واکنش اصلاح‌طلبان به تغییر در دولت

گروه سیاسی الف،   3970214104

ضعف مدیریت در طول این سال‌ها مشخص شده است و این امر مورد انتقاد مردم است، ما نیروهای قابلی داریم که در سطوح بالا قرار دارند اما متاسفانه با مسائل پیش آمده جرات را از آنان گرفته‌ایم. معتقدم با یک طرح کارشناسی شده می‌توانیم بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم .

یک نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص انتقاد رئیس‌جمهور از برخی مدیران گفت: متاسفانه نظارت‌های متعدد و چند گانه جرات را از مدیران سلب کرده و آنان ترجیح می‌دهند با احتیاط بیشتری دست به اقدام بزنند تا هزینه کمتری پرداخت شود.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا هاشم‌زایی درباره انتقاد رئیس‌جمهور به مدیران و وزرای دولت مبنی بر اینکه برخی از مدیران روزه سکوت گرفته‌اند و یا حرف‌های ناامیدکننده می‌زنند، گفت: در کشور ما گاهی نظارت‌های افراطی که در ارتباط با عملکرد مدیران انجام می‌گیرد؛ متاسفانه همین امر موجب شده است که جرات از آنان گرفته شود.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه نظارت‌های چندگانه به حاکمیت در کشور بازمی‌گردد، گفت: به عنوان مثال مجلس شورای اسلامی یک نوع نظارت بر کار مدیران و اجرای قوانین دارد که این امر طبیعی است، یکی از وظایف مجلس نظارت بر اجرای قوانین است که از طریق کمیسیون اصل ۹۰، دیوان محاسبات و مابقی ابزاری که در اختیار دارد این کار را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: نظارت دیگر از طریق بازرسی کل کشور که زیر نظر قوه قضائیه است انجام می‌شود. نیروهای امنیتی که تعدادشان متعدد است هم بر کارهای اقتصادی مدیران که برای سالم‌سازی و مبارزه با فساد است، نظارت می‌کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نظارت‌های چندگانه و متعدد که عملکرد مدیران را زیر نظر دارد جرات تصمیم‌گیری و کار قانونی را از مدیران می‌گیرد.

او گفت: مدیری موفق است که جسارت تصمیم‌گیری داشته باشد و هزینه آن را پرداخت کند و الا بسیاری از مدیران به جای اینکه جسارت به خرج دهند و هزینه را قبول کنند، کار نمی‌کنند و یا ترجیح می‌دهند با احتیاط کار کنند و یا دیرتر دست به اقداماتی بزنند.

وی ادامه داد: ضعف مدیریت در طول این سال‌ها مشخص شده است و این امر مورد انتقاد مردم است، ما نیروهای قابلی داریم که در سطوح بالا قرار دارند اما متاسفانه با مسائل پیش آمده جرات را از آنان گرفته‌ایم. معتقدم با یک طرح کارشناسی شده می‌توانیم بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم .

هاشم‌زایی در پاسخ به این سوال که یکی از وزرای کابینه به عنوان گزینه شهرداری مطرح شده است نظر شما دراین‌باره چیست، گفت: بین ۶ و ۷ نفری که در شورا برای تصدی امر شهرداری تهران مطرح شده‌اند نام آقای حجتی دیده می‌شود. معتقدم مانند کلانشهرهای سایر کشورهای جهان که شهردار برای خود جایگاه ویژه‌ای دارد شهرداری تهران هم پیشانی جمهوری اسلامی ایران است.

زیباکلام: نباید به مردم امید واهی داد

صادق زیباکلام با نقد بر صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور در خصوص ناامیدی وزرا گفت: اینکه روحانی خیلی کلی و مبهم می‌گوید برخی از وزرا ایجاد یاس و ناامیدی می‌کنند و تلویحا می‌گویند اگر رویه خود را تغییر نمی‌دهند استعفا دهندو این بدین معنا است که حقایق را به مردم نگویید. صرف نظر از اینکه وزرا چه گفتند.

وی افزود: چیزی که از روحانی انتظار می‌رفت و در گفت‌وگوهای زنده در صدا و سیما هم از آنها حرف زده بود بازگویی واقعیت‌های کشور بود. جملاتی مثل اوضاع بهتر خواهد شد، مشکلاتی هست، شایسته سالاری ضروری است، توجه به جوانان در اولویت است و.. برای مردم تکراری شده است. درواقع برخلاف گفته‌های روحانی کار درست را وزرایی می‌کنند که مشکلات و چالش‌های کشور را با مردم در میان می‌گذارند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: نباید به مردم امید واهی بدهیم و دل آنها ربی‌جهت خوش کنیم چرا که این روش نتیجه‌ای ندارد.

میرلوحی: نباید به نظر برسد روحانی تک خوان است

محمود میرلوحی گفت: من بارها پیش از این هم گفته‌ام که متاسفانه آقای روحانی در دولت تنها به صحنه می‌آید و تنها از شرایط دولت دفاع می‌کند و وزرا کنار ایشان نیستند، این در حالی است که جریان رقیب منسجم و محکم پشت یکدیگر قرار دارند.

به گزارش ایسنا، این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین افزود: بارها در موضوعات مختلفی همچون حقوق شهروندی، برجام، فضای مجازی و امثال آن دیدیم که تنها رییس‌جمهور به میان آمده و یا فقط معاون اولش در صحنه حضور داشته است و از آن موضوعات دفاع کردند اما روال گذشته دولت‌ها و یا روال نهادهای دیگر مثل سپاه، بسیج و سایر قوا اینطور نیست.

وی ادامه داد: اگر وزرا به کمک رییس‌جمهور که منتخب مردم است نیایند کاری از پیش نمی‌رود. درست است که در حوزه‌های سیاسی رفتار ترامپ مزاحمتی شده است ، اما در دوران اوباما هم در عرصه سیاست خارجی عده‌ای رییس‌جمهور را تنها گذاشتند. در حوزه نفت و مسائل گمرکی و اقتصادی و همچنین بانک‌ها هم چنین اتفاق‌هایی افتاد.

میرلوحی اظهار کرد: لازم است تا تمام وزرا پایبند به شعارهای رییس‌جمهور در زمان انتخابات باشند و لازم است تا وقتی رییس‌جمهور در یک امری موضع‌گیری می‌کند برای اجرای آن تلاش کند. قوه مجریه نباید توسط اعضای خودش تنها باشد.

وی در پایان گفت: نباید در افکار عمومی به نظر برسد که روحانی تک‌خوان است در حالیکه جریان مقابل گویی با هم سرود دسته جمعی می‌خوانند. فشارها را از روی رییس‌جمهور باید برداشت و از تمام اعضای کابینه بخواهیم تا به وعده‌های دولت دوازدهم عمل کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

آخرین عناوین