حمله موشکی انصارالله به ارتش عربستان

گروه جهان الف،   3970230071

انصارالله یمن با موشک کاتیوشا پایگاه‌های ارتش عربستان در نجران و جیزان را هدف گرفت.

به گزارش ایسنا اسپوتنیک گزارش داد، یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد که انصارالله روز شنبه با موشک کاتیوشا و خمپاره تجمعات ارتش عربستان در مرکز السمنه و شمال پایگاه العبادیه در جیزان را هدف قرار داد. همچنین انصارالله ارتش عربستان و نیروهای دولت مستعفییمن را در پایگاه المناره و رقابه صله در نجران با موشک و خمپاره هدف قرار داد.

به گفته این منبع دو سرباز یمنی وابسته به دولت مستعفی به دست تک‌تیراندازهای انصارالله در غرب پایگاه السدیس در نجران کشته شدند و یک خودروی نظامی نیز منهدم شد.

در همین راستا، ترکی المالکی، سخنگوی رسمی نیروهای ائتلاف عربی مدعی شد که نیروهای دفاع هوایی عربستان یک موشک بالستیک را رهگیری کرده و موشک دیگر در منطقه غیرمسکونی ساقط شده است.

وی گفت که این دو موشک به سمت شهر خمیس مشیط شلیک شده است و این اقدام "متجاوزانه" و با هدف "تهدید امنیت عربستان و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است."

از آغاز عملیات نظامی ائتلاف عربی در یمن در مارس ۲۰۱۵ انصارالله ۱۳۲ موشک و ۶۶ هزار و ۲۹۸ خمپاره به عربستان شلیک کرده است.

از سوی دیگر فهد بن ترکی بن عبدالعزیز، فرمانده نیروهای مشترک عربستان گفت: به رغم گسترش دامنه جنگ و "عدم پایبندی حوثی‌ها" به هرگونه قوانینی یا ارزش اخلاقی اما زمان سرنوشت‌ساز و نهایی شدن اوضاع در یمن نزدیک شده است.

وی گفت: عملیات نظامی برای تحقق اهداف استراتژیک ادامه دارد. "دشمنی" روبروی ماست که همواره روش خود را عوض می‌کند.جنگ در مرحله آخر و نهایی است. در تمامی جنگ‌ها مرحله ثبات و حفظ امنیت بعد از جنگ وجود دارد و این مرحله از اهمیت مرحله جنگ برخوردار است.

وی تاکید کرد که تا زمان برقراری "ثبات و امنیت کامل" ائتلاف عربی به عملیات خود ادامه می‌دهد.

وی مشارکت نیروهای سودانی در عملیات ائتلاف عربی در جنوب و استان صعده و شمال و عدن و حضرموت را ستود.