مروری بر اخبار مهم روز؛ معنای اقتدای رئیس دولت اصلاحات به ناطق نوری/حاشیه های تحریم افطار روحانی/ راز برگه بسیار مهمی که قرار بود امروز در صحن مجلس پخش شود/ آیا توصیه به عارف برای انصراف صحت دارد؟

گروه سیاسی الف،   3970309193 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

معنای اقتدای رئیس دولت اصلاحات به ناطق نوری/حاشیه های تحریم افطار روحانی/ راز برگه بسیار مهمی که قرار بود امروز در صحن مجلس پخش شود/ آیا توصیه به عارف برای انصراف صحت دارد؟

حاشیه های انتخابات امروز هیات رئیسه مجلس

سومین انتخابات هیات رییسه مجلس در حالی برگزار شد که رقابت جدی در این انتخابات بخصوص در مورد ریاست مجلس وجود داشت و نهایتا این انتخابات با ابقای علی لاریجانی به اتمام رسید. در این دوره فراکسیون امید با 5 کرسی، فراکسیون نمایندگان ولایی 4 کرسی و فراکسیون مستقلین 3 کرسی از کرسی‌های هیات رییسه مجلس برای سال سوم را تصاحب کردند.

در خلال برگزاری انتخابات هیات رییسه، دو طرح دو فوریتی در دستور کار مجلس قرار گرفت. در جریان بررسی یکی از این طرح‌ها سیدحسین نقوی حسینی که می‌خواست توجه رییس مجلس را به خود جلب کند، خطاب به وی به مزاح گفت: من سمت چپ شما هستم، اینکه شما گاهی هم به چپ توجه کنید بد نیست. شما همیشه به راست توجه می‌کنید. علی لاریجانی هم به وی گفت:‌ اینکه شما چپ قرار گرفته‌اید عجیب‌تر است.

علی لاریجانی بار دیگر رئیس شد/ پزشکیان و مطهری نواب اول و دوم

 پس از پایان انتخابات هیات رئیسه مجلس، علی لاریجانی به همراه سایر اعضای هیات رئیسه به پشت تریبون رفتند تا سوگند یاد کنند. محمد جواد ابطحی که پیش از این نیز نسبت به اجرای آیین نامه داخلی مجلس انتقاد می‌کرد، به جلوی تریبون رفت و خطاب به اعضای منتخب هیات رئیسه گفت: اگر نمی‌خواهید به آیین نامه عمل کنید قسم نخورید.

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس در نشست علنی امروز پارلمان طی تذکر شفاهی خطاب به لاریجانی اظهار داشت: نباید آقای حاجی‌بابایی پشت تریبون مجلس تبلیغ می‌کرد... هر چند ما معتقدیم اصلاح‌طلبان پیروز هستند چرا که رای‌شان به کاندیدای مورد نظر خود از 105 به 123 افزایش یافت.

حجت‌الاسلام احمد سالک، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ این موضع نیازمند تحلیلی است که چگونه یک فراکسیون اصولگرا (نمایندگان ولایی) به این جمع‌بندی رسید که به صورت مجزا وارد عرصه انتخابات شود و پیامی را به مردم و جامعه ارائه دهد. وی ادامه داد: زمانی که لیست مجزای فراکسیون اصولگرایان ارائه شد التهابی در صحن مجلس به وجود آمد و فراکسیون‌‌های مستقلان و امید نیز تلاش‌های گسترده‌ای کردند. وی در همین زمینه گفت:‌ آقای حاجی‌بابایی می‌توانست در صحنه بماند اما شرایط مجلس را بررسی کرد و به این نتیجه رسید که به نفع ملت است که وی کنار بکشد، البته پیام خود را نیز به ملت داد. سالک در خاتمه عنوان کرد که آقای لاریجانی در چنین وضعیتی مدیون رای فراکسیون اصولگرایان است.

سالک: لاریجانی مدیون رای فراکسیون اصولگرایان است/ حاجی بابایی ایثار کرد

 همچنین مباحثی بین برخی از اعضای فراکسیون مستقلین از جمله جعفرزاده، نعمتی، جلالی و خضری مطرح بود که به نظر می‌رسد این موضوع مربوط به ائتلاف نانوشته فراکسیون مستقلین با فراکسیون ولایی بر سر انتخابات ریاست مجلس در مرحله دوم بود؛ ائتلافی که مجددا توانست لاریجانی را بر کرسی ریاست مجلس ابقاء کند.

فارس نوشت: ۳ تن از نمایندگان مجلس بر سر برگه ای با یکدیگر مجادله لفظی کردند. هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در حین رای گیری برای کاندیداهای ریاست مجلس با در دست داشتن برگه ای وارد راهروی پارلمان شد. برخی نمایندگان ازجمله کاظم جلالی نماینده تهران و رسول خضری نماینده سردشت و پیرانشهر بعد از گذشت زمان کوتاهی درحالی که در راهروی مجلس حضور یافتند، خطاب به قوامی گفتند این کار را نکن؛ فراکسیون از هم می پاشد. رسول خضری برگه های مذکور را از قوامی گرفت و به سمت صحن مجلس رفت که کاظم جلالی با ممانعت از این اقدام، برگه ها را از نماینده سردشت و پیرانشهر گرفت. به نظر می آمد خضری قصد دارد این برگه ها را که مشخصن نبود دارای چه محتوایی است در صحن مجلس توزیع کند.

انتخاب نوشت: در جریان رقابت عارف و لاریجانی برای ریاست، زمزمه هایی شنیده می شد که برخی نمایندگان اصولگرا با هدف پایین کشیدن لاریجانی از صندلی ریاست، به عارف رای داده اند. غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نایب رییس فراکسیون مستقلین می گوید: ضرورت دارد آقای لاریجانی یک خانه تکانی انجام دهد. چون نماینده ها در سیستم اداری و ارتباطی از ایشان دلخور بودند. فکر می کنم آقای لاریجانی باید یک تلطیف قلوبی انجام دهند.

تحلیل قاضی زاده از میزان آرای فراکسیونهای مجلس/ ولایی ها 93 رای، مستقلین 64 و امیدیها حدود 100 رای

اعتماد آنلاین هم نوشت: مستقلین که نسبت به اتفاقات رخ داده در صحن استرس و اضطراب زیادی داشتند این استرس را به راهروهای مجلس کشاندند. کاظم جلالی رئیس فراکسیون مستقلین به دنبال قوامی از صحن علنی خارج شده بود و می‌گفت آقای قوامی «این کار را نکن» برومندی هم خطاب به کاظم جلالی می گفت که 120 را داریم و خضری که احتمالا به دلیل ائتلاف‌های در حال شکل‌گیری با ولایی‌ها عصبانی بود با صدای بلندی که سعی در خفه کردن آن داشت می‌گفت حیثیتش را می‌ریزم. این تنش به صحن علنی مجلس هم کشیده شد و در صحن هم گعده‌ای با حضور ولایی‌ها و مستقلین و البته با محوریت کاظم جلالی شکل گرفته بود. این در حالی بود که در این بین بعضی از کاندیداهای هیات رئیسه در بین راهروهای مجلس درحال پخش کردن تبلیغات خود در بین نمایندگان بودند که در نوع خود قابل توجه بود.

حسینعلی امیری نیز در حاشیه نشست هیات دولت با اشاره به انتخابات هیات رئیسه مجلس گفت: خود نمایندگان مجلس تشخیص دادند که لاریجانی را مجدد به عنوان رییس و پزشکیان و مطهری را به عنوان نواب رییس انتخاب کنند. به رییس و نواب رییس مجلس بابت این انتخاب تبریک می‌گویم. وی با اشاره به اینکه انتخابات رییس و نواب مجلس یک مساله داخلی است و مربوط به خود نمایندگان مجلس است، اظهار داشت: طبیعتا دولت هیچ مداخله‌ای در این زمینه نداشته است.

ایسنا نوشت: افزایش تعداد اعضای فراکسیون امید از ۳ عضو به ۵ عضو در هیات رییسه نسبت به سال دوم فعالیت مجلس دهم نشان می‌دهد که عملکرد این فراکسیون خوب بوده است. حضور ۴ عضو فراکسیون ولایی در هیات رییسه و از دست دادن یک عضو خود یعنی فرهنگی موید کارنامه متوسط آن است. در انتخابات این دوره هیات رییسه، فراکسیون مستقلین با ۳ عضو و از دست دادن یک عضو یعنی کاتب عملکرد ضعیفی داشت.

  آیا توصیه خاتمی و ناطق‌نوری به عارف برای انصراف صحت دارد؟

نامه نیوز نوشت: امروز در محافل سیاسی شنیده شد که سید محمد خاتمی از محمدرضا عارف خواسته است، در انتخابات هیات رئیسه مجلس کاندیدا نشود؛ همچنین حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری نیز در توصیه ای به نمایندگان گفته است «علی لاریجانی در وضعیت کنونی کشور بهترین گزینه برای ریاست مجلس شورای اسلامی است».

برای پیگیری این موضوع با بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس و عضو فراکسیون مستقلان ولایی تماس گرفت و او اظهار بی اطلاعی کرد.

در همین رابطه محمدعلی وکیلی عضو هیات رئیسه مجلس و عضو فراکسیون امید نیز با بیان اینکه چنین موضوعی را نشنیدم که آقای خاتمی و آقای ناطق از ریاست علی لاریجانی در انتخابات هیات رئیسه حمایت کرده باشند، در پاسخ به این سئوال که آیا آقای خاتمی توصیه ای به فراکسیون امید داشته است؟ گفت: خیر، اصلا چنین موضوعی را نشنیدم.

اما علی سبحانی فر سخنگوی حزب اعتدال و توسعه و عضو فراکسیون امید وقتی درباره صحت خبر توصیه سیدمحمد خاتمی به محمدرضا عارف برای نامزد نشدن در انتخابات هیات رئیسه و حمایت ناطق نوری از علی لاریجانی مورد سئوال قرار گرفت، او این خبر را نه تایید و نه تکذیب کرد.

البته نماینده دیگری که نخواست نامش اعلام شود نیز اخبار یادشده را از شنیده هایش اعلام کرد و یادآور شد: شنیدم چنینی مسئله ای را بهزاد نبوی هم گفته است.

نقد حرف‌های سحر مهرابی

روزنامه جوان در انتقاد از سخنان یک دختر دانشجو که با برخورد پدرانه ومهربانانه رهبرمعظم انقلاب مواجه شد نوشت: مجموعه سخنان اعتراضی یک دانشجوی دختر در حضور رهبری، که هم منتقدان وضع موجود و هم مخالفان نظام از آن استقبال فراوان کرده‌اند، یک قضیه و رخداد خوب است، به شرط اینکه متن چنین بیانیه‌‌هایی با ورود به مصداق‌‌ها و جزئیات، هم منطقی‌تر و غیر‌احساسی‌تر شود و هم بتواند با تعیین مصادیق واقعی نقد‌های کلی، از شائبه پیروی و کپی‌برداری از کلی‌گویی‌های مخالفان سنتی فاصله بگیرد، در غیر این صورت این پرسش مطرح می‌شود که چنین بیانیه‌‌هایی که محصول فکر مشترک افرادی با تخصص‌‌ها و اطلاعات گوناگون و جمع‌آوری آن زمان‌بر است و مبلغ این‌چنین بیانیه‌‌هایی شاید خود با بسیاری از مفاهیم آن بیگانه باشد، در کجا و به دست چه کسانی تهیه شده که با برخی کلی‌گویی‌ها، همان اتهامات بدون مصداق مخالفان سنتی را برجسته می‌کند؟!...

 مثلاً ‌ای‌کاش آن خانم دانشجوی گرامی توضیح بیشتری می‌داد که وقتی می‌گوید‌ «مداخلات غیرقانونی نیروهای نظامی - امنیتی در وظایف نهادهای منتخب ملت»، دقیقاً منظورش چیست و از کدام مداخلات صحبت می‌کند؟ لطفاً مصادیق آن را بگویید تا ببینیم آیا امر بر شما واضح است، یا این گزاره کلی مبهم که یک قضیه ثابت بیانیه‌های مخالفان سنتی جمهوری اسلامی است، به شکل کپی‌وار به بیانیه دانشجویان وارد شده است؟!

واکنش روزنامه جوان به سخنان دختر دانشجو در حضور رهبر انقلاب

همچنین وقتی گفته می‌شود: «تضییع حق انتخاب مردم با ردصلاحیت‌های سلیقه‌ای و دخالت‌های فراقانونی قوه قضائیه در وظایف دیگر قوا» می‌توان پرسید لطفاً «سلیقه» را در این جا دقیقاً از منظر یک دانشگاهی تفسیر و معنی کنید و بگویید چگونه تشخیص دادید که مثلاً فلان رد صلاحیت، قانونی نبوده و بر اساس سلیقه بوده است؟ آیا با متن قانون انطباق دادید یا صرفاً چون این رد صلاحیت با «سلیقه» شما جور نبود، به آن معترضید؟!

انتقاد کیهان از دولت

حسین شریعتمداری، در سرمقاله شماره امروز روزنامه «کیهان» نوشت: امروز و در حالی که برای هیچکس تردیدی باقی نمانده که دولت محترم در جریان مذاکرات هسته‌ای به بیراهه رفته و در پی آب راهی سراب شده است، کمترین انتظار آن است که از مسیر طی شده بازگردد و خطای گذشته را با خطای دیگری درهم نیامیزد! و به عنوان اولین گام، بازهم-به خطا- حل مشکلات را به برجام گره نزند. آیا این خواسته را می‌توان انتظاری بی‌جا تلقی کرد؟! و آیا هنوز هم می‌توان به طعنه و ملامت خطاب به منتقدان گفت: «کاسبان تحریم! ناراحتید که تحریم‌ها رفت؟ تحریم‌ها دیگر بر نمی‌گردد. شما می‌خواهید مذاکره کنید؟ شما زبان مذاکره با دنیا را بلد نیستید»! و البته منتقدان نمی‌پرسند، شما که بلد بودید چه کردید؟! ولی انتظار دارند راه طی شده و خسارت‌بار قبلی را این‌بار به جای آمریکا با اروپا ادامه ندهید. همین دیروز خانم موگرینی برای چندمین بار تکرار کرد که اروپا درباره توان موشکی ایران و حضورش در منطقه، با آمریکا اختلاف نظری ندارد! انتظار دارید از این واضح‌تر بگویند که از اروپا هم آبی گرم نمی‌شود؟!

یادداشت حسین شریعتمداری در کیهان؛ دولت یا چراغ زرد چشمک‌زن؟!

 به وقت افطار!

بازیگرانی مانند پرویز پرستویی، امین تارخ، مهناز افشار، فاطمه گودرزی، آناهیتا همتی، پرستو گلستان، فلور نظری، برزو ارجمند، امیر مهدی ژوله، احسان کرمی، سپیده گلچین و حمیدرضا آذرنگ با انتشار دعوت‌نامه‌های نهاد ریاست‌جمهوری، هرکدام به‌طور جداگانه در صفحات مجازی خودشان، برخی از موضوعات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را نقد کرده و بعد اعلام کردند در مراسم افطاری حاضر نخواهند شد. فصل مشترک این نقدها وضعیت اقتصادی، فقر و نیز مشکلات اجتماعی و تنگناهای سیاسی به‌ویژه برای هنرمندان بود.

 رونامه جوان نوشت: برای یک ملت بزرگ و متمدن هیچ دردی بالاتر از این نیست که رئیس جمهورش به جای حضور در عمق توده ها به سطح سلبریتی‌ها روی بیاورد و به جای نشستن و برخاستن مناسبتی با گروه‌هایی از توده مردم به درون شهرت پیشگان نفوذ کند اما ناگهان همین شهرت پیشگان بعضا وطن فروش به بهانه‌هایی که دشمنان ملت می‌تراشند، دعوت او را پس بزنند تا رئیس جمهور منتخب ملت را تحقیر کنند!... حادثه انصراف جمعی از عمدتا بازیگران سینما از افطاری رئیس جمهور، یک بازی باخت-باخت بود. باخت اول آنجاست که رئیس جمهور بازیگر بدنامی را که برای وطن فروشان رسمی و حامیان تحریم ملت ایران، پیام شادی می فرستد و با کمک او برای تولد فرزندش در خارج از «ایران» به امریکا می‌رود و شهرتش به واسطه نیم‌شباهتی است که به یک خواننده پیش از انقلاب دارد، به افطاری دعوت می‌کند و باخت دوم آنجاست که همین بازیگر هتاک به نظام که با همه دولت‌های چپ و راست، رابطه خوبی داشته و سبیلش هم چرب شده است، بهانه مردم را می‌کند و افطاری را نمی‌پذیرد.

واکنش وزیر ارشاد به تحریم افطاری روحانی از سوی برخی هنرمندان

تحریم افطاری رییس جمهور! و چند سوال از آقای روحانی

 محمد جواد حق شناس عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به واکنش هنرمندان به دعوت رئیس جمهور برای ضیافت افطاری گفت: این که منتخب مردم از آن ها دعوت کرده و وقت گذاشته و استنکاف می‌کنند نوعی بی احترامی به مردم و رای آن ها است.

  تراژدی طنزآمیز نامه نمایندگان به کی‌روش

روزنامه ایران نوشت: در روزهای اخیر ترکیب تیم ملی فوتبال مورد انتقاد بسیاری از ناظران و کارشناسان این رشته قرار گرفته و آنها نقدهایی به عملکرد کی‌روش داشته‌اند. اما در این میان نامه 30 نماینده به وزیر ورزش بابت ترکیب انتخابی تیم ملی توسط کارلوس کی‌روش، اتفاقی نیست که بتوان از ابعاد سیاسی آن براحتی گذشت. این سی نماینده از کی‌روش خواسته‌اند تا در ترکیب تیم ملی فوتبال و بازگشت بازیکنان خط خورده تجدید نظر کند. این خواسته می‌تواند نشان از انحرافی جدی در عملکرد و‌ شان فعالیت مجلس باشد. مهم‌ترین آن به بحث‌ شان نظارتی مجلس بر می‌گردد... این اقدام در واقع نمادی است از عمق فنی و تخصصی تصمیمات و اقدامات برخی مجلسی‌ها که بواسطه جلوس بر کرسی نمایندگی خود را کارشناس و صاحبنظر هر فن و علمی می‌دانند.

آفتاب یزد نیز نوشت: اخبار شگفت انگیز کم نیستند اما یک خبر به تازگی مرزهای شگفتی‌سازی را جا به جا کرد. 30 نماینده مجلس خواستار تغییر در لیست بازیکنان تیم ملی برای جام جهانی شده اند...

 زندگی سخت و فقیرانه زنی که خبرنگارصداوسیما در باره او دروغ نوشت

روزنامه ایران امروز نوشت:«زهره سرابندی» نام و فامیل زنی است که تصویر قابلمه غذایش در روزهای اخیر خبرساز شد و این خبر غیرواقعی که توسط خبرنگار صدا و سیما در صفحه شخصی اش منتشر شده بود به حدی در فضای مجازی دست به‌دست شد که اذهان مردم شهرستان زابل و سیستان و بلوچستانی های کشور را هم مشوش کرد... زهره در روستایی محروم از بخش قرقری شهرستان هیرمند زندگی نمی‌کند - این موضوع را بخشیار قُرقُری و دهیار گرمشاد و ملاعلی هم تکذیب کرده‌اند - او ساکن شهرک پالیز در حاشیه شهرستان زابل است و آن چیزی که درقابلمه غذای او وجود داشت گوشت گربه نبود، بلکه مقداری پوست مرغ بود تا برای خودش و پسرش که هوس مرغ کرده بودند، غذایی درست کند که فقط طعم مرغ داشته باشد. زندگی زهره مقیاس کوچکی از صدها زندگی سخت و دردناکی است که در مناطق محروم این استان جریان دارد...

ویلای من نبود اما اطلاع می‌دادید تخلیه می‌کردیم!

روزنامه جوان نوشت: ماجرای ویلاهایی که به دلیل ساخت غیرقانونی توسط دادستانی استان البرز در ساوجبلاغ تخریب شد، همچنان ادامه دارد. ماجرایی که البته به یکی از ویلاها مربوط می‌شود که متعلق به وزیر کشور بود. زمانی که دادستانی از تخریب دهها ویلای غیرقانونی در آن منطقه خبر داد، این هم گفته شد که یکی از آن ویلاها مربوط به رحمانی فضلی، وزیر کشور دولت روحانی است. وزیر البته این نکته را تکذیب کرد و در پاسخ به این سوال که دادستان ساوجبلاغ مشخصاً گفته ویلا متعلق به وزیر کشور است، تکرار کرد که «این مسئله دروغ است. » چندی بعد اما واکنش‌های دیگری از وزارت کشور آمد که نشان می‌داد این «دروغ است» دروغ بود!محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه دو روز قبل گفت که «ساختمان‌هایی که در آن محل تخریب شدند، یک سری ادعاهایی دارند که این ادعاها را دادستان کرج اعلام کرده که در پاره‌ای موارد اختلافی است و از جمله درباره خانه وزیر کشور گفته می‌شود وسایلی داخل خانه بوده و اخطار نشده و آوار روی وسایل ریخته که در حال بررسی است. » یعنی با توجه به سخنان محسنی اژه‌ای، اصل آنکه ویلا متعلق به وزیر کشور بوده، پذیرفته شده و تنها مشکل این است که چرا قبل از تخریب اخطار داده نشده است! نکته جالب ماجرا اطلاعیه وزارت کشور است که می‌گوید تخریب ویلای وزیر کشور غیرقانونی بوده است! یعنی اول می‌گویند اصل خبر دروغ است و بعد می‌گویند ویلا به شکل غیرقانونی تخریب شد: «مطابق بررسی‌ها و تحقیقات صورت گرفته تخریب قسمتی از بناها و مستحدثات مربوط به وزیر کشور و افراد دیگری که وضعیت مشابه داشته‌اند، برخلاف مقررات و موازین قانونی تشخیص داده شده است. » حالا مشکل دوتا شده است؛ چرا ویلای غیرقانونی ساختید؟ چرا دروغ می‌گویید که ویلا برای ما نیست؟!

 فروپاشی هویت اصلاحات با اقتدا به راست سنتی

صبح نو امروز در تحلیلی پیرامون افطاری اخیر اصلاح طلبان نوشت: اقتدای سید‌محمد خاتمی به حجت‌الاسلام ناطق ‎نوری در نماز جماعت مراسم افطار آقای محمدرضا عارف، «نماد» یک تحول سیاسی عمیق در جریان اصلاحات است. تحولی که از خرداد سال‌92 آغاز شد و آنان چشم‌انداز فعالیت سیاسی را در همگامی با افراد منفرد جریان رقیب می جویند. به همین خاطر برای پیشبرد حضور در بدنه قدرت، خواهان ذبح آرمان های اصلاح طلبی هستند و این نیازمند «اقتدا» به جریان راست سنتی فاصله گرفته از اصول‌گرایی است. در این روند نقش‌آفرینی مرحوم هاشمی رفسنجانی، حجت‌الاسلام حسن روحانی و حجت‌الاسلام ناطق نوری حکایت از سقوط اصلاحات به اغمای گفتمانی است و مسلماً منجر به فاصله گیری بخشی از سرمایه اجتماعی اصلاحات خواهد شد و این سرمایه اجتماعی رها، خواهان جریان سوم آرمان‌خواه است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین