«چین» رتبه اول استفاده از اینترنت در جهان/ گوشی هوشمند اولویت چینی‌ها در زندگی 

گروه فناوری الف،   3970303003

نتایج یک بررسی نشان داد بیش از نیمی از جمعیت چین از تلفن همراه هوشمند استفاده می‌کنند و حدود 60 درصد آنها به طور مداوم آنلاین هستند؛ ضمن اینکه چین، رتبه اول استفاده از اینترنت در جهان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش فارس، «اتحادیه جهانی مخابرات»(ITU) وابسته به سازمان ملل متحد با انتشار گزارش جامع خود در مورد وضعیت دسترسی ساکنان کره خاکی به فضای مجازی اعلام کرد  بیش از نیمی از مردم جهان آنلاین هستند.

این گزارش آماری اطلاعات فراوانی را در مورد نگرش مردم به اینترنت و میزان استفاده از آن در سراسر جهان ارایه کرد و در مقدمه آن گفته شد که در سال 2014 میلادی خطوط پهن‌باند موبایلی مخصوص گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی عنوان «سریع‌ترین فناوری در حال رشد در تاریخ حیات بشر» را به خود اختصاص داده‌اند و به همین خاطر می‌توان از آن به عنوان محبوب‌ترین فناوری در سراسر جهان هم یاد کرد.

«مرکز جهانی مخابرات» پیش‌بینی کرده است که در سال 2020 میلادی بیش از 50 میلیارد دستگاه الکترونیکی با قابلیت اتصال به اینترنت در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند که البته 50 درصد آن‌ها طی 3 سال پایانی به کار گرفته خواهند شد. 

در بین استفاده و استقبال مردم کشورهای مختلف از اینترنت، کشور چین رکورددار بهره‌وری از تلفن هوشمند و اینترنت در سطح جهانی است. 

در زیر به میزان استفاده چینی‌ها از گوشی هوشمند و اینترنت می‌پردازیم: 

* اختصاص 5 ساعت برای استفاده از گوشی

طبق یک نظرسنجی از یک شرکت اینترنتی در آلمان، مردم کشور چین به طور متوسط 5 ساعت از وقت مفید خود را صرف استفاده از گوشی‌های هوشمند می‌کنند؛ بر همین اساس چین رتبه اول جهانی را دارد. 

* گوشی‌هایی که روزانه 150 بار چک می‌شود

طبق گفته تامی آهونن، مشاور فناوری، مردم  چین هر 6.5 دقیقه یک‌بار به تلفن‌هایشان نگاه می‌کنند؛ این به این معنی است که آنها تلفن‌های خود را 150 بار در طول روز چک می‌کنند. 

* استفاده 80 درصدی کودکان زیر 7 سال از گوشی هوشمند

نظرسنجی از 1000 کودک تا 5 سال نشان داد که 80 درصد از کودکان از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند و بیش از نیمی از والدین آنها معتقدند که تلفن‌های همراه، به کودکان آسایش و راحتی می‌دهد.

* «ترس از دست رفتن» عامل چک مداوم گوشی

زو یانگاشو، محقق بخش روانشناسی اجتماعی و مهندسی در موسسه روانشناسی تحت آکادمی علوم چینی می‌گوید:  «ترس از دست رفتن، موجب افزایش میزان چک کردن تلفن شده است؛ بر اساس گفته وی، آنها امیدوارند که امور شخصی خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پایان برسانند و به مرور زمان این عادت می‌شود».

* آنلاین بودن مداوم 60 درصد چینی‌ها

براساس داده‌های موجود، حدود 60 درصد چینی‌ها به طور مداوم آنلاین هستند؛ ضمن اینکه چین رتبه اول استفاده از اینترنت در جهان را به خود اختصاص داده است.

* رشد 88 درصدی استفاده از اینترنت گوشی

براساس یک گزارش از مرکز اطلاعات شبکه اینترنت چین، نرخ رشد مصرف اینترنت بر روی تلفن همراه در این کشور تا ابتدای سال 2017، بیش از 88 درصد بوده است؛ این اولین بار است که این میزان از نرخ کاربران متصل به اینترنت از طریق رایانه بیشتر است. 

* چین رکورددار استفاده از موبایل

بر اساس اطلاعات موجود، بالاترین میانگین جهانی استفاده از موبایل در سطح جهان مربوط به کشور چین می‌شود. 

به گفته کارشناسان، نرخ استفاده از تلفن همراه در کشور چین طی یک سال گذشته 31 درصد افزایش یافته است. 

* یک میلیارد و صد میلیون نفر کاربر اینترنت «4G»

با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات، تعداد کل مشترکین اینترنت «4G» تلفن همراه به بیش از یک میلیارد و صد میلیون نفر می‌رسد.