خرید کرد و کارت کشید سپس مقابل دوربین بانک ملت ایستادیم تا حضور نداشتن ما در لحظه جنایت میدان تلویزیون اثبات شود چرا که «شهاب» می دانست بعد از مشخص شدن هویت مقتولان، پلیس به خاطر قتل برادرش در قاسم آباد به او مظنون می شود و احتمال می دهد که ماجرای قتل حسن در پی کینه و انتقام جویی او باشد!

با پایان یافتن اظهارات متهمان، قاضی احمدی نژاد دستور پایان بازسازی صحنه قتل را صادر کرد و بدین ترتیب 5 عضو باند گانگسترهای هالیوودی با صدور قرارهای قانونی روانه زندان شدند تا این پرونده جنایی دیگر مراحل قضایی خود را طی کند.

سابقه خبر

در پی وقوع جنایت مسلحانه ای که مرداد سال گذشته در منطقه قاسم آباد مشهد رخ داد جوانی به نام «حسین» به قتل رسید. «شهاب» (برادر مقتول) ماجرای قتل برادرش را برای مهدی یکی از دوستانش تعریف کرد و بدین ترتیب مهدی با شهاب همراه شد تا انتقام برادرش را از عاملان جنایت بگیرد. آن ها با طرح یک نقشه حساب شده، در بیست و دوم اردیبهشت امسال و در اقدامی هولناک، دو نفر را در میدان تلویزیون مشهد به قتل رساندند که مدعی بودند در قتل برادر «شهاب» نقش داشتند. اما چند روز بعد از وقوع جنایت مسلحانه با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی احمدی نژاد در حالی به چنگ قانون افتادند که سرهنگ حمید رزمخواه (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) فرماندهی عملیات دستگیری متهمان را به عهده داشت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین