مصرف ریتالین در میان دانش‌آموزان و دانشجویان رواج پیدا کرده است

گروه اجتماعی الف،   3970303067 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

مسئول آزمایشگاه پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: بیش از 1200 نوع ماده مضر و توهم‌زا در جهان تولید شده است.

‌به گزارش ایسنا- ‌خاکشور در همایشی با عنوان «بررسی عملکرد و تبیین برنامه‌های پیشرو مبارزه با مواد مخدر» که در دادگاه مرکزی انقلاب اسلامی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ‌در حال حاضر آزمایشگاه پلیس مبارزه با مواد مخدر تمام نمونه‌های کشف شده در خراسان‌رضوی و شمالی نمونه‌برداری می‌کند. بیشترین میزان مواد مخدر وارد شده در آزمایشگاه پلیس صنعتی بوده است. یکسری مواد روانگردانی هستند که در برخی از موارد نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌ها برای مبارزه با این امر اطلاعات کافی ندارند.

 وی افزود: بیشترین مواد مخدر مورد مصرف در ایران بر اساس آمار سازمان جهانی هروئین است که حدود 42 درصد از مصرف مواد مخدر اختصاص به این ماده دارد که مخرب‌ترین ماده مخدر در جهان است. نکته اینجاست که در زمینه تولید مواد مخدر ایران در پیش‌سازها و مواد اولیه نیازمند به کشورهای دیگر است چراکه توانایی تولید این پیش‌سازها را ندارد، بنابراین این ابزار به ایران قاچاق می‌شود. 

 خاکشور تصریح کرد: در برخی از روستاها می‌توان به راحتی مواد مخدر سنتی موجود را به مواد مخدر صنعتی تبدیل کرد. همچنین برخی از افراد مواد مخدر قدیم را با یکسری از تغییرات شیمیایی تبدیل به داروهای توهم‌زا کرده‌اند. بیش از 1200 نوع ماده مضر و توهم‌زا در جهان تولید شده است. متاسفانه ماده ریتالین در میان دانش‌آموزان و دانشجویان رواج پیدا کرده است که برای بیداری از آن استفاده می‌کنند و در واقع از لحاظ کارکرد همانند ماده مخدر شیشه است.

 مسئول آزمایشگاه پلیس مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: ال. سی.دی یکی از قوی‌ترین ماده توهم‌زا دنیاست. از سویی دیگر کتامین از جمله مواد توهم‌زایی است که برخی از افراد برای انجام آزارهای جنسی از آن استفاده می‌کنند و متاسفانه در قانون مجازاتی برای آن در نظر گرفته نشده است و تنها در زمینه قاچاق آن مجازات‌هایی وجود دارد.

 در بخش دیگری از این نشست صفدری، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان‌رضوی مطرح کرد: سال گذشته 28 تن مواد مخدر کشف شده است که در مقایسه با سال جاری 83 درصد افزایش داشته است. در دو ماه سال جاری هشت تن مواد مخدر و حدود 11 باند خلافکار متلاشی شده است. از ابتدای سال تاکنون 3884 نفر اعم از خرده‌فروش و ... دستگیر شده‌اند. همچنین دو عملیات صورت گرفته که یکی از آن‌ها در داخل شهر انجام شده است و علی‌رغم تیراندازی‌های صورت گرفته ماموران ما توانستند قاچاقچی مورد نظر را به هلاکت برسانند و یک تن و 185 کیلوگرم مواد مخدر اعم از تریاک و... بوده است.

 وی افزود: عملیات دیگر در شهرستان هامون صورت گرفت که 713 کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است و چهار نفر نیز در جریان آن دستگیر شده‌اند. یکی از برنامه‌های ما در سال جاری اجرای طرح‌های پاک‌سازی نقاط آلوده از مصرف‌کنندگان و توزیع‌کنندگان، تامین امنیت، اجرای برنامه کنترل محورهای ارتباطی در جاده‌ها، راه‌اندازی ایست بازرسی‌های مقطعی در محورهای آلوده سطح استان، اجرای برنامه‌های آموزشی و پیشگیری برای کارکنان و عموم مردم. 

 صفدری ادامه داد: در طی جلساتی که با آموزش و پرورش داشته‌ایم، این سازمان موظف شد که تعدادی از از مدیران مدارس را شناسایی و به نیروی انتظامی معرفی کنند تا کلاس‌های آموزشی در زمنیه مواد مخدر برای آن‌ها برگزار شود. از سویی دیگر کلیپ‌هایی امنیتی در زمینه مواد مخدر و مبارزه با آن فراهم شده است و در اختیار صدا و سیما قرار می‌گیرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین