جزئیات تازه از پرونده کودک‌آزاری در ماهشهر

گروه حوادث الف،   3970206044 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

تحقیقات قضائی درباره پرونده شکنجه سه کودک در حالی ادامه دارد که پدر این کودکان مسئولیت این جرم را به گردن گرفته و گفته همسرش نقشی در آزار کودکان نداشت.

جزئیات تازه از پرونده کودک‌آزاری در ماهشهر

شرق: این پرونده از روز یکشنبه هفته جاری و زمانی گشوده شد که یکی از اهالی شهرک طالقانی بندر ماهشهر با پلیس تماس گرفت و گفت سه کودک در همسایگی‌شان مرتب شکنجه می‌شوند. وقتی ماموران به محل موردنظر رفتند مشاهده کردند این کودکان شش تا 12ساله در حیاط خلوت خانه زندانی شده‌اند و دستان یکی از آنها به میله بسته شده به‌گونه‌ای که اصلا نمی‌تواند حرکتی داشته باشد.  به‌این‌ترتیب موضوع به دادستانی اطلاع داده شد و پدر این کودکان و همسر او بازداشت شدند.

در جریان بررسی‌ها معلوم شد دو دختر بزرگ‌تر حاصل ازدواج اول پدرشان هستند اما مادر آنها طلاق گرفته و شوهر و خانواده‌اش را ترک کرده است. بعد از آن مرد جوان مجددا ازدواج کرد که کودک شش‌ساله به نام علی‌اکبر حاصل آن ازدواج است اما مادر علی‌اکبر فوت شد.  پدر این کودکان مدتی بعد بار دیگر ازدواج کرد و از آن به بعد حال و روز فاطمه 12ساله، ام‌البنین هشت‌ساله و برادرشان بدتر از قبل شد. سه کودک که به بیمارستان منتقل شده بودند تحت معاینه قرار گرفتند و معلوم شد آنها به‌مدت طولانی مورد آزار قرار گرفته‌اند. به‌گونه‌ای که روی بدن آنها آثار متعدد سوختگی مشهود است. همچنین دست دختر بزرگ با تبر شکسته و درمان نشده بود. این کودکان وضعیت زندگی خود را شرح دادند و گفتند غذای کافی نمی‌خوردند و در گرمای هوا در حیاط خلوت حبس می‌شدند. آنها مرتب مورد آزار جسمی قرار می‌گرفتند و با اتو سوزانده می‌شدند.

ضمن اینکه باید ضربات میله و مشت و لگد را هم تحمل می‌کردند. آنها از نظر بهداشتی نیز در شرایط بدی به‌سر می‌بردند به‌گونه‌ای که مجبور بودند با آفتابه آب بخورند.  بازپرس پرونده بعد از جمع‌آوری اطلاعات اولیه به تحقیق از پدر و نامادری این کودکان پرداخت تا اینکه بالاخره مرد جوان به کودک‌آزاری اعتراف کرد و گفت همسرش در این ماجرا نقشی نداشت. به همین دلیل این زن با سپردن قرار وثیقه آزاد شد. متهم در بازجویی‌ها گفت: همسرم برای کمک به خرج خانواده با داشتن دو فرزند دوقلو، کارگری می‌کند و در شکنجه بچه‌ها نقشی ندارد. در طول روز، دختر و پسر کوچکم را به خواهر بزرگشان می‌سپردم و چون او آنها را اذیت کرد، مجبور به تنبیش شدم.

در‌همین‌حال فاطمه 12ساله نیز گفت: پدرم به ما غذا نمی‌داد و حتی از شروع سال جدید تا حالا نیز به ما هیچ غذایی نداده و یکی از خواهرانم که دستانش باز بود، از سرویس بهداشتی برای من آب می‌آورد.  دختر نوجوان که روی دستانش زخم‌های زیادی دیده می‌شود، افزود: پدرم با چسب حرارتی دهانم را بسته بود و با چکش به دهانم می‌کوبید که همین باعث شکسته‌شدن دندان‌هایم شده است. در این مدت دستانم به نرده‌ها بسته شده بود و قدرت حرکت نداشتم.  در نهایت بازپرس دستور داد حضانت کودکان فعلا به عمویشان سپرده شود و آنها تحت مراقبت‌های ویژه باشند.

محسن بیرانوند، فرماندار ماهشهر، دیروز درباره آخرین وضعیت این پرونده گفت: هنوز بررسی نشده پدر این کودکان معتاد است یا نه اما قطعا فردی که کودکان و به‌ویژه فرزندان خود را شکنجه می‌دهد، مریض است و آدم سالمی نیست و بیماری این‌چنین افرادی کاملا محرز است. 

بیرانوند تصریح کرد: با حکم دادستانی این کودکان هم‌اکنون در منزل عموی خود سکونت دارند و عموی کودکان آزاردیده فعلا سرپرستی آنها را برعهده دارد. بنده نیز حمایت مالی دائمی یکی از کودکان را برعهده گرفته‌ام و استاندار خوزستان نیز حمایت مالی دو نفر از این کودکان را عهده‌دار شده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۷۳۵۳۰۸:۳۵:۲۵ ۱۳۹۷/۲/۶
بکشید این حیوانات انسان نما رو به چه درد جامعه میخورند؟ نام مقدس پدر را لکه دار کرد
ناشناس۳۱۷۳۸۹۰۹:۲۲:۵۰ ۱۳۹۷/۲/۶
همینکه این نامرد ادعا کرده همسرش بیخبر بوده و دخالت نداشته قبول کردید و زن را آزادش کردید؟! این مرد کدام رفتارش درست بوده که موید سلامت عقل و روانش باشه و به استنادش حرفش درست باشه؟!!! اصلا مگر میشه مادر خانواده از این جنایت و رفتارهای همسرش زیر یک سقف بیخبر بوده باشه ؟!! تعلل دستگاههای قضایی اصلا موجه نیست
ناشناس۳۱۷۴۱۲۰۹:۴۶:۱۴ ۱۳۹۷/۲/۶
همسرم نقشی نداشته! همین که حرفی نزده یعنی نقش داشته. قاضی که هر حکمی بده (آن هم با این قوانین این جا) کمتونه.
م ر۳۱۷۴۷۹۱۰:۵۴:۴۸ ۱۳۹۷/۲/۶
خداخیرتون بده فرماندارمحترم ماهشهر واستاندار خوزستان بابت حمایت مالیتون ازاین بچه های ایران
ناشناس۳۱۷۵۷۳۱۲:۰۵:۱۸ ۱۳۹۷/۲/۶
از کجا معلوم پیش عموشون امنیت داشته باشند و پدر روانیشون نره سراغشون ؟؟ ببریدشون تحویل بهزیستی بدید تا جاشون امن باشه !!!
ناشناس۳۱۷۶۳۱۱۲:۵۱:۲۵ ۱۳۹۷/۲/۶
مطمئنا عموی این شخص هم نمی تواند سرپرست خوبی باشد چون یا می دانسته که چنین رفتاری برادرش با بچه ها دارد و کاری نمی کرده و یا برایش اهمیتی ندارد. وظیفه دولت است که ضمن مجازات این پدر بیرحم نگهداری از این کودکان را به مراکز دولتی بسپارند. در ضمن نامادری بیرحم هم باید مجازات شود. او که وضعیت این کودکان را می دیده و اعتراضی نمی کرده خودش جرم است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین