پلیس مالزی خودروی عاملان ترور بطش را پیدا کرد/نیویورک تایمز: موساد در ترور بطش دست دارد

گروه جهان الف،   3970207134

پلیس مالزی اعلام کرد که خودروی استفاده شده توسط قاتلان شهید "فادی بطش" دانشمند فلسطینی ترور شده در مالزی را که قبل و پس از حادثه ترور توسط آنها مورد استفاده قرار گرفته است، شناسایی و پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع خبری کوالالامپور گزارش داد، پلیس روز پنجشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که مجریان این عملیات از خودروی "پروتون ساگا" در این عملیات استفاده کرده‌اند و قبل از آن از یک دستگاه موتورسیکلت استفاده می‌کردند که پس از اجرای عملیات آن را در دریاچه "لیک سیتی پارک" در منطقه ستاباک رها کرده‌اند.

پلیس خاطرنشان کرده است که عاملان ترور بطش این خودرو را حوالی ساعت 2 بامداد روز پنجشنبه در تفرجگاه "امانگ هلر" واقع در نزدیکی منطقه سفارت‌های خارجی در کوالالامپور کرایه کرده‌اند. این خودرو سه ماه قبل توسط یک شهروند مالزیایی به کرایه گرفته شده بود.

پلیس مالزی مدتی قبل نیز موتورسیکلت مورد استفاده مجریان عملیات ترور را که یک موتور "کاوازاکی ویرس" بود و سه ماه قبل از یک شهروند مالزیایی کرایه کرده بودند، پیدا کرده است.

پلیس اعلام کرده است که این خودرو با بررسی دوربین‌های مداربسته منطقه "گالان داناو نیاگا" پیدا شده است و بر اساس مشاهدات مشخص شد که مجریان عملیات پس از رها کردن موتورسیکلت خود در منطقه "ستاپاک"، سوار این خودرو شده‌اند.

پلیس مالزی این خورو را به مقر پلیس در استان "وانگسا ماجو" انتقال داده است تا بررسی‌ها و آزمایش‌های بیشتری از سوی دایره کیفری بر روی آن صورت گیرد.

در همین راستا، "داتوک سیری مازلان لازم" رئیس پلیس کوالالامپور اعلام کرد که تحقیقات در این پرونده همچنان ادامه دارد و نمی‌توان جزئیات بیشتری در این زمینه بیان کرد، اما به دقت درباره این پرونده تحقیق می‌کنیم و تمام اطلاعات مربوطه به اطلاع "تان سری محمد فوزی هارون" بازرس کل پلیس خواهد رسید.

این در حالی است که "احمد زاهد حمیدی" نایب رئیس دولت مالزی و وزیر کشور آن دوشنبه گذشته اعلام کرده بود که عاملان ترور بطش اهل یکی از کشورهای خاورمیانه هستند که مزدوران آن در تمامی کشورها دست به عملیات‌های سری می‌زنند. برخی برآوردها نشانگر این بود که وزیر کشور مالزی سعی در اشاره به رژیم صهیونیستی داشت.

وی خاطرنشان کرده بود که عاملان ترور بطش با گذرنامه‌های خارجی کشورهایی که با مالزی رابطه دیپلماتیک دارند، وارد این کشور شده و از همین رو، پیدا کردن عاملان ترور کار سختی است.

پیکر شهید "فادی بطش" دانشمند فلسطینی عصر روز پنجشنبه از کوالالامپور ـ پایتخت مالزی ـ به زادگاهش در نوار غزه بازگشت تا در شهرک جبالیا به خاک سپرده شود. صدها نفر از ساکنان غزه و در راس آنها خانواده شهید بطش و رهبران گروه‌های فلسطینی با تجمع در مقابل گذرگاه رفح از مقاومت فلسطین خواستند که انتقام خون شهید بطش را بگیرد.

جنبش مقاومت اسلامی "حماس" کمیته‌ای برای نظارت بر مراسم تشییع پیکر شهید بطش تشکیل داده است و خلیل حیه عضو دفتر سیاسی حماس در مراسم تشییع سخنرانی کرد. پیکر این شهید از گذرگاه رفح به شمال غزه انتقال داده خواهد شد و در نهایت جمعه در شهرک جبالیا به خاک سپرده خواهد شد.

در این راستا روزنامه "نیویورک تایمز" آمریکا روز پنجشنبه نوشت، شواهد و مدارکی وجود دارند که دست داشتن سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی "موساد" در ترور "فادی بطش" دانشمند فلسطینی در مالزی را اثبات می‌کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این روزنامه افزود که مسوولان سازمان‌های اطلاعاتی یکی از کشورهای خاورمیانه تاکید کرده‌اند ترور بطش بخشی از عملیات گسترده‌ای است که به دستور "یوسی کوهن" رئیس موساد صورت می‌گیرد.

این روزنامه به نقل از مسوولان سازمان اطلاعاتی این کشور ـ که نخواست نام آنها و کشورشان را فاش کند ـ ادامه داد که «موساد اهمیت زیادی به پیشرفت‌های حماس در زمینه طراحی و ساخت پهپادها و قایق‌های نظامی می‌دهد؛ چرا که بیش از موشک‌های حماس می‌توانند به اهداف اسرائیل ضربه بزنند.»

این افشاگری در مقاله‌ای است که رونن برگمان، کارشناس امور اطلاعاتی برای این روزنامه نوشته است.

او در این مقاله مدعی شده است،  بطش قراردادهای تسلیحاتی را در زمینه‌ موشک‌ها و پهپادها از طریق مالزی با کره شمالی منعقد کرده است.

وی در این باره ادعا کرده است، کره شمالی از مدت‌ها پیش روابط خود را به واسطه مالزی با حماس حفظ کرده و مالزی کشوری باز است و چندان در اجرای قانون و نظم جدی عمل نمی‌کند و دولت کنونی‌اش حامی حماس و گرایش‌های آن است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین