لاریجانی: با حفظ آرامش تصمیمی برای ارز بگیریم که کمترین فشار به مردم وارد شود

گروه اقتصادی الف،   3970217082 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس مجلس گفت: مسلماً هم دولت و هم مجلس در حال تلاش هستند اما به هر حال باید یک تصمیم‌گیری ویژه‌ای برای ساماندهی بازار ارز اتفاق بیفتد تا کمترین خسارت را مردم ببینند.

لاریجانی: با حفظ آرامش تصمیمی برای ارز بگیریم که کمترین فشار به مردم وارد شود

زهرا سعیدی مبارکه نماینده مردم مبارکه و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در تشریح نشست صبح امروز فراکسیون متبوعش با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس اظهار داشت: در جلسه امروز آقای لاریجانی درخصوص التهابات بازار ارز سخنانی ارائه کرد.

وی با اشاره به نشست روز گذشته چند کمیسیون و اظهار نارضایتی نمایندگان از وضعیت موجود در بازار ارز، افزود: روز گذشته در برخی کمیسیون‌ها، نمایندگان از التهابات بازار ارز ناراضی بودند و همچنین این موضوع در جلسه روز گذشته کمیسیون اقتصادی مطرح شد که چند تن از نمایندگان نسبت به این موضوع اظهار نارضایتی کردند.

*اظهار نارضایتی و گلایه نمایندگان به رئیس مجلس درباره نابسامانی در بازار ارز/مردم در فشار اقتصادی هستند

وی‌ ادامه داد: روز گذشته بنده خطاب به رئیس کمیسیون گلایه و ناراحتی مردم در خصوص نابسامانی در وضعیت بازار ارز را ابراز کردم و خواستار پیگیری هرچه سریع‌تر این موضوع و وضعیت ارز شدم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین تصریح کرد: با توجه به این التهابات و اینکه در تصمیم‌گیری‌ها این موضوع لحاظ شود، چنین جلسه‌ای برگزار شد، در این جلسه عنوان شد که مردم به هر حال در فشار اقتصادی هستند و باید تدبیر ویژه‌ای در این رابطه صورت گیرد.

سعیدی با بیان اینکه جلسه امروز برمبنای بررسی مشکلات اقتصادی و التهابات موجود در بازار ارز برگزار شد، گفت: رئیس مجلس در جلسه امروز عنوان کرد که باید از پتانسیل‌های موجود در حوزه اقتصادی استفاده کنیم و یک اجماع نظری در این رابطه اتفاق بیفتد.

*لاریجانی: با حفظ آرامش تصمیمی برای ارز بگیریم که کمترین فشار به مردم وارد شود

وی‌ ادامه داد: در نهایت نظر جمع بر این شد که با حفظ آرامش و با توجه به اینکه اکثر نمایندگان از این التهابات ناراحت هستند، پیگیری‌های ویژه‌ای در این رابطه صورت گیرد.

«مسلماً هم دولت و هم مجلس در حال تلاش هستند اما به هر حال باید یک تصمیم‌گیری ویژه‌ای اتفاق بیفتد تا کمترین خسارت را مردم ببینند،‌ بنابراین بررسی‌های لازم صورت گرفت تا ببینیم برای ساماندهی و فروکش کردن این التهابات چه تدابیری لازم است.»

سعیدی همچنین خاطرنشان کرد: رئیس مجلس از آنجایی که دید اکثر نمایندگان نسبت به گرانی‌های اخیر و التهابات موجود ناراحت بوده و ابراز نارضایتی می‌کنند در این جلسه تاکید کرد که با حفظ آرامش و تعامل نزدیک بین نظرات کارشناسی نمایندگان کمیسیون اقتصادی و دولت تصمیم‌گیری‌ها به‌گونه‌ای انجام شود که بیشترین نفع به مردم برسد و کمترین فشار به آنها وارد شود.

*نشست ویژه کمیسیون اقتصادی با حضور جهانگیری و تیم ارزی و اقتصادی کشور

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین با یادآوری دیگر جزئیات نشست مذکور، بیان کرد: در این جلسه قرار شد نشست ویژه‌ای با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شود و همچنین تیم ارزی و اقتصادی کشور هم در آن جلسه حضور داشته باشند تا از نظرات کارشناسی اقتصاددان‌ها هم برای فروکش کردن این التهابات ارزی استفاده کنیم و با توجه به شرایط موجود این ارتباطات از نزدیک برقرار شود تا فاصله‌ای بین دولت و مجلس -حداقل در حوزه تصمیم‌گیری‌هایی که برای دلار و ارز صورت می‌گیرد- نباشد.

وی ادامه داد:  بر این اساس یک تصمیم واحد و مشخصی گرفته شود تا چالش و فاصله بیرونی به وجود نیاید؛ چراکه ما معمولاً یک تصمیم می‌گیریم و بعد فاصله‌ای بین این تصمیم تا عمل به آن وجود دارد، لذا در این جلسه بحث شد به موجب جلسه ویژه‌ای که قرار است با جهانگیری برگزار شود و بر اساس آن به‌گونه‌ای تصمیم‌گیری شود تا در میدان عمل هم واقع‌بینانه به مسائل نگاه شود.

* پول‌های مردم باید با شرط تضمین بانک مرکزی به سپرده ارزی تبدیل شود

سعیدی همچنین به مباحث مطرح‌شده در مورد موضوع سپرده ارزی در این جلسه هم اشاره کرد و گفت: مباحث مهمی در این رابطه مطرح شد و از جمله موارد مطرح‌شده این بود که پول‌های مردم باید داخل سپرده ارزی منتقل شود، البته با شرط اینکه بانک مرکزی تضمین کند،‌ البته در طرحی هم که برای ساماندهی بازار ارز هم به مجلس ارائه شد این موضوع قید شده است.

وی همچنین به تصمیم‌گیری برای تهیه طرحی در رابطه با سپرده ارزی و سود حاصله از آن خبر داد و عنوان کرد: قرار شد طرحی برای سپرده ارزی مردم تهیه شود که قابلیت اجرا از جانب دولت را داشته باشد و همه آن را بپذیرند؛ آقای لاریجانی هم اتفاقاً بر این مسئله تاکید کرد، البته در همان طرح ساماندهی ارز این موضوع دیده شده است اما قرار شد دولت و مجلس با همدیگر بر سر این موضوع بحث و تبادل‌نظر کنند و چیزی به صورت جداگانه وجود نداشته باشد، بنابراین مقرر شد در این رابطه ترجیحاً لایحه‌ای به مجلس از سوی دولت ارائه شود تا بر این اساس تصمیم اساسی، ‌اصولی و منطقی اخذ شود که قابلیت اجرا از سوی دولت هم وجود داشته باشد، یعنی دولت این تصمیم مجلس را بپذیرد.

*مشکلات اقتصادی مردم تبدیل به یک معضل بزرگ شده است

سعیدی افزود: درواقع در این جلسه یکسری واقعیت‌ها درباره شرایط روز بررسی شد، به هر حال ما اکنون در شرایط فعلی مشکلات اقتصادی مردم را داریم و این موضوع تبدیل به یک مشکل بزرگ شده است که باید با خویشتن‌داری، صبر و کمک خودمان حل شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: آقای لاریجانی همچنین در این جلسه اظهار داشت «ما ضعف اقتصادی کشور را فهمیده‌ایم و نقطه‌ضعف اصلی را پیدا کرده‌ایم» لذا بر همکاری دولت و مجلس تاکید شد تا از نظرات کارشناسی استفاده شود.

*لاریجانی: متاسفانه سواد اقتصادی در کشور وجود ندارد/لزوم برنامه‌ریزی کارشناسی در این زمینه

وی با اشاره به دیگر سخنان لاریجانی در نشست ذکرشده گفت: بر اساس سخنان لاریجانی مشکل اصلی در حوزه اقتصادی این است که متاسفانه سواد اقتصادی در کشور وجود ندارد و مهم این است که این موضوع به صورت اصولی، علمی، کارشناسی‌ و برنامه‌ریزی‌شده صورت گیرد و اگر واقع‌بینانه این اتفاق بیفتد این التهابات را نخواهیم داشت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۲۴۸۷۱۲:۰۳:۴۴ ۱۳۹۷/۲/۱۷
ظاهرا میخوان لطف کنن کمتر باشه! خدا به ما قشر حقوق بگیر رحم کنه.
ناشناس۳۳۲۴۹۷۱۲:۰۹:۵۲ ۱۳۹۷/۲/۱۷
ایشون می فرمایند تصمیمی بگیریم که کمترین خسارت وارد بشه یعنی وارد شدن خسارت حتمی است فقط میمونه مقدارش. بدا به حال ما ملت که هر روزمون جز خسارت چیزی نداره
ناشناس۳۳۲۵۱۴۱۲:۱۹:۲۳ ۱۳۹۷/۲/۱۷
دلار از 7 تمن گذشت
علی671۳۳۲۶۱۱۱۲:۵۳:۵۳ ۱۳۹۷/۲/۱۷
آیا این حرف ها برای مردم نان می شود یا وقت تلف کردنه .پس دلار 4200 جهانگیری چه شد .
تبریزی۳۳۲۷۷۷۱۳:۵۰:۲۷ ۱۳۹۷/۲/۱۷
وقتی دلار به ده هزار تومان رسید باید چی کار کنیم؟ باید آرامش خودمون رو حفظ کنیم بعد به 110 زنگ بزنیم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

      آخرین عناوین