روزه داران چگونه افطار کنند

گروه سلامت الف،   3970227108

رئیس انجمن سردرد ایران با بیان اینکه روزه داران باید حتماً سحری میل کنند،گفت: بهترین شکل مصرف مواد پروتئینی مانند گوشت یا تخم مرغ، به همراه سبزی یا کاهو و خیار است.

به گزارش فارس، منصوره تقاء رئیس انجمن سردرد ایران با اشاره به فرارسیدن ماه رمضان، توصیه‌هایی به روزه داران کرد. وی ادامه داد: افراد در در صورت داشتن توانایی روزه گرفتن باید حتماً سحری میل کنند. بهترین شکل مصرف مواد پروتئینی مانند گوشت یا تخم مرغ به همراه سبزی یا کاهو و یا خیار است.

رئیس انجمن سردرد ایران افزود: روزه داران در روز از فعالیت زیاد و حضور در محیط‌های گرم و معرض آفتاب بپرهیزند و به محض اذان مغرب افطار سبک و ترجیحاً خرما یا مواد شیرین دیگر و یک مایع گرم میل کنند.  تقاء با تاکید بر اینکه با مقداری فاصله از افطار، شام سبک میل شود، گفت: مصرف مایعات و تخم شربتی در آب و میوه را فراموش نکنید.

وی بیان داشت: اگر عادت به مصرف زیاد چای و یا قهوه در روز داشته‌اید، با حجم کمتر و رقیق تر در شب‌های اول ماه رمضان آنها را مصرف کنید. رئیس انجمن سردرد ایران متذکر شد: مصرف مواد غذایی را مدیریت کرده و از حجم زیاد غذا و غذاهای سنگین پرهیز کنید.

تقاء تصریح کرد: بر اساس مطالعات متعدد اگر در طول ماه مبارک رمضان در خوردن افراط نشود و غذاهای سالم مصرف شود، شاخص سلامت بدن در پایان این ماه در سطح بالاتری قرار می‌گیرد.