مروری بر اخبار مهم روز؛ بازگشت سیاستمدار مورد علاقه هاشمی/سفر قالیباف به مناطق زلزله زده / دلنوشته رئیس دفتر دولت اصلاحات درباره رهبری/ شایعه برای نماینده ای که پرچم آمریکا را آتش زد

گروه سیاسی الف،   3970222206 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

بازگشت سیاستمدار مورد علاقه هاشمی/سفر قالیباف به مناطق زلزله زده / دلنوشته رئیس دفتر دولت اصلاحات درباره رهبری/ شایعه برای نماینده ای که پرچم آمریکا را آتش زد

آینده سیاسی علی لاریجانی

فرارو نوشت:  از چهره‌هایی که از او به عنوان کاندیدای بالقوه انتخابات سال ۱۴۰۰ یاد می‌شود علی لاریجانی است. مرتضی مبلغ معاون وزیر کشور دولت اصلاحات  در این باره می گوید: «به هرحال افرادی مانند آقای لاریجانی، آقای توکلی، آقای باهنر چهره‌هایی هستند که در میان اصولگرایان همچنان دارای شخصیت حقیقی قابل قبولی هستند. یعنی به این شکل نیست که بعد از حضورشان در مجلس از عرصه سیاسی خارج شوند و هیچ مرجعیتی نداشته باشند. به عقیده من آقای لاریجانی قطعا در میان بخشی از جریان اصولگرا بسیار مورد تائید قبول است. اما اینکه حالا این افراد در افکار عمومی چه جایگاهی دارند باید بررسی شود.» اما حسین کنعانی مقدم می گوید: مستقل بودن هم تبعات خاص خودش را دارد... از ریاست مجلس کنار رفتند، هردو جریان حاضر به حمایت از او نمی‌شوند و حتی بعضا مورد حمله آن‌ها هم قرار می‌گیرد و این باعث می‌شود آسیب‌پذیری این افراد بیشتر شودو نتوانند حیات سیاسی خود را گسترش دهند و یک سیرنزولی در عرصه سیاسی را طی خواهند کرد.

باهنر: بازداشت احمدی‌نژاد باید کم‌هزینه باشد

محمدرضا باهنر امروز در مصاحبه با سازندگی گفت:  برخی اظهارات احمدی نژاد علیه مقامات رفتار مجرمانه ای است، اما با توجه به این که 8 سال در کشور رئیس جمهور بود، پس باید با او نرم نرم جلو رفت و درباره خطاهایی که در حال انجام آن است، تذکر داد و موقعیت سنجی شود، اما اگر زمانی برخورد با او مطالبه عمومی شود، باید فضایی به وجود آید که بازداشت یا برخورد با او باعث مشکلات دیگر در جامعه نشود. البته هنوز امیدواریم احمدی نژاد، متنبه شود و سیری را که شروع کرده ادامه ندهد.

 باهنر در گفت و گو با همشهری نیز گفته است:  

آستانه تحمل مردم پایین آمده است؛ چرا‌که ما مسئولان هم در تمام تریبون‌های رسمی کشور به این نارضایتی دامن زده‌ایم؛ از تریبون مجلس گرفته تا صداوسیما و حتی صحبت‌های سران، ما آستانه تحمل مردم را کاهش داده است... وقتی ما سالی هزار فارغ‌التحصیل دکتری ادبیات، زبان‌شناسی، روان‌شناسی و... داریم، توقعات و مطالبات را بالا برده‌ایم و سطح تحمل را پایین آورده‌ایم.

 *در پاسخ به این سوال که چرا این ایده گفتگوی ملی سامان نمی‌گیرد؟): چون بعضی‌ها می‌خواهند از جا‌های سخت شروع کنیم. مسئله فتنه و حصر است که واقعا نیاز نداریم الان به سمت آن برویم.

 *نمی‌توانم نام ببرم (این طیف که گفتگوی ملی را پیگیری می‌کند چه کسانی هستند) اما هم اصلاح‌طلب در بین ما هست هم اصولگرا... از طرف جمعی این ماموریت را نگرفته‌ایم و مامور نشده‌ایم... خودمان خودجوش وارد میدان شده‌ایم. ما فکر کردیم وظیفه و دینی نسبت به انقلاب داریم که باید آن را انجام دهیم و قصورهایی هم صورت گرفته که خودمان مقصرش بوده‌ایم، به‌خاطر همین خودجوش وارد میدان شده‌ایم و برای حل آنها تلاش می‌کنیم.

معمای انتخاب شهردار پیچیده تر شد/   انتقاد از ۲ گزینه نهایی شهرداری تهران در نشست حزب کارگزاران

امروز روزنامه اصلاح طلب شرق نوشت: «محمد عطریانفر» گفته «آقایان شعری سرودند که در آن مانده‌اند؛ منظورم همان است که می‌گویند ما پیمان بسته‌ایم که کسی از شورا نرود؟!». منظور عطریانفر از «شعر» همان میثاق‌نامه‌ معروف است!. .. او از سید محمد خاتمی خواسته بود تا مسئله انتخاب شهردار  ورود کرده و شهرداری مناسب  برای تهران انتخاب کند...

رقابت ۲ کاندیدا برای رسیدن به "بهشت"

«محمد توسلی»، فعال سیاسی ملی مذهبی هم در نشست حزب کارگزاران گفته «متخصص‌ها حذف شده و دو نفر مانده‌اند. یکی سابقه وزارت کشور دارد یعنی همه‌چیز را روتین اداره می‌کند. یکی هم کارمند سابق شهرداری است یعنی ادامه وضع موجود و احتمال تغییر کمتر است. احتمالا آقای افشانی هم مدیریت اتوبوسی داشته باشند و همه مدیران را تغییر داده و فقط وقت تلف می‌شود».

عباس عبدی نیز نوشت: اخبار خوبی از انتخاب شهردار به گوش نمی‌رسد.

 احمد حکیمی‌پور ،عضو اصلاح‌طلب شورای شهر اول و چهارم نیز می‌گوید که نحوه شکل‌گیری لیست‌ اصلاح‌طلبان در شورای شهر جدید تهران بر اساس مناسبات شراکتی، وراثتی و رفاقتی بوده است... به اعتقاد من موج اول انتصابات آقای نجفی خیلی کارشناسی نبود. یعنی یک فاصله‌ای بین مدیران جدید و مدیریت شهری انداخت... ما از دوستانمان تقاضا می‌کنیم کمی از فعالیت‌های خود در فضای مجازی کاسته و سریعتر شهردار را انتخاب کنند.

عضو سابق شورا: مکارم و افشانی قادر به اداره شهر تهران نیستند

دست‌ خط نجفی در حمایت از حسینی‌ مکارم

محمدعلی نجفی شهرداری پیشین تهران که این روزها دوره نقاهت را سپری می‌کند، از روی تخت بیمارستان از سمیع‌الله حسینی‌مکارم برای شهرداری تهران حمایت کرده است. این دست‌خط را که رسانه‌های اصلاح‌طلب منتشر کرده‌اند، درحالی دست به دست می‌شود که صبح یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۹۷، شورای شهر تهران باید به سمیع‌الله حسینی‌مکارم یا محمدعلی افشانی، برای شهرداری تهران رای دهد.

فرارو در مصاحبه با یاشار سلطانی نوشت: اصلاح طلبان در حال ارتکاب یک اشتباه بزرگ و استراتژیک هستند. نام حسینی مکارم در لیست املاک نجومی قرار داشته و ۵۰ درصد که بالای ۳۰۰ میلیون تومان می‌شود تخفیف گرفته است... بعضی از دوستان نادان می‌گویند او در قوه قضاییه تبرئه شده؛ در حالی که او به بازگرداندن آن ۵۰ درصد محکوم شده است. مکارم پول را برگرداند و بعدا برای او قرار منع تعقیب صادر شد.

سلطانی درباره افشانی نیز می‌گوید: ... مدیریتش را با نگاه قومی پیش می‌برد. ما در طی سال‌های قبل شاهد ورود مشهدی‌ها، کرمانشاهی‌ها و اصفهانی‌ها به شهرداری بودیم. الان تهران دیگر ظرفیت استقرار جریان جدید قوم عزیز لر را ندارد. دومین چیزی که درباره افشانی شنیده ام خودرایی اوست. نگرانی اصلی‌تر، اما این است که او تهران را نمی‌شناسد... درباره آقای افشانی هم شایعاتی وجود دارد و گفته می‌شود مورد حمایت وزارت کشور است و این موضوع خطرناک است.

اولین واکنش احمدی‌نژاد به تحولات اخیر برجام

احمدی‌نژاد در کانال تلگرامی خود از برجام انتقاد و اعلام کرد که از ابتدا مخالف مذاکره با آمریکا در عمان در رابطه با برجام بوده است. وی به مذاکرات هسته ای مسقط اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی که قرار بود مذاکرات با آمریکا در عمان شروع شود، در جلسه ای با حضور مقامات کشور اعلام کردم که مذاکره در شرایطی که دشمن تصور می کند دست بالا را دارد و تحریم ها اثر گذار بوده است، به ضرر کشور تمام می شود و خواهش کردم که شش ماه مهلت دهند تا با اجرای چند برنامه ضربتی اقتصادی و تقویت قدرت اقتصادی مردم، آثار تحریم ها کنترل شود و مذاکره در شرایط برابر انجام گیرد. حتی اعلام کردم که حاضرم خانواده ام را به گروگان و تضمین بگذارم که اگر طرح‌ها موفق نبود، خود وخانواده ام را اعدام نمایند.

انتقاد احمدی‌نژاد به برجام؛مخالف مذاکرات بودم| طرحی که او حاضر بود برای تضمینش خانواده‌اش اعدام شوند

این در حالی است که به روایت روزنامه شرق 13 مرداد 91 احمدی‌نژاد با انتقاد از برخی سخنان که دولت را در برابر آمریکا منفعل نشان داده و آن را حاکی از مذاکرات پنهان با آمریکا توصیف کرده‌اند، گفته بود: «این دولت بیشترین هجمه را علیه نظام سلطه و آمریکا داشته و امروز نیز مذاکره با آمریکا را کار غلطی می‌دانیم؛ اما در جنگ رسانه‌ای و قدرت، اصل گفت‌وگو را در فضایی عادلانه و با احترام، بر مبنای کرامت و حقوق ملت ایران رد نکرده‌ایم که لازمه این فضا دست‌برداشتن آمریکا از رفتارها و سیاست‌های خود در قبال ملت ایران است». بهمن 91 هم در پاسخ به سوالی درباره روابط ایران و آمریکا و سخنان «جو بایدن»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، در‌این‌باره گفته بود: «حرف‌هایی که از مقامات آمریکایی شنیده می‌شود، جدید و مثبت است و امیدواریم در رفتارشان هم تغییرات مثبت اتفاق بیفتد و اگر در رفتارشان هم شاهد تغییرات مثبت باشیم، در‌آن‌صورت ما هم با نگاه مثبت آن را بررسی خواهیم کرد». اما سخن اصلی را 22 بهمن همان سال گفت: «اگر اسلحه را از روی ملت ایران بردارید، من خودم گفت‌وگو می‌کنم. گفت‌وگو باید در سایه احترام و عدالت باشد، نه فشار».

 تقدیر رژیم صهیونیستی از زیباکلام

روزنامه «جوان» نوشت: معصوم و پاک جلوه دادن یک رژیم جنایتکار چه سودی برای زیباکلام دارد و ادای روشنفکری تا این حد برای زیباکلامی که اهل شرکت در راهپیمایی روز قدس هم هست، جز نمایش بلاهت و تناقض و تضاد درونی او چه خواهد بود؟! برخی می‌گویند او پول می‌گیرد تا از اسرائیل دفاع کند اما به نظر می‌رسد او ساده لوحی رایگان پیشه کرده است!. مشکل ما با صادق زیباکلام دیگر از چارچوب اختلاف عقیده یا احتمال اشتباه تحلیلی گذشته و به مفاهیمی همچون انسانیت و شرافت رسیده است. امور زیادی است که در چارچوب تحلیل سیاسی نمی‌گنجد و نمی‌شود گفت بر سر آنها با هم اختلاف تحلیلی داریم بلکه اختلاف بر سر آنها نشان می‌دهد سر مبانی مهم‌تری اختلاف نظر داریم.

صادق زیباکلام روز پنج‌شنبه در توئیتی عجیب نوشت: «اگرخدای ناکرده جنگی میان ما و اسرائیل اتفاق بیفتد، به نسل‌های فردا می‌خواهیم بگوییم که با کشوری که ۲هزارکیلومتر با خاک ما فاصله داشت و نه هرگز تهدیدی علیه ما کرده بود یا دعوای دیگری علیه‌مان داشت، جنگ‌مان با آن بر سر چه بود؟ آن همه تلفات انسانی و میلیاردها دلار هزینه نظامی برای چه بود؟»

به دنبال انتشار توئیت صادق زیباکلام از مدعیان اصلاحات در حمایت از رژیم صهیونیستی اکانت رسمی وزارت خارجه این رژیم از اظهارات و مواضع وی تقدیر و آن را درست خواند!

 خاطره وندی شرمن از شام ایرانی ظریف

وندی شرمن، مذاکره کننده ارشد امریکایی در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی گفت که در خلال مذاکرات هسته‌ای،میز شام ایران با میز شام 1+5 به خاطر صرف الکل فرق داشت. اما یکبار ظریف ما را سر میز ایرانی دعوت کرد. وی افزود: من از غذای ایرانی که مرغ و خلال پسته داشت، خوردم بسیار عالی بود.

خاطره وندی شرمن از شام ایرانی ظریف

شعار علیه لاریجانی در راهپیمایی ضد امریکا!

همزمان با اعتراض مسئولان ایرانی نسبت به تصمیم ماجراجویانه ترامپ در خروج از برجام، برخی از محافل سیاسی سعی کردند از فضای اعتراض علیه ترامپ برای طرح شعارهای حزبی علیه دولت بهره بگیرند. در تجمعی در شیراز، در میان حاضران پوسترهایی حاوی شعار علیه رئیس مجلس (همدست روحانی، علی لاریجانی) و نیز شعارهایی علیه بررسی طرح پیوستن به   fatfدر مجلس در دست گرفته بودند.

صدورحکم برای 24 پرونده حوادث دی‌ماه 96

عباس پوریانی، رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران با اشاره به آخرین وضعیت پرونده حوادث دی ۹۶ گفت: تاکنون ۶۶ فقره پرونده که در صلاحیت دادگاه کیفری دو است، با صدور کیفرخواست، به محاکم تهران ارسال شده که این پرونده‌ها برای رسیدگی به مجتمع قضائی قدس ارجاع شده است. این مقام قضائی افزود: تاکنون ۲۴ پرونده منتهی به صدور حکم گردیده و برای برخی پرونده‌های مذکورحکم برائت صادر شده است.

گلایه وزیر بهداشت از روحانی به‌روایت پسرعمویش

امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقادات چند روز اخیر رئیس‌جمهور از برخی وزرا، گفت: آقای روحانی کابینه خود را با رودربایستی بسته  و با رودربایستی آن را اداره می‌کند. وی با بیان اینکه "ما شنیده‌ایم که برخی از وزرا مد نظر رئیس‌جمهور نبوده‌اند و تحت فشار آنها را معرفی کرده است"، ادامه داد: برخی از افراد کابینه با آقای روحانی هماهنگ نیستند، یعنی تیم اقتصادی با هم هماهنگ نیستند و طبق شنیده‌ها وزرای اقتصادی نیز با وزرای  اجتماعی هماهنگ نیستند.

نماینده مردم مشهد در مجلس در پاسخ به سوالی درباره اینکه حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت یکی از وزرایی است که گلایه‌های زیادی از آقای روحانی به‌ویژه در بحث طرح تحول سلامت دارد، گفت: (با خنده) ببینید، درباره پسرعموی بنده صحبت می‌کنید، البته تنها وزیر بهداشت نیست که گلایه‌هایی دارد برخی از وزرا نیز این‌گونه هستند.

ماهاتیر بازمی‌گردد و هاشمی نیست تا ببیند

روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد امروز نوشت: نخست وزیر پیشین و معمار توسعه مالزی، گروه‌های اپوزیسیون را در انتخابات پارلمانی این کشور به پیروزی رساند. ماهاتیر محمد در حالی به قدرت بازمی‌گردد که اکنون 92 ساله شده و در این سن توانسته با کسب اکثریت آرا بر «نجیب رزاق» نخست وزیر کنونی پیروز شود... بازگشت ماهاتیر محمد به قدرت برای ایرانیان می‌تواند یادآور کاندیداتوری اکبر هاشمی رفسنجانی در سال‌های 1384 و 1392 خورشیدی باشد.‌هاشمی هم خود را معمار توسعه ایران پس از جنگ هشت‌ساله می‌دانست و از این رو از اوبا عنوان سردار سازندگی یاد می‌شد...

 محمد قوچانی نیز در سازندگی نوشت: مرحوم هاشمی رفسنجانی از زمره علاقه مندان به الگوی توسعه مالزی بود و همواره به محافظه کاران پیشنهاد می داد بر سر ریاست جمهوری یک چهره میانه رو مانند علی اکبر ولایتی، حسن روحانی یا علی اکبر ناظق نوری  توافق کنند و چون نتوانست این اجماع را بدست آورد یکی از سخت ترین و شاید پرانتقادترین تصمیمات سیاسی عمر خود را گرفت. نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 و 92 که با انتقادهای دو جناح مواجه شد.

نشست مشترک دولت و مجلس درباره افزایش حقوق‌ها

اکبر رنجبرزاده، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از نشست‌های مشترک دولت و مجلس برای تعیین حقوق کارمندان دولت در سال‌جاری خبر داد و افزود: دولت در مصوبه‌ای اعلام کرده که حقوق کارمندان در سال‌جاری افزایش 12  تا 16 درصدی داشته باشد، ما از سوی مجلس به آنها اعلام کرده‌ایم که این مصوبه خلاف قانون است. لذا مقرر شد در نشست‌‌هایی در این زمینه به جمع‌بندی نهایی برسیم.

آغاز سفرهای استانی قالیباف

 محمدباقر قالیباف با انتشار عکسی از سفر به استان به کرمانشاه خبرداد.

بازدید قالیباف از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه + عکس

 این در حالی است که خبرآنلاین از رسانه های نزدیک به دولت مدعی شده  این روزها زمزمه هایی درباره خیز قالیباف برای انتخابات مجلس یازدهم شنیده می شود و شاید این سفر اولین گام برای سال 98 باشد.

دل‌نوشته ابطحی برای رهبری

 محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر سید محمد خاتمی در دولت اصلاحات با انتشار عکسی از بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب، در صفحه اینستاگرامش نوشت: در طول سی سال گذشته شاید بیش از نود در صد اوقات، مردم آیت‎الله خامنه‌ای را در یک لوکیشن حسینیه امام خمینی دیده اند. آدم دوست دارد گاهی کمی غیر رسمی تر و خودمانی تر هم رهبرش را ببیند. من که از قبل انقلاب از نزدیک جزو مریدان و شاگردانشان بوده ام و ساعتهای زیادی در دفتر نشر آثار ایشان از خاطراتم در مورد رهبری برنامه ضبط کرده اند، دلم برای آن ایه الله تنگ‌شده بود.

شوخی رهبر انقلاب با یک غرفه‌دار: «این کتاب به‌درد ما نمی‌خورد» + عکس

 تصویرهای اندکی که دیروز در نمایشگاه کتاب از ایشان پخش شد، فرح انگیز بود. خواندن هر چهار جلد خانواده تیتو. مطالعه رمان سیاسی عاطفی چشمهایش بزرگ علوی و خدا بیامرزی برای او و دهها اظهار نظر های مشابه که یقینا در نمایشگاه کتاب داشته اند، و شاید پخش نشده و دوباره دیدن همان ایت الله خامنه ای چهل سال پیش، ابتهاج آفرین بود.

ای کاش برنامه ریزان اجازه دهند مردم از این حرفهای آقا که من و هم نسلان من بخصوص اگر مشهدی باشند خاطرات زیادی دارند و همه شهادت می دهند که واقعیت ِ ذاتی ایشان است، و نیز از حضور ایشان در جاهای مختلف و حالت های غیر رسمی تربیشتر ببینند و بشنوند.

توجه رسانه‌های جهان به رهبر انقلاب

تصویری که رهبر انقلاب را در حال مطالعه کتاب «آتش و خشم» نوشته مایکل ولف نشان می‌دهد با واکنش رسانه های آمریکایی مواجه شد. سی بی اس آمریکا نوشت:  روز جمعه تصویری از رهبر ایران منتشر شد که د رآن در حال مطالعه ترجمه فارسی کتاب «آتش و خشم؛ درون کاخ سفید ترامپ» است. این در حالی است که تنها چند روز از اعلام خروج آمریکا از توافق هسته‌ای توسط دونالد ترامپ می‌گذرد.

کتاب جنجالی آمریکا در دستان رهبر انقلاب

بازتاب تصویر رهبرانقلاب هنگام مطالعه کتاب «آتش و خشم» در رسانه‌های جهان

پایگاه خبری «هیل» هم به این تصویر از رهبری در نمایشگاه کتاب اشاره کرد و نوشت: تصویری از آیت الله خامنه ای منتشر شده که درحال مطالعه کتاب جنجالی سال ۲۰۱۸ بود. این کتاب جامعه جهانی و واشنگتن را با تعاریف جنجالی که از ترامپ و حلقه نزدیک به او ارائه کرده بود مبهوت کرد.

نامه محرمانه ترامپ به سران عرب چگونه به دست رهبر ایران رسیده است؟!

نیویورک تایمز نیز با اشاره به سخنان سه روز قبل (19 اردیبهشت) رهبر انقلاب اسلامی ایران درباره خروج ترامپ از برجام، نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران روز چهارشنبه علنا اعلام کرد که نامه اول ترامپ به سران کشورهای عربی وجود دارد...البته او اشاره‌ای نکرد که متن این نامه چگونه به دستش رسیده است.

نامه های محرمانه ترامپ به سران ۴ کشور عربی درباره ایران/ نیویورک تایمز سخنان رهبری را تائید کرد

 تخریب ویلای غیرمجاز یکی از وزرای دولت دوازدهم

روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع خود از تخریب ویلای یکی از وزیران کابینه خبرداد. این روزنامه نوشت:«ویلای غیرمجاز یکی از وزرا در روستای فشند ساوجبلاغ به دستور دادستانی ساوجبلاغ تخریب شد.

  ویلای آقای وزیر در ساوجبلاغ تخریب شد

معاون دادستان ساوجبلاغ گفت تخریب بیش از 100 ویلای غیرمجاز به منظور آزادسازی اراضی کشاورزی صورت گرفت و طبق قانون هیچ تبعیضی قائل نمی‌شویم. تلاش استاندار البرز و فرماندار ساوجبلاغ برای جلوگیری از تخریب ویلای غیرمجاز بی‌نتیجه ماند. جالب اینکه صاحب این ویلا، خود یکی از متولیان مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز است!»

 توضیحات ابطحی در خصوص چهارفرزندش

 سیدمحمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر یکی از نمایندگانی بود که در جلسه روز چهارشنبه گذشته مجلس شورای اسلامی پرچم آمریکا را به آتش کشید. بعد از انتشار فیلم آتش کشیدن پرچم آمریکا، در فضای مجازی خبری منتشر شد که فرزند این نماینده در آمریکا زندگی می کند. نماینده خمینی شهر با بیان اینکه چهار فرزند (سه پسر و یک دختر) دارد، گفت: فرزندانم در خمینی شهر هستند نه در آمریکا.

توضیحات محمد جواد ابطحی در خصوص چهارفرزندش/ فرزندانم در خمینی شهر هستند نه در آمریکا/با دروغگویی از مواضع مان عقب نشینی نمی کنیم