یک هفته مهلت به اروپا برای نجات برجام!

معصومه پورصادقی، گروه سیاسی الف،   3970305094 ۴۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

برگزاری نخستین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین بدون حضور آمریکا و با حضور نمایندگان ایران و اروپا، برای ادامه رایزنی ها به منظور حفظ توافق هسته ای، یکی از مهمترین محورهای خبری است.

یک هفته مهلت به اروپا برای نجات برجام!

به گزارش الف، روز گذشته نشست کمیسیون مشترک برجام بدون حضور آمریکا و با حضور مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی و نماینده اتحادیه اروپا در هتل کوبرگ، وین برگزارشد. در این نشست مقامات کشورمان خواستار تضمین جدی اروپا برای حراست از منافع اقتصادی ایران بدون حضور آمریکا شدند و ایران به اروپا تا پایان ماه مه یعنی کمتر از یک هفته برای ارایه بسته پیشنهادی در حمایت از برجام وقت داد. این درحالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از پایبندی ایران به تعهدات برجامی‌اش گزارش داده است و سران کشورهای باقی مانده در توافق هسته‌ای در خلال رایزنی‌های دوجانبه می‌کوشند برای حفظ توافق هسته‌ای به ابتکار عمل برسند. 

اظهارات پوتین در مورد برجام

بر اساس اخبار منتشرشده از کرملین، در ملاقات رهبران روسیه و فرانسه، هر دو درباره برجام، اوکراین و سوریه مذاکره کرده‌اند. آنها بر حفظ برجام تاکید کرده‌‌اند و پوتین با قدردانی از اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای، از طرح رئیس‌جمهوری فرانسه درباره مذاکره برای دستیابی به توافقی گسترده‌تر با ایران بر سر برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای این کشور، حمایت کرده است.

به گزارش رویترز، ولادیمیر پوتین در کنفرانسی خبری گفت: قطعا ما می‌توانیم درباره موشک‌های بالستیک ایران مذاکره و بر سر سیاست‌های ایران در خاورمیانه و همچنین فعالیت‌های هسته‌ای این کشور پس از ۲۰۲۵ گفت‌وگو کنیم؛ اما نمی‌توانیم حفظ توافق هسته‌ای با ایران را به این سه موضوع گره بزنیم؛ چراکه اگر چنین کاری بکنیم، به این معنی خواهد بود که ما هم می‌خواهیم از این توافق خارج شویم.

پوتین در ‌حالی که درباره شکست تلاش‌ها برای نجات برجام هشدار می‌داد، ادامه داد: شکست برجام پیامدهای تاسف‌باری در پی خواهد داشت و ما هرگز اقدام یک‌جانبه را تایید نمی‌کنیم. هر اقدامی علیه یک کشور دیگر، باید از طریق سازمان ملل و شورای امنیت صورت گیرد. همه اقدامات دیگر فاقد مشروعیت هستند.

مکرون: به شرکت‌های فرانسوی گفته‌ایم تحت حفاظت قرار دارند

از سوی دیگر امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه که برای دیدار با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود به مسکو سفر کرده بود درباره برجام با همتای روس خود به گفت‌و‌گو نشست. رئیس جمهوری فرانسه در نشست خبری با پوتین تاکید کرد باید راهی عملی برای ماندن شرکت‌های اروپایی در ایران یافت تا این شرکت‌ها ضمن حفظ منافع اقتصادی خود بتوانند به کار در ایران ادامه دهند. مکرون با اشاره به خروج امریکا از برجام گفت: «برجام به‌دلیل تصمیم رئیس جمهوری ایالات متحده با ریسک‌هایی مواجه شده، اما دلایلی برای خوش‌بینی وجود دارد، اولاً به این دلیل که تا الان تهران به این توافق پایبند مانده است و از نظر من این نشانگر مسئولیت‌پذیری و قابل اتکا بودن ایران است. ثانیاً آژانس بر اساس تحقیقات و ساز و کار نظارتی خود تایید کرده که ایران به توافق پایبند بوده است. این دلیل دیگری برای خوش‌بینی است. و سوماً، تمام دیگر اعضای باقی‌مانده در برجام تایید کرده‌اند که می‌خواهند اجرای این توافق ادامه داشته باشد.»

بر اساس این گزارش، رهبر معظم انقلاب اسلامی دو روز پیش از برگزاری نشست وین، در سخنانی که کشورهای اروپایی را خطاب قرار می‌دهد، شروط 7 گانه‌ای را با تاکید بر لزوم تامین همه مطالبات اقتصادی ایران در چارچوب برجام مطرح و خطوط قرمز ایران در مذاکرات را شفاف و علنی بیان فرمودند. در واقع این بار رهبر معظم انقلاب اسلامی این بار قبل از حصول هرگونه توافق علنی شده خطوط قرمزی را مطرح کردند که موجب شد مذاکرات مسیر روشن و مشخصی را در پیش بگیرد. تضمین‌های مورد نظر رهبری از اروپا عمل به همان وظایفی است که اروپایی‌ها قبل از خروج برجام از آمریکا باید به آن عمل میکردند اما متاسفانه هیچ اقدامی در راستای وظایف خود انجام ندادند.

اما چند نکته حائز اهمیت است:

نخست اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری قبل از نشست کمیسیون مشترک بیانگر این بود که اروپا اگر خواستار حفظ توافق هسته ای با ایران است باید از بازی آمریکا خارج شده و تضمین هایی که ایران می خواهد را عملیاتی کند و این بار نوبت اروپا است که با بسته اقتصادی خود تهران را متقاعد به باقی ماندن در توافق هسته‌ای کند.

نکته دوم اینکه برجام یک تجربه تاریخی بود و رهبر معظم انقلاب نیز در مرداد 94 نیز شروط 9 گانه ای را برای مذاکره با گروه 1+5 برای دولت تعیین کرده و همواره بر این موضوع تاکید داشتند که تجربه و تاریخ ثابت کرده است که نمی توان به غربی ها اعتماد کرد لذا به نظر می رسد مهلت 7 روزه به اروپا برای دادن تضمین های لازم هم شرایط موجود را تغییر نمیدهد.

نکته سوم این است که نباید زمان را در برجام فراموش کنیم، چراکه به عقیده بسیاری از صاحبنظران به نظر می رسد که اروپایی ها به دنبال خرید زمان هستند چراکه اگر اروپایی‌ها یک سیاست مستقلانه داشتند، همان زمان که آمریکا از برجام خارج شد، راه خود را از آمریکا جدا کرده و به برجام پایبند بودند البته شاید تنها ظاهری و زبانی اعلام کردند که در برجام می مانند اما تاکنون موضع روشنی در مورد برجام نداشته و دوگانگی رفتار دارند لذا بعید است بتوانیم به ادامه توافق با اروپا امیدوار باشیم.

نکته چهارم اینکه اگر اروپایی ها در این زمان تعیین شده تضمین های لازم را به ایران ندادند، نباید مهلت هفت روزه ای با اروپا تمدید کرد چراکه طبق برخی از اخبار منتشرشده مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، آمریکا کانال های ارتباطی خود را با مقامات اروپایی حفظ کرده و در راس آن ها، از امانوئل مکرون خواسته است تا بار دیگر به بازی مستقیم یا غیر مستقیم در زمین واشنگتن تن دهد و باتوجه سابقه بد اروپایی ها در مذاکرات قبلی(به عنوان پلیس بد) نشانگر است که آنها همواره در زمین آمریکایی ها بازی کرده و همان رویه آمریکا را به شکل دیگری دنبال می کنند.

طبق گفته ها، در صورت به نتیجه نرسیدن این نشست ها، وزرای خارجه این کشورها طی جلسه‌ای 15 روز وقت برای حل و فصل موضوع خواهند داشت که در صورت عدم اجماع به هیات مشورتی و پس از آن به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع خواهد شد. در شورای امنیت، 5 عضو دائم و 10 عضو غیر دائم در این خصوص رای‌گیری خواهند کرد که در صورت تصویب، رای به ادامه تعلیق تحریم‌ها داده می‌شود. 

در متن برجام آمده است که اگر هر یک از کشورها تحریم‌های هسته‌ای را بازگردانده یا به عدم تعلیق تحریم‌ها پایبند نباشند، در چنین شرایطی ایران می‌تواند غنی سازی اورانیوم را از سر بگیرد که این امر در نهایت می‌تواند منجر به فروپاشی برجام شود.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۶۰۳۰۴۱۶:۲۲:۳۹ ۱۳۹۷/۳/۵
بی خیال..
ناشناس۳۶۰۳۵۳۱۶:۴۴:۵۴ ۱۳۹۷/۳/۵
حالمون بهم خوردازبرجام. یک قراردادواینهمه فاجعه؟!!! بس کنیدوبیش ازاین خودتونومضحکه دشمنان نکنید. جنازه ی متعفن برجامورهاکنید.
پیمان۳۶۰۴۴۵۱۷:۵۳:۵۳ ۱۳۹۷/۳/۵
تا قبل برجام مثل اینکه یادت رفته تو یه سایت اینترنتی میخواستیم عضو بشیم اسم ایران نبود! چون اصلا ایران رو نمی شناختن فکر میکردن ایران همون عراقه.
پویا علامه۳۶۰۶۵۹۲۱:۲۱:۰۷ ۱۳۹۷/۳/۵
خیلی دوست دارم جواب بدم که اتفاقا بعد از برجام چند سایت مهم مربوط به کار من، با اینکه تا قبل از برجام اکانت رسمی داشتم رو بر روی آی پی های ایران بستند دقیقا بعد از برجام مثل سایت plot.ly که بسیار باهاش کار میکردم بعد از برجام به دلایلی که نمیدونم خیلی از سایت های تخصصی کاری برای ایرانیان بسته شد.
ناشناس۳۶۰۶۸۲۲۱:۳۸:۵۱ ۱۳۹۷/۳/۵
چرا حرف بیخود میزنید، کجا اسم ایران نبود؟؟؟ چندتا سایت معدود و مغرض که نشد دلیل!!! برجام یه مانور رسانه‌ای بود که سه چهار سالی طول کشید، الآن دیگه خاصیتی نداره، ولی همچنان عده ای دنبال اینن که خاطرات رسانه‌ای و خیالیشونا با برجام نا فرجام تکرار و مرور کنن. اصل مذاکره هسته‌ای تصمیم نظام و حاکمیت بود، ولی دولت روحانی خیلی و بیش اندازه روش مانور داد!!! تاکید میکنم مانور! از همون اول، هر کس برجام را خونده بود، فهمیده بود که از دیگ برجام آبی برای ایران گرم نمیشه. ولی خب عده ای توهم گرفته بودند و متعصبانه هیچ حرف حقی را قبول نمیکردند.
ناشناس۳۶۰۸۱۷۰۰:۴۱:۴۶ ۱۳۹۷/۳/۶
اگر ایران را تحریم کنند و نفت ایران فروش نره که حضرات می خواهند چگونه آقازاده های خود را به خارج بفرستند و چگونه می توانیم بدون پول نفت در دیگر کشورها دخالت کنیم ! برجام با بدترین شکل همچنان به نفع ما هست
ناشناس۳۶۱۱۵۵۱۱:۱۴:۳۰ ۱۳۹۷/۳/۶
برادر عزیز میدانید کشور زیر بند 7 شورای امنیت بعنی چه ؟ چرا آنزمان حالت بهم نخورد که جهان یکپارچه ما را تهدید صلح جهانی دانست که چراغ سبزی بود برای ضربه زدن به کشور . متاسفانه حقیقت را نمیگویند حتی امروز
ناشناس۳۶۰۳۶۱۱۶:۵۲:۰۹ ۱۳۹۷/۳/۵
بی خیال چی؟
ناشناس۳۶۰۴۸۶۱۸:۱۸:۱۴ ۱۳۹۷/۳/۵
بی خیال غنی سازی
ناشناس۳۶۰۸۱۹۰۰:۴۳:۰۵ ۱۳۹۷/۳/۶
از نظر شما بیخیال خیلی چیزها مثلا شرف و عزت
ناشناس۳۶۱۰۷۹۱۰:۱۷:۱۹ ۱۳۹۷/۳/۶
غنی سازی فقط باعث سرطان و مرگ و بدبختی هست
ناشناس۳۶۱۴۲۳۱۳:۱۰:۰۴ ۱۳۹۷/۳/۶
مصداق دیاثت فکری
ناشناس۳۶۰۴۸۴۱۸:۱۷:۱۸ ۱۳۹۷/۳/۵
منظورش بی خیال کدخدا و خنده های فریبنده اشتون و موگرینی و..
ناشناس۳۶۰۳۱۲۱۶:۲۹:۰۴ ۱۳۹۷/۳/۵
موافقم این اروپایی ها دنبال وقت کشی هستند تا به منافع خودشان برسند
ناشناس۳۶۰۳۱۷۱۶:۲۹:۵۹ ۱۳۹۷/۳/۵
نگاه اروپا به برجام ،امنیتی است ... یعنی منظورشان از حفظ برجام این است که بله! ایران نباید بازگشت هسته ای داشته باشد !! اروپا اصلا برای خود تعهدی در برجام قایل نیست..
ناشناس۳۶۰۳۳۱۱۶:۳۵:۰۸ ۱۳۹۷/۳/۵
تا با خود کدخدا مشکلاتتون رو حل نکنید، هیچ فایده ای نداره
امیر۳۶۰۴۴۲۱۷:۵۲:۱۱ ۱۳۹۷/۳/۵
پنج سال پیش هم همین رو گفتید و نشد باز دارید تکرار میکنید
ناشناس۳۶۱۰۰۴۰۹:۰۸:۳۶ ۱۳۹۷/۳/۶
مگه مشکلاتمون رو با آمریکا تعیین تکلیف کردیم؟ نکردیم دیگه، آمریکا هم حرفش همینه. میخواد همه مشکلات فی مابین تعین تکلیف بشن
ناشناس۳۶۰۴۵۶۱۸:۰۱:۵۱ ۱۳۹۷/۳/۵
پذیرش کدخدایی آمریکا یعنی پذیرفتن رعیت وکارگر بودنمان برای او.
ناشناس۳۶۰۷۳۹۲۲:۴۳:۰۱ ۱۳۹۷/۳/۵
خدا رو شکر همه دنیا رعیت آمریکا هستن، فقط ما ارباب خودمون هستیم. اصلا هم به چین و روسیه نیاز نداریم.
ناشناس۳۶۱۰۷۰۱۰:۱۱:۲۳ ۱۳۹۷/۳/۶
هر چی باشه روابط با چین روسیه سالمتره ...کشتی سانچی که یادتون هست چقدر چینی ها همکاری کردند ..یا موارد دیگه حالا فکر کنید این کشتی نزدیک امریکا دچا صانحه میشد...ایا همین سطح از همکاری را با ما انجام می دادند البته گل بی عیب خداست ولی روابط با هیچکدومشون باعث ذلت ما نمیشه چون اونها تلقی امریکا را از خودشون ندارند
ناشناس۳۶۰۴۷۸۱۸:۱۵:۰۱ ۱۳۹۷/۳/۵
خب شما بفرما حلش کن!
سیمین۳۶۰۴۷۹۱۸:۱۶:۰۴ ۱۳۹۷/۳/۵
کدخدا دبه کرد خدا هست باران و آب داد...
ناشناس۳۶۰۳۴۶۱۶:۳۹:۳۴ ۱۳۹۷/۳/۵
پوتین هم اخیرا بنظر میرسه ساز دیگه ای میزنه
ناشناس۳۶۰۴۸۵۱۸:۱۷:۳۴ ۱۳۹۷/۳/۵
از اولم ساز دیگه ای میزد
ناشناس۳۶۰۵۶۶۱۹:۱۲:۰۸ ۱۳۹۷/۳/۵
هیچ کس ما را جدی نمی گیرد غیر از خودمان !
محمد۳۶۰۴۱۱۱۷:۲۴:۲۸ ۱۳۹۷/۳/۵
آنچه مسلم است و از اول هم معلوم بود برجام توافق ایران با امریکا بود. اگرچه اورپاییان از جنگهای خاورمیانه متضرر شدند و ترجیح اشان این است که منطقه آرام باشد اما نمی توانند شرکت های بزرگ چند ملیتی که بصورت خصوصی هستند را مجبور کنند میان ایران و امریکا ایران را انتخاب کنند. اروپاییان دوست دارند در حد توانشان به ایران کمک کنند تا ایران از برجام خارج نشود ولی تنها راه توافق جامع توافق با امریکاست . متاسفانه ترامپ نشان داده که ثبات فکری ندارد یه روز قرار ملاقات با رهبر کره شمالی می گذارد و روز نابود کردن پایگاه اتمی آن کشور قرار را لغو و دوبار برقرار می کند. دنیا هم از دست این دیوانه گیج شده. ولی آنچه که مهم است اثبات وفاداری ایران به عهدنامه و از بین رفتن ایران هراسی است این دستاورد بزرگی است.
09133216585۳۶۰۴۵۰۱۷:۵۷:۴۵ ۱۳۹۷/۳/۵
تازمانی که دشمن دیپلماسی مارامنفعلانه ودیپلماتهای مارا تابع دیپلماسی خودش ودوستانش می بیند کشور رابازی میدهد. نه اجازه بازگشت به سال 1392رامی دهد ونه تحریمی از تحریم ها رابر می دارد.بااین تیم مذاکره کننده نه شروط رهبر معظم انقلاب ونه توقع مردم هیچکدام برآورده نمی شود.
ناشناس۳۶۰۴۵۸۱۸:۰۲:۵۰ ۱۳۹۷/۳/۵
ما اگر تا الان راه خودمان را رفته بودیم الان آنها دنبال ما بودند..
ناشناس۳۶۰۸۴۷۰۱:۱۶:۵۴ ۱۳۹۷/۳/۶
آفرین حق با شماست
ناشناس۳۶۰۸۶۷۰۲:۴۵:۰۳ ۱۳۹۷/۳/۶
من نمیدونم راه غنی سازی چی واسه ما داشت که الان ما نداریم. نهایتش مثل کره شمالی میشدیم
ناشناس۳۶۰۴۸۳۱۸:۱۶:۲۸ ۱۳۹۷/۳/۵
باز هم یک برجام دیگر رو قالب می کنند به کشور، یک سری می ریزن تو خیابان می رقصن، چند وقت بعدش برجام 2 می شه پرجام و می رسه پهلوی برجام1! و بعد دوباره وقتش می شه که در خصوص برجام 3 صحبت کنند...
بورامینی۳۶۰۵۰۷۱۸:۳۰:۲۵ ۱۳۹۷/۳/۵
چهارگانه صبر واستقامت و صدورحکم قطعی و در نهایت امراجرای اقدام عملی کار ساز می باشد
ناشناس۳۶۰۵۱۵۱۸:۳۸:۲۶ ۱۳۹۷/۳/۵
شورای امنیت رای گیری کند؟ لابد خود امریکا هم انتظار دارید وتو نکند و به تعلیق تحریمهای خود رای دهد!؟؟؟
ناشناس۳۶۰۷۳۴۲۲:۴۰:۵۰ ۱۳۹۷/۳/۵
پس تمام
ناشناس۳۶۰۵۲۲۱۸:۴۲:۳۲ ۱۳۹۷/۳/۵
وطن پرستی خوبه ولی نمی دانم چزور باید با همه دنیا درگیر بشیم، واقعیت این ایت که اگر اروپا در برجام نماند کاری از دست ما بر نمی آید زیر آغاز دوباره غنی سازی یعنی قطعنامه جدید،
ناشناس۳۶۱۳۸۶۱۲:۵۳:۱۱ ۱۳۹۷/۳/۶
وطن پرستی پایین سطح خواسته هامونه اهداف و انگیزه های بالاتری هم هست
یوسف۳۶۰۷۹۸۰۰:۰۷:۵۱ ۱۳۹۷/۳/۶
ما به هیچ وجه از برجام بیرون نمیریم چون جراتشو نداریم بخاطر گرونی های بعدش و تبعات اقتصادیش
ناشناس۳۶۰۸۳۷۰۱:۰۴:۵۷ ۱۳۹۷/۳/۶
اقتصاد یک سکته کرده وبا بیرون رفتن ما سکته کامل می شود وفقر وتورم ونا امنی همه ی ایران را فرا خواهد گرفت
ناشناس۳۶۰۸۴۴۰۱:۰۹:۱۴ ۱۳۹۷/۳/۶
برجام اگر هیچ چیزی نداشت حداقل چندین قطعنامه سازمان ملل را که زیر فصل هفت منشور به ایران تحمیل کرده بود را با یک قطعنامه لغو کرد. حداقل ازاده باشیم و این کار مهم را سپاس بگوییم.
ناشناس۳۶۱۳۹۲۱۲:۵۶:۴۴ ۱۳۹۷/۳/۶
چون به پیشرفت و غنی سازی سطح بالا رسیدیم، ناچار شدن قبول کنند، اگرنه همین تیم سال82 هم مذاکره کرد و حتی برای یک عدد سانتریفیوژ گریه میکردند و آنها اجازه نمیدادند. تاکید میکنم برای یک عدد سانتریفیوژ حالا روش تنش زدایی را با روش مقاومت مقایسه کنید همین برجام هم با همه معایبش در مقابل هزینه کردن پیشرفتهایی حاصل شد که از راه مقاومت به دست آورده بودیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    3. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    4. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    5. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    6. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    7. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    8. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    9. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    10. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    11. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

    12. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

    13. ادعای حسنی و رفتار اموی!

    14. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

    15. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

    16. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

    17. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

    18. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

    19. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

    20. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

    21. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

    22. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

    آخرین عناوین