بیماری تب کریمه کنگو واکسن و دارو ندارد

گروه سلامت الف،   3970215190

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بیماری تب کریمه کنگو واکسن و دارو ندارد و تنها باید آگاهی‌بخشی کرد، اگر ضدعفونی و سم‌پاشی به وقت انجام شود خیلی می‌تواند اثربخش باشد.

به گزارش تسنیم، علیرضا رفیعی‌پور ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیران دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به حیاتی بودن کار دامپزشکی اظهار داشت: نگران خیلی از مسایل نباشید، در این جمع باید دنبال پاسخ به سوالات باشیم و نتیجه بگیریم از سوالاتی که شاید سال‌ها سیستم دامپزشکی را درگیر کرده، هیچ سوالی نیست که برایش پاسخی نباشد، باید جواب منطقی در چارچوب ضوابط مقررارت و به وقت حتی اگر پاسخش منفی باشد داد.

وی افزود: ممکن است مشکلی وجود داشته باشد که از گذشته دامپزشکی با آن روبرو باشد، دلیل آن هم این است که در حوزه کاری کمبود‌هایی مثل اعتبارات، دادن اسناد خزانه به جای پول نقد، کمبود نیروی انسانی، ساختاری، تجهیزات و خودرو وجود دارد و حتی ممکن است ساختمان‌ها، ساختمان‌هایی نباشد که کفاف زحمات همکاران را بدهد، با این حال مسئولیت قانونی ما این است که از جان و مال مردم حراست کنیم و هیچ چیزی حتی حقوق ها‌ی کم نمی‌تواند جلوی فعالیتمان را بگیرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: به یقین اگر خدمات بی بدیع و بی نظیر دامپزشکی نبود ما به جای یک بیماری مثل آنفولانزا که پیگیری شد می‌توانستیم ده‌ها بیماری دامی، طیور، آبزیان، زنبورعسل را در کشور ببینیم و اگر آن ده‌ها بیماری را نداریم با همه کمبود‌ها ونبود پشتیبانی‌ها در حوزه اعتباری دامپزشکی ایثارگرانه به انجام فعالیتش می‌پردازد.

رفیعی‌پور خاطرنشان کرد: مجموع مدیران دامپزشکی با حداقل امکانات اگر با کاهش بیماری‌های دامی و کاهش بیماری بین انسان و دام موفق بوده یعنی مسئولیت را پذیرفته و آن را انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: قرار است جان مردم را حفظ کنیم با امنیت غذایی که در کنار آن قرار است صیانت کنیم و از سرمایه مردم و به قطع یقین در هر استانی سرمایه حوزه دامی و کشاورزی بیش از صنعت زاینده، پایدار و وابسته خواهیم بود و هرگز هیچ یک از کارخانه‌های صنعتی امکان ندارد که در طول قرن‌های آینده تضمین کننده بقای مردم عزیز و نسل‌های استان مرکزی باشند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به وظایف کاری در دامپزشکی گفت: حوزه مسئولیت شما یک حوزه حیاتی و سخت است که با وجود تمام کمبود‌ها باید برای موفقیت در آن باید تلاش کنیم و برای عبور از مشکلات راه حل‌های وجود دارد که با شما به اشتراک می‌گذارم.

رفیعی پور افزود: بیشتر مشکلات باید در استان حل شود اشکال ما این است که فکر می‌کنیم اگر مشکلی در حوزه ما اتفاق افتاده است حتما باید با یک مقام بالا دستی در میان بگذاریم که این اشتباه است تنها راه حل شما برای عبور از مشکلاتتان این است ارتباط بین‌بخشی را افزایش دهید، ارتباط بین بخشی یعنی ارتباطی بین دستگاه‌های امنیتی، سیاسی، بهداشتی، مذهبی، خدماتی، رسانه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی و اجتماعی داشته باشید و خودتان را در آن حوزه ارزیابی کنید چراکه اگر ارتباطمان بین تمام حوزه‌ها قوی باشد بسیاری از مشکلات حل خواهدشد.

وی ادامه داد: دامپزشکی اگر نباشد کشور را بیماری‌ها برمی‌دارد و وزارت بهداشت باید صف‌های طولانی چند کیلومتری بیمارانش را مداوا کند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: رابطه بین‌بخشی یعنی اینکه من در حوزه جغرافیایی و مسئولیتم یک اکیپ کامل باشم یعنی دامپزشکی که روستا مشغول به خدمت هستند اگر در حوزه کاری خود با دهیار، رئیس شورا، با امام جماعت روستایش یک ارتباط فوق‌العاده داشته باشد بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

رفیعی پور افزود: یکی از راه ها‌ی برون رفت از مشکلات افزایش ارتباط بین بخشی بین تمام دستگاه است.

وی عنوان کرد: بیماری تب کریمه کنگو واکسن و دارو ندارد و تنها باید آگاهی‌بخشی کرد، اگر ضدعفونی و سم‌پاشی به وقت انجام شود خیلی می‌تواند اثربخش باشد و عوامل امنیت زیستی خیلی کمک‌بخش است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: درمورد حقوق، تجهیزات، اعتبارات در جغرافیای کاری باید عملیاتی شود و انتظار موفقیت داشته باشید در حوزه جامعه هدف ما گفت و مان شرط ورود به دل‌ها و مغز‌ها است اگر به دل و مغز افراد وارد شوید موفق خواهید شد.

وی بیان کرد: در حوزه کاری‌مان باید دردسترس باشیم، با کارمند‌ها و زیر مجموعه‌مان، ارباب رجوع، باغدار و دامدار، اصحاب رسانه، مسئولین شهرستان در ارتباط باشیم و به سوالاتشان خوب گوش دهیم و پاسخ دهیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: پاسخگویی به مشکلات در حوزه‌های جغرافیای کاری، صدور دستور العمل مرتبط با بخش و براساس نگاه بومی می‌تواند کار ساز باشد چراکه بسیاری از دستور عمل‌ها شما را دچار گرفتاری کرده و الزام آور نیز هستند به طوری که ممکن است یک بخشنامه و دستورالعمل در یک استان ساحلی کاربرد داشته باشه و در استان دیگر کاربرد نداشته باشد البته برای حل مشکلات با تشکیل کارگروه هسته‌های فکری در حوزه نظارت دارو و درمان نظارت جلسه می‌گذاریم.

وی افزود: اگر قرار باشد کارهایمان با کیفیت باشد از تشکل‌ها دعوت کنید، از استانداری‌ها، فرمانداری و تبلیغات اسلامی و دیگر ارگان‌ها و نهاد‌ها دعوت کنید چراکه تصمیم درباره دستورالعمل سازمان نه تنها تاثیر لازم را ندارد بلکه گاهی مخل فعالیت‌ها می‌شود که باید با پیگیری اصلاح و حل شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  16. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  17. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  18. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  19. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  20. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  21. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  24. با انواع شیوه‌های اعدام در دنیا آشنا شوید

  25. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

آخرین عناوین