۱۲ پاسخ به ۱۲ شرط پمپئو

محمد شاهدی،   3970304032 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

سفر اخیر مایک پمپئو وزیر جدید امور خارجه آمریکا ( رئیس سابق سازمان سیا ) به منطقه خارومیانه با هدف ایجاد ائتلاف ضد ایرانی در منطقه و جهان انجام شد و نتیجه آن در سخنرانی وی در مرکز مطالعاتی هریتیچ بیان شد.

۱۲ پاسخ به ۱۲ شرط پمپئو

در ادامه نمایش مضحکانه ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید مبنی بر خروج ایالات متحده از تعهد بین المللی و چند جانبه برجام بدون داشتن دلایل مستدل مبنی بر عدم پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهداتش، شاهد سفر اخیر مایک پمپئو وزیر جدید امور خارجه آمریکا ( رئیس سابق سازمان سیا ) به منطقه خارومیانه با هدف ایجاد ائتلاف ضد ایرانی در منطقه و جهان هستیم که نتیجه آن در سخنرانی وی در مرکز مطالعاتی هریتیچ بیان شد. البته این سخنرانی بار دیگر سناریوی تکراری و نخ نمای سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا را در قبال جمهوری اسلامی ایران (با تمرکز بر جدایی بین مردم و حکومت) در 12 بند آشکار می سازد. از جمله:

1. ایران باید راکتورهای آب سنگین را تعطیل کند، غنی‌سازی خود را متوقف کرده هرگز بازفرآوری پلوتونیوم را از سر نگیرد.

2. اجازه دسترسی آزادانه به بازرسان آژانس به تمامی سایت‌ها (نقاط ایران)

3. ایران باید به آژانس فهرست تمامی ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای خود را اعلام کند

4. ایران باید توسعه و پرتاب موشک‌های بالستیک و دارای قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را متوقف کند

5. آزادی تمام شهروندان آمریکایی زندانی در ایران

6. ایران باید حمایت از حزب الله، حماس، جهاد اسلامی را متوقف کند

7. ایران باید تمامی نیروهای تحت فرماندهی خود را از سوریه بیرون بکشد

8. ایران باید به حاکمیت دولت عراق احترام بگذارد و از خلع سلاح و انحلال نیروهای حشدالشعبی حمایت کند.

9. ایران باید حمایت نظامی خود از شبه نظامیان حوثی را متوقف کرده و در راستای راه حل سیاسی در یمن همکاری کند.

10. ایران باید حمایت خود از گروه طالبان و دیگر گروه‌های "تروریستی" در افغانستان و منطقه را متوقف کرده و پناه دادن به اعضای القاعده پایان دهد.

11. ایران باید حمایت نیروی قدس سپاه از تروریست‌ها و شرکای شبه نظامی آن را متوقف کند.

12. ایران باید رفتار تهدیدآمیز علیه همسایگان خود را متوقف کند. بسیاری از آنها همپیمان آمریکا هستند، این امر از جمله شامل تهدید به نابودی اسرائیل و شلیک موشک‌هایش به عربستان و امارات است، این بند همچنین شامل تهدید علیه حمل‌ونقل بین‌المللی و حملات سایبری است.

این درحالی است که :

1. مهمترین وظیفه آژانس بین المللی انرژی اتمی، گسترش استفاده از انرژی اتمی برای مقاصد صلح آمیز است. بکارگیری صلح آمیز  انرژی هسته ای همچنین در اساسنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز به رسمیت شناخته شده است و در حقیقت، مبنای اصلی تشکیل این سازمان را تشکیل می دهد و این مسئله جزو حقوق مشروع هر کشوری است و ایران اسلامی مستثنی از آن نیست.

2. ایران بارها از ابتدای شروع فعالیت های صلح آمیز هسته ای اجازه دسترسی و بازدید کارشناسان و بازرسان آژانس را به سایت های هسته ای داده است در حالی که بعد از تمامی بازدید ها گزارش هایی مبنی بر عدم انحراف فعالیت های صلح آمیز هسته ای منتشر نشده است.

3. جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای آغازین فعالیت های صلح آمیز هسته ای بارها اعلام داشته است که مصارف فعالیت های هسته ای صرفا علمی، پزشکی و صنعتی است و نه نظامی و در حکم صریح مقام معظم رهبری مبنی بر حرام دانستن استفاده از سلاح های اتمی و کشتار جمعی به روشنی به آن تاکید شده است. بنابراین ایران هرگز برنامه نظامی اتمی نداشته و نخواهد داشت.

4. ساخت و تولید موشک های بالستیک و هر گونه صنایع نظامی بازدارنده حق هر کشوری است که بتواند بنیه دفاعی خود را تقویت کند تا از چشم طمع دیگر کشورها در امان باشد. و صرف احتمال وجود استفاده از ظرفیت موشکی ایران جهت کاربرد های اتمی و سلاح های کشتار جمعی نمی تواند دلیل محکمه پسندی مبنی بر محدودیت  یا عدم استفاده از آن را ایجاب کند.

5. دستگیری و زندانی کردن جاسوسان حق قانونی هر کشوری است که بتواند از منافع ملی و امنیت ملی خود به خوبی محفاظت کند و همواره با افراد و گروههایی که مستقیم و غیر مستقیم به امنیت ملی کشور ضربه می زنند برخورد سخت و قاطع داشته باشد. این درحالی است که در آمریکا تعدادی زیادی از ایرانیان بیگناه و با دلایل واهی در زندان ها و در شرایط نا مطلوبی به سر می برند.

6. گروه های مقاومتی چون حزب الله لبنان ، حماس و جهاد  با هدف تاسیسی مقابله با دشمن صهیونیستی، غاصب و کودک کش اسرائیلی  شکل گرفته است.  بر اساس کدام قانون و مقرارت بین المللی کسی که از موطن و سرزمین پدری خویش بیرون رانده شده، نمی تواند از خود دفاع کند. این دفاع یک حق مشروع است و حمایت از چنین حق مشروع بلاشک انسانی و قانونی است. اما نظام سلطه که ایجاد کننده و حامی اصلی این غده سرطانی در قلب جهان اسلام است هرگونه دفاع و حمایت مشروع را غیر قانونی و غیر مشروع جلوه می دهد و آنان را در زمره گروه های تروریستی و حامیان تروریسم بین الملل می شمارد.

7. جمهوری اسلامی ایران به دعوت و خواست یک کشور مستقل و قانونی و به جهت مقابله با گروه های تکفیری – تروریستی وارد کشور سوریه شده است و این درحالی است که چندین سال است که اقدامات و فعالیت های گروه های تروریستی (داعش ، جبهه النصره و ....) امنیت منطقه و جهان را به مخاطره انداخته است. حال مقاومت و مقابله با یک گروه تروریستی ناقض امنیت و صلح بین المللی جرم و نامشروع خوانده می شود! و آیا  نابودی این گروه های تروریستی توسط جمهوری اسلامی ایران شایسته تقدیر و حمایت همه جانبه نظام بین المللی نیست ؟

8. کشور دوست و برادر عراق به دلیل مقابله با گروه های تروریستی ساخته و پرداخته نظام سلطه و به جهت حفظ امنیت خود و منطقه از جمهوری اسلامی ایران دعوت به مشارکت مستشاری نمود. این در حالی بود که گروه های تروریستی توانسته بودند مناطق گسترده ای را در دو کشور عراق و سوریه اشغال کنند و درماندگی دولت های منطقه و حتی نظام بین الملل در کنترل و نابودی این گروه ها مشهود بود اما تجربه و ایمان و تفکر مقاومت جمهوری اسلامی ایران توانست راههای نفوذ گروه های تروریستی را یکی پس از دیگری مسدود کند و نابودی آنان را میسر سازد. در این بین ایجاد گروه بسیج مردمی حشد الشعبی به ابتکار مرجعیت عالی قدر شیعه (آیت الله سیستانی ) توانست جان و امیدی تازه به نیروهای مقاومت ببخشد. خلع سلاح و حذف نیروهای مردمی عراق ربطی به هیچ کشوری ندارد چرا که حفظ امنیت و دفاع از منافع ملی از اولویت های  هر کشوری است. تا جایی که حکومت عراق تصمیم گرفت نیروهای مردمی در ارتش این کشور ادغام شوند تا سبب تقویت بنیه نظامی این کشور شوند.

9. مردم بی دفاع و مظلوم یمن چند سالی است که با تکیه بر بینه مردمی و روحیه مقاومت و ظلم ستیزی در مقابل سعودی ها ایستادگی می کند. در حالی که تسلیحات نظامی و حمایت های گسترده کشورهای غربی از این اقدام آل سعود آنان را در قتل عام کودکان و زنان و مردم مظلوم یمن شریک کرده است. جمهوی اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که راه حال پایان جنگ ناعادلانه یمن به هیچ وجه نظامی نیست بلکه سیاسی است و باید به نظر مردم این کشور رجوع کرد و بارها آمادگی خود را جهت گفتگو و میانجیگری میان طرفین مطرح ساخته است چرا که کشتار و قتل عام و جنایات رژیم کودک کش سعودی  سبب فجایع انسانی و زیست محیطی در کشور مستقل یمن شده است و تا امروز هیچ قطعنامه و فشار بین المللی نتوانسته است پایانی بر جنایت های آل سعود در این منطقه جغرافیایی باشد.

10. دیگر امروز بر کسی پوشیده نیست که جهت مقابله و انحراف و تفرقه در جهان اسلام، نظام سلطه گروه ها و نیروهایی به ظاهر اسلام نما با چهره ای خشن، وحشی و غیر مشروع ایجاد کرده است تا با هدف اختلاف، مقابله، تضعیف و نابودی جریانات اسلامی در جهان بسیج شوند. بارها و بارها مقامات غربی و بخصوص مقامات آمریکایی اعلام کرده اند که در ایجاد و توسعه و حمایت لجستیکی، تسلیحاتی و مالی گروههای تروریستی و تکفیری چون القاعده و طالبان نقش محوری و اساسی داشته اند. بنابراین جمهوری اسلامی ایران که همواره به دنبال صلح و ثبات منطقه ای و همزیستی مسالمت آمیز میان دیگر کشورهای منطقه غرب آسیا و حتی نظام بین الملل است مبرا از حمایت و ارتباط با این چنین گروه هایی است. چرا که سالهای متمادی هزینه های مالی و انسانی فراوانی به جهت داشتن مرزی گسترده با کشور افغانستان به جهت مقابله با گسترش و نفوذ و فعالیت این چنین گروههایی داشته است.

11. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نخستین روزهای پس از انقلاب ایران در سال 1357 به فرمان امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی تشکیل شد تا نهادی نظامی و بازوی مسلح برای پاسداری از نظام جمهوری اسلامی باشد و وظایف و نقشش در قانون اساسی ایران ترسیم گشت . این نها چگونه  می تواند حامی تروریسیم و گروهای تکفیری در منطقه و جهان باشد. در حالی که خدمات و جانفشانی هایش از همان ابتدای تشکیل آن در جنگ تحمیلی نشان داده شد و تا امروز  در دفاع از منافع ملی و امنیت ملی ایران حضوری پررنگ داشته است. این  نیرو قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که توانست پیروزی های چشمگیری در جهت نابودی گروه تروریستی داعش داشته باشد.

12. جمهوری اسلامی ایران بلاشک در تاریخ 40 ساله حکومت خود نه تنها شروع کننده و تهدیدی علیه دیگر کشورهای منطقه و جهان نبوده است بلکه همواره در حال مقابله و دفاع از تهدیدات دشمنان منطقه ای و بین المللی خود بوده است. رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی به مثابه غده سرطانی در قلب جهان اسلام توسط حامیان نظام سلطه غرب و همراهی کشورهای مرتجع و خود فروخته عربی ایجاد شده است که منافع و مطامع نظام سلطه را تامین می کند و همواره سبب اختلاف و تفرقه در جهان اسلامی است. حال جمهوری اسلامی ایران به یکباره در این منطقه متولد می شود که تمام معادلات منطقه ای و بین المللی آنان را بهم می زند و ضمن مقابله با اهداف شوم  صهیونیست ها و حامیان آنان به افشاگری و تنویر افکار عمومی جهان می پردازد این قضیه سبب خشم و وحشت آنان می شود تا جایی که سعی می کنند جای جلاد و شهید را عوض کنند.

ایران اسلامی از همان ابتدای تولدش در سال 57 با شعار استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی نشان داد که وابستگی و حمایت هیچ نیروی خارجی را برنمی تابد و در این سالها سخترین آزمون ها را به جهت فشارهای اقتصادی و سیاسی و حتی نظامی گسترده علیه جمهوری اسلامی ایران تحمل کرده است.  دراین میان چونان آهن گداخته قوی تر و محکم تر شده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  7. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  8. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  9. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  12. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  13. دبی؛ چند روز پس از سیل

  14. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  15. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

  16. فریب نخوریم! 

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین