در هفته نخست لیگ ملت‌های ولیبال ۲۰۱۸ رویارویی ایران با فرانسه، استرالیا و ژاپن  

گروه ورزشی الف،   3970302020

تیم‌ ‌ملی والیبال ایران در هفته‌ نخست لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ باید از روز جمعه، چهارم خرداد ۱۳۹۷ به ترتیب به مصاف تیم‌های فرانسه، استرالیا و ژاپن برود.

به‌ گزارش ‌ایسنا، لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ با حضور شانزده تیم برتر جهان از جمعه، چهارم خرداد ماه با برگزاری مراحل مقدماتی آغاز می‌شود و پس از مشخص شدن  شش تیم برتر دور گروهی، مرحله نهایی از سیزدهم تیر ۱۳۹۷ پیگیری می‌شود و با انجام دیدار فینال و رده بندی در هفدهم تیر لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ پایان می‌یابد.

تیم‌ ‌ملی والیبال ایران که برای ششمین دوره متوالی حضور در این رقابت‌ها را تجربه خواهد کرد. برای حضوری قدرتمند در لیگ ملت های والیبال ۲۰۱۸ تمریناتش را زیر نظر ایگور کولاکوویچ پس از پایان تعطیلات عید نوروز آغاز کرد و پس از پایان اردوی تهران هفته‌ گذشته برای بر پایی اردوی تدارکاتی و انجام دو دیدار دوستانه با صربستان راهی این کشور شد و پس از کسب یک پیروزی و یک شکست با ترکیبی ۱۴ نفره و جوان شده بلگراد را به مقصد پاریس ترک کرد. شانزده تیم برتر حاضر در لیگ ملت ها باید در پنج هفته‌ برگزاری دور مقدماتی سه بازی را در هر هفته‌ و در قالب گروه‌های چهار گانه انجام دهند تا مرحله نهایی با حضور پنج تیم برتر  دور مقدماتی به ‌اضافه تیم‌ ‌ملی فرانسه (میزبان دور نهایی) به صورت دو گروه سه تیمی انجام شود.

بر اساس برنامه در هفته‌ نخست لیگ ملت های والیبال شاگردان کولاکوویچ که در گروه A با تیم‌ ‌ملی فرانسه، استرالیا و ژاپن هم گروه هستند. باید در نخستین دیدارشان از ساعت ۲۲:۳۰ روز جمعه چهارم خرداد ماه به مصاف فرانسه میزبان بروند. ملی‌پوشان والیبال ایران در حالی باید در شهر روآن مهمان "خروس‌ها" باشند که شاگردان استفان تیلیه قهرمانی دوره گذشته لیگ جهانی را در کارنامه دارند و امیدوارند همانند دوره گذشته به لطف حضور تمامی ستارگان‌شان در حضور تماشاگران خودی رقابت ها را با پیروزی آغاز کنند. همچنین فرانسوی ها در آخرین دیدارشان با تیم‌ ‌ملی والیبال ایران در جام قهرمانان قاره ها با نتیجه‌ سه بر دو مغلوب شده بودند و مطمئنا با اندیشه انتقام رو در روی شاگردان کولاکوویچ قرار خواهند گرفت.

پس از این دیدار ملی‌پوشان والیبال دو دیدار با رقبای آسیایی انجام می‌دهد و باید بر اساس برنامه از ساعت ۱۹:۳۰ روز شنبه پنجم خرداد ماه به مصاف زردپوشان استرالیا  برود. هر چند "کانگوروها" در سال‌های اخیر همواره برابر والیبال ایران مغلوب بوده‌اند و از آخرین پیروزی‌شان برابر ایران که در انتخابی المپیک ۲۰۱۲ لندن بود پیش از پنج سال می گذرد، اما مشاهده بازی‌های این تیم در دیدارهای دوستانه و حتی پیروزی سه بر دو برابر ایتالیا نشان از تغییرات عمده در ترکیب و نوع بازی استرالیایی ها دارد. بنابراین کولاکوویچ و شاگردانش به هیچ عنوان نباید استرالیا را دست کم بگیرند، چرا که کسب پیروزی برابر این تیم و ژاپن می‌تواند سکوی پرتاب تیم‌ ‌ملی در آغاز لیگ ملت‌ها باشد.

تیم‌ ‌ملی والیبال ایران در آخرین دیدارش در هفته‌ نخست به مصاف ژاپنی می‌رود. شاگردان کولاکوویچ ساعت ۱۷:۳۰ روز یکشنبه رودر روی چشم بادامی ها قرار می‌گیرند  و هر چند در سالهای اخیر والیبال ایران پیروز مطلق برابر ژاپن بوده اما همواره رقابت دو قدرت فعلی والیبال آسیا می‌تواند جذابیت‌های خاص خودش را داشته باشد.

برنامه دیدارهای گروه A در هفته‌ نخست لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ به ترتیب زیر است:

استرالیا – ژاپن (جمعه ۴ خرداد، ساعت ۱۹:۳۰)

فرانسه – ایران (جمعه ۴ خرداد، ساعت ۲۲:۳۰)

استرالیا – ایران (شنبه ۵ خرداد، ساعت ۱۹:۳۰)

فرانسه – ژاپن (شنبه ۵ خرداد، ساعت ۲۲:۳۰)

ژاپن – ایران (یکشنبه ۶ خرداد، ساعت ۱۷:۳۰)

فرانسه – استرالیا (یکشنبه ۶ خرداد، ساعت ۲۰:۳۰)