مروری بر اخبار مهم روز؛ تحلیل عجیب حجاریان از آینده روحانی/ پشت پرده حوادث کازرون/ خاطره کنایه آمیز سعید جلیلی/ انتقاد قالیباف از احمدی نژاد/ پیشنهاد برجامی حسین الله کرم به دولت چه بود؟

گروه سیاسی الف،   3970229191 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

 تحلیل عجیب حجاریان از آینده روحانی/ پشت پرده حوادث کازرون/ خاطره کنایه آمیز سعید جلیلی/ انتقاد قالیباف از احمدی نژاد/ پیشنهاد برجامی حسین الله کرم به دولت چه بود؟

اظهارنظر قالیباف درباره جمنا

 روزنامه خراسان مصاحبه ای با محمدباقر قالیباف انجام داده که بخشهایی از آن را در ادامه می خوانید: گفت و گو در اردوگاه اصولگرایی خیلی کم است... این ها گفت و گو را یک طرفه می بینند. به این معنا کسانی که پیش کسوت هستند و حس می کنند در مرکزیت قرار دارند، احساس می کنند نیازی ندارند حرف بقیه را گوش کنند. ... دیکته کردن و مونولوگ در حوزه سیاسی، اجازه نمی دهد تضاد افکار به درستی معلوم شود، این ضعف جدی اردوگاه اصولگرایی است... بعضی ها فکر می کنند می توانند و حتی وظیفه دارند برای جمع تصمیم بگیرند و بقیه هم وظیفه دارند از تصمیم این ها حمایت کنند! این هم یک اشکال است... آن سه هزار نفری که در مجمع جمنا بودند فکر می کردند باید نظر خودشان را بگویند، در حالی که آن ها آمده بودند تا افکار عمومی جامعه را نمایندگی کنند، حداقل اردوگاه خودشان را نمایندگی کنند... این ایراد در جمنا مشهود بود... بیشترین درآمد کشور در تاریخ در دوره ای اتفاق افتاد که رشد اقتصادی منفی 6 درصد شد؛ در دوره آقای احمدی نژاد! ... تنها سالی که اقتصاد ما در بخش صنعت رشد دو رقمی کرد، سال 80 بود. به خاطر این که پدرخواندگی دولت در اقتصاد حذف شد. 4 درصدی ها حذف شدند. صادرات توسط دولت روان شد. البته دولتمردان آن زمان فکر نکنند که این کار را کردند! مردم بودند که وارد شدند.

قالیباف: پیش کسوتان اصولگرا نیازی نمی بینند حرف بقیه را گوش کنند/ تا زنده هستم جهادی کار می‌کنم

   پشت پرده حوادث کازرون

کیهان امروز نوشت: تجمعات چند شب پیش کازرون در حالی رخ داد که عملا موضوع تفکیک بخش‌هایی از این شهرستان متوقف شده است، از سوی دیگر رسانه‌های بیگانه سعی می‌کنند با تحریک، احساسات مردم را به خشونت بکشانند... فضای رسانه‌ای آن‌سوی آب‌ها با پروپاگاندای رسانه‌ای، هشتگ «کازرون در خون» را تِرند کرده و به دروغ گفتند ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند.

روزنامه اعتماد نیز نوشت: معترضان که اغلب ساکن بخش‌های مرکزی کازرون هستند، مشخصا با جداشدن شهرهای قائمیه، نودان، کوهمره و دشت برم که به‌نوعی بخش شمال و شمال شرق کازرون را تشکیل می‌دهند، مخالفند... حال در شرایطی که نه موافقان تکلیف خود را می‌دانند، نه مخالفان، دولت در اقدامی که با انتقاد برخی از مقامات محلی نیز روبه‌رو شده، از توقف طرح تا زمان اعمال تمامی نظرات کارشناسی در این رابطه خبر داده است.

اما روزنامه آرمان ضمن انتقاد از وزارت کشور نوشت: نکته قابل تامل نوشداروی پیشنهادی وزارت کشور به‌عنوان متولی تقسیمات کشوری است. وزیر کشور که برخی او را منسوب به علی لاریجانی رئیس مجلس می‌دانند، در اوج اعتراضات سکوت کرد و راهکاری برای پایان دادن به اعتراضات ارائه نکرد تا اینکه پس از مرگ یک هموطن، اطلاعیه‌ای صادر کرد و در آن از توقف طرح تقسیم کازرون خبر داد!

پلیس: اوضاع کازرون تحت کنترل است

 شرق نیز نوشت: در پی به آتش ‌کشیده‌شدن یکی از مقرهای پلیس کازرون، برای نخستین‌بار اعتراضات این شهرستان به خشونت کشیده شد. محمدجواد جمالی‌نوبندگانی، نماینده فسا در توضیح آنچه در شب و روز اعتراض روی داده، گفت: کازرون یکی از شهرهای مهم استان فارس با جمعیتی بالغ بر 270 هزار نفر است که شش بخش و شش شهر دارد. این شهر در مسیر استان فارس به بوشهر است و از سنوات گذشته بحث ایجاد یک شهرستان به نام کوه‌چنار با تجمیع بخش‌های چنارشاهیجان (قائمیه، نام بعد از انقلاب) و کوه‌مره‌نودان مطرح شده بود.

سعید جلالی ، مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور  به باشگاه خبرنگاران گفت: اعتراضات اخیرشهرستان کازرون مبهم و بدون دلیل است و اگر مشکل دیگری وجود دارد در حوزه کاری بنده نیست، بنابراین ادعا می کنم که بحث دو سه روز اخیر دلایل تقسیماتی ندارد.

اطلاعیه وزارت کشور درخصوص حوادث کازرون

ناصر ایمانی تحلیلگر سیاسی اصولگرا معتقد است راه‌حل کاهش اعتراضات مردمی شیوع تجمعات قانونی و حضور فعال‌تر احزاب است. او به مسئولان توصیه می‌‌کند به‌گونه‌ای عمل کنند که مردم تصور نکنند برای رساندن صدای خود به آنان باید به اعتراض متوسل شوند. ایمانی در گفت و گو با اعتماد آنلاین خطاب به مسئولان استانی هشدار داد: «مسئولان مختلف که نقشی در آن منطقه، شهرستان و بافت محیطی-اجتماعی دارند باید مراقب باشند به‌گونه‌ای موضع‌گیری نکنند که باعث تهییج احساسات عمومی مردم‌ شوند. به عنوان نمونه درباره کازرون گفته می‌شود که برخی از مسئولان ذی‌ربط در این شهرستان مطالبی را مطرح کرده‌اند که باعث به وجود آمدن این ناآرامی‌ها شده است. اینها مسائلی است که به امنیت ملی کشور آسیب می‌زند؛ بنابراین مسئولان ذی‌ربط و نمایندگان مجلس باید دقت کند مطالبی مطرح نکنند که باعث به وجود آمدن این ناآرامی‌ها شود.»

از هشتگ «کازرون در خون» رضا پهلوی تا فراخوان سازمان منافقین/ همه آنچه که باید از پشت‌پرده اتفاقات کازرون بدانید

 علی القاصی‌مهر رئیس کل دادگستری استان فارس نیز از تشکیل کمیته‌ مشترکی برای تحقیق در مورد حوادث کازرون خبر داد و تاکید کرد که تجمع‌های اخیر در کازرون بدون مجوز و غیرقانونی بوده و دستگاه قضایی در خصوص مقصران و مرتکبان این حوادث تصمیم‌گیری خواهد کرد. وی با رد اخبار شبکه‌های معاند نظام و اطلاع‌رسانی شفاف در این خصوص، بیان کرد: در حوادث اخیر متاسفانه دو نفر فوت و ۴۸ نفر مجروح شده‌اند که از جمع مصدومان و مجروحان ۳۵ نفر به صورت سرپایی مداوا و به جز یک نفر سایر مجروحان نیز دارای جراحت‌های غیر عمیق هستند که در این بین تعداد قابل توجهی از مصدومان را نیروهای انتظامی تشکیل می‌دهند.

 رئیس‌ کل دادگستری فارس تصریح کرد: هرگونه اخبار دیگر در خصوص آمار افراد  فوت شده و مصدومین حادثه کذب و بی‌اساس و نتیجه تحریکات شبکه‌های معاند در راستای دامن زدن به ماجرا است.

راحله نامداری عضو شورای شهر کازرون نیز درباره علل ناآرامی‌های چند روز گذشته در این شهرستان به ایلنا گفت: علت اصلی این ناآرامی‌ها تقسیم شدن کازرون بود. به وجود آمدن یک شهرستان جدید که هیچ کدام از آیتم‌های تشکیل یک شهرستان را ندارد، عامل این اعتراضات بود.

نامداری با ابراز تاسف از اینکه اعتراض‌ها همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: اعتراض‌ها به بحث تخریب اموال کشیده شده که از جمله بانک را آتش زده‌اند و اموال عمومی دیگری هم تخریب شده است. نامداری اظهار کرد: متاسفانه کسانی که این کارها را می‌کنند کازرونی نیستند و به نظر می‌آید حتی از بیرون از ایران هدایت می‌شوند.

امیدواریم شاهد تغییرات چشم‌گیر در هیات رئیسه باشیم

پروانه مافی نماینده مجلس و عضو فراکسیون امید به اعتمادآنلاین گفته است: تعامل هیات رئیسه فعلی با نمایندگان متوسط بوده است. او می‌گوید: انتظار داشتیم هیات رئیسه از نظرات نمایندگان هم استفاده کنند. برای مثال من تنها یک جلسه به هیات رئیسه دعوت شدم که نظراتم را راجع به اداره مجلس و بهتر اداره شدن هیات رئیسه و برنامه‌ها ارائه کنم. این نماینده تهران با تاکید بر لزوم تغییر در هیات رئیسه تصریح کرد: باید تغییرات چشم‌گیر در هیات رئیسه انجام شود.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رییس فراکسیون ولایی مجلس نیز می‌گوید که آیین‌نامه داخلی مجلس همه مسئولیت‌ها را به رییس مجلس داده و سایر اعضای هیات رئیسه نیز از مسئولیت زیادی برخوردار هستند، این در حالی است که نمایندگان به شدت محدودند. این نماینده مجلس تصریح کرد: در حال حاضر نمایندگان نمی‌توانند به راحتی صحبت و بحث کنند و این یکی از مشکلاتی است که در مجلس وجود دارد. بنابراین باید برای رفع این مشکل در مجلس فکر اساسی شود.

سالگرد پیروزی روحانی در انتخابات

امروز 29 اردیبهشت‌ماه است، سالگرد برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری است. به همین دلیل برخی روزنامه ها و خبرگزاری ها برخی مطالب خود را به این موضوع اختصاص دادند.

سعید حجاریان در مصاحبه با روزنامه اعتماد می گوید: ترجیح من این است، بحث را با طرح یک پرسش آغاز کنم و آن پرسش این است: «اگر وضعیت کشور بغرنج شود، آینده روحانی چه می‌شود؟» ... در صورتی که وضعیت گفته شده تشدید شود، راست‌ها چهار سناریو پیش روی دولت روحانی قرار خواهند داد. اولین آنها پیشنهاد استعفاست؛ یعنی روحانی را به استعفا دلالت کنند. دومین سناریو، اِعمال فشار است... از رییس‌جمهور مشروعیت‌زدایی و نهایتا وی را وادار به کناره‌گیری کنند... سناریوی سوم، طرح عدم کفایت روحانی است... آخرین سناریو از جنس پرونده‌سازی است... پس در یک تقسیم‌بندی با دو سناریوی شبه قانونی و دو سناریوی قانونی مواجه هستیم... به جز اعمال فشار، سه سناریوی دیگر به نظر خیلی محتمل به نظر نمی‌رسند... از این گذشته روحانی در مقابل مسائل جاری چون فیلترینگ تلگرام و افزایش نرخ دلار نیز واکنش مناسبی نداشته است. در میان احزاب و چهره‌ها نیز عبور از روحانی محتمل است؛ چرا که هر یک از متحدان امروزین وی تئوری بقای خاص خود را دارند و ممکن است در یک نقطه عطف به موضع عدم دفاع برسند... حجاریان در پاسخ به سوالی درباره آینده قوه مجریه در فردای پس از روحانی می گوید: دو راه قانونی برای این منصب متصور است. یکم برگزاری انتخابات زودهنگام و دوم تغییر قانون اساسی و حذف پست ریاست‌جمهوری.

حسین الله کرم معتقد است: اصلاح طلبان انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم و مجلس یازدهم را به اصولگراها واگذار می کنند و مولفه اصلی نیز عدم صداقت آنها خواهد بود... اگر دولت بر تداوم تئوری شکست خورده مذاکره با کدخدا برای کاهش تحریم و حفظ برجام تاکید کند و این تئوری را از طریق اروپا همچنان جلو ببرد، به نتیجه مطلوب نخواهد رسید و شاهد شتاب در افول خودش خواهد بود. اگر دولت کنونی با پاره شدن برجام توسط ترامپ آن را آتش می زد، در انتخابات آینده موفق تر می شد... اگر امروز، یک ماه آینده یا نهایتا تا پایان سال بخواهد به خاطر رای آوردن استیضاح روحانی یا طرح عدم کفایتش در مجلس انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم برگزار شود، به نظر می رسد حداقل 10 میلیون به 17 میلیون رای نامزد واحد اصولگرایان اصولگرایان اضافه و او با 27 میلیون رای نامزد پیروز انتخابات شود.

 فرهیختگان وعده‌های اصلی رئیس‌جمهور وقت و معاون اول وی در جریان انتخابات گذشته را بررسی و سرنوشت آنها را مورد ارزیابی قرار داده است. این وعده ها شامل وعده تامین آب شرب خوزستان، جوانگرایی و کاهش سن کابینه، وعده وزارت زنان،  وعده لغو ویزای عراق،  افزایش صادرات غیرنفتی، ایجاد یک میلیون شغل،  وعده رفع تحریم،  احساس رشد اقتصادی در زندگی مردم، ثبات قیمت‌ها، ریشه‌کنی فقر مطلق، تکمیل و تحویل مسکن مهر و  مسکن اجتماعی و تامین مسکن خانه‌اولی‌ها بوده است. از نگاه این روزنامه وعده های داده شده تا کنون محقق نشده است.

عباس عبدی، فعال و تحلیلگر اصلاح طلب در گفت و گو با روزنامه ایران می گوید: مشکل اصلی دولت فقط ضعیف شدن نیست، بلکه مشکل اصلی این است که دولت نتوانست با بدنه اجتماعی و سیاسی خود پیوند روشنی برقرار و اهداف و عملکرد خود را تبیین کند و به دیگران پاسخ بدهد... شعارهایی درباره برجام داده شد که واقعی نبود، یعنی برجام بیش از آنچه بود، برجسته شد. دولت همچنان براساس شکافی که از دل آن به وجود آمد، به بقای خود ادامه می‌دهد، یعنی از شکاف میان اصلاح‌طلبان و حکومت. البته معلوم نیست دولت تا کی می‌تواند بر این شکاف سوار شود، از این طریق مشکلات خود را پوشش دهد و جلو برود.تیم اقتصادی دولت آن طور که انتظار می‌رفت شکل نگرفت، تیمی درست شد که رهبری و هدایت‌کننده جدی ندارد...  اگر به دوره انتخابات و حتی فاصله 29 اردیبهشت تا معرفی هیات دولت توجه کنید و اخبار آن دوره را مرور کنید، احساس خواهید کرد که از سوی دولت، مواضع تند، رادیکال و از موضع قدرتی اتخاذ می‌شد که البته من آن را نمی‌پسندیدم، اما کسی که این مواضع را اتخاذ می‌کرد، باید متوجه تبعات آن هم می‌بود... استراتژی دولت مبنی بر تمرکز بر سیاست خارجی و اقتصاد، در ایران جواب نخواهد داد... باید با شورای نگهبان صحبت شود...

 سهیلا جلودارزاده نماینده تهران در مجلس نیز می گوید: نه می‌توانیم دولت را نفی کنیم و نه می‌توانیم از آن تعریف کنیم. چون بخشی از عملکردهای دولت خوب و بخشی نیز به لحاظ ضرورت‌ها و ملاحظاتی سیاسی که داشتند، ضعیف بوده و باید دولت و آقای روحانی باید به فکر اجرایی کردن شعارهایشان باشند.

 بازار داغ رحم اجاره‌ای از ۲۵ تا ۴۰ میلیون تومان

روزنامه شهروند امروز در گزارشی نوشت: گاهی تمام تلاش‌ها برای باردارشدن بی‌نتیجه می‌ماند. این زمانی است که اطرافیان راه‌های جایگزینی را برای این‌که خانواده بتواند ‌کودکی از آنِ خود داشته باشد، پیشنهاد می‌دهد؛ رحم جانشین یکی از روش‌ها برای رسیدن به این هدف است... سارا می‌گوید برای ۹ ماه بارداری ۳۰‌میلیون تومان دریافت می‌کند، مریم هم با ۳۵ تا ۴۲‌ میلیون تومان راضی خواهد شد.

برادر رئیس جمهور بعد از مدت ها آفتابی شد

حسین فریدون برادر رئیس جمهور بعد از یک غیبت تقریبا ده ماهه پس از بازداشت در تیر۹۶، در یک مراسم عمومی حضور پیدا کرد. روز گذشته(جمعه 28 اردیبهشت) در مراسم ختم حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی طباطبایی استاد فقید اخلاق، شخصیت‌های مختلف سیاسی حضور داشتند؛ از محمدباقر قالیباف که در سال 92 مورد حمایت مرحوم طباطبایی بود تا شخصیت‌هایی مانند ناطق نوری، محسن اسماعیلی، محمود علوی وزیر اطلاعات. یکی از افراد نیز حسین فریدون برادر رئیس جمهور بود.

حضور "حسین فریدون" در انظار عمومی پس از ۳۰۰ روز غیبت + عکس

 لازم بدانم بازهم پرچم آمریکا را آتش خواهم زد!

محسن کوهکن نماینده مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با آفتاب یزد می گوید: «من، محسن کوهکن، بر اساس تصمیم شخصی اقدام به آتش زدن پرچم آمریکا کردم و اگر بازهم لازم بدانم بدین کار مبادرت خواهم ورزید!» «در مجلس با یکی از نمایندگان فراکسیون امید، در مورد آتش زدن پرچم بحث می‌کردیم، البته بحث همکاری و نه سیاسی! نماینده عضو فراکسیون امید معتقد بود، آتش‌زدن پرچم آمریکا توهین به ملت آمریکاست و ما قویاً این موضوع را با این استدلال رد کردیم که پرچم خاستگاه حاکمیتی دارد نه مردمی و این بدان معناست که پرچم هرکشور متعلق به حکومت است نه مردم!»... کوهکن توضیحات خود را با مثالی دیگر تکمیل می‌کند:«فقط آمریکا و کشورهای مستقل که پرچم ندارند، داعش هم پرچم داشت، آتش زدن پرچم داعش توهین به مردم عراق بود یا سوریه؟ معلوم است که هدف، اعلام انزجار از داعشیسم است.»

این نماینده مجلس درباره این اتهام که از ابتدا مخالف جدی برجام بوده است می گوید:« تذکراتی داده ام. نقدهایی داشته ام اما هرگز مخالف صد در صد تمامی تصمیمات دولت روحانی در موضوع هسته ای نبوده ام! کما این که الآن هم می‌گویم نباید بدعهدی آمریکایی‌ها را آوار کرد و بر سر دولت و تیم هسته ای فرود آورد.»

ضرب‌الاجل برجامیِ مجلس به روحانی

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین اخبار از طرح مجلس برای الحاق یک ماده به قانون اقدام متقابل ایران در برجام، گفت: براساس این طرح دو فوریتی که به امضای بیش از 70 تن از نمایندگان مجلس رسیده، از دولت خواسته شده که اگر نتوانست در مدت حداکثر یک ماه تضمین‌های لازم را از اروپایی‌ها در قبال برجام اخذ کند، می‌بایست اقدامات لازم جهت افزایش ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم به 190 هزار سو را انجام دهد و در مجموع فعالیت‌های هسته‌ای مانند قبل از سر گرفته شود.

۱۵ طرح ۲ فوریتی در نوبت طرح در صحن مجلس/ طرح الزام دولت به اجرای قانون اقدام متناسب و متقابل در دستان هیئت رئیسه

انتقاد از اقدامات‌ منتقدان علیه‌دولت

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری در دیدار برخی از خبرنگاران و سردبیران ایرنا، در خصوص موضوع برجام و خروج آمریکا از آن گفت: هرچند برجام همه اهداف ایران را تامین نکرده اما آثار و فوایدی داشته که قابل توجه است. مطلبی که متاسفانه گاهی مورد غفلت برخی قرار می گیرد این است که پیش از برجام ایران در ذیل بند هفت منشور سازمان ملل قرار داشت... برخی از منتقدان داخلی از روی بی توجهی و گاهی مغرضانه، موضوع خروج آمریکا از برجام را بهانه تسویه حساب با دولت قرارداده اند و نمی دانم چرا به این واقعیت روشن توجه نمی کنند که رژیم صهیونیستی، اعراب تکفیری و جریان های راست افراطی در آمریکا علیه برجام متحدند و این بهترین دلیل برصحت عملکرد نظام جمهوری اسلامی در مورد توافق هسته ای است.

 درباره مدل مذاکره با اروپا!

صفحه اینستاگرام سعید جلیلی با ذکر خاطره ای از او نوشت: سالها قبل وقتی که معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه بودم با همتای فرانسوی ام دیداری داشتم. در آن زمان برای ساختمان سفارت فرانسه در تهران مشکلی پیش آمده بود و من گفتم کمیته ای تشکیل شود تا مشکل را بررسی کنیم... دیپلمات فرانسوی خیلی ناراحت شد و گفت اصلا‌ چرا کمیته تشکیل می دهید؟ من مجددا گفتم کمیته ای تشکیل شود تا این مشکل را بررسی کند، اما او قبول نکرد و گفت این موضوع جزو حقوق ماست و حق قابل گفتگو نیست. بلا‌فاصله به او گفتم اتفاقا من هم می خواستم به همین جا برسید! اگر حق قابل گفتگو نیست چرا می خواهید این همه درباره حق مسلم ایران درباره انرژی هسته ای مذاکره کنید؟ 

کواکبیان پیگیر برخورد با تخلفات احمدی نژاد

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی جزییات سوال ۴۲ نماینده مجلس از علیرضا آوایی وزیر دادگستری را تشریح کرد و گفت: علت برخورد نکردن دستگاه قضا با تخلفات احمدی‌نژاد، سوال کواکبیان و ۳۰ نماینده دیگر است.

سوال نمایندگان از وزیر دادگستری در مورد علت برخورد نکردن با تخلفات احمدی‌نژاد

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۱۸۸۰۲۰:۵۰:۵۲ ۱۳۹۷/۲/۲۹
ارزوی تندروها مثل حجاریان ، استعفای روحانی است تا با رسانه هایشان ان را به فشار بیرونی نسبت دهند و بر طبل دوقطبی بدمند تا افتضاح برجام و بدعهدی امریکا به حاشیه رود.
ناشناس۳۵۲۲۱۹۰۸:۵۳:۳۱ ۱۳۹۷/۲/۳۰
این روش همیشگی اصلاح طلبها برای توجیه شکستهاشون بوده.
پویا علامه۳۵۲۲۲۵۰۸:۵۹:۵۳ ۱۳۹۷/۲/۳۰
حتما نظر من را منتشر نمیکنید یا اگر منتشر کردید، ده برابر منفی خواهد داشت. اما یک نکته جلیلی این کشور را نجات میداد. عزت و کار می آفرید.
ناشناس۳۵۲۷۲۴۱۴:۰۳:۳۴ ۱۳۹۷/۲/۳۰
دقیقا! اونها می خواهند روحانی را قربانی کنند تا این شکست به پای اصلاح طلبان نوشته نشود
ناشناس۳۵۱۸۹۱۲۱:۱۰:۳۶ ۱۳۹۷/۲/۲۹
خیلی جالبه این آقای جلیلی که امروز امضاء برجام را یک ضرر میبینند حتی قکر نمیکنند که اگر برجام نبود با هفت قطعنامه سازمان ملل که ارمغان ایشان برای کشور بود و اینکه قرار بود نفت را فقط در مقابل غذا و دارو آنهم زیر نظر سازمان ملل بفروشیم و به احتمال قوی جنگ هم داشتیم، آقای جلیلی برای آنهم یک راهکار میدادند. خودشان به اندازه کافی برای کشور بدبختی ساختند و حالا کنار گود نشستند و..
علی۳۵۲۰۲۱۲۳:۴۲:۱۵ ۱۳۹۷/۲/۲۹
ناشناس جان این روحانب بود که در برجام رسما پذیرفت برویم ذیل فصل ۷
ناشناس۳۵۲۱۸۱۰۸:۱۵:۰۲ ۱۳۹۷/۲/۳۰
خیلی بده آدم بدون اطلاع نظر بده یا بدتر از اون با غرض نظر بده
ناشناس۳۵۲۷۶۰۱۴:۳۱:۳۸ ۱۳۹۷/۲/۳۰
مسئله اینه که امروز هم علیرغم پذیرفتن برجام و از بین رفتن صنعت هسته ای که یک برگ برنده ویک اهرم فشار جهت چانه زنی بود دوباره به همون شرایط قبل از برجام برگشتیم در حالی که دیگه دستمون هم خالیه
ناشناس۳۵۱۹۰۱۲۱:۲۰:۱۸ ۱۳۹۷/۲/۲۹
کار به جایی رسید که حجاریان هم عزل یا استعفای روحانی را پذیرفت اگر بشود کشور سراسر جشن و شادی میشود
محسن۳۵۱۹۶۶۲۲:۳۳:۰۳ ۱۳۹۷/۲/۲۹
عزل روحانی دامی است که اصلاح طلبان پهن کرده اند تا عملکردشان در موضوع برجام و خسران آن را بپوشانند.
ناشناس۳۵۱۹۹۱۲۳:۰۸:۰۱ ۱۳۹۷/۲/۲۹
یا سوادت کمه که حرفهای این آدم را نمی فهمی و یا اصلا تو باغ نیستی . ایشان هرگز موافق با استعفای روحانی نیست .
ناشناس۳۵۱۹۵۲۲۲:۱۶:۳۷ ۱۳۹۷/۲/۲۹
اقای جلیلی کاش میگفتند که این حاضرجوابی های ایشان برای کشور چقدر هزینه داشته است؟
مهدی۳۵۲۱۲۵۰۴:۴۲:۱۰ ۱۳۹۷/۲/۳۰
کاش شما هم بگید این ماله‌کشی‌های برجامیتون چقدر هزینه برای کشور داشته است.
مهران۳۵۲۴۱۲۱۰:۵۹:۱۸ ۱۳۹۷/۲/۳۰
بله ذلیل بودن هزینه اش کمتر است مثل کشورهایی که هرچی غربی ها میگن چشم واقعا شما ها ذره ای معنی استقلال رو متوجه میشوید؟ شهید رجایی یه زمانی میگفت یه نان رو بیست میلیون نفر با هم میخوریم اما زیر بار حرف زور نمیریم اما دوستانی مثل شما میگن اگر دیدید به خاطر استقلال ممکن است بهمون فشار بیاد بیخیال استقلال شوید
ناشناس۳۵۲۴۴۱۱۱:۲۴:۰۹ ۱۳۹۷/۲/۳۰
اقا جان چرا این قدر می ترسید. جواب غربی های جسور را باید همین طور داد. مگر حرف بدی زده . چرا ما این قدر سعی میکنیم دل اونا ذره ای ناراحت نشه. مگه امام رهبر ما نبود. چه کرد با این فرانسوی ها و غربی ها
محسن۳۵۱۹۶۳۲۲:۲۸:۴۴ ۱۳۹۷/۲/۲۹
توفیق داشتم مستند فروشنده 1 و 2 را ببینم و پیامی که بنده دریافت کردم این بود که اساس مذاکرات هسته ای در دولت نه منافع ملت که منافع حزب و گروه برای به قدرت رسیدن بوده ؛ اگرچه دلم خون شد اما نکته ای که مایه تعجب هست اینه که اگر محتوی این مستند ها درست باشه دستگاه های ناظر و قضایی معطل چه هستند باید هرسریعتر عوامل موثر در مذاکرات از بالاترین مقام اجرایی تا اشخاص حقیقی و حقوقی تحت پیگرد قرار گرفته و محاکمه شوند و ملت باید از کلیه پروسه های برجامی مطلع گردد اما اگر محتوی مستندها درست نباشد باید تولید کنندگان این مستند به خاطر تشویش افکار عمومی و تهمت و افترا به مسئولین مملکت تحت پیگرد قرار گیرند و محاکمه شوند . از جناب توکلی خواهش می کنم پیگیر این مطلب باشند . در ضمن همین جا از صدا و سیما خواهش می کنم در صورت تایید مستند فروشنده نسبت به پخش آن از شبکه های تلویزیونی اقدام کنند تا مردم خود در جریان برجام ها قرار گرفته تا هزینه های ثانوی برخورد با عوامل به وجود آورنده آن کاهش یابد .
مثبت نگر۳۵۱۹۶۷۲۲:۳۳:۲۶ ۱۳۹۷/۲/۲۹
اقای کوهکن با همین استدلالات نماینده مجلس شدن؟ ایا ایشون داعش رو یه کشور مستقل می دونن؟ خیلی قیاس بی ربطی بود
ناشناس۳۵۲۳۱۲۰۹:۴۶:۳۸ ۱۳۹۷/۲/۳۰
ایشون پرچم هر جایی را می توانند آتش بزنند ولی لطفا در مجلس این کار را نکنید که به پای تمام ملت نوشته می شود. بروید جلوی درب خونتون آتیش بزنید اونم یه دونه را صد تا آتیش بزن لطفا از جیب ملت هزینه نکنید. اگر مرید حضرت آقا هستید پشت سر ایشان باشید نه جلوی ایشان
محسن۳۵۱۹۷۱۲۲:۳۵:۳۶ ۱۳۹۷/۲/۲۹
برادر گرامی آقای کواکبیان .اینگونه کارها دیگر جواب نمی دهد.شما باید پاسخگو در تصویب 20 دقیقه ای برجام باشید .شما و دولتتان باید پاسخگوی بتن ریزی در تاسیسات هسته ای باشید.بزرگ کردن مسایل جانبی چون تلگرام و احمدی نژاد و . . . . . دیگر جواب نمی دهد.
سینا۳۵۲۰۷۶۰۱:۱۹:۳۵ ۱۳۹۷/۲/۳۰
بیکاری دارد از هم میپاشد و این آقا میگوید من 800 هزار شغل ایجاد کرده ام!!
ناشناس۳۵۲۱۹۲۰۸:۲۳:۲۱ ۱۳۹۷/۲/۳۰
دوست عزیز منظور آقای روحانی بیکارانی هستن که جذب اسنپ و تپسی و سایر سیستم های حمل و نقل شدند هست. شاید هم خیل عظیم دستفروشان در تهران که دقیقا در زمان آقای روحانی چند برابر شدن!!!!!
سینا۳۵۲۱۱۰۰۲:۳۹:۵۲ ۱۳۹۷/۲/۳۰
آقای روحانی لطفا" بفرمایید این شغلها در کجا بوده است؟
علی۳۵۲۱۳۷۰۶:۰۰:۲۶ ۱۳۹۷/۲/۳۰
متاسفانه پنج سال است که باوعده های توخالی مردم راا سرگرم کرده اید لطفا بفرمایید کدام کار مثبتی که خیر مردم در آن بوده است انجام داده اید۰عزت ملت را در مقابل دشمنان قربانی میکنید خیر برجام برای ملت چه بوده است؟و۰۰۰
ارباستاني زاده۳۵۲۲۲۳۰۸:۵۸:۴۳ ۱۳۹۷/۲/۳۰
آقای جلیلی هنوز نفهمیدند هرچی می کشیم از حرف های بی حساب و کتاب ایشان هست . چندین سال رفتی و صدها جلسه گذاشتید همین حرف ها را زدید و برگشتید سر جایتان و حقوق تان را گرفتید بدون اینکه بفهمید به حال بیماران بدون دارو چه گذشته است . با شکم سیر و تامین در زندگی می توان ضعفا را درک کرد ؟ چرا از نتایج رفت و آمدهای خودتان چیزی نمی گویید . آقای ظریف در هر جلسه ای شرکت می کردند نیم ساعت برای مردم توضیح می دادند . شما با اینهمه جلسه ای که رفتید نه تنها حرفی نمی زنید بلکه طلبکار هم هستید !! چندین سال در این زمینه مسئولیت داشتی آیا نیم کیلو جعفری عاید مملکت شده است ؟
ناشناس۳۵۲۲۴۶۰۹:۱۴:۵۹ ۱۳۹۷/۲/۳۰
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی!!!!! خدای من، ایشان روحانی و نماینده قم هستند و ارتباط ایشان و تخصص ایشان با موضوع هسته چگونه تعریف میشود؟؟؟؟
محمد۳۵۲۲۸۶۰۹:۳۳:۴۵ ۱۳۹۷/۲/۳۰
به برادر محسن کوهکن بفرمایید مجلس جای نظرات ورفتارهای شخصی نیست .یک نماینده مجلس که بعد از چند دوره نمایندگی هنوز به جایگاه قانونی وشخصیت حقیقی مجلس پی نبرده است باید افسوس خورد .ایشون اگر دوست دارد میتونه این سری که با هیات همراه رفت نیویوک اونجا پرچم امریکا را اتش بزند . واقعا از استدلال یک نماینده مجلس در خصوص حقوق قانونی پرچم کشور متعجب شدم . از اینکه شما وکیل وحافظ منافع ملت هستید احساس غریبی دارم.
ناشناس۳۵۲۳۶۷۱۰:۲۶:۴۳ ۱۳۹۷/۲/۳۰
نتیجه وعده های تو خالی همیینه چیزی که دست ملتو نمی گیرد هیچ کلی ضرر مالی و جنگ هم در پی داره... بعد فکر می کنن علت گرونی و تورم و این مسایل از آسمون نازل شده از ماست که بر ماست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. وحدت ملی با وعده صادق

  12. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  15. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  16. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  17. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  18. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  19. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  20. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  23. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  24. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  25. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

پربحث‌های هفته

  1. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  3. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  10. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  11. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  12. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  17. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  18. اولین واکنش قوه قضائیه به ماجرای صدیقی و باغ ازگل/ انتقاد روزنامه اصولگرا از فرزین/ ارزیابی وزیر ارشاد از فضای گفت‌وگو در کشور

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. اسراییل چه باید بکند؟ 

  21. تورم نقطه‌به‌نقطه به ۳۵ درصد کاهش پیدا کرد

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  25. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

آخرین عناوین