حاجی: امضا و تعهد کتبی یکی از الزامات اقدام متقابل در برجام بود/ مطهری: زورشان نرسید

گروه سیاسی الف،   3970225183

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: یکی از الزامات تضمینی در اقدام متقابل در برجام امضای رئیس جمهور آمریکا برای تعهد در این توافق‌نامه بوده است که متاسفانه این موضوع انجام نشده است.

به گزارش فارس، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان طی اخطاری با استناد به اصل 110 قانون اساسی، ضمن محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی در قتل‌عام مردم فلسطین، اظهار داشت: ما قانونی در مجلس در سال 94 تحت عنوان اقدام متقابل مصوب کردیم و پس از آن هم رهبری اقداماتی برای اجرای آن تعیین فرمودند.

وی افزود: یکی از بندهای این قانون الزامات تضمین‌های جدی و کافی برای جلوگیری از تخلفات طرف مقابل را متذکر شده است که ضمن آن باید این الزامات تعیین می‌شد. نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس ادامه داد: یکی از این الزامات امضا و تعهد کتبی رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اجرای تعهدات است. چرا این موضوع طی روند توافق برجام انجام نشده است.

وی بر همین اساس اضافه کرد: اگر نقض برجام صورت گیرد باید دولت مسائل مربوط به برجام را رصد کند و اقدامات متقابل برای احقاق حقوق ملت ایران را انجام دهد. همچنین نسبت به توسعه برنامه‌های هسته‌ای مبادرت ورزد که متاسفانه این مساله هم انجام نشده است. حاجی‌دلیگانی بر همین اساس یادآور شد: در حالی که همه ما می‌دانیم آمریکا بیش از 20 بار نقض برجام کرد و اکنون هم عملاً و رسماً نقض برجام کرده است. 

وی ادامه داد: ما آنچه که در طول برجام دادیم آمریکا نگذاشت مردم ما از تاثیرات آن برخوردار شوند اکنون هم آمریکا به دنبال فشار به ملت ایران است بنابراین اگر قانون فوق‌الذکر اجرا شود کشور دیگر مشکلی نخواهد داشت. 

بر اساس این گزارش، علی مطهری که ریاست بخشی از جلسه علنی امروز را بر عهده داشت در پاسخ به اخطار حاجی‌دلیگانی عنوان کرد: در همان قانون اقدام متقابل بسیاری از موارد و انجام آن به شورای عالی امنیت ملی واگذار شده است و تمام تصمیمات هم در هیات نظارت بر برجام که ذیل این شورا تشکیل شده است، اخذ می‌شود.

وی افزود: به هر حال هیات نظارت بر برجام باید تصمیماتی در راستای منویات رهبری بگیرد. نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس همچنین خاطرنشان کرد: مرجع تصمیم‌‌گیری در این حوزه، هیات نظارت بر اجرای برجام است که باید در این رابطه با تدبیر پیش برویم.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به اینکه امضا از رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد خوبی است اما ما دیدیم که زورشان نرسید، گفت: اختیارات تماماً به شورای عالی امنیت ملی داده شده است.

در این میان حاجی‌دلیگانی خطاب به مطهری گفت می‌دانید که این نقض قانون است که مطهری در پاسخ به وی گفت: بله درست است اما این اختیارات تماماً ذیل شورای عالی امنیت ملی صورت می‌‌گیرد. پیشنهاد شما را همه شنیدند و در این رابطه تصمیم‌گیری خواهد شد.

مطهری در خاتمه خاطرنشان کرد: به هر حال همه ما به دنبال منافع ملی و آرمان‌های انقلاب هستیم و لازم است که در این رابطه بهترین تصمیم را بگیریم بنابراین نباید کاری کنیم که نتیجه معکوس دهد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین