واعظی: نمی‌دانیم هدف از طرح سوال از رییس‌جمهور چیست/ واکنش به لیست دوتابعیتی‌ها

گروه سیاسی الف،   3970309120 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس دفتر رییس‌جمهور در مورد اصرار برخی نمایندگان مجلس برای طرح سوال از رییس‌جمهور، گفت: این یک دور باطل است و وقت دولت و مجلس را می‌گیرد.

واعظی: نمی‌دانیم هدف از طرح سوال از رییس‌جمهور چیست/ واکنش به لیست دوتابعیتی‌ها

به گزارش ایسنا، محمود واعظی امروز در حاشیه جلسه دولت با اشاره به اینکه کاری که در مجلس درباره سوال از رییس‌جمهور مطرح شده است، سابقه ندارد و مبنای حقوقی به آن معنا هم ندارد، اظهار کرد: ما به لاریجانی رییس مجلس نامه نوشتیم که درباره مسائل کشور باید از وزرای مربوطه سوال شود. سوالاتی که در کمیسیون‌ها یک بار از حد نصاب افتاده است، مطرح کردن آن به شکل و زبان دیگری وقت دولت و مجلس را می‌گیرد.

وی همچنین گفت: گروه محدودی از نمایندگان در رودربایستی قرار می‌گیرند و برخی اینگونه امضاها را جمع می‌کنند که البته این حق آنهاست که امضا جمع کنند، حق دولت هم این است با کسانی که اطلاعات درست به آنها نمی‌رسد صحبت کرده و آنها را توجیه کند تا امضای خود را پس بگیرند،بنابراین هم آنها وظیفه خود را انجام می‌دهند و هم ما ولی این یک دور باطل است و کاری که انجام می‌شود درست نیست و وقت دولت و مجلس را برای هدفی که ما نمی‌دانیم چیست، می‌گیرد.

واعظی در پاسخ به سوال ایسنا در مورد گزارش مجلس از دو تابعیت‌ها، خاطرنشان کرد: ما باید دو تابعیت‌ها را تعریف کنیم. کسی که دو گذرنامه دارد  یک تعریفی دارد و کسی که کارت اقامت موقت دارد یک معنای دیگر دارد و به این فرد نمی‌شود گفت دو تابعیتی. ما همواره گفته‌ایم که اگر اسامی دو تابعیت‌ها به دولت داده شود، دولت بلافاصله اقدام می‌کند و اگر خودمان هم متوجه شویم، عمل می‌کنیم، ولی تا الان لیستی را به ما ندادند البته ما وزارت اطلاعات را هم مامور کرده‌ایم که این موضوع را پیگیری کند و اگر مدیری از دولت دو تابعیتی است معرفی کند تا ما اقدام کنیم. در واقع اکنون دو تابعیتی‌ ها و کسانی که کارت اقامت یک ساله یا پنج ساله دارند را با هم ادغام می‌کنند.

وی در مورد اقدام دولت برای حل اعتراض کامیون‌داران، خاطرنشان کرد: جلسه وزیر کار با انجمن‌هایی که مربوط به کامیون‌داران است و همچنین جلسه‌ای در وزارت صنعت برای حل مشکلات رانندگان برگزار شده است، تفاهم‌هایی هم به دست آمده و تلاش این است که بر اساس این تفاهمات عمل شود.

رییس دفتر رییس‌جمهور در پایان خبر داد: در جلسه امروز هیات دولت درباره بحث کوله‌بری و ساماندهی کوله‌بران بحث مفصلی انجام شد تا فعالیت کسانی که از کوله‌بری برای ارتزاق استفاده می‌کنند، ساماندهی شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۶۶۴۱۲۱۳:۳۷:۰۹ ۱۳۹۷/۳/۹
به این آقا بگوئید پس تو چطور داری مملکت داری می کنی اگر نمی دونی طرح سئوال از رئیس جمهوری برای چیه؟ خدایا ما رو با کیا هشتاد میلیون کردی؟!!!! آقای مشاور رئیس دولت مثل اینکه خبر نداری دلار شده 6400 سکه شده 2100 خونه صد درصد گرون شده . اقلام مصرفی مردم حدود 70 درصد گرون شدند . باز هم میگی نمیدونم طرح سئوال برای چیه؟ اصلا داری تو ایران زندگی می کنی؟
ناشناس۳۶۶۴۳۱۱۳:۴۴:۲۴ ۱۳۹۷/۳/۹
خوب حالا که نمی دانید هدف چیست اجازه بدین که سوال از رئیس جمهور انجام بشه تا معلوم بشه هدف چیه،آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است ، اینهمه وقت و هزینه هم جهت لابی گری و از اکثریت انداختن طرح سوال از رئیس جمهور لازم نیست
محمد۳۶۶۴۳۷۱۳:۴۷:۴۸ ۱۳۹۷/۳/۹
شما نمیدانید هدف از سوال چیست .اقای محترم مملکت رو فقر فلاکت گرفته . هر روز یک اختلاس و یک فرار از سوی اخلاسگران به خارج . روحانی فقط داره وعده میده.دیگه بعد از ۵ سال چیزی برای دفاع نداره .. خسته شدیم از اینکه همه امور به حال خودش رها شده .
ناشناس۳۶۶۵۰۲۱۴:۰۹:۵۵ ۱۳۹۷/۳/۹
در هر جال کسی اقدام به در یافت کارت اقامت یک ساله یا دو ساله می کند قصد تابعیت دایم را دارد ودو تابعیتی نامیده می شود شتر سواری که دولا ،دولا نمی شود
ناشناس۳۶۶۵۹۰۱۴:۵۱:۴۰ ۱۳۹۷/۳/۹
به واعظی بگید، چند تا سوال دارم، اون مدیرای که میگی کارت دارن نه پاسپورت و تابعیت که شاید خیلی ها جزوشون محسوب میشن که دارین این بازیها رو در میارید": اولا از کجا و چرا رفتن از اون کارتها گرفتن؟ دوما دعوا نداریم خیلی راحت برن اون کارتهاشون رو باطل کنن و مشغول خدمت (چرت زدن) در مناصب خودشون باشن
ناشناس۳۶۶۷۰۳۱۶:۰۱:۱۷ ۱۳۹۷/۳/۹
هدف این است که چرا تعلل های بانک مرکزی موجب این همه فشار به واسطه موسسات غیر مجاز به مردم شده است منظور از طرح سوال این است نمایندگان محلس باید طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی و چند بانک دیگر را هم که چند بار است کلید خورده دوباره کلید بزنند شاید این قفل سوالدها باز شود
ناشناس۳۶۶۷۱۶۱۶:۱۱:۱۵ ۱۳۹۷/۳/۹
ای کاش به جای کدخدا حواسمان به خدا باشد........................
علی671۳۶۶۹۱۷۱۸:۳۸:۱۳ ۱۳۹۷/۳/۹
دولت تا واعظی را دارد که معنی سوال از رییس جمهور را نمی داند .و بهترین لابی کننده است .هر گز حرکت مثبتی انجام نخواهد داد تا این دوره بگذرد .با بدبختی و فلاکت مردم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین