حمله گازانبری دولت به منتقدان برجام

گروه سیاسی الف،   3970225232 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

متاسفانه دولت آقای روحانی چنان برجام را بزرگ و مقدس ساختند که آن را از یک رفتار تاکتیکی در حوزه دیپلماسی، به یک راهبرد مقدس ارتقا دادند..

به گزارش مشرق روزنامه ایران با اشاره به این اطلاعیه در تیتر اصلی شماره امروز با عنوان «دلواپسان دیروز، شاکیان امروز» نوشت:

«آنان که باید عذرخواه مواضع نادرست خود در گذشته باشند، در تعارضی آشکار، هم دلواپس حضور امریکا در برجام بوده‌اند و هم شاکی خروج امریکا از برجاممدیریت مسئولانه کشور، عرصه تناقض گویی نیست دولت تمام تلاش خود را برای کسب بیشترین منافع و اعطای کمترین امتیاز به کار بسته است هیچ یک از حقوق، توانایی‌ها و ظرفیت‌های راهبردی کشور مورد مذاکره و معامله قرار نگرفته است دولت امریکا اینک با صهیونیست‌ها تنها مانده و شاهد حمایت جهانی از موضع منطقی و عزتمندانه ایران اسلامی است دستاورد برجام شکستن اجماع جهانی علیه ایران، رسوایی صهیونیست‌ها، برچیده شدن تحریم‌ها و به رسمیت شناخته‌شدن برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشور بود تمامی مراحل مذاکرات و توافق، در چارچوب قانون اساسی، اختیارات و مسئولیت‌های رئیس جمهوری و مصوبات شورای عالی امنیت ملی بوده است حمله به دولت و تخریب دستاوردهای کشور همصدایی با چه جریانی و ریختن آب به آسیاب چه کسانی است؟ از همه انتظار می‌رود با حمایت از مواضع دولت یکصدا در مقابل ناقضان عهد، ایستادگی و از حقوق خود دفاع کنند».

این متن شدیداللحن و طلبکارانه، بیشتر به حمله گازانبری به منتقدان شبیه است تا یک اطلاعیه!

متاسفانه دولت آقای روحانی چنان برجام را بزرگ و مقدس ساختند که آن را از یک رفتار تاکتیکی در حوزه دیپلماسی، به یک راهبرد مقدس ارتقا دادند. مذاکره و توافق، برای هر کشوری طریقیت دارد؛ یک ابزار مشروط و طرفینی است؛ اما روحانی و تیم مذاکره‌کننده به ریاست ظریف، به خود توافق، اصالت و موضوعیت بخشیدند؛ بنابراین مشتاقانه سراغش رفتند و به نحوی رفتار کردند که گویا حاضر به توافق به هر قیمت و ماندن و اجرای -یکطرفه آن- به هر قیمت هستند!

شورای اطلاع‌رسانی دولت مدعی شده است که «در برجام هیچیک از حقوق، توانایی‌ها و ظرفیت‌های راهبردی کشور مورد مذاکره و معامله قرار نگرفته است». این ادعا در حالی است که دولت یازدهم بی‌آنکه تضمین محکم و غیرقابل تغییری از حریف بگیرد، بسیاری از تعهدات خود را به صورت کاملاً یکجانبه و به گونه‌ای که قابل بازگشت نیست، عملیاتی کرد. خروج بیش از ۱۲ هزار سانتریفیوژ از چرخه غنی‌سازی، توقف تحقیق و توسعه برای غنی‌سازی در فردو، بتن‌ریزی در قلب رآکتور اراک و خروج ۹۷۰۰ کیلوگرم از ده‌هزارکیلوگرم اورانیوم غنی شده زیر ۵ درصد- که طی ده سال با تلاش دانشمندان هسته‌ای کشورمان به دست آورده بودیم- از کشور از جمله این اقدامات است که هزینه‌های سنگینی را در پی داشت.

ادعای برچیده شدن تحریم‌های بین‌المللی در پسابرجام نیز در حالی است که دولتمردان به دفعات اذعان کرده‌اند که تحریم‌ها برداشته نشد. نه تنها تحریم‌ها برچیده نشد، بلکه به جهت دیپلماسی منفعلانه دولت، آمریکا با قوانینی همچون قانون آیسا و قانون کاتسا ۲۰۱۷(مادر تحریم‌ها)، زیرساخت تحریم‌ها را گسترده‌تر کرد. علاوه‌بر این ایران هراسی در پسابرجام به شدت افزایش پیدا کرد. همچنین نه تنها در متن برجام تعبیر «به رسمیت شناخته شدن حق غنی‌سازی ایران» به کار نرفته، بلکه کاملاً برخلاف معاهده NPT ایران با برجام در جهان برای اولین بار به یک «استثنا» تبدیل شده و علیرغم فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای، حق غنی‌سازی بالاتر از ۳/۵% را ندارد و برای غنی‌سازی باید جزییات آن از جمله مکان، زمان و... را به سمع و نظر آمریکا برساند و با موافقت او این کار را انجام دهد.

این اطلاعیه بی ادبانه نشان می‌دهد که دولت همچنان اصرار دارد که دهان منتقدان را ببندد. دولت آقای روحانی ۵ سال ظرفیت‌های عظیم کشور را معطل برجام نگه داشت. این در حالی است که بعد از «امضای توافق به هر قیمت» و «حفظ توافق به هر قیمت»، تقریباً هیچ دستاوردی عاید مردم کشورمان نشد. حال پس از این فرصت سوزی بزرگ و خسارت محض، دولت حتی حاضر نیست از مردم عذرخواهی کرده و این روند خسارت بار را متوقف کند!

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۶۶۷۱۱۶:۲۷:۲۱ ۱۳۹۷/۲/۲۵
زنده باد روحانی وظریف سرداران بزرگ دیپلماسی ایران مردانی که ایران را از انزوا خارج کرده ودر جامعه جهانی ایران را بعنوان کشور ومردمی که خواهان صلح ودوستی هستند نشان دادند
ناشناس۳۴۶۶۹۶۱۶:۴۹:۱۷ ۱۳۹۷/۲/۲۵
بایدبه این انتقادات البته علمی وعملیاتی پرداخت تادولت تحت تاثیرباشدچراکه تحت فشارداخل نتایجی که بدست خواهداورددرمقابل نتیجه ای که تحت فشار عوامل خارجی بدست خواهداوردبهترخواهدبود
ناشناس۳۴۶۸۹۸۱۹:۲۵:۴۱ ۱۳۹۷/۲/۲۵
حالا بحث برجام و کسانی که دلواپس و طلبکار و... هستند به کنار به نظر بنده دولت باید به خاطر معطل کردن 5سال مملکت به خاطر یه توافق نامه ی اجرا نشده، معذرت بخواد. 5سالی که فقط با امید و آرزو و سخنرانی سپری شد. در این 5سال بارها جامعه دو قطبی شد و منتقدان با جملات سخیف نواخته شدند و در سایه ی همین تفکرات، تفکرات ارباب رعیتی بین دولت و مردم پرورش پیدا کرد، از نجومی بگیران چندصدمیلیونی و پاداش های میلیاردی گرفته تا حقوق های بخور و نمیر ....
farhad۳۴۷۱۳۳۲۳:۰۵:۳۸ ۱۳۹۷/۲/۲۵
رنگ قرمز در آخر فرمایشات،به انتخاب نویسنده مطلب میباشد یا خود سایت الف!؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین