کی‌روش خوشبخت‌ترین سرمربی ایران

گروه ورزشی الف،   3970228028
کی‌روش خوشبخت‌ترین سرمربی ایران

تیم ملی فوتبال ایران درحالی خود را برای حضور در جام‌جهانی آماده می‌کند که حضور پنج بازیکن شاغل در تیم‌های خارجی کی‌روش را به خوشبخت‌ترین مربی تبدیل کرده است.
خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: کمتر از یک ماه به آغاز رقابتهای جام جهانی باقی است و تیم ملی ایران نیز مانند دیگر تیم هایی که در این مسابقات حضور دارند مراحل آماده سازی‌ را طی می‌کند. کارلوس کی‌روش برای دومین دوره پی در پی با تیم ملی ایران به جام جهانی می‌رود تا در تاریخ فوتبال ایران اولین مربی باشد که برای دومین بار در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند.

اما باید کی‌روش را خوشبخت‌ترین مربی تیم ملی در تاریخ فوتبال ایران هم دانست. چرا که او قرار است از یکسری مهاجم در جام جهانی سود ببرد که هر کدام شان از ستاره‌های لیگ های اروپایی هستند. از علیرضا جهانبخش گرفته تا کریم انصاریفرد، کاوه رضایی، رضا قوچان نژاد، سردار آزمون و حتی مهدی طارمی که از ستاره های لیگ قطر است.

در این مقال پرونده مهاجمانی که قرار است برای تیم ملی ایران در روسیه به میدان بروند را بررسی می‌کنیم تا میزان خوشبختی کارلوس کی‌روش بابت استفاده از این نیروها مشخص شود.

* علیرضا جهانبخش؛ بهترین بازیکن هلند
بی تردید باید علیرضا جهانبخش را بهترین مهاجم حال حاضر فوتبال ایران دانست. وی فصلی بسیار موفق را در لیگ معتبر هلند سپری کرد و حالا با پیشنهادات رنگارنگی از لیگ های اروپایی مواجه است. آقای گلی در لیگ برتر هلند تنها یکی از افتخاراتی است که جهانبخش در این فصل به دست آورد.

مهاجم قزوینی تیم ملی فوتبال کشورمان در این فصل موفق شد با ۲۱ گل زده از همه مهاجمان شاغل در لیگ هلند پیشی بگیرد و با شایستگی عنوان بهترین گلزن فصل هلند را به دست آورد.

گلزنی تنها هنر جهانبخش در هلند نبود و این مهاجم ۲۴ ساله در گلسازی هم هنر خود را به نمایش گذاشت تا با ۱۲ پاس گل سومین گلساز برتر لیگ برتر هلند باشد. بهترین گلساز فوتبال هلند «حکیم زباش» مهاجم ملی پوش و مراکشی تیم آژاکس با ۱۵ پاس گل بود و جهانبخش تنها ۳ پاس گل کمتر از او ارسال کرده است.

جهانبخش که با ۶۲ شوت در چارچوب بهترین آمار ضربه زنی در بین مهاجمان لیگ هلند را هم به خود اختصاص داده، با نمره ۸/۲ عنوان بهترین بازیکن در لیگ هلند را هم به خود اختصاص داد تا یکی از کاندیداهای عنوان مرد سال هلند هم باشد.

* کریم انصاریفرد؛ دومین گلزن لیگ یونان
جهانبخش می‌تواند یکی از اصلی ترین گزینه‌های خط حمله تیم ملی ایران در جام جهانی باشد و در کنار او مهاجمان توانمندی حضور دارند که شانس حضور در ترکیب تیم ملی به آنها تعلق می‌گیرد. از جمله کریم انصاریفرد که وی نیز فصلی موفق را در لیگ یونان پشت سر گذاشت. انصاریفرد با زدن ۱۷ گل در لیگ یونان بعد از «الکساندر پریویچ» مهاجم صربستانی تیم «پائوک» که با ۱۹ گل آقای گل این مسابقات شد، دومین گلزن برتر لیگ یونان شد تا وی نیز با این آمار شانس خوبی برای قرار گرفتن در ترکیب تیم ملی در جام جهانی داشته باشد.

انصاریفر در مجموع ۲۵ بار برای تیم «المپیا کو» به میدان رفت با ۱۷ گل زده و یک پاس گل عملکردی مطلوب از خود به جای گذاشت. مهاجم ۱۸۶ سانتی متری تیم ملی کشورمان در مسابقات انتخابی جام جهانی هم ۳ بار با پیراهن تیم ملی به میدان رفت و با یک گل و ۲ پاس گل نشان داد در تیم ملی هم می توان روی هنر گلزنی او حساب کرد.

* رضا قوچان نژاد؛ با تجربه گلزنی در جام جهانی
مهاجم ۳۰ ساله تیم ملی ایران که دومین جام جهانی اش را تجربه می‌کند هرچند کمتر از فصل قبل خودش و این فصل جهانبخش در لیگ هلند گلزنی کرده است، اما او نیز آماری قابل قبول در لیگ معتبر هلند از خود به جای گذاشته تا حداقل بهترین گلزن تیم «هیرنفین» باشد.

قوچان نژاد در این فصل ۳۵ بار برای تیمش بازی کرد و ۹ بار موفق به گلزنی شد و ۲ بار هم پاس گل داد تا مهاجمی موفق در این تیم هلندی باشد. قوچان نژاد که زننده تک گل تیم ملی ایران در جام جهانی گذشته هم هست، در مسابقات مقدماتی جام جهانی نیز در ۷ بازی برای تیم ملی به میدان رفت و یکبار هم در این مسابقات گل زد. قوچان نژاد از باتجربه ترین مهاجمان فوتبال ایران است و کی روش هم علاقه خاصی به سبک بازی او دارد و این ها باعث می شود تا شانس زیادی برای قرار گرفتن در ترکیب تیم ملی داشته باشد.

* سردار آزمون؛ متخصص گل زدن با پیراهن تیم ملی
شاید این مهاجم جوان که از او بعنوان علی دایی آینده فوتبال ایران یاد می شود فصل موفقی را با روبین کازان در لیگ برتر روسیه سپری نکرد، اما باز هم بهترین گلزن این فصل تیمش است. گلزنی های مکرر وی با پیراهن تیم ملی که تخصص اصلی این مهاجم است از او بازیکنی غیر قابل گذشت برای تیم ملی ساخته است.

آزمون در دیدارهای مقدماتی جام جهانی ۸ بار با پیراهن تیم ملی به میدان رفت و ۹ بار در این بازی ها گل زد تا آمار بیشتر از یک گل برای هر بازی به نام او ثبت شود.

* کاوه رضایی؛ پدیده لیگ بلژیک
مهاجم ۲۶ ساله تیم شارلوای بلژیک را باید پدیده این لیگ دانست. این مهاجم ۱۸۲ سانتی در نخستین تجربه حضورش در لیگ اروپایی عملکردی رویایی داشت و توانست با گلزنی های فراوان چشم ها را به سوی خودش خیره کند. رضایی در این فصل بعد از «تدی چلاویر» مهاجم فرانسوی تیم «کورتریک» و «حمدی الحرباوی» مهاجم تونسی تیم «زولته وارخم» که مشترکا با ۲۲ گل آقای گل این مسابقات شدند و «آیسان تلین» مهاجم ترک تباری که با ملیت سوئدی در تیم واسلند بورد بازی می کند و با ۱۹ بار موفق به گلزنی شده است، با ۱۶ گل زده در رده سوم جدول گلزنان برتر لیگ بلژیک حضور دارد.

* مهدی طارمی؛ مهاجم غیر اروپایی
بهترین گلزن آسیایی تیم الغرافه با ۵ گل زده در لیگ ستارگان عملکرد قابل انتظاری نداشته و در آن تورنمنت هم تنها ۵ بار برای الغرافه گلزنی کرد. اما طارمی که تنها مهاجم غیر اروپایی در تیم کی‌روش است باتوجه به سابقه و تجربه اش و همچنین عملکردش در تیم ملی قطعا از مهاجمانی است که کی‌روش روی او حساب می‌کند.

طارمی در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۹ بار با پیراهن تیم ملی به میدان رفت و ۵ بار هم در این مسابقات گل زد تا بعد از آزمون بهترین گلزن تیم کی روش در مسابقات انتخابی جام جهانی باشد.

* سخت ترین کار برای کی روش
قطعا در این میان سخت ترین کار را کارلس کی‌روش دارد. انتخاب یک و یا در بهترین حالت تنها دو بازیکن از بین این همه مهاجم خوب و بین المللی سخت ترین کاری است که کی روش در جام جهانی باید انجام دهد. خوشبختانه کی روش دست روی هر کدام از این مهاجمان بگذارد می توان انتظار درخشش آنها در جام جهانی و رسیدن به دروازه حریفان را داشت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین