وزیر کشور: اگر ‌مسجل شود ‌اروپا در برجام با ایران همراه نیست‌ تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کنیم

گروه سیاسی الف،   3970220160 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر کشور گفت: در مذاکرات هسته‌ای، هیچ‌گونه سهل‌انگاری و بی‌دقتی صورت نگرفته و اثبات بدعهدی آمریکا در دنیا یک دستاورد مهم است و اگر بر ما مسجل شود که اروپا با ایران همراه نیست، نظام اسلامی تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کند.

به گزارش تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر امروز در گردهمایی مبلغان که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، متناسب بودن جایگاه ایران در مقایسه با متوسط آسیب‌های اجتماعی در دنیا را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: مواد مخدر از نظر تنوع در دنیا از بیست مورد به 600 تا 700 مورد افزایش داشته و 50 تا 60 میلیارد دلار از تجارت مواد مخدر در دنیا درآمد کسب می‌شود.

وی افزود: سن اعتیاد در کشور به سمت جوانی و نوجوانی میل کرده و اعتیاد در بین بانوان افزایش‌یافته است، همچنین شبکه‌های مختلف اقتصادی که از تجارت در مواد مخدر درآمدها کلان کسب کرده‌اند، به رشد تروریست در جهان کمک کرده و در عرصه‌های سیاسی نیز نفوذ داشته‌اند.

وزیر کشور رسیدگی به موضوع مواد مخدر را از اولویت‌های مهم در کاهش آسیب اجتماعی دانست و گفت: 47 درصد زندانیان کشور به دلیل مواد مخدر در زندان هستند و مسئله اعتیاد یکی از مسائل مهم در دیدگاه مقام معظم رهبری بوده که از اولویت‌های اصلی کاهش مسائل اجتماعی قرار دارد.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: مسئله تغییر نسل و ایجاد آمال و سلیقه‌های جدید در جوانان یکی از مسائل مهم کشور است که تاکنون خانواده‌ها و مسئولان ارتباط مناسبی با این پدیده نداشته‌اند، در کنار آن جریانات تاریخ‌ساز فعال در خارج از کشور که با استفاده از فعالیت‌های رسانه‌ای مسائل قبیح را در کشور تبدیل به ارزش می‌کنند از دیگر مسائل مهم در حوزه آسیب‌های اجتماعی بوده و در زمینهٔ سبک زندگی رایج در کشور، با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته، در عمل مدیریت دقیقی صورت نگرفته است. وی پیچیدگی مسائل اجتماعی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: این پیچیدگی به دلیل قابل پیش‌بینی بودن انسان بوده و علاوه بر آن شبکه‌های خارجی موجود، که از این مسیر ارتزاق می‌کنند ازجمله مهم‌ترین موانع موجود است.

وزیر کشور بهترین راه کاهش اعتیاد را جلوگیری از معتاد شدن افراد دانست و تصریح کرد: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید آن را فراگیر کرده و تمام مردم را درگیر این موضوع کنیم و در توانمندی تشکل‌های مردمی برای این امر اقدام کنیم.

رحمانی فضلی با اشاره به متاهل بودن 50 درصد معتادان کشور، ادامه داد: در خانواده‌هایی که سرپرست آن معتاد است، فرزندان در صف اعتیاد و معتاد شدن در آینده قرار می‌گیرند و برای جریان سازی در زمینهٔ کاهش این آسیب‌ها باید از برگزاری جلسات فراتر رفته و در بین مردم آگاه‌سازی ایجاد شود تا در مرحله بعد در زمینهٔ پیشگیری اقدامات لازم به عمل آید.

وزیر کشور ابراز کرد: در سال جاری تا به امروز 820 تن مواد مخدر مصادره شده و در سال گذشته 780 هزار نفر اقدام به ترک اعتیاد کردند که از این تعداد، تنها 10 تا 15 درصد آن بر ترک اعتیاد خود پایدار ماندند و سایر افراد بار دیگر به اعتیاد کشیده شدند.

وی تاکید کرد: کشور ما در شرایط فعلی با مباحث بسیاری روبه‌رو بوده و به دلیل نگرش‌ها و مشی فکری  جمهوری اسلامی، به‌صورت طبیعی از جانب کشورهای غربی مسائل مختلفی برای ما پدید می‌آید و افرادی که منافعشان در راستان عدم استقلال جمهوری اسلامی تامین می‌شود، به دلیل تامین شدن منافع خود، از مستقل شدن کشور جلوگیری می‌کنند. رحمانی فضلی دلیل به اوج رسیدن تقابل غرب با ایران در این روزها را قرار گرفتن جمهوری اسلامی در اوج قدرت دانست و تاکید کرد: در ایام قبل از انقلاب، برخی از تحلیلگران اعتقاد بر عدم پیروزی آن داشتند و بیان می‌کردند که باید با اروپا مصالحه کنیم و بعد از پیروزی انقلاب نیز برخی گمان می‌کردند که انقلاب در راستای تامین منافع آمریکا شکل ‌گرفته و برخی دیگر قائل به عدم توانایی انقلاب در ادامه مسیر بودند.

وزیر کشور بیان کرد: دستیابی جمهوری اسلامی ایران به سلاح‌های پیشرفته، رشد تکنولوژی، موفق شدن ایران در مسئله سوریه علیرغم هزینه‌های هنگفت آمریکا در آن، دلگرم بودن ملت‌های دیگر به ایران و سایر مسائل از دلایل مهم برخورد ترامپ با جمهوری اسلامی ایران است.

وی اظهار داشت: عربستان از زمان جنگ ایران و عراق به کارشکنی مشغول بود و امروز به‌صورت واضح به دشمنی با ایران می‌پردازد و مردم عربستان ارتباط مناسبی با حکومت خود ندارند، چراکه حکومت آن‌ها یک حکومت بسته سیاسی است. رحمانی فضلی ادامه داد: قدرت جمهوری اسلامی در زمینهٔ‌های رشد تکنولوژی، مقاومت در اقتصاد، نفوذ در قلب مردم منطقه و همکاری با دولت‌ها، تجربه مدیریت‌ها و سایر توانایی‌ها، نسبت به ابتدای انقلاب قابل قیاس نبوده و پیشرفت‌های چشمگیری در این زمینه‌ها ایجاد شده است. وزیر کشور عنوان کرد: اینکه اروپا اذعان می‌کند که ایران بر عهد خود باقی مانده و مقابل آمریکا ایستاده است، یک موفقیت بزرگ برای جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و ما گام‌به‌گام از سیاست‌های خود دفاع می‌کنیم، در عین‌حال به همراه کردن کشورهای دنیا با خود نیاز داریم.

وی صددرصدی نبودن اعتماد در رابطه‌های بین‌المللی را طبیعی دانست و تصریح کرد: در مذاکرات هسته‌ای، هیچ‌گونه سهل‌انگاری و بی‌دقتی صورت نگرفته و اثبات بدعهدی آمریکا در دنیا یک دستاورد مهم است و اگر بر ما مسجل شود که اروپا با ایران همراه نیست، نظام اسلامی تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کند.

رحمانی فضلی ابراز کرد: عنصر وحدت و انسجام یکی از عوامل مهم برای پیروزی در مقاطع مختلف کشور بوده و برای دستیابی به آن باید ولایت و رهبری را به‌عنوان عنصر وحدت‌بخش قلمداد کنیم، چراکه هر کس فکر کند که خود یا گروه خود عنصر وحدت‌بخش کشور است، سخت در اشتباه است.

وزیر کشور بیان کرد: کشورهای اروپایی نمی‌توانند عامل اتکاء کشور برای دستیابی به اهداف باشند و مهم‌ترین پشتیبان برای دستیابی به این هدف، تکیه به مردم بوده و باید ضعف‌های موجود در اقتصاد را نیز با اعتماد به مردم حل کنیم.

وی افزود: در زمان اتفاقات دی‌ماه، پیام‌رسان تلگرام سبب ایجاد آسیب‌هایی در کشور شد که محدود کردن آن با دستور رئیس‌جمهور و سایر بخش‌ها در دستور کار قرار گرفت و بعد از پایان این قضایا، اجماعی در راستای ایجاد ظرفیت برای پیام‌رسان‌های داخلی و برخی پیام‌رسان‌های خارجی که از امکانات تلگرام برخوردار است، صورت گرفت که تا به امروز طبق گزارش‌های رسیده 15 میلیون نفر وارد پیام‌رسان‌های داخلی شده‌اند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۸۶۹۰۱۵:۱۰:۴۶ ۱۳۹۷/۲/۲۰
سلام. به اینا بگویید: یا باز گشایی تعاملات بانکی یا لغو برجام. اینا با شما اساسا نمی توانند همراهی کنند.
کرامت سلیمی math.salimi@gmail.com۳۳۸۹۸۱۱۹:۰۳:۵۲ ۱۳۹۷/۲/۲۰
یک خبر بسیار بی معنا اعلام حمایت اتحادیه آفریقا از برجام رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا با صدور بیانیه‌ای، ضمن اعلام حمایت این اتحادیه از برجام، از تصمیم یکجانبه دولت آمریکا برای خروج از این توافق و بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران عمیقا ابراز نگرانی کرد. پاسخ: اتحادیه افریقا چگونه می خواهد از برجام حمایت کند. افریقاییها نه قدرت نظامی دارند و نه قدرت اقتصادی. دولتهایشان هم با کودتا و تحت حمایت غرب بر سر کار امده اند و جز کشتار مردم بی دفاع افریقایی کاری بلد نیستند. فکر نمی کنید حمایت اتحادیه افریقا از برجام یک حرف بی معناست.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  11. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  12. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  13. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  14. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  15. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  16. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  17. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  18. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  19. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  20. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  21. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  22. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  23. با انواع شیوه‌های اعدام در دنیا آشنا شوید

  24. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  25. همکاری شریفی‌نیا با رهبری درارتباط با موسیقی و قرآن

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

      پربحث‌های هفته

      1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

      2. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

      3. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

      4. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

      5. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

      6. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

      7. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

      8. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

      9. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

      10. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

      11. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

      12. ادعای حسنی و رفتار اموی!

      13. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

      14. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

      15. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

      16. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

      17. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

      18. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

      19. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

      20. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

      21. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

      آخرین عناوین