۱۰ گروه که مشمول مصوبه افزایش حقوق کارمندان نمی‎شوند

گروه اقتصادی الف،   3970228063 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
۱۰ گروه که مشمول مصوبه افزایش حقوق کارمندان نمی‎شوند

۱۰ گروه از حقوق بگیران مشمول مصوبه افزایش پلکانی معکوس ۲۰ درصدی حقوق کارمندان دولت نمی شوند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، نایب رئیس کمیسیون شوراها در مجلس با اشاره به تصویب دو فوریت طرح استفساریه افزایش حقوق کارکنان در سال 97، گفت: طبق این طرح حقوق پایین‌ترین طبقات حقوق‌بگیر جامعه 20درصد افزایش می‌یابد.

امیر خجسته با اشاره به تصویب دو فوریت طرح استفساریه افزایش حقوق کارکنان در سال 97، در صحن علنی مجلس و دیگر قوانین تصویب شده در مجلس برای افزایش حقوق اقشار کم درآمد جامعه، گفت: پایین‌ترین حقوق‌ها افزایش 20درصدی و بالاترین حقوق‌ها افزایش 1درصدی را در سال 97 تجربه خواهند کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به متن این استفساریه به خانه ملت توضیح داد: در این استفساریه آمده است که منظور از افزایش پلکانی نزولی حقوق مندرج در جزء یک بند (الف) تبصره(12) قانون بودجه سال 1397 کل کشور این است که طبقات پایین‌تر افزایش بیشتری برخوردار شوند، میزان افزایش پایین‌ترین طبقه 20درصد است که نمایندگان آن را تایید کردند، درواقع با این حساب میزان افزایش حقوق پایین‌ترین طبقه جامعه 20 درصد است.

خجسته با بیان اینکه گروه‌های درآمدی پایین در تمامی دستگاه‌ها شامل این افزایش حقوق می‌شوند، ادامه داد: نمایندگان در کمیسیون تلفیق بودجه سال جاری برای افزایش حقوق‌های اقشار کم‌درآمد جامعه تلاش بسیاری کردند که خوشبختانه تلاش آن‌ها با تبدیل شدن به قانون به نتیجه رسید.

وی همچنین بیان کرد: با استناد به ماده 5 قانون کارکنان دستگاه‌های اجرایی و طبق ماده 29 برنامه ششم توسعه قضات و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها از افزایش پلکانی حقوق برخوردار می‌شوند.

خجسته توضیح داد: طبق ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری، روسای قوا، معاونان رئیس‌جمهور، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان مجلس، سفرا، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره و روسای دانشگاه‌های اجرایی(موضوع ماده 5 قانون خدمات کشوری) استانداران، شهرداران مراکز استان‌ها و اعضای شورای اسلامی شهر مراکز استان‌ها در سال 97 مشمول این افزایش حقوق نخواهند شد.

وی همچنین درخصوص مخالفت مجلس با پیشنهاد جلوگیری از افزایش حقوق هیات‌های علمی و اساتید دانشگاه‌ها، گفت: از آنجا که غاطبه نمایندگان مجلس معتقدند باید با نجومی بگیران برخورد شود نه نخبگان و جلوگیری از افزایش حقوق نخبگان را موجب فراری دادن مغزها دانسته، این طرح در مجلس رای نیاورد بنابراین هیات علمی دانشگاه‌ها و نخبگان نیز شامل افزایش حقوق‌ها می‌شوند.

این نماینده مجلس با ابراز تاسف از حقوق پایین بسیاری از کارمندان همچون کارمندان شرکتی، قراردادی، معلمان و... که پایین‌تر از خط فقر است، اظهارکرد: فرهنگیان اوضاع و احوال خوبی ندارند و با وجود 30سال کار و رسیدن به سن بازنشستگی به شغل دوم مشغول هستند که این مسئله برای سیستم آموزش و پرورش کشور در طول سال‌های متمادی خجالت‌آور است.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی معتقد است تبعیض فاحشی در میان کارکنان دولت و به ویژه آموزش و پرورش و دیگر وزارتخانه‌ها دیده می‌شود که باید مطابق قانون اصلاح و تمامی مردم از حقوق عادلانه برخوردار شوند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۰۱۹۴۱۲:۲۸:۳۷ ۱۳۹۷/۲/۲۸
چرا قانون جامع و مانع نیست؟! همین الان هم غیر از حداقل حقوق ها، تکلیف بقیه مشخص نیست، باز هم دست دولت باز است برای هزار تفسیر بیراه
ناشناس۳۵۰۲۱۸۱۲:۵۰:۱۵ ۱۳۹۷/۲/۲۸
پیدا کنید پرتقال فروش را !! تورم برای حقوق بگیران طبقات 10 تا 20 کارکتان دولت اتفاق نبافتاذه!!! شاید زیر میزی بر قرار است؟یا برای کارکنان این طبقات شغلی مجاز است؟ کسانی که اهل زیر میزی نیستند چه باید بکنند؟ در همه امور بدون شاخص و بدون مبنا . این مجلس است واین دولت است!! نه شان و نه تحصیلات و نه بجربه هیچ کذام ملا ک نیست
ناشناس۳۵۰۲۱۹۱۲:۵۱:۲۹ ۱۳۹۷/۲/۲۸
باید
اشکان۳۵۰۲۵۸۱۳:۳۳:۱۱ ۱۳۹۷/۲/۲۸
۱۰گروهش کو؟
ناشناس۳۵۰۲۸۰۱۳:۵۹:۴۰ ۱۳۹۷/۲/۲۸
بدتر از وزارت آموزش و پرورش، وزارت جهادکشاورزی است. تفاوت حقوق بین کارکنان این وزارت خانه با سایر وزارت خانه ها گاها تا دو برابر است
ناشناس۳۵۰۳۵۷۱۵:۲۱:۵۰ ۱۳۹۷/۲/۲۸
چه زمانی قرار است اطلاع شما از کم بودن حقوق فرهنگیان جنبه عملی پیدا کند ؟!
محمد۳۵۰۳۶۱۱۵:۲۵:۳۹ ۱۳۹۷/۲/۲۸
ای کاش بطور واضح اعلام میشد که نحوه اعمال این ضرائب چگونه است تا برای مردم شفاف تر میبود. مثلا تا چه مقدار حقوق مشمول 20 درصد افزایش و چقدر 15 درصد و ..... و یا این که ملاک مبلغ ناخالص دریافتی است یا مبلغ خالص بعد از کسورات؟؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین