مروری بر اخبار مهم روز؛ مقصر جنجال شنود رئیس دولت اصلاحات/ تکذیب اظهارنظر ناطق‌نوری در مورد حصر/ معرفی الگو به اصولگرایان/ انتقاد تند کیهان از ظریف/ روایت روحانی از ماجرای پنیر ایرانی روی میز صبحانه ترامپ

گروه سیاسی الف،   3970205178 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

 مقصر جنجال شنود رئیس دولت اصلاحات/ تکذیب اظهارنظر ناطق‌نوری در مورد حصر/ معرفی الگو به اصولگرایان/ انتقاد تند کیهان از ظریف/ روایت روحانی از ماجرای پنیر ایرانی روی میز صبحانه ترامپ

 گزارش کیهان از مواضع خلاف امنیت ملی وزیر خارجه در نیویورک

کیهان نوشت: وزیر امور خارجه کشورمان در نشستی به میزبانی شورای روابط خارجی آمریکا، در اظهاراتی منفعلانه و خلاف منافع ملی، در موضع متهم و رعیت! شکایت آل‌سعود را نزد آمریکایی‌ها برده و با پذیرش ایجاد بی‌ثباتی در منطقه توسط ایران، پیشنهاد برجام منطقه‌ای را مطرح کرده است. اظهاراتی که هیچ رنگ و بویی از ابتدائیات رفتار دیپلماتیک نیز در آن دیده نمی‌شود... آقای ظریف اگر درک دقیقی داشت، اکنون باید پیروزی در سوریه و عراق را مقدمه تهدید آمریکا بر سر نقض برجام قرار می‌داد نه اینکه از موضع متهم و رعیت در مقابل کدخدا! گردن کج می‌کرد. شاید هم حکایت همان بمب نداشته آمریکاست که به قول ظریف در 5 دقیقه می‌تواند ما را نابود کند. یا همان حکایت درد دل با شورای روابط خارجی آمریکا- یا به عبارتی تبادل پالس همدلی با دشمن در پوشش مذاکره و توافق- در سال 94 و ابراز نگرانی عجیب درباره سرنوشت انتخابات ایران در صورت نرسیدن به توافق با تیم روحانی_ظریف!

نام‌های محبوب تهرانی‌ها

درسال ۹۶ نام‌ پسرانه امیرعلی و نام دخترانه فاطمه بیشترین فراوانی را در استان تهران داشته‌اند.

نام‌های محبوب در تهران

 جزئیاتی از ماجرای کشف جسد مومیایی در شهرری

ساعت 5 عصر یکشنبه، کارگرانی که در «باغ طوطی» در پروژه توسعه حرم مشغول کار و حفاری بوده‌اند جسد مومیایی شده را در عمق 5 متری زمین در یک محفظه بتونی کشف کردند چون جسد در حوالی محل دفن رضاخان پیدا شد کارگران گمان کردند این جسد رضاخان است بلافاصله با نیروی انتظامی تماس گرفتند. اما انتشار عکس سلفی راننده ماشین حفاری با جسد مومیایی شده در فضای مجازی تا حدودی ابتکار عمل را از منابع رسمی گرفت چون هنوز مشخص نبود که مرجع رسمی تایید خبر کدام سازمان یا نهاد است.

آیا جسد مربوط به رضاخان است؟/ جزئیات جدید از کشف مومیایی

این مومیایی رضاشاه هست یا نیست

عبد‌الله شهبازی مورخ و نویسنده در کانال تلگرامی خود به این خبر واکنش نشان داد و نوشت «مومیایی» شبیه به تصویر جسد رضا شاه در تابوت بازسازی شده است و لباس به تن دارد. در حالی که رضا شاه را طبق مراسم اسلامی و بدون لباس و با کفن دفن کردند.

چرا مومیایی کشف‌شده در شهر ری متعلق به رضاشاه نیست؟

جنجال دو نماینده بر سر گشت ارشاد

صحن علنی امروز هم بار دیگر شاهد حاشیه و جنجال دو نماینده بر سر برخورد نیروی انتظامی با دختر جوان بود. در میانه نشست صحن علنی مجلس، شاهد جنجال لسانی بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز و سخنگوی فراکسیون امید و حجت‌الاسلام پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی از تریبون خانه ملت بودیم.

صدور حکم ارتداد در مجلس؟ / جدال لفظی دو نماینده در خانه ملت

 ردپای دو میلیاردر ضدایرانی در انتصاب بولتون و پومپئو

گروهی که از سوی سرمایه‌داران ضدایرانی حمایت مالی می‌شود، از ارتقای پومپئو و بولتون حمایت تبیلغاتی کرده است. در ارتقای پومپئو، نام دو تن از سرمایه‌داران آمریکایی حامی دونالد ترامپ مطرح شده است. وبگاه لوبلاگ در این باره نوشت: "به نظر می‌رسد که پومپئو از حمایت - حداقل به طور غیرمستقیم- برخی از بزرگ‌ترین متحدان مالی رئیس‌جمهور، یعنی رابرت و ربکه مرسر و شلدون ادلسون برخوردار است".

 مقصر جنجال شنود سخنان رئیس دولت اصلاحات

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی که سخنانش درباره جلسات خصوصی رئیس دولت اصلاحات، جنجال ایجاد کرده بود در این باره گفت: «شنود» را مطرح نکرده ام و روزنامه ها و خبرگزاری های اصلاح طلبان شنود را مطرح کرده اند. من در مصاحبه طولانی ای که داشتم در مورد آقایان خاتمی و احمدی نژاد سوالاتی پرسیدند و اینکه چرا الآن نظام چنین موضعی نسبت به ایشان دارد؟ آنجا گفتم مطالبی که آقای خاتمی در جلسات خصوصی مطرح می کنند به اطلاع مسئولین نظام می رسد و این طور نیست که در خفا موضعی را نسبت به نظام بگیرند و تصور کنند که ذهن نظام نسبت به آنها اصلاح خواهد شد... اصلا نه بحث شنود را مطرح کرده ام و نه در این زمینه بحثی مطرح شده است که آنها دارند روی آن مانور می دهند. آنها اولا می خواهند مساله تازه ای را درست کنند و بعد هم به دنبال این هستند که برای افکار عمومی جامعه حاشیه سازی کنند... هم افراد اطلاع می دهند و هم به شکل های گوناگون و با واسطه های مختلف این اطلاعات درز می کند و مسئولین مطلع می شوند که آنها در جلسات محرمانه نسبت به نظام و یا در مقابل نظام چه مواضعی را اتخاذ می کنند.

 ماجرای پنیر ایرانی روی میز صبحانه ترامپ از زبان روحانی!

حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در سخنرانی خود در مراسم  "رویداد تبریز پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی ۲۰۱۸ " مطلبی آمیخته با طنز درباره دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بیان کرد. روحانی گفت: روزی  آقای جدید در آمریکا (ترامپ) در حال صبحانه خوردن با خانم و بچه ها بود و علیه ایران صحبت می کرد، که دامادش به او می‌گوید: حواست باشد پنیری که می خوری ایرانی است.

 مدیران روحانی به دولت وفادار نیستند/ اصلاح‌طلبان نمی‌توانند دولت را و اصولگرایان ملت را نگه دارند

سیدمحمد غرضی، وزیر پیشین پست و تلگراف گفت: گروه‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا بعد از اینکه قدرت سیاسی را به دست می‌آورند دائم از مردم فاصله می‌گیرند... اصلاح‌طلبان نمی‌توانند دولت را نگه دارند و اصولگرایان نمی‌توانند ملت را نگه دارند و این اتفاق در ۱۵۰ سال گذشته رخ داده است... در همین دولت آقای روحانی وقتی که دولت به سر کار آمد نقدینگی ۴۶۰ هزار میلیارد تومان بود و در حال حاضر به هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و این کار‌ها را خود انجام دادند و در حال حاضر دچار اعمال خود شده‌اند... در این دولت مدیرانش به دولت وفادار نیستند چراکه آقای روحانی دو روز پیش در صحبت‌های خود از آن‌ها عصبانی بود و باید به او گفت که افرادتان را خودتان انتخاب کرده‌اید.

توضیح آملی لاریجانی درباره حکم یک سارق مسلح

آیت الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه صبح امروز در پانزدهمین همایش سراسری روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر کشور با انتقاد از فضاسازی‌های صورت گرفته در رابطه با اجرای یک حکم بیان داشت: در یک مورد با سلاح سرقت کردند و حکم صادر شد؛ آنوقت چه بازی درآوردند که مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه عفو کرده اند؛ در حالی که نه مقام معظم رهبری عفو کردند و نه بنده چنین اختیاری را داشتم. داشتند برای عدم برخورد فضاسازی می‌کردند. وقتی رای قاطعی صادر شد و خلاف موازین نیز نبود، باید پای اجرای آن ایستاد و از این جو سازی‌ها نیز هراسی نداشت.

آیت الله آملی لاریجانی: انتشار موضوع عفو رهبری و رئیس قوه قضائیه در خصوص سارق مسلح کذب محض است

 نگران وضع نابسامان حجاب هستیم

آیت‌ الله جنتی، دبیر شورای نگهبان با اظهار نگرانی درباره مسئله نابسامان حجاب گفت: باید از ماموران نیروی انتظامی در زمینه برخورد با منکرات حمایت کنیم و تسلیم هجمه‌های نادرست نشویم.

آیت الله جنتی: تسلیم هجمه ها نشویم؛ باید از ماموران ناجا در برخورد با منکرات حمایت کنیم

 اظهارنظر ناطق‌نوری در مورد رفع حصر تکذیب شد

روزنامه شرق اخیرا به نقل از یک عضو شورای مشورتی مدعی شد در دیدار حجت‌الاسلام ناطق نوری با روحانی، وی از عدم وعده‌های خود در مورد رفع حصر گلایه کرده است. یک منبع  نزدیک به حجت‌الاسلام ناطق نوری گفت: اولاً: این دیدار به مناسبت عید و دید و بازدید بوده است. ثانیاً: تنها چیزی که از سوی آقای ناطق نوری مطرح نشده همین خبر گلایه از روحانی در مورد حصر است. وی تاکید کرد: این خبر دروغ است و اصلا ارزش تکذیب ندارد.

اظهارنظر ناطق‌نوری در مورد رفع حصر تکذیب شد

الگوبرداری اصولگرایان از رفتار سیاسی سیدحسن نصرالله

 ناصر ایمانی، تحلیل گر مسائل سیاسی گفت: در جریان غیراصولگرا ظرف 20 سال گذشته افرادی کنار هم می نشینند و حرف می زنند که با هم اختلافات سیاسی زیادی دارند و تنها نقطه مشترک سیاسی شان مخالفت با جریان اصولگرا است اما چرا اصولگرایان فاقد چنین قابلیتی هستند... واقعا اصولگرایان باید یک پروژه تحقیقاتی بگذارند و روی مسئله حزب الله و شخص سیدحسن در صحنه سیاسی لبنان مطالعه سیاسی-اجتماعی کنند. او فردی کاملا ایدئولوژیک است خط مشی فکری کاملا منبعث از اسلام دارد اما در صحنه سیاسی بسیار پیچیده لبنان کاملا عملگرایانه نسبت به قضایای رفتار می کند. گاهی از جریاناتی حمایت یا با جریاناتی ائتلاف می کند که باور نکردنی است... اصلاح طلبان از سال 88 تا 92 عمداً یک تغییر استراتژیک دادند. آنها سال 92 از روحانی حمایت کردند که نه سابقه اصلاح طلبی دارد و نه سیاست های جریان اصلاحات را قبول دارد. این نشانه می دهد که جریان اصلاحات مشی عملگرایانه پیش گرفته است و متناسب با شرایط روز رفتار و اکت سیاسی می کند.

 

 شاهد دستگیری مرتضوی: حکم را که پاره کرد،گرفتنش

حکم را پاره کرد، چون من قشنگ صدایش را شنیدم. بعد مامور دستگیری گفت: «برای من حکم پاره می‌کنی؟!». این را که گفت، صدای یک خانمی را شنیدم که گفت: «آقا تو رو خدا نبریدش». این خانم این چند روز را در خانه بود، اما صدایش درنمی‌آمد. این خانم چند روز توی خانه بود، چون کسی از صبح نرفت توی خانه. گفت: «توروخدا نبریدش» که دیگه دست‌‌وپایش را گرفتند و بردنش. فکر کنم دستش را زنجیر کردند و بردنش...

شاهد دستگیری مرتضوی: حکم را که پاره کرد،گرفتنش/ خانمی هی میگفت نبریدش

 محسن هاشمی ازهمه نامزدهای تصدی شهرداری یک سروگردن بالاتر است

صادق زیباکلام گفت: واقعا صلاحیت و توانمندی‌های مهندس هاشمی یک سر و گردن از دیگرانی که مطرح شده‌اند، بالاتر می‌ایستد و من به هر حال دغدغه‌های اصلاح‌طلبان را درک می‌کنم ولی معتقدم که واقعا باید نگاه خطی، جناحی و سیاسی را در شرایط فعلی کنار بگذاریم و سعی کنیم که آن چیزی که واقعا به خیر و صلاح تهران 14 میلیونی و مصالح و منافع مملکت است مدنظر قرار دهیم.

 بسیاری از مردم با رفع حصر مخالفند

روزنامه جوان در باره اظهاراتی که در روزهای اخیر در باره رفع حصر بیان شده است نوشت:بسیاری از مردم اتفاقاً با رفع حصر مخالف هستند. بسیاری دیگر هم اصلاً دغدغه شان امر دیگری است و به سران فتنه نمی‌اندیشند. از طرفی دیگر، بخش اعظمی از جرم موسوی و کروبی حق الناس است و چطور اصلاح طلبان راحت از آن می‌گذرند؟ نکته مهم دیگر آنکه حصر یک اقدام تامینی برای حفظ امنیت جامعه از آشوب‌طلبی سران فتنه بود و نه مجازات جرم‌های ارتکابی آنها؛ لذا رفع حصر به خودی خود محلی از اعراب ندارد و رفع حصر باید منجر به محاکمه این افراد شود. یعنی مسیر بعد از رفع حصر‌، دادگاه خواهد بود.

روزنامه جوان: بسیاری از مردم با رفع حصر مخالفند

عضو شورای شهر یا عضو کانال های تلگرامی

احمد حکیمی ‌پور، عضو سابق شورای اسلامی شهر با اشاره به تجربه دو دوره حضور خود در شورای شهر تهران اظهار داشت: متاسفانه شورا اسیر فضاهایی شده که برایش ساخته می‌شود. انگار بعضی از دوستان بیشتر برای گروه‌های تلگرامی کار می کنند تا برای مردم شهر تهران... نشانه‌های ناشکری را در روند شورای شهر می‌بینم. امروز متاسفانه دوستانی که زمانی تحریمی بودند و من مطمئنم شناسنامه‌شان مهر انتخابات سال 92 را ندارد، دوباره میدان‌دار شده‌اند و دارند جریان اصلاحات را از فضای حقوقی به سمت فضای رادیکال می‌برند و به این شکل به مدیریت شهری آسیب می‌زنند.

نظر آشنا درباره بازداشت جلائی پور پدر

 کیهان نوشت: حسام‌الدین آشنا در حالی ادای دلسوزی و نگرانی برای بازداشت پسر جلایی‌پور را می‌کند که خود دنبال بازداشت جلایی‌پور بوده است... یکی از مدیران امنیتی و اطلاعاتی سال 77 که در جلسه تصمیم‌گیری برای بازداشت جلایی‌پور پدر حضور داشته در گفت‌وگو با نگارنده گفت: «آقای آشنا در پست معاونت ویژه وزارت اطلاعات بودند. در جلسه‌ای که به مناسبت تصمیم‌گیری برای بازداشت حمیدرضا جلائی‌پور در مهر ماه 1377 تشکیل شده بود، ایشان به عنوان معاون ویژه و با لباس روحانیت حاضر بودند و چون داماد وزیر وقت یعنی آقای دری نجف‌آبادی بودند، عملاً نماینده ایشان هم محسوب می‌شد. در این جلسه پس از طرح این بحث که با توجه به برادر شهید بودن جلائی‌پور، او بازداشت نشود، آشنا این نظر را رد کرد و پس از یک بحث فنی و با استدلال گفت کار کشور با تعارف و... پیش نمی‌رود، لازم است این دستگیری خیلی محکم جهت تحقیق و بازجویی صورت پذیرد.» اکنون بعد از 20 سال چه اتفاقی رخ داده که ایشان نظری کاملاً متضاد 20 سال قبل دارد؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۷۱۴۴۲۲:۱۸:۰۹ ۱۳۹۷/۲/۵
روزنامه جوان حرف مردمو از کجا شنیده
ناشناس۳۱۷۱۵۲۲۲:۳۲:۵۶ ۱۳۹۷/۲/۵
از اتاق فکر « تکرار» به رسانه های زنجیره ای توصیه شده تا حواس ها از مشکلات معیشتی پرت کنند یک روز با غوغا سلاری درباره گشت ارشاد ، روزی با شایعه شنود.. توهین به امام رضا و یا جسد رضا قلدر.
ناشناس۳۱۷۱۶۱۲۲:۴۸:۲۶ ۱۳۹۷/۲/۵
چرا شورای شهر با سیاسی بازی محسن هاشمی را از گزینه شهرداری تهران کنار گذاشتند؟!
ناشناس۳۱۷۲۹۲۰۵:۲۷:۳۱ ۱۳۹۷/۲/۶
احسنت
ناشناس۳۱۷۷۷۱۱۴:۳۹:۴۶ ۱۳۹۷/۲/۶
اگه قضیه انتخاب شهردار غیر سیاسی بود چرا باید هاشمی شهردار بشه ،در اینصورت باید یه متخصص مدیریت شهری که سابقه فعالیت در این زمینه رو داره رو بیارن
ناشناس۳۱۷۷۷۳۱۴:۴۰:۰۹ ۱۳۹۷/۲/۶
بخاطر رای من و تو
ناشناس۳۱۷۵۰۲۱۱:۱۴:۱۸ ۱۳۹۷/۲/۶
اما انتشار عکس سلفی راننده ماشین حفاری با جسد مومیایی شده در فضای مجازی تا حدودی ابتکار عمل را از منابع رسمی گرفت?؟ این جمله یعنی چی؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین