اقدام ناشیانه آل سعود برای حمایت از صهیونیست ها

گروه جهان الف،   3970227097

در حالی که رژیم صهیونیستی به دلیل کشتار فلسطینیان در بدترین شرایط در داخل و موج انتقادات بین المللی در خارج مواجه است، رژیم سعودی در اقدامی ناشیانه اعلام کرد که در حمایت از آمریکا، شماری از رهبران 'حزب الله لبنان' و موسسات وابسته به این حزب را تحریم کرده است

به گزارش ایرنا، در اطلاعیه ای که خبرگزاری دولتی سعودی بامداد پنجشنبه منتشر کرد، اسامی افرادی از جمله 'سیدحسن نصرالله' دبیرکل و 'شیخ نعیم قاسم' معاون او به همراه شمار دیگری از رهبران حزب الله لبنان و دو موسسه وابسته به این حزب اعلام شده است .

** حمایت از ماشین سرکوب صهیونیست ها در غزه
اقدام جنجالی و غیر منطقی دولت آمریکا در انتقال سفارت از 'تل آویو' به 'بیت المقدس' یکی از مهم ترین رویدادهای تاریخ معاصر منطقه محسوب می شود . برخی کارشناسان از این اتفاق به عنوان یک نقطه عطف نام می برند . بدین معنی که می‌توان تاریخ تحولات مهم‌ترین موضوع جهان اسلامی یعنی فلسطین را به وضعیت قبل و بعد از انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی تقسیم کرد.

این اقدام آمریکا که با اعتراضات فراگیر شهروندان فلسطینی که همزمان با هفتادمین سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی که به 'روز نکبت' شهرت یافته، روی داده، نشان از بی توجهی واشنگتن به قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل دارد. اکثریت قاطع جامعه جهانی به اقدام آمریکا در انتقال سفارتش از تل آویو به قدس اشغالی اعتراض کرده اند . اگر بتوان یک دلیل عمده را به عنوان فصل مشترک کشورهای مختلف از شرق تا غرب جهان در مخالفت با اقدام یکجانبه‌گرایانه آمریکا در نظر گرفت، به طور حتم هشدار نسبت به تبعات داخلی، منطقه ای و بین المللی این رویداد می باشد که در اولین پرده موجب شهادت 61 فلسطینی از جمله 18 کودک و زخمی شدن بیش از سه هزار نفر دیگر شد.

ارتش رژیم صهیونیستی دوشنبه گذشته همزمان با گشایش سفارت آمریکا در قدس اشغالی، با حمله به راه پیمایان فلسطینی که به منظور اعتراض به اقدام آمریکا در مرزهای نوار غزه با سرزمینهای اشغالی راه پیمایی می کردند، جنایت دیگری علیه غیرنظامیان به ثبت رساند. شماری از کشورهای جهان با فراخواندن سفرای خود از سرزمین های اشغالی و همچنین برخی کشورها با اخراج نمایندگان صهیونیست ها، در کنار فشار شورای امنیت سازمان ملل برای پایان یافتن کشتار مردم بی دفاع فلسطین، رژیم صهیونسیتی را در وضعیتی تدافعی قرار داده و به دنبال راه چاره ای برای فرار از این شرایط است .

در همین زمان رژیم سعودی با تغییر زمین بازی، در اقدامی که نتیجه آن شعله ور شدن آتش اختلافات میان مذاهب اسلامی خواهد بود، اعلام کرد که با همراهی با آمریکا شماری از اعضای حزب الله لبنان از جمله رهبر و معاون این حزب به همراه برخی موسسات مالی آن را به بهانه واهی حمایت از تروریسم تحریم کرده است.

عربستان که به دلیل عدم اتخاذ موضعی روشن در قبال کشتار مردم فلسطین با فشار افکار عمومی جهان اسلام روبرو است ، گمان می کند موفق می شود با حمله به حزب الله شرایط را به نفع صهیونیست ها تغییر دهد.

** حمایت همه جانبه رژیم سعودی از تروریسم
رژیم سعودی در حالی مدعی حمایت دیگر کشورها از تروریسم می شود که مردم منطقه آتش افروزی این رژیم از طریق عضو گیری، آموزش و حمایت مالی از گروههای تروریستی در سوریه که هفت سال است، دامن منطقه را گرفته، فراموش نکرده اند. عربستان در این راستا از سویی با کمک های مالی و انسانی به ناامنی و آشوب در سوریه دامن زده و از سوی دیگر نیز رهبری تقابل سیاسی عربی علیه این کشور را در دست گرفته است.

رژیم سعودی در هفت سال گذشته حمایت مالی و نظامی گروههای تروریستی در سوریه را برعهده داشته و طراح اصلی قتل عام غیرنظامیان، شکنجه و ربودن شیعیان سوری بوده است . اکنون عربستان بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان محسوب می شود و وهابیت همچنان منشاء افراط گرایی اسلامی است . از میان 61 گروهی که وزارت خارجه آمریکا آنها را به عنوان سازمان های تروریستی معرفی کرده است، عمدتا گروه هایی هستند که از وهابیت الهام گرفته، توسط عربستان تامین مالی شده و شیعیان، ایران و غرب را دشمن اصلی خود می دانند.

عربستان سالانه میلیون ها دلار به رسانه های خبری در آمریکا می پردازد تا اطمینان یابد که این کشور به عنوان حامی تروریسم معرفی نمی شود. علاوه بر این، پادشاهی سعودی تلاش می کند که خود را با اقدامات تروریستی در جهان اسلام، بی ارتباط جلوه دهد و این کشور را نه تنها از تروریسم بلکه از افراط گرایی، مبرا نشان دهد. این در حالی است که به عنوان نمونه، گزارش 28صفحه ای آمریکا با شرح جزئیات ارتباط بین دولت عربستان و هواپیما ربایان 11 سپتامبر، یک بار برای همیشه ثابت کرد که تنها شهروندان حقیقی عربستان نبودند که بودجه سازمان های افراطی گرای تروریستی را تامین می کردند، بلکه دولت سعودی در این کار دست داشته است .

'زلمی خلیل زاد' سفیر سابق آمریکا در افغانستان و عراق، اخیرا در مجله سیاسی 'پالیتیکو' نوشت که سعودی ها ادعا می کنند که 'سیاست صادقانه' جدیدی اتخاذ کرده اند و به وی گفته اند که در گذشته افراط گرایان را تامین مالی می کردند ولی اکنون دست از این اقدام برداشته اند، اما سازمان های اطلاعاتی آمریکا معتقدند که عربستان 'مخفیانه' از گروه تروریستی 'داعش' حمایت مالی و لجستیکی می کند.

اما دلیل اینکه چرا آمریکایی ها همچنان از سعودی های حامی تروریسم حمایت می کنند را باید در پاسخ 'باراک اوباما' رئیس جمهوری سابق آمریکا به سوال 'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا جستجو کرد. ترنبول یک بار از اوباما پرسیده بود که 'آیا سعودی ها دوست شما نیستند' و پاسخ معروف رییس جمهوری آمریکا این بود که 'این موضوعی پیچیده است'. چطور عربستان می تواند شریک سازنده ای علیه تروریسم باشد، درحالیکه امنیت داخلی آن بر صدور مداوم تروریسم وابسته است. پاسخ این است که آمریکا همواره از اقدامات عربستان به دلیل منافع حاصل از این کشور، چشم پوشی کرده است.

دومین جریانی که از گسترش سازمان های تروریستی تحت حمایت وهابیت سعودی سود می برد، رژیم صهیونیستی است. این منافع را در چند بعد می توان دید که اتفاقاً شباهت های زیادی به اهداف سعودی ها از گسترش سازمان های تروریستی دارد: ایجاد اختلاف و جنگ داخلی میان اهل سنت و شیعیان، ایجاد فضای رعب و وحشت در جهان و ممانعت از گرایش روز افزون مردم جهان به اسلام و مقابله با نفوذ ایران تنها بخشی از ابعاد این منافع گسترده را شکل می دهد. در همین راستا سیاستمداران رژیم صهیونیستی رسماً ابراز امیدواری کرده اند که شیعیان و سنّی ها آن قدر با یکدیگر در منطقه بجنگند تا هر دو از بین بروند و منطقه متعلق به صهیونیست ها گردد.

** شوک ناشی از نتایج انتخابات لبنان
عربستان که از ماهها پیش با ربودن 'سعد الحریری' نخست وزیر لبنان تلاش داشت بر انتخابات پارلمانی این کشور تاثیر بگذارد، نه تنها موفق به این امر نشد که قافیه را کاملا باخت. در آستانه انتخابات لبنان سندی منتشر شد که بر اساس آن وزارت خارجه عربستان دستور حمایت لازم از لیست‌های 'جریان المستقبل' و حزب 'القوات‌اللبنانیه' را در انتخابات پارلمانی لبنان می‌دهد تا در اولین فرصت در راستای ارائه پیشنهادی به پارلمان جدید این کشور برای مشروع کردن حضور آوارگان سوری بر اراضی لبنانی کار شود و بدین گونه ، اهرم فشاری بر حزب‌الله خصوصا در منطقه 'البقاع' برای تغییر بافت اجتماعی آن باشد.

رژیم سعودی در این راستا برای تحقق اهداف زیر تلاش می کرد. اول تضعیف نفوذ حزب الله و پایگاه این جنبش در منطقه البقاع . دوم ایجاد شکاف میان حزب الله و پایگاه مردمی آن و سوم کاهش نفوذ حزبه الله در منطقه و سوریه. اما نتایج انتخابات پارلمانی لبنان نشان داد که سعودی ها در دستیابی به اهداف خود ناکام مانده اند.

'نبیل قاووق' عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان در این ارتباط گفت: آن‌ها می‌خواستند از طریق پول و فتنه و تحریک، مقاومت را تضعیف و محاصره کنند. انتخابات پارلمانی لبنان سیلی به صورت تمامی دشمنان مقاومت بود. نتایج این انتخابات ریاض، تل‌آویو و کاخ سفید را ناامید کرد و نشان داد که هویت عربی لبنان یک هویت واقعی است. این نتایج ضمانت سیاسی نقش مقاومت را تقویت کرد.

قاووق تاکید کرد: روزهای آتی شاهد شکست‌های بیشتر عربستان در لبنان خواهیم بود. عربستان می‌خواست مقاومت در انتخابات لبنان تضعیف شود، اما مقاومت قوی‌تر شد. عربستان خواهان دولتی بدون حزب الله در بیروت است، اما در روزهای آتی شاهد این خواهد بود که دولت جدید با مشارکت حزب الله تشکیل خواهد شد و عربستان از اقداماتی که انجام داده و پول‌هایی که در این راه خرج کرده، تنها ناامیدی و حسرت را خواهد دید.

اما گویا عربستان مایل نیست از سیاست های شکست خورده خود دست بردارد و تلاش می کند با التهاب آفرینی و اتهام زنی به مقاومت در لبنان ، راههایی را که آزموده دوباره بپیماید، اما بی شک باز هم موفق نخواهد شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین