ماجرای ترور یک سرباز گمنام توسط اعضای منافقین

گروه اجتماعی الف،   3970214036 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

زنان منافق زیر چادر اسلحه‌های «کلاش»، «ژ۳» و« یوزی» داشتند. مردها هم کلت داشتند. خیلی با ظاهر آرام علیه نظام شعار می­‌دادند. سپاه که آمد آنها را متفرق کند با هم درگیر شدند و در گروه­‌های سه و چهار نفری پراکنده شدند.

ماجرای ترور یک سرباز گمنام توسط اعضای منافقین

سید احمد میرحیدری در سی‌ام تیر ماه سال ۱۳۳۶ در یکی از روستاهای ورامین به دنیا آمد. سید احمد از همان کودکی در نمازهای جماعت شرکت کرده و علاوه بر حضور در کلاس‌ های عقیدتی در کارهای مسجد نیز حضوری فعّال داشت. در دوران دبیرستان به همراه خانواده ­اش به تهران آمده و مشغول ادامه تحصیل شد. در همان زمان علاوه بر تحصیل فعالیت­‌های فرهنگی و انقلابی خود را در مسجد پیش می­‌گیرد.

سید احمد پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس سپاه پاسداران به عضویت سپاه درآمد و در سال ۵۸ مسئولیت سپاه گنبد را عهده دار شد. او در شهرستان گنبد علاوه بر خدمت خالصانه در سپاه به یاری مردم آن شهرستان پرداخت و پس از مدتی در سپاه با همسرش آشنا شده و با او ازدواج کرد.

روز بیست و هشتم مرداد ماه سال ۱۳۶۰ سید احمد میرحیدری، عملیاتی را برای دستگیری منافقین طرح­ ریزی کرد و سرکردگان آنها را دستگیر شدند و به دفتر واحد اطلاعات سپاه گرگان انتقال یافتند. اما یکی از منافقین بطور مسلح و به نحو مشکوک و سازماندهی شده‌ای طی یک اقدام سریع، سید احمد را که در دفتر محل کارش مشغول خدمت بوده، ترور کرد.

علی حکیم جوادی همرزم و دوست شهید سید احمد میرحیدری در خاطره‌ای روایت می‌کند: «شهید بسیار مظلوم بود درگرگان به قدری اوضاع پیچیده بود و منافقین در همه جا نفوذ کرده بودند که ما به عنوان کمک از تهران به گرگان رفتیم آن زمان در اطلاعات گرگان ۵ یا ۶ نفر بیشتر نبودیم  و به دیگران نمی‌­شد اعتماد کرد.

 میرحیدری در این شرایط آشفته و ملتهب واحد اطلاعات گرگان را پایه‌ ریزی و کار را به جد شروع کرد. در آن یکسال که آنجا بودیم با وجود تعداد کم نیروها جدّیتش بسیار بالا بود وخود ما که یک نیرو بودیم وقتی می‌­دیدیم فرماندهان ما آنطور با جدّیت کار می­‌کنند و استراحت ندارند ما هم به پیروی از او خواب و استراحت را کنار می­‌گذاشتیم.

کار هم به گونه­ ای بود که نمی‌­شد آنها را رها کرد. به خاطر دارم که آن روز که سید احمد شهید شد؛ ما شب قبلش از ۲۴ خانه تیمی ۱۵ خانه تیمی را تخلیه و افرادش را دستگیر کردیم و آنها را به مقر سپاه آورده بودیم.آن موقع جهاد سازندگی گرگان حدودا ۱۵۰ دستگاه تویوتا وانت آورده بود که می‌­خواست به هر روست، بخش و ده واگذار کند تا کار جهاد را انجام دهند، یکی دو روز بعد منافقین اعلام جنگ مسلّحانه کرده بودند.

در گرگان هم شلوغ شد. زنان منافق زیر چادر اسلحه «کلاش»، «ژ۳» و« یوزی» داشتند. مردها هم کلت داشتند. خیلی با ظاهر آرام علیه نظام شعار می­‌دادند سپاه که آمد آنها را متفرق کند با هم درگیر شدند و در گروه­‌های سه و چهار نفری پراکنده شدند. در چنین شرایطی با وجود آنکه سپاه شهرستان آمادگی چندانی  نداشت، سید احمد به جهاد گفت: «ما به خودرو­‌های شما احتیاج داریم چون الان ماشینی که سرپا باشد در سپاه نداریم و می­‌خواهیم با آنها به داخل شهر برویم.»

حاج قاسمی مسئول جهاد بود و موافقت کرد. خودروها را آوردند و با سازماندهی سید احمد هر کدام از بچه­های اطلاعات و عملیات را با یک راننده ترکیب کرد و با تیربار و کلاش روی سقف ماشین در سطح شهر فرستاد. این جریان صبح اتفاق افتاد، با تدبیری که شهید داشت تا نزدیک غروب حدود ۳۰۰ یا ۴۰۰ نفر دستگیر شده بودند. افراد دستگیر شده از همه جا ایران مانند تهران، ساری و آمل آمده بودند تا همراه منافقین باشند. دوباره با درایتی که سید احمد انجام داد آن غائله را خواباند.  تعدادی دستگیر شدند،تعدادی تیر خوردند و بدون اینکه کوچکترین ضایعه‌ای به سپاه و نیروها وارد شود پایان گرفت.»

 ایسنا

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین