ترفند عجیب سارق حرفه‌ای برای دزدیدن خودروها

گروه حوادث الف،   3970216020 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سارقی که با استفاده از خودروی یدک‌کش غیرمجاز اقدام به سرقت خودرو در سطح شهر تهران می‌کرد، به دام افتاد.

ترفند عجیب سارق حرفه‌ای برای دزدیدن خودروها

به گزارش شرق ساعت 23 روز سه‌شنبه هفته پیش یکی از شهروندان منطقه حکیمیه تهران با مراجعه به گشت کلانتری 146 به ماموران خبر داد یک نیسان جرثقیل در حال بکسل‌کردن یک پراید است اما پراید صندلی و چهار در ندارد.
ماموران برای بررسی موضوع به محل موردنظر رفتند و مشاهده کردند راننده نیسان یدک‌کش پراید را رها کرده و خودش نیز قصد ترک محل را دارد. راننده نیسان برای بررسی موضوع متوقف و در ادامه، با بررسی ارکان هویتی پراید مشخص شد این خودرو روز 30 فروردین در منطقه تهرانپارس سرقت شده است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت خودرو» و ارجاع پرونده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، تحقیقات در‌خصوص این پرونده در دستور کار کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت خودرو قرار گرفت.
متهم پرونده که خودش را ابتدا به نام محمد احمدی به ماموران معرفی کرده بود، پس از انتقال به پلیس آگاهی به‌عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار با هویت واقعی «محسن. ح» (32ساله) شناسایی و مشخص شد درحال‌حاضر به اتهام سرقت خودرو و فروش خودرو به شیوه سند نمره تحت‌ تعقیب پلیس آگاهی قرار دارد.
به‌این‌ترتیب تحقیقات از محسن آغاز شد اما او منکر هرگونه سرقت و حتی دزدیدن پراید کشف‌شده در زمان دستگیری شد اما کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی پژو 206 سفید‌رنگی شدند که متهم پس از سرقت آن در مهر سال گذشته و سندنمره‌کردن، آن را در اختیار خواهرش گذاشته بود. در ادامه، با کشف قطعات مسروقه متعلق به یک دستگاه خودروی تیبا در مخفیگاه متهم، کارآگاهان موفق به شناسایی دومین شیوه و شگرد انجام سرقت خودرو توسط متهم شدند.
مالک خودروی تیبا در زمان تشکیل پرونده سرقت عنوان کرده بود فردی در پوشش خریدار اقدام به سرقت خودروی او کرد. مالک خودروی تیبا به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شد و پس از مواجهه حضوری با متهم او را مورد شناسایی قرار داد. این فرد در توضیح نحوه سرقت خودرو به کارآگاهان گفت: «خودروی شخصی‌ام را برای فروش در سایت دیوار و شیپور آگهی کرده بودم تا اینکه شخصی با من تماس گرفت و ضمن معرفی خودش به عنوان خریدار و نهایتا توافق بر سر قیمت برای بازدید خودرو با من قرار ملاقات گذاشت. روز سرقت، متهم برای انجام تست فنی خودرو پشت فرمان ماشین نشست. هنوز چنددقیقه‌ای از حرکت ما نگذشته بود که ناگهان ماشین شروع به ریپ‌زدن کرد و خاموش شد. همین شخص مدعی شد ماشین دارای نقص فنی است و به این ترفند من را از ماشین پیاده کرد تا نگاهی به موتور ماشین بیندازم اما به محض پیاده‌شدن از ماشین بود که وی مجددا خودرو را روشن کرد و به‌سرعت از محل متواری شد. پس از گذشت چند روز از زمان سرقت به من اطلاع دادند خودروی شخصی‌ام به‌صورت رهاشده در جاده دماوند کشف شده اما تعداد قابل‌توجهی از قطعات آن را سرقت کرده بودند».
در ادامه تحقیقات مشخص شد متهم علاوه بر انجام سرقت خودرو در پوشش خریدار و شناسایی مال‌باختگان از طریق سایت‌های دیوار و شیپور با خرید یک دستگاه خودروی نیسان و تجهیز آن به جرثقیل، بدون داشتن مجوز قانونی اقدام به سرقت خودروهای پارک‌شده در سطح شهر تهران به‌ویژه در مناطق شرق تهران کرده است.
سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با تایید این خبر گفت: «با توجه به حرفه‌ای‌بودن متهم در سرقت خودرو با شیوه و شگردهای مختلف و به‌ویژه با توجه به فعالیت متهم در زمینه سندنمره‌کردن خودروهای مسروقه، هماهنگی لازم با بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 4 تهران انجام شد و متهم برای ادامه تحقیقات تخصصی در این زمینه در اختیار اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است».

دیدگاه کاربران

سید۳۳۰۵۰۰۱۰:۲۳:۳۸ ۱۳۹۷/۲/۱۶
باز هم این مردم بودند که طرف را لو دادند معلوم نبود این سریال چند قسمتی باشد
ناشناس۳۳۱۸۸۲۲۳:۴۲:۱۳ ۱۳۹۷/۲/۱۶
تازه این که چیزی نیست. طرف چند ماه دیگه آزاد میشه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین