سخن امام حسین(ع) درباره حق بزرگ اهل‌بیت(ع)

گروه فرهنگی الف،   3970301080

قوم ما این مقام را از ما گرفتند و به خود اختصاص دادند و ما هم بدین امر تن دادیم و از تفرقه تنفّر و عافیت امت را خوش داشتیم و این در حالی است که می‌دانیم ما به این حقّ که حقّ ماست، سزاوارتریم.

امام حسین علیه السلام فرمودند: خداوند، محمّد صلی الله علیه و آله را برای خلقش برگزید و با پیامبری گرامیش داشت و او را برای رسالت خود برگزید. سپس خداوند، او را در حالی نزد خود برد که حضرت صلی الله علیه و آله برای بندگان خدا خیر خواسته بود و آن چه را که برای آن فرستاده شده بود رسانده بود. ما خاندان، یاوران، اوصیاء، وارثان و سزاوارترین مردم هستیم برای دست یافتن به مقام او در میان مردم. اما قوم ما این مقام را از ما گرفتند و به خود اختصاص دادند. و ما هم بدین امر تن دادیم و از تفرقه تنفّر و عافیت امت را خوش داشتیم و این در حالی است که می دانیم ما به این حقّ که حقّ ماست، سزاوارتر از کسانی هستیم که آن را در اختیار گرفته اند.

متن حدیث: 

الامام الحسین علیه السلام: انَّ اللّه َ اصطَفی مُحَمَّدًا صلی الله علیه و آله عَلی خَلقِهِ ، واکرَمَهُ بِنُبُوَّتِهِ ، واختارَهُ لِرِسالَتِهِ ، ثُمَّ قَبَضَهُ اللّه ُ الَیهِ وقَد نَصَحَ لِعِبادِهِ ، وبَلَّغَ ما اُرسِلَ بِهِ صلی الله علیه و آله . وکُنّا اهلَهُ واولِیاءَهُ واوصِیاءَهُ ووَرَثَتَهُ واحَقَّ النّاسِ بِمَقامِهِ فِی النّاسِ ، فَاستَاثَرَ عَلَینا قَومُنا بِذلِکَ ، فَرَضینا ، وکَرِهنَا الفُرقَهَ ، واحبَبنَا العافِیَهَ ، ونَحنُ نَعلَمُ انّا احَقُّ بِذلِکَ الحَقِّ المُستَحَقِّ عَلَینا مِمَّن تَوَلاّهُ.

"تاریخ طبری، ج۵، صفحه ۳۵۷- البدایه و النهایه، ج۸، ص۱۵۷"