نرخ ارز برای واردکنندگان کالاهای اساسی ۳۸۰۰ تومان تعیین شد

گروه اقتصادی الف،   3970210124 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو هیات مدیره و معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور گفت: بر اساس تصمیمات صورت گرفته نرخ ارز برای واردکنندگان کالاهای اساسی نظیر دارو و مواد غذایی سه هزار و 800تومان تعیین شده است.

به گزارش ایرنا سید داود موسوی روز دوشنبه در ششمین همایش تجلیل از حامیان مصرف کننده سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: این تصمیم روز گذشته بعد از توافق وزارت جهادکشاورزی، صنعت و معدن و بهداشت در دستور کار قرار گرفت به طوری که 400 تومان مابه التفاوت نرخ ارز چهار هزار و 200 تومانی را دولت تامین می کند تا بتوانیم شاهد شرایط پایدار باشیم.
وی با اشاره به اهمیت مصرف کالاهای داخلی گفت: این سازمان در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب ویژه برنامه های مختلف نظیر برپایی همایش ها را مدنظر قرار داده است.
وی تصریح کرد: برای افزایش گرایش مردم به مصرف کالاهای داخلی ضروریست تولیدکنندگان در زمینه کیفیت و خدمات پس از فروش محصولات خود اقدامات موثری انجام دهند.

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور با اشاره به تاریخچه صدورگواهینامه حقوق مصرف کنندگان گفت: سال 80 همزمان با راه اندازی این سازمان تنها 32 تقاضا در این زمینه وجود داشت اما سال 96 به 792 تقاضا رسید.
وی گفت: همچنین بخش متقاضی و هم بخش پذیرفته شدگان از رشد 8/12 دهم درصد برخوردار است.

موسوی با اشاره به موفقیت برخی فروشگاه های اینترنتی و جایگاه آن ها افزود: از آنجایی که امروز برخی از کسب و کارهای اینترنتی به موفقیت های خوبی در سطح ملی و حتی بین المللی دست یافتند به طوری که روزانه با درآمدهای بالا و بازدیدهای غیرتکراری و ایجاد اشتغال بیشتر رو به رو هستند ضروری است این موضوع براساس قانون تجارت الکترونیک و رعایت حقوق مصرف کنندگان در جامعه ما گسترش پیدا کرده و دولت نیز باید از آن ها حمایت کند.
وی تصریح کرد: یکی از مشکلات امروز کسب و کارهای اینترنتی در کشور عدم اطمینان مردم به خرید از طریق اینترنت است زیرا هنوز مشکلاتی بر سر راه کسب و کارهای اینترنتی و مصرف کننده وجود دارد که باید مورد توجه مسئولان قرار گرفته و با برطرف کردن آن اطمینان را در مصرف کننده گسترش دهند.

وی بیان کرد: امروز بحث فضاهای کسب و کار اینترنتی به شدت دنبال می شود به طوری که فضا به سمتی رفته که از این طریق کار برمصرف کننده و تولیدکننده راحت تر شده چالش هایی نظیرنحوه مبادله کالا، کاهش هزینه مبادلات، جلوگیری از سفرهای غیرضروری و صرفه جویی در برق و ترافیک و امکان مقایسه مشخصات فنی کالا با مراجعه به سایت های کسب و کار اینترنتی فراهم شده که این موضوع به مزیت آن ها افزوده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز هدف از برگزاری این همایش را گسترش و نهادینه کردن فرهنگ رعایت حقوق مصرف کنندگان، ایجاد و تثبیت و نهادینه کردن ساختار رقابتی سالم و تشویق فعالیت بنگاه های اقتصادی در راستای حمایت موثر از حقوق مصرف کنندگان و تجلیل از تولیدکنندگان منتخب عنوان کرد.
نادر میرشکار ادامه داد: کیفیت، قیمت، توزیع، خدمات قبل و پس از فروش، اطلاع رسانی و کسب رضایت مشتری از شاخص های انتخاب واحدهای نمونه در سیستان و بلوچستان است.
سرپرست معاونت اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های مختلف این استان ضروری است عزم جدی برای جذب سرمایه گذاری و اشتغال آن برداشته شود.
سید محسن کالوندی افزود: قابلیت هایی مانند محصول خرما یا معادن و شیلات به عنوان محصولات استراتژیک در راستای صادرات و توسعه استان نقش کلیدی دارند که هنوز در بسیاری از نقاط کشور و منطقه به درستی معرفی نشده اند.
وی تصریح کرد: ضروری است مسئولان ارشد از میان تعداد زیاد محصولات استراتژیک در حد 10 محصول برتر و ممتاز را معرفی و با فراهم ساختن زمینه های تبدیل شدن به عنوان یک محصول استراتژیکی ملی و بین المللی خاص استان برنامه های خوبی ارائه و دنبال کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۳۴۰۲۱۵:۴۵:۰۲ ۱۳۹۷/۲/۱۰
گفتند که کالاهای اساسی گران نمی شود!
ناشناس۳۲۳۴۳۱۱۶:۰۷:۱۱ ۱۳۹۷/۲/۱۰
دلار فعلا سه نرخیه !!! دو نرخ برای دلار دولتی و یه دلار آزاد خدا رحم کنه
ناشناس۳۲۳۵۲۱۱۷:۰۴:۳۶ ۱۳۹۷/۲/۱۰
معنای تک نرخی را فهمیدیم: 3800 برای کالای اساسی ، 4200 برای واردات اساسی(!!)، 5900 (در این لحظه) برای مردم غیر اساسی(تعداد هم که کلا مهم نیست)!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین