اعلام اسامی ۲۵ کاندید جشن بازیگر

گروه فرهنگی الف،   3970211138

بهزاد فراهانی،‌رییس انجمن بازیگران با اشاره به بودجه کم جشن بازیگر و بی اسپانسری این جشن گفت: ما تنها ۵ میلیون و ۹۰۰ تومان از خانه تئاتر دریافت کردیم و برای دیگر کارها از تالار وحدت تا جوایز از اعتبارمان مایه گذاشتیم.

نشست خبری پانزدهمین جشن بازیگر با حضور بهزاد فراهانی رئیس انجمن بازیگران و دبیر جشن، مسعود رحیم‌پور دبیر اجرایی جشن، پرستو کرمی کارگردان و سروش طاهری مسئول هیات داوران ساعتی پیش 11 اردیبهشت در خانه تئاتر برگزار شد.

به گزارش فارس در ابتدای این نشست بهزاد فراهانی با تبریک روز کارگر و اینکه این روز می‌بایست شادترین روز کارگران باشد درحالیکه در ایران کارگران مشکلات زیادی دارند، گفت: ما چندین سال است که به یاری دوستان جشن شب بازیگر را برگزار می‌کنیم چرا که به صنف‌مان تعهد داریم. امیدوارم دیگرانی نیز باشند که دلشان به حال این صنف بسوزد.

وی در ادامه افزود: امسال برخلاف سال‌های قبل نتوانستیم اسپانسری برای جشن داشته باشیم چرا که همه دم از نداری و بی‌سامانی می‌زنند. تنها شهرام کرمی از مرکز هنرهای نمایشی ما را حمایت کرد، کرمی از زحمت‌کشان تئاتر است.

*4 برگزیده انجمن بازیگران

فراهانی با معرفی اسامی 4 تقدیری انجمن بازیگران گفت: دو نفر از شهرستان و دو  نفر از تهران با رای‌گیری اعضای هیات مرکزی انجمن بازیگران انتخاب شدند. کبری ملکی بانوی پیشکسوت تئاتر سنندج، سیدمحمد رئیس‌زاده زیاوری از پیشکسوتان کهن تئاتر گیلان، محمد مطیع از هنرمندان تهران و بانو فهیمه رحیم‌نیا که همسر بنده نیز هستند و من مخالف این انتخاب بودم اما توسط دیگر اعضا برگزیده شد، تقدیر خواهند شد.

*5 برگزیده پیشکسوتان تئاتر

رئیس انجمن بازیگران، 5 نفر دیگر از پیشکسوتان تئاتر را به انتخاب انجمن پیشکسوتان و خانه تئاتر بدین شرح اعلام کرد: محمدعلی کشاورز،‌ نصرت‌الله وحدت، بانو شهلا ریاحی، پری امیرحمزه و نفر آخر نیز خودم هستم.

در  ادامه پرستو کرمی با اشاره به اینکه عضو خانه تئاتر است و در شهرستان کار هنری‌اش  را آغاز کرده، افزود: قرار بر این است که از سه بازیگر برتر آقا، سه بازیگر خانم و یک بازیگر ویژه سال 96 شنبه آتی (15 اردیبهشت ماه) ساعت 17 در تالار وحدت تقدیر شود.

*بودجه 5 میلیون و 900 برای برپایی جشن بازیگر!

سپس مسعود رحیم‌پور با اشاره به اهمیت حضور بهزاد فراهانی برای هماهنگی برنامه‌های جشن بازیگر، گفت: جشن بازیگر امسال با بودجه 5 میلیون و 900 تومان اعطایی از سوی خانه تئاتر برگزار می‌شود. خنده‌دار است! شاید برخی برای خرید خانه‌شان بیش از این مبلغ هزینه کنند. تالار وحدتی هم که برای برگزاری جشن‌ها 60 میلیون پول از متولیان دریافت می‌کند تنها با اعتبار بهزاد فراهانی میزبانی را قبول کرده است که البته باید بلافاصله حول و هوش ساعت 19 تالار خالی شود.

وی در ادامه افزود: چند اسپانسر کوچک مثل موسسه تعالی فرهنگی، راه رشد، انتشارات دستان، موسسه نقش سپند و تعداد دیگری از دوستان با حمایت شهرام کرمی و دفتر معاونت هنری ارشاد ما را یاری کردند.

*کاندیداهای جشن بازیگر : 15 مرد و 10 زن

سروش طاهری همچنین درباره کاندیداهای جشن بازیگر، گفت: از 165 اثر دیده شده برای داوری توسط 12 نفر، 37 نمایش به مرحله نهایی رسیدند. داوران مرحله اول علی یعقوب‌زاده، صادق ملک، سیروس همتی، بیژن افشار، خسرو احمدی، مجید قربانی، اصغر نوری، رضا آشفته، مانلی حسین‌پور، مهدی نصیری و سروش طاهری و داوران نهایی بهزاد فراهانی، اصغر همت، شهرام کرمی، فریبا متخصص و فریدون محرابی بودند.

وی همچنین گفت:‌در بخش بازیگران زن 10 نامزد و در بخش بازیگران مرد 15 نامزد تایید شده‌اند. خانم‌ها گلاب آدینه برای نمایش «شیرهای خان‌بابا سلطنه»، نسیم ادبی برای بازی در نمایش‌ «آبی مایل به صورتی»،مانلی حسین‌پور برای «بلا فیگورا»، گلچهره سجادیه برای «سونات پاییزی»،‌آوا شریفی برای «در انتظار آدولف»، ندا مقصودی برای «طپانچه‌خانم»‌، آزیتا نوری‌وفا برای «زندانی خیابان نواب»‌، گیتی قاسمی برای « آبی مایل به صورتی»، الهام شعبانی برای « قند خون»‌ و سوسن مقصودلو برای «بلافیگورا» کاندید شدند.

طاهری افزود:‌ کاندیداهای بازیگری مرد فرهاد آئیش برای بازی در نمایش‌ «شوایک سرباز ساده‌دل»، وحید آقاپور برای «نوای اسرارآمیز»،‌مرتضی اسماعیل کاشی برای «مفیستو»، رضا بهبودی برای «ماجرای مترانپاژ»، اشکان خطیبی برای «در انتظار آدولف»، هوتن شکیبا برای «الیورتوئیست»، وحید دهشت‌کار برای «مطرب»، خسرو شهراز برای «یک زندگی بهتر»، بهنام شرفی برای «آبی مایل به صورتی»، هومن کیایی برای «نوای اسرارآمیز»، حسین محب‌اهری برای «خسیس»، فرزین محدث برای «شب دشنه‌های بلند»، مجید نوروزی برای « یک زندگی بهتر»، مهدی وثوقی برای «زندانی خیابان نواب» و سیروس همتی برای «کلنل» کاندید شدند.

وی همچنین یادآور شد: محمد شاکری بازیگر نمایش «الیورتوئیست‌»‌در بخش استعداد جوان نیز انتخاب شده که البته وی جزو تعداد کاندیداها شمرده نمی‌شود.

*نمایش‌ها همه توسط داوران تماشا شده است/شرایط داوری آثار نمایشی

در ادامه نشست پرستو کرمی درباره تماشای نمایش‌ها توسط داوران گفت: تا زمانی که من خودم مسئول داوری‌ها و در هیات مدیره بودم کسی از روی فیلم کارها را تماشا نمی‌کرد،‌کارها حضوری دیده می‌شدند و سپس فیلم کارها آرشیو می‌شود. البته شاید برخی کارگردان‌ها تصور کنند کارهایشان دیده نمی‌شود اما این اشتباه است.

سپس طاهری نیز در این باره توضیح داد: داوری این بخش تخصصی است و حتما داوران کارها را تماشا می‌کنند البته اگر در شرایط داوری باشند. داوران نهایی هیچکدام جزو کاندیداها نیستند و اولویت تماشای نمایش‌ها با آثار حرفه‌ای است که تعریف آئین‌نامه‌ای خاص خود را دارد، بدین صورت که یا باید کارگردان حرفه‌ای باشد یعنی عضو انجمن کارگردان‌ها و خانه تئاتر باشد و یا نیمی از بازیگرانش شرایط حرفه‌ای بودن را داشته باشند و باز هم این حرفه‌ای بودن معنی خاص خود را دارد.

بهزاد فراهانی با تاکید بر اهمیت هژمونی داوری جشن بازیگر گفت:‌اینکه فیلم کارها دیده شود برازنده جشن بازیگر نیست! ممکن است استثنائاً‌ یک نفر از داوران موفق به دیدن کاری نشده باشد و فیلم آن را تماشا کند اما چنین چیزی خیلی به ندرت اتفاق می‌افتد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین