ممنوعیت صدور بخشنامه های متعدد در آموزش و پرورش

گروه اجتماعی الف،   3970214129 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر آموزش و پرورش به رویکرد مدرسه محوری اشاره کرد و گفت: یکی از رویکردهای برگرفته از سند تحول بنیادین، مدرسه محوری و کاهش تمرکز در نظام آموزش و پرورش است.

به گزارش فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره)،  شهیدان دفاع مقدس، شهیدان رجایی و باهنر، شهید مطهری، 5 هزار شهید معلم و 36 هزار شهید دانش‌آموز اظهار داشت: معلمان دلسوز و زحمتکش در کمال اخلاق و عشق به تعلیم و تربیت، چراغ آموزش و پرورش را می افروزند و در دورترین نقاط کشور که حتی برخی مواقع هیچ اداره دولتی فعالیت ندارد، پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز مدرسه استوار است.

وی ادامه داد: 940 هزار معلم در جای جای میهن اسلامی به بیش از 13 میلیون دانش آموز در بیش از 106 هزار مدرسه آموزش می دهند و دانش آموزان را از جهل و  تاریکی به نور و روشنایی رهنمون می سازند و خوب زیستن را به دانش آموزان آموزش می دهند.

بطحایی اضافه کرد: معلمان سختکوش و فداکار علی رغم کمبود امکانات و برخی مشکلات اقتصادی به پرورش نسل مومن، دانا، کارآفرین و دارای مهارت می پردازند.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد، گفت: ما در تلاش هستیم تا با استعانت از الطاف الهی و همکاری فرهنگیان، این سند را به اجرا در آوریم. وزیر آموزش و پرورش به رویکرد مدرسه محوری اشاره کرد و ادامه داد: یکی از رویکردهای برگرفته از سند تحول بنیادین، مدرسه محوری و کاهش تمرکز در نظام آموزش و پرورش است.

وی افزود: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کانون اصلی تعلیم و تربیت مدرسه است و تمام سیاستگذاری ها و برنامه ریزی ها در مدرسه که مرکز اصلی تعلیم و تربیت نظام آموزش و پرورش است، محقق می شود؛ از این رو هر آنچه که در آموزش و پرورش انتظار داریم باید از طریق مدرسه محقق شود.

بطحایی با بیان اینکه تشکلات اداری و  سازمانی برای سیاستگذاری و نظارت است، گفت: در طول سال های متمادی رسمیت نظام اداری بیشتر شده است، به طوری که بخش عمده از تصمیمات خارج از مدرسه است. وی افزود: رویکرد سپردن اختیارات به مدارس،  امکان شکوفایی استعدادها و خلاقیت های منطقه ای و محلی را فراهم می کند؛ به عبارت دیگر سیاست های کلی به مدارس ابلاغ می شود ولی طراحی و نحوه اجرا به عهده مدارس است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در این مسیر از صدور بخشنامه های متعدد خودداری می کنیم و مدیران مدارس صرفا مجری تلقی نمی شوند؛ بلکه کانون اصلی فعالیت، مدرسه است.

وی با بیان اینکه متناسب با سند تحول، اهتمام جدی به بسط و توسعه عدالت آموزشی به عنوان رسالت آموزش و پرورش داریم، اظهار داشت: دستیابی برابر دانش آموزان صرف نظر از اینکه کجا زندگی می کنند، یکی از رسالت های نظام تعلیم و تربیت است.

بطحایی بر توسعه مهارت ها، اولویت بخشی به فعالیت های تربیتی و تربیت اسلامی، تلاش برای تکریم حقیقی و واقعی منزلت معلمان به عنوان مهمترین رکن تحول تاکید کرد.

وی همچنین به شعار سال که حمایت از کالای ایرانی نام دارد، اشاره کرد و گفت: از دو منظر ماموریت آموزش و پرورش سنگین است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین