کدام مناطق تهران طرح افطار تا سحر دارد؟

گروه اجتماعی الف،   3970231152

در ماه رمضان به خاطر روزه داری سبک زندگی مردم تا حد زیادی عوض می‌شود. طرح‌های افطار تا سحر هم ابتکاراتی برای همین تغییرات است.

به گزارش مهر، روزه داری خواهی نخواهی شیوه زندگی کردن در ماه رمضان را عوض می‌کند. مهمترین تغییر آن هم جابه جا شدن جای شب و روز برای عده زیادی از مردم است. روزه داری که در طول روز گرسنگی و خستگی ناشی از آن را تحمل کرده دوست دارد شب‌های پرانرژی تری را سپری کند. به همین خاطر چندسالی است که در شهر‌های بزرگ به خصوص تهران طرح‌هایی برای گذران اوقات فراغت مردم در فاصله بین افطار تا سحر پیش بینی شده است.

خیلی از پارک‌ها و مراکز تفریحی در شب‌های ماه رمضان پذیرای مردم است. اما به جز این‌ها مراکز تفریحی دیگر هم سعی می‌کنند برنامه خود را مناسب با روزه داران و ایام استراحت آن‌ها تنظیم کنند. برنامه‌هایی که به طرح‌های افطار تا سحر معروف شده اند و مشتری‌های زیادی هم دارند.

مهمان مسجد بشویم

می‌گویند در ماه رمضان در‌های آسمان به روی بندگان باز است. پس چه بهتر که قسمتی از شب‌های ماه رمضان به خواندن دعا و قرآن اختصاص پیدا کند و بازهم بهتر که این عبادات در مسجد باشد.

متاسفانه اکثر مساجد برنامه‌های دینی و عبادی خود را بعد از نماز ظهر و عصر و نهایتا تا زمان افطار برگزار می‌کنند. اما مسجد ارک در خیابان ۱۵خرداد تهران از ساعت ۱۲ شب تا اذان صبح برنامه‌های معنوی دارد.

هر پنج شب یک سخنران مهمان مسجد ارک خواهد بود و مراسم مناجات و شب زنده داری هم از ساعت ۴۵بامداد توسط حاج منصور ارضی برگزار می‌شود.

مسجد دانشگاه صنعتی شریف در خیابان آزادی تهران هم از سحر پنج شنبه۲۷خرداد تا پایان ماه مبارک رمضان مراسم مناجات سحرگاهی دارد.

اگر به برنامه هیچ کدام ازین دو مکان نرسیدید، برنامه‌های افطار تا سحر مسجد ۷۲تن در خیابان سرچشمه، مسجد شهدا در میدان خراسان، مهدیه امام حسن در چهارراه گلوبندک را هم امتحان کنید.

بعد افطار بریم سینما!

سینما‌های تهران در ماه رمضان طرح افطار تا سحر دارند. البته، چون در طول روز مشتری سینما‌ها کم می‌شود بلیط فیلم‌ها تا ساعت ۱۷ هر روز نیم بها خواهد بود. بعد از ساعت ۱۷ تا دوساعت قبل از اذان صبح هم سینما‌ها باز خواهند بود و اکران خواهند داشت اگرچه بلیط‌ها تمام بها حساب می‌شوند.

این طرح در تهران از ۲۷اردیبهشت شروع می‌شود و درخواست‌های زیادی هم از شهر‌های بزرگ برای به شورای صنفی نمایش کشور رسیده است تا آن‌ها هم طرح افطار تا سحر سینمایی داشته اند. چرا که گزارش‌ها نشان می‌دهد سال گذشته این طرح برای سینما‌ها سودآوری خوبی داشته است و بسیاری از مردم اوقاع فراغت بعد از افطار خود را به تماشای فیلم در سینما‌ها اختصاص داده اند.

 


تابستان است و استخر رفتن!

قطعا یکی از بهترین تفریحات در هوای گرم تابستان آب تنی و رفتن به استخر است. حالا اگر ماه رمضان در ایام گرم سال و سه ماه تابستان بیفتد استخر رفتن برای روزه دار سخت یا غیرممکن می‌شود.

معمولا استخر‌های که متقاضی و امکانات زیادی دارند در ایام ماه رمضان تا ساعاتی قبل از اذان صبح باز هستند. متاسفانه اکثر این سانس ه. ویژه برای آقایان است، اما گاهی اوقات ساعاتی بعد از افطار به سانس خانم‌ها اختصاص می‌یاید.

خوردن سحری در فضای باز

یکی از نشانه‌های نزدیک شدن به اذان مغرب و افطار در ماه رمضان، خلوت شدن خیابان‌ها و مراکز تفریحی است. البته بعضی از این مراکز ساعاتی بعد از افطار دوباره بازگشایی می‌شوند، اما تعداد دیگری هم یک سره باز هستند و در اصطلاح ماه رمضان شب‌های افطار تا سحر دارند.

خیابان سی تیر تهران با پیاده راه سنفگرش شده و دکه‌های اغذیه فروشی اش در سال‌های اخیر بسیار معروف شده است. این خیابان از افطار تا سحر‌های ماه رمضان هم پر از مشتری است.

باغ کتاب تهران در بزرگراه شهید حقانی هم امسال قرار است برای اولین بار با شعار «تا سحر مهمان باشید» برای فرهنگ دوستان باز باشد. پردیس سینمایی باغ کتاب هم هر روز ساعت سه بعدازظهر تا افطار بلیط نیم بها و بعد از افطار تا ساغت ۲بامداد بلیط تمام بها می‌فروشد. از ۱۰ صبح تا سحر بقیه قسمت‌های باغ کتاب برای مراجعه عموم باز است. یک برنامه تلویزیونی و برنامه «جشنواره اقوام ایرانی» هم در ماه رمضان در باغ کتاب برگزار می‌شود.

اما بلندترین نقطه شهر تهران هم از افطار تا سحر بیدار است. برج میلاد در شب‌های ماه رمضان جشنواره‌ای به نام «شهرخدا» دارد که برنامه‌هایی مثل کتابت قرآن توسط هنرمندان، تلاوت قرآن، جلسات مباحث شرعی و افطاری ساده دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین