مروری بر اخبار مهم روز؛ بدبینی اصلاح طلبان به تغییرات کابینه/ 3 توصیه آیت الله هاشمی به فرزندش/ پشت پرده انصراف نامزد شهرداری تهران/نظر آیت الله علم الهدی درباره جوانان کوچه لادن/ توصیف عجیب ترکان از آخوندی

گروه سیاسی الف،   3970210194 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

 بدبینی اصلاح طلبان به تغییرات کابینه/ 3 توصیه آیت الله هاشمی به فرزندش/ پشت پرده انصراف نامزد شهرداری تهران/نظر آیت الله علم الهدی درباره جوانان کوچه لادن/ توصیف عجیب ترکان از آخوندی

دستور قضایی در خصوص مسدودسازی پیام رسان تلگرام صادر شد

دادستانی تهران دستور قضایی مسدودسازی پیام رسان تلگرام را منتشر کرد.

دستور قضایی در خصوص مسدودسازی پیام رسان تلگرام صادر شد/ محتوای شبکه مذکور با هیچ نرم افزاری اعم از فیلترشکن و نظایر آن در کشور قابل دسترس نباشد

شورای عالی فضای مجازی: فیلتر تلگرام قانونی و لازم الاجرا است

 آمریکا از برجام خارج شود یا نشود ادامه این موضوع قابل تحمل نخواهد بود

سیدعباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه در واکنش به احتمال خروج آمریکا از برجام گفت: در هر دو صورت که آمریکا از برجام خارج بشود یا نشود ادامه این موضوع قابل تحمل نخواهد بود و تدابیر ویژه‌ای در نظر داریم.

انتقاد عراقچی از رویکرد اروپا در قبال تخلفات آمریکا در «برجام»

 روحانی وزرایی می‌خواهد که برایش شمشیر بکشند

اکبر ترکان، مشاور عالی رئیس‌جمهوری با اشاره به زمزمه‌های تغییر در بدنه دولت می‌گوید: ترامپ تمام کوشش خود را می‌کند که روابط با ایران در اوج التهاب باشد و عرب‌ها را از ایران بترساند. پس در این شرایط مدیرانی باید روی کار باشند که بتوانند در شرایط ملتهب تصمیم بگیرند. آقای روحانی انتظار دارد که مدیرانش اینگونه وارد عمل شوند و برایش شمشیر بزنند نه اینکه از دور بای بای کنند.

ترکان: روحانی وزرایی می‌خواهد که برایش شمشیر بکشند نه اینکه از دور بای بای کنند/شرایط سخت است

هشدار رهبرانقلاب:دوران بزن و دررو گذشته؛ بزنید،می‌خورید

 رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) گفتند: آن کسی که باید از منطقه غرب آسیا خارج شود، امریکا است و نه جمهوری اسلامی و همانگونه که چند سال قبل گفتم، دوران «بزن، در رو» تمام شده است.

 رهبرانقلاب: آن که باید پایش قطع شود آمریکاست نه ایران؛خلیج فارس و غرب آسیا خانه ماست/بهترین راه مقابله با دشمن، حمایت از کالای ایرانی است

  پشت پرده انتشار خبر انصراف و تکذیب انصاری لاری چه بود؟

 محمد ابراهیم انصاری لاری که هفته پیش به عنوان یکی از ۷ نامزد اصلی پست شهرداری تهران انتخاب شده بود شب گذشته خبر کناره گیری اش منتشر و بلافاصله تکذیب شد. امروز رسانه های نزدیک به اصلاح طلبان نوشتند: مدیرعامل منطقه آزاد کیش در جلسه با سیدمحمد خاتمی با طرح موضوع لزوم همدلی و تعامل کلیه احزاب و تشکل های اصلاح طلب برای فعالیت مفید در شهرداری و تاکید بر این که سرباز اصلاحات است، نامه استعفای خود در حمایت از محمود حجتی را تحویل می دهد و اعلام می کند که در صورت به قطعیت رسیدن اصلاح طلبان برای ورود آقای حجتی در انتخابات شهرداری ، مایل است این نامه به صورت رسمی منتشر شود. بعد از این جلسه عصر دیروز  اعضای شورا و ابراز ناراحتی برخی نسبت به ورود حجتی و کم شدن وزرای اصلاح طلب دولت ، محسن هاشمی از انصاری لاری می خواهد تا وی در جمع نامزدهای شهرداری باقی بماند. بلافاصله بعد از این دیدار، خبر انصراف انصاری لاری و نامه دست نویس وی منتشر می شود. در جریان استعفای محمد علی نجفی از شهرداری تهران هم نامه دست نویس نجفی خطاب به رییس شورای شهر که قرار بود بعد از تعطیلات اعلام شود، به عنوان خبر قطعی، کمتر از یک هفته پیش از تعطیلات نوروز منتشر شد و با این کار شهرداری دچار حاشیه های زیادی کرده شد.

اظهارات  علم الهدی درباره شهر پایلوت دین ستیزی

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در همایش فصلی ائمه جماعات مساجد مشهد در مجتمع فرهنگی آیه‎‌ها، اظهار کرد: ما در این نظام، قدرت و در جامعه، نفوذ داریم. نفوذ معنوی ما در دل‌ها و مغزهای نسل جوان و متدین فوق‌العاده است، به فرض اینکه چند جوان کوچه لادن و نسترن هم از ما خوششان نیاید، هیچ اتفاقی نمی‌افتد ما وظیفه و برنامه خود را پیگیری می‌کنیم... علم‌الهدی با بیان اینکه از زمان شهادت حضرت رضا(ع) تا به امروز حرکتی در اهانت به حضرت آن هم در توسعه عظیم ولایی امروز سابقه نداریم، عنوان کرد: ... در موقعیتی که دشمن این شهر را پایلوت دین‌زدایی و اسلام‌ستیزی قرار داده و قصد دارد که از اینجا شروع کند هر روز حرکتی صورت می‌گیرد. یک روز ماجرای برج سلمان است. اکنون نیز اعلامیه دادند که از نهم تا دوازدهم اردیبهشت به مناسبت نیمه شعبان جشنواره موسیقی اجرا کنند.

علم‌الهدی: چند جوان کوچه لادن و نسترن از ما خوششان نیاید اتفاقی نمی‌افتد/نباید تن به امام رضا زدایی در مشهد داد

تقدیر فرمانده ناجا از مامور زن گشت ارشاد در حادثه درگیری اخیر

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تقدیر از مامور زن گشت ارشاد در حادثه درگیری اخیر با خانمی در پارک خبر داد.

پلیس تهران: تعلیق مامور زن گشت ارشاد صحت ندارد

تقدیر فرمانده ناجا از مامور زن گشت ارشاد

توئیت ظریف قدرتمندانه بود/ خارجی ها سخنان من را بیشتر قبول دارند

علی اکبر صالحی ظهر دوشنبه در حاشیه افتتاح دبیرستان انرژی اتمی مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد:من هر وقت صحبتی کردم خارجی ها بیشتر از داخلی ها قبول کردند و حرف هایم بر اساس واقعیت بوده و اهل شعار نیستم.

صالحی: توئیت ظریف قدرتمندانه بود/ خارجی ها سخنان من را بیشتر از داخلی‌ها قبول دارند

 به تغییرات در کابینه آنچنان خوش بین نیستم

عبدالله ناصری، تحلیلگر سیاسی درباره تغییرات احتمالی در کابینه که اخیراً در سخنان رئیس جمهور متبلور شده است، گفت: به جرات می توان گفت که این دولت، اولین دولت پس از انقلاب اسلامی است که تناسبی میان گفتمان انتخاباتی و ماهیت افراد در آن نمی بینیم. این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه گفت: برای نمونه زمانی که در چینش کابینه اول، برخی بزرگان کشور نظیر مرحوم آیت الله هاشمی که عاملی برای رای آوری آقای روحانی در انتخابات بودند، صراحتاً به ایشان اعلام کردند که آقای رحمانی فضلی تناسبی با سیاست ها و الگوهای شما ندارد. بنابراین وقتی رئیس جمهور تا این اندازه خلاف جمع بندی ها و مشاوره ها عمل می کند، به تغییرات در کابینه آنچنان خوش بین نیستم.

  بازنشستگی ۱۲مدیر دولتی با پاداش نجومی بالای ۶۰۰میلیون در سال ۹۶

بعد از مصوبه مجلس در بودجه ۹۷ در خصوص تعیین سقف پاداش پایان خدمت، حدود ۱۲ نفر از مدیران ارشد دولتی در پایان سال ۹۶ با حقوق بالای ۶۰۰ میلیون تومان بازنشست شدند.

بازنشستگی ۱۲مدیر دولتی با پاداش نجومی بالای ۶۰۰میلیون در سال ۹۶

 

روایت رئیس پلیس فتا از کمک «دیرهنگام» تلگرام در حمله داعش به مجلس

رئیس پلیس فتا ناجا با بیان اینکه تلگرام اهتمامی برای برخورد با موضوعات تروریستی ندارد، روایتی از کمک «نصفه و نیمه‌ای و دیرهنگام» این پیام‌رسان در ماجرای حمله داعش به مجلس شورای اسلامی ارائه داد.

رییس‌جمهور وزرای ناامید را برکنار کند

حسین مرعشی، رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران در واکنش به اظهارات اخیر رییس‌جمهور می‌گوید: «این‌گونه صحبت‌ها از حد فهم من بالاتر بوده و نمی‌توانم درباره آن اظهارنظر کنم. وزرای دولت دوازدهم توسط شخص رییس‌جمهور انتخاب شدند و کسی این افراد را به آقای روحانی تحمیل نکرده است، اگر فردی ناامید یا ناتوان است رییس‌جمهور باید او را برکنار کند.»... وقتی رییس دولت درباره وزرایی که خود انتخاب کرده منتقد است کمی تعجب برانگیز است زیرا رییس‌جمهور در عزل و نصب وزرا بنابر قانون اختیار تام دارد .

 جلسات «جمنا» با قالیباف و رئیسی/ برای حضورم در شورای شهر فکر نکردم

  مهدی چمران  درباره تفاوت شوراهای شهر دوره قبل و فعلی می گوید: من فکر می‌کنم ما خیلی عملگرا بودیم اما الان بیشتر حالت تبلیغ‌گرا هستند و بیشتر سخنرانی و نطق دارند اما ما بیشتر بر اساس برنامه کار می‌کردیم... دسته‌بندی‌هایی که در داخل یا بیرون شورا وجود دارد، چندان موافق شهردارشدن هاشمی نیستند. به خاطر من هم نیست؛ اینکه واهمه ایجاد می‌کنند، اگر محسن هاشمی از شورای شهر خارج شود، چمران جایش را می‌گیرد، اینطور نیست. به طور کلی اصلاح‌طلبان از همان ابتدا موافق نبودند ایشان شهردار شود و اصلا ربطی به حضور من هم ندارد.

چمران: جلسات «جمنا» با قالیباف و رئیسی/ برای حضورم در شورای شهر فکر نکردم

ناآرامی‌های دی ماه هشدار کوچکی بود

محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران در نشست سراسری مدیران سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: در هشت سالی که مسئولیت دفتر بازرسی ویژه رییس جمهور را در دولت سازندگی برعهده داشتم ، سه توصیه آیت الله هاشمی را اجرا کردم: حمایت از تولید ، تکمیل پروژه ها و کاهش بوروکراسی به نفع مردم... نا آرامی های دی ماه سال گذشته هشدار کوچکی بود به ما که اگر به سالم سازی و شفاف سازی مدیریت واقتصاد کشور همت نگماریم زیر بهمن بنیان کن نارضایتی واعتراض مردم، دفن خواهیم شد.

هاشمی: ناآرامی‌های دی ماه هشدار کوچکی بود/اگر سالم سازی نکنیم زیر بهمن نارضایتی و اعتراض مردم، دفن خواهیم شد

برای جدا نشدن حجتی از دولت مقاومت می‌کنیم

محمد باقر نوبخت در نشست هفتگی خود در واکنش به گزینه شهرداری از میان دولتی‌ها اظهار داشت: ما به شورای شهر اعتماد داریم و اگر بخواهند گزینه‌ای از دولت داشته باشند قطعا با آن‌ها همکاری خواهد شد و حضور شهردار در جلسات دولت نشان می‌دهد که با آن‌ها همکاری داریم و مهندس حجتی یکی از گزینه‌های مطرح است که از جنس کشاورزان و بسیار مثبت است که از دست دادن او در کابینه دولت درست نیست و برای آن مقاومت می‌کنیم و انسان‌های شریف دیگری در لیست نامزدهاست که ان‌شاالله از آن ها استفاده شود تا تقویت شهرداری تهران آسیبی به بخش دیگری نزند.

واکنش نوبخت به سخنان روحانی: رئیس جمهور انسان بسیار زیرکی است

بعضی که ثروت‌های کلان می‌اندوزند خانه دوم‌شان در اروپا و آمریکاست

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز دوشنبه 10 اردیبهشت در مراسم بزرگداشت شهدای یگان حفاظت مجلس شورای اسلامی در سخنانی گفت: بعضی که ثروت‌های کلان می‌اندوزند، خانه دوم‌شان در اروپا و آمریکاست و هرکدامشان که نمی‌توانند در کشور بمانند، به این خانه دوم خود می‌روند. 

آیت‌الله جنتی: اگر یک خانمی چند تار مویش در خیابان بیرون باشد منشا فساد شده و موجب افزایش طلاق میشود

ترکان: آخوندی اول خود را عضوی از دولت بداند

اکبر ترکان، مشاور عالی رئیس‌جمهور در امور هماهنگی نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار شهری که چندی‌پیش به واسطه آیین‌نامه جدید وزارت راه‌وشهرسازی برای لغو ارجاع نظارت به سازمان نظام مهندسی، عباس آخوندی را فردی مستبد خوانده بود، این‌بار نه تنها بر این ویژگی آخوندی تاکید کرد که ویژگی لجبازی را هم بر آن افزود. ترکان این آیین‌نامه را نظر شخصی وزیر راه و شهرسازی خواند و آن را در هیبت آیین‌نامه قلمداد نکرد. به گفته او، این نظر شخصی زمانی قانونی است که به تصویب هیئت دولت برسد، اما مصوبه‌ای برای آن وجود ندارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۴۰۱۸۲۲:۳۴:۱۲ ۱۳۹۷/۲/۱۰
آقای روحانی مردم را چه فرض کرده است که اعلام می‌کند اجناس فقط 10 درصد گران شده‌اند؟ شما را به خدا حرمت این لباس مقدس را حفظ کنید. دلار 3700 تومانی سر از 6 هزار تومانی درآورد. اصلا امکان دارد اجناس 10 درصد گران شده باشند؟ طلا 10 درصد گران شد؟
ناشناس۳۲۴۰۲۲۲۲:۳۵:۵۱ ۱۳۹۷/۲/۱۰
من کارگر شهرداری با ماهی یک میلیون و سیصد هزار تومان حقوق هستم. در پایان ماه به خدمات ما در معابر و خیابان‌ها نمره می‌دهند و هر ماه از این حقوق ناچیز چیزی حدود 50 تا 600 هزار تومان کم می‌کنند در حالی که برای هیچ یک از کارمندان شهرداری تهران چنین کاری صورت نمی‌گیرد. آیا با این قشر زحمتکش که تا بعد از نیمه شب به جاروکردن خیابان‌ها مشغولند سزاوار است چنین برخوردی شود؟
ناشناس۳۲۴۰۵۰۲۲:۵۵:۵۵ ۱۳۹۷/۲/۱۰
اقای علم الهدی نه تنها اهالی کوچه های لادن و نسترن بلکه اهالی باقی کوچه ها هم نسبت به دید شما به مشکلات مردم و کشور زاویه شدید دارند.
ناشناس۳۲۴۳۷۷۰۸:۲۵:۲۵ ۱۳۹۷/۲/۱۱
بعد از فاجعه نواب . مسکن مهر . منطقه 22 و ... بنظر میرسد که هر مدیر تحصیل کرده و لایقی نسب به پروژه بافت فرسوده حساسیت بیشتری نشان میدهد . اینکه منازل مسکونی بسیار کوچک که در کوچه های یک متری ساخته شده اند به انها مجوز ازدیاد بنا و وام ساخت میدهید شهر سازی نیست بلکه فاجعه است . یک منزل را تبدیل به چندتا و چند ماشین میکنید و فکر نمیکنید در ان کوچه های تنگ چه بر سر ترافیک میاید . بعنوان استاد سابق شهرسازی به استاد برجسته ای که بیشتر کتاب های او را مرحوم دکتر مزینی ترجمه کرده نامه نوشتم (کامپوتر ان موقع نبود ) و از او خواستم برای بالا بردن سطح علمی خودم و کلاسم روس کلاسش را برای من بفرستد . او ازدانشجویانش میخواست قبل از شرکت در کلاسش 110 مقاله و 44 کتاب را که لیست کرده بود انها مطالعه کنند . در مدت 4 سال تدریس نتوانستم دانشجویانم را متقاعد به خواندن یک کتاب بکنم و حاصل علم حرف و کلی بافی بر اساس شعور عمومی متخصص وطنی همین پروژه های شهرسازی است که میبینید و ملت هم هزینه ندانم کاری های انها را مجبور است بپردازد .
ناشناس۳۲۴۸۹۴۱۲:۳۲:۱۵ ۱۳۹۷/۲/۱۱
مناطق آزاد ،مناطقی آزاد برای ورود کالای قاچاق به کشور...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  20. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین