در مراسم تبریز ۲۰۱۸؛ روحانی: هر روز که سرکار میروم درخیابان اول به چهره مردم نگاه میکنم، اگر مردم شاد باشند با نشاط میروم، اگر شاد نباشند میفهمم ما مشکل داریم

گروه سیاسی الف،   3970205110 ۵۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اگر برجام بد و خطرناک بود چرا امضا کردید، گفت: کاخ سفید اول باید بدهی‌های گذشته‌اش را جبران کند؛ تصمیم جدید پیشکش.

روحانی: هر روز که سرکار میروم درخیابان اول به چهره مردم نگاه میکنم، اگر مردم شاد باشند با نشاط میروم، اگر شاد نباشند میفهمم ما مشکل داریم

حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در مراسم افتتاح رسمی رویداد بین‌المللی تبریز 2018 اظهارداشت: اگر زبان، سخن و نگاه ما به جامعه، انسان‌ها و بشریت سخن درست و دقیق و نگاه صحیح باشد آنگاه دنیا عوض خواهد شد.

وی ادامه داد: همه مشکلاتی که ما امروز با آن مواجه هستیم بسیاری از آنها به خاطر دید ناصحیح و غیردقیق به جهان، انسان‌ها و تعبیرات، موضع‌گیری و سخنان ناصحیح نسبت به ملت‌ها است.

رئیس جمهور اضافه کرد: امروز به منطقه ما در خاورمیانه و غرب آسیا در حساس‌ترین نقطه دنیا و جهان اسلام بنگرید و این همه مصیبت‌ها و مشکلات را مشاهده کنید. یمن مجروح، عراقی که هنوز دارای آلام و درد است، سوریه ویران، مشکلات فراوان در افغانستان، مشکلات فراوان در شمال آفریقا و در خود آفریقا، ظلم و کشتاری که صهیونیست‌ها نسبت به مردم مظلوم فلسطین روا می‌دارند از کجاست؟ 

رئیس قوه مجریه خاطرنشان کرد: به خاطر دید غلط، به خاطر نگاه نادرست است. فکر می‌کنند این سرزمین باید طبق اراده آنها گردش و حرکت کند. فکر می‌کنند برای خاورمیانه باید کاخ سفید تصمیم بگیرد، فکر می‌کنند برای همیشه یک رژیم غاصب ظالم باید بر مردم برخی از کشورهای منطقه مسلط باشد. فکر می‌کنند از این طریق می‌توانند همه ذخایر دنیای عرب را به یغما ببرند، چشم طمع شماها به کجاست؟

به گزارش فارس،وی افزود: نگاه شما به طلای سیاه منطقه، نگاه شما به حساب صدها میلیاردی برخی کشورهای عرب منطقه است. طمع حساب‌های پُر پول و طمع ذخایر طلای سیاه در این منطقه عقل را از شما ربوده است. 

رئیس جمهور بیان داشت: هر روز سخنی می‌گویید که نه با شان منطقه و نه با شان مردم و نه با شان قرن جدید سازگار است. به صراحت می‌گویید ما می‌مانیم یا نمی‌مانیم با پول دیگران. پس شما به عنوان جیره‌خوار دیگران هستید. پس ارتش شما، نیروی مسلح شما به دنبال یک منبعی است تا بدزدد و ارتزاق کند، این برای شما حیثیت شد؟ پول بدهید در سوریه می‌مانیم، پول ندهید می‌رویم. اگر ما نباشیم شما در یک هفته نیستید، چرا نیستند؟ ما حافظ عراق هستیم، ملت عراق حافظ عراق است.

وی با تاکید بر اینکه ما آماده‌ایم حافظ عربستان باشیم، گفت: ملت عربستان حافظ عربستان است، ما حاضریم کمک حال مردم منطقه باشیم. چرا منطقه نابود می‌شود؟ اتفاقاً شما اگر تشریفتان را برای همیشه ببرید، منطقه امنیت کامل پیدا می‌کند. شما چه امنیتی برای منطقه آوردید؟

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اگر برجام بد و خطرناک بود چرا امضا کردید، گفت:کاخ سفید اول باید بدهی‌های گذشته‌اش را جبران کند؛ تصمیم جدید پیشکش.

وی بیان کرد: آن روزی که افغانستان را ویران کردید، امنیت آوردید؟ آن وقت که از هوا و زمین به عراق حمله کردید، امنیت را آوردید؟ آن وقت که تروریست‌ها را بر مردم این منطقه مسلط کردید، امنیت آوردید؟ این همه هواپیما و بمب را که در اختیار عربستان گذاشتید تا مردم یمن را نابود کند، شما امنیت آوردید؟ 

روحانی اضافه کرد: چرا نگاهتان نگاه غلط است و چرا سخنانتان نادرست است؟ امان از دید و نگاه غلط و امان از زبانی که به درستی گردش نمی‌کند و سخنانی را می‌گوید که هر روز برای مردم جهان گرفتاری درست می‌کند.

رئیس قوه مجریه خاطرنشان کرد: می‌گوید با فلان رهبر کشور اروپایی می‌خواهیم برای یک قرارداد 7 جانبه تصمیم بگیریم؛ به چه مناسبت؟، با چه حقی؟، ما حسن نیت خودمان را به دنیا نشان دادیم. ما به عالم نشان دادیم که ایران هراسی‌ها دروغ بود. ما خواستیم به دنیا ثابت کنیم ایران به دنبال سلاح کشتار جمعی نیست. ما خواستیم به جهان بگوییم پرونده سازی برای ایران تحت عنوان PMD ناصحیح، واهی و دروغ بود.

روحانی تصریح کرد: ما خواستیم به دنیا بگوییم بر خلاف عدل و قانون ما را ذیل فصل 7 سازمان ملل و شورای امنیت بردید؛ ما با این پیمان و با این توافق تهمت‌ها را زدودیم. ما با این توافق به دنیا ثابت کردیم که آمریکا و اسرائیل در طول دهه‌ها و سال‌ها نسبت به ایران دروغ می‌گفتند. ما راستگویی ملت ایران را تحت عنوان برجام به اثبات رساندیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: شما می‌خواهید نسبت به آینده برجام تصمیم بگیرید؟ اول بفرمائید نسبت به گذشته برجام چه کار کرده‌اید؟ شما می‌گویید در سال‌های بعد باید چگونه باشد؟ لطفاً اول به ما بگوئید در 2 سال گذشته چه کردید؟ آیا توافقی که انجام شد شما به آن عمل کردید؟ شما اخلاق را نشان دادید؟ شما به دنیا نشان دادید که به عهد خود پایبند هستید یا ثابت کردید به عهد خودتان پایبند نیستید؟ 

روحانی بیان داشت: اینکه OFAC هر روز دردسر می‌آفریند و اینکه شما بانک‌های دنیا را برای کار با ایران تهدید می‌کنید، اینکه مانع سرمایه‌گذاری کارآفرینان جهان در ایران هستید، اینکه هر روز با یک بیان و کلام نادرست نسبت به رفت و آمد مردم مسلمان و از جمله ایران مانع می‌تراشید، همه بر خلاف عهدتان در برجام است.

وی اعلام کرد: شما اول بیایید بگویید چه کار کرده‌اید تا بعد بگویید چه کار خواهیم کرد. اول بیائید حساب گذشته را تسویه کنیم؛ یک بدهکاری که میلیاردها بدهکار است حالا سر یک وام جدید دارد با ما صحبت می‌کند؛ شما اول بدهکاری‌های گذشته‌تان را به ما پرداخت کنید. آنچه که امضاء کردید و تعهد دادید و آنچه که رئیس جمهور سابق شما گفت و وزیر سابق امور خارجه شما گفت.

روحانی گفت: می‌گویند این قرارداد، قرارداد بسیار بدی بود، خب اگر بد بود چرا امضاء کردید؟ قراردادی بود بسیار خطرناک؛ خب مگر قبلی‌های شما نفهمیدند؟ شما کاشف بدی‌ها هستید؟ شما که نه سر و رشته‌ای در سیاست دارید نه سر و رشته‌ای در حقوق دارید، نه سر و رشته‌ای در معاهدات بین‌المللی دارید، یک کاسب، تاجر، ساختمان‌ساز و برج‌ساز چجور می‌خواهد راجع به مسائل جهانی قضاوت کند.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: شما دنبال چه هستید؟ دنبال این هستید که ملت ایران را تهدید کنید؟ شما دنبال این هستید که ملت‌های منطقه را تهدید کنید؟ از خدا باید بخواهیم دید‌ها را در جهان اصلاح کند و زبان‌ها را در مسییر درست بچرخاند.

روحانی تاکید کرد: مشکل ما در جهان امروز مشکل مواجه شدن با سیاست‌مدارانی است که متاسفانه ابعاد سخن و تصمیم خود را به خوبی درک نمی‌کنند. ما از روز اول و از 5 سال پیش از ابتدای دولت تدبیر و امید به جهان اعلام کردیم ما به دنبال تعامل سازنده با جهان هستیم و بعداً رهبری معظم ما فرمودند ما دنبال تعامل گسترده با جهان هستیم.

رئیس جمهور افزود: تعامل سازنده و گسترده ما با جهان تنها به خاطر قرارداد هسته‌ای نبود، تعامل سازنده و گسترده ما با جهان به معنای آن است که به دنبال منافع مشترک در منطقه و جهان باشیم. ما همواره گفته‌ایم راه‌حل صحیح برد-برد است. کاری بکنیم به نفع ما و نفع دیگران باشد.

وی ادامه داد: اگر کسی فکر می‌کند به نفع خود و به ضرر دیگری آن قرارداد و توافق پایدار نمی‌ماند. یکی از مسیرهای تعامل سازنده با دنیا جهان توریسم و گردشگری است. ما می‌خواهیم با دنیا در رابطه باشیم، اولین چیزی که همه دوست‌دار آن هستند این است که همسایه‌ها، جهان، دنیا و دیگران را بهتر بشناسند.

وی در مورد اهمیت صنعت توریسم گفت: توریسم ارتباط هم با گذشته تاریخ و هم امروز جهان است و هم به یک معنا ارتباط برای فردای جهان است. 

روحانی با تاکید بر اینکه در مسافرت و گردشگری 5 خاصیت نهفته است، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهید غم‌ها برطرف شود و از بیماری و بیمارستان‌ها فاصله بگیرید و می‌خواهید روح شاد داشته باشید سفر کنید و سفر غم را می‌برد. دنبال قرص آرامش‌بخش نباشید، بهترین آرامش‌بخش سفر است.

وی در این‌باره افزود: حال لازم نیست آدم از این ور دنیا به آن ور دنیا برود، سفر کنید از روستا به شهر و از شهر به روستا بروید. گردشگری می‌تواند اشتغال درست کند و می‌تواند رونق اقتصادی درست کند.

وی ادامه داد: الان به آمار اشاره شد که در سال 2017 یک میلیارد و 300 میلیون نفر گردشگری را برگزیدند. یک جمعیت عظیم و بزرگی است، معلوم است همه چیز موبایل شده است و فقط تلفن موبایل نشده است. انسان‌ها هم موبایل شده‌اند و در حال حرکت هستند.

روحانی بیان داشت: توریسم می‌تواند رونق اقتصادی برای ما ایجاد کند. روابط ما با همسایگان می‌تواند زندگی مردم را بهتر کند البته عرض خواهم کرد که همه ما باید برای شهر گردشگری خودمان کاری کنیم که جاذبه آن دائمی شود. ما می‌خواهیم مراکز گردشگری ما در ایران و از جمله تبریز که امروز پایتخت گردشگری دنیای اسلام است، می‌خواهیم جاذبه‌اش این‌چنین باشد. 

وی اضافه کرد: انسان در سفر خیلی چیزها یاد می‌گیرد اما آداب و رسوم قشنگی را یاد می‌گیرد، از همه چیز مهمتر مردمان آن شهرها هستند. آن اخلاق زیبای مردم تبریز، لهجه قشنگ و زیبای ترکی، کلام قشنگ و جملات زیبا، شیرین‌سخنی و این همه اشعار زیبا و قشنگ و بزرگان این سرزمین مگر می‌شود شهریار در تاریخ تبریز یکی باشد؟ حتماً شهریارهای دیگر هم خواهند آمد. این سرزمین، سرزمین شهریار پرور است. این سرزمین شهریهای دیگر را به بشریت تحویل خواهد داد.

رئیس قوه مجریه با اشاره به بخشی از اشعار شهریار خاطرنشان کرد: شهریار همیشه زنده است. جمال الهی باقی است، شعر زیبای حق جزء جمال الهی است، کلام حق جزء جمال الهی است. کار نیکو جزء جمال الهی است، اینها همه وجهه‌الله است. مگر علامه امینی، علامه طباطبایی، آیت‌الله قاضی و شهید مدنی از دنیا می‌روند؟ اینها برای همیشه زنده هستند. باکری‌ها، باقری‌ها و شفیعی‌زاده‌ها نمی‌میرند، اینها جاودانه تاریخ هستند، هرکس کلامش، سخنش، ذهنش، فکرش و عملش را برای خدا و رضای خدا وقف کند، او پایدار در تاریخ خواهد ماند و جاودانه تاریخ است و نمی‌میرد، مگر شهدای ما از بین رفته‌اند، مگر مولانا، حافظ و سعدی می‌میرند؟ نمی‌میرند؛ اینها برای همیشه زنده هستند.

روحانی تصریح کرد: جاذبه گردشگری تبریز قبل از شهر آثار باستانی، اخلاق زیبا و سخن شیرین مردم تبریز است.

وی با تاکید بر اینکه همیشه تبریز دروازه اتصال ایران با غرب و جهان بوده است، گفت: اینجا مسیر اصلی جاده ابریشم است، اینجا سرزمینی است که شرق را به غرب عالم متصل کرده است، این حلقه وصل همیشه تبریز بوده است و همیشه تبریز خواهند ماند، تبریز مرکز تجارت است. اگر کسی تبریز بیاید یاد می‌گیرد چگونه صنعتگر باشد و چطوری هنرمند باشد و فرض زیبا را ببافد و چطوری کفش زیبا را تولید کند و چگونه شیرینی خوشمزه را تولید کند.

روحانی افزود: تبریز مرکز تجارت این منطقه است. اگر می‌خواهیم برای همیشه تبریز به عنوان قطب اصلی گردشگری در منطقه و جهان بماند باید مراقبت کنیم. وقتی یک توریست به شهری وارد می‌شود پس از نگاه به اخلاق مردم نگاهش به تمیزی آن شهر است. من همیشه به دوستان هم می‌گویم، در تهران هم همینطور است، در خیابان که رد می‌شویم به چهره مردم نگاه می‌کنم که شاد است یا نه؛ اگر شاد است من کاملاً راحت می‌شوم و با یک نشاطی سرکار فعالیت می‌کنم، اگر روزی ببینم چهره مردم غم آلود و گرفته است می‌فهمم ما مشکل داریم.

وی افزود: دومین نگاه من همیشه به پیاده‌رو و خیابان است که تمیز است یا تمیز نیست. این فرهنگ مردم را نشان می‌دهد. اینکه تبریز همیشه تمیز است و اینکه تبریز تکدی‌گر در خیابان ندارد و اینکه تبریز متجاهر به اعتیاد وجود ندارد این جاذبه را حفظ کنید. بر روی راننده اتوبوس و تاکسی دقت کنید، اینها آبروی شهر هستند. شما باور نمی‌کنید منِ مسافر که وارد شهر می‌شوم همه مردم تبریز را که نمی‌بینم، به پلیسی‌ که مهر بر روی پاسپورت می‌زند و مامورین گمرک نگاه می‌کنم و بعد هم که وارد شهر می‌شوم رفتار آن راننده تاکسی و اتوبوس را می‌بینم، اینها ذهن مردم را می‌سازد. 

وی ادامه داد: بعضی از کشورها وقتی آدرس می‌خواهیم بپرسیم با اینکه می‌دانند می‌گویند نمی‌دانیم. بابا آدرس دهیم! رفتار، اخلاق و برخورد ما تمدن ما را به دنیا معرفی می‌کند. اینکه می‌گوییم انقلاب اسلامی چه چیزی است؟ اینکه هی روی خیابان بزنیم انقلاب اسلامی که درست نمی‌شود؟ انقلاب اسلامی در کلام، رفتار ما است. انقلاب اسلامی این است که چیزی که روی ترازو می‌کشید یک گرم بیشتر باشد نه اینکه یک گرم کمتر باشد. انقلاب اسلامی معنی‌اش این است که اگر یک جنسی را رویش نوشتند خالص، واقعاً خالص باشد. 

روحانی افزود: الان به اروپا و آمریکا که می‌روید در بعضی خانه‌ها یک فرش ایرانی افتاده؛ من زیاد دیده‌ام. گاهی این فرش برای 100 سال پیش است، گاهی هم این فرش نخ‌نما شده و به عنوان تابلو آویزان می‌کنند، شما ایران را در خانه مردم و به داخل اروپا و آمریکا برده‌اید، حالا هرچه می‌خواهد آقای ترامپ بگوید، تاثیری ندارد. 

رئیس جمهور اظهارداشت: نمی‌دانم این جُک است یا واقعیت؛ می‌گویند یک روز صبح همین آقای جدید در آمریکا (ترامپ) داشته با خانواده صبحانه می‌خورده و علیه ایران صحبت می‌کرده، دامادش گفته که حواست باشد که این پنیری که داری می‌خوری پنیر ایرانی است. 

روحانی افزود: اینکه ایران امروز جاذبه گردشگری سلامت شده است این افتخار برای انگشتان پر توان جراحان متخصص اندیشمند ایرانی ما است. در طول سال ده‌ها هزار نفر از سراسر دنیا و حتی خود ایرانیانی که خارج هستند برای عمل جراحی به ایران می‌آیند. مهاجرت معکوس یک جایش اینجا است. یک زمانی برای رفع بیماری، کشورهای دیگر را معرفی می‌کردند اما امروز یک ایرانی که در خارج از کشور زندگی می‌کند اگر بخواهد عمل جراحی را انجام دهد ترجیح می‌دهد به ایران بیاید، واقعاً کاری که پزشکان ما دارند انجام می‌دهند یک افتخار است برای کشور ما و تبریز یکی از مراکز از لحاظ علمی و پزشکی می‌تواند باشد که جاذبه گردشگری داشته باشد. بگذارید اینجا مرکز گردشگری سال 2018 نباشد بلکه بگذارید برای ده‌ها و صدها سال باشد.

وی ادامه داد: غذای تبریز می‌تواند یکی از جاذبه‌ها باشد. خانه‌های قدیمی و آثار تاریخی را احیا کنید، اینها همه جاذبه است. همه ما تلاش کنیم در گردشگری روابط دوستانه و صمیمانه ایجاد کنیم و انواع هنرها و لباس‌های زیبا را برای گردشگران به نمایش بگذاریم.

دیدگاه کاربران

تبریزی۳۱۶۵۵۵۱۳:۲۲:۳۵ ۱۳۹۷/۲/۵
عجب. یعنی شما فکر می کنین چهره مردم تو دوره ریاست جمهوری شما بعضی روزها شاده و بعضی روزها شاد نیست؟ شما از خط ویژه و با ماشینی با شیشه های دودی و تشریفاتی با کلی محافظ و فقط از شمال تهران رد می شین که فکر می کنین بقیه مردم همه شاد و پورشه سوارن وگرنه اگه زحمت خوندن دو صفحه کامنت همین سایت رو به خودتون می دادین متوجه می شدین که صبر مردم دیگه داره لبریز می شه البته نه از شدت شادی. از شدت غمی که داره کم کم به خشم تبدیل می شه. زودتر به خودتون بیاین که فردا ممکنه خیلی دیر شده باشه.
ناشناس۳۱۶۶۷۵۱۴:۱۹:۳۰ ۱۳۹۷/۲/۵
اون ۳ نفری که منفی دادن البته تا این لحظه واقعا برای چی منفی دادند مگر آدم نیستند مگر در این کشور زندگی نمیکنند؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۳۱۶۷۶۴۱۵:۳۳:۵۰ ۱۳۹۷/۲/۵
!!!!!!!!! _______________________ چهره مردم کوم خیابون ها رو میبینی روحانی ؟ چقدر توی مردمی روحانی ؟ بوی دهان مردمی که غوطه ور در مشکلات معیشتی هستند و شرمنده ی اهل و عیالشون هستند به مشامت خورده ؟ صدای خسته و رنجور بیکاران آبرومند و بلاتکلیف به گوشت رسیده تابحال؟ از کدوم خیابونها رد میشی تا ملت خودشونو سر راهت قراربدن روحانی ؟ داداشت کجاس روحانی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اجاره خونه و گوشت و برنج و روغن و پنیر و نون و مرغ و تخم مرغ و ماکارونی و کره و خامه و صابون و تاید و شامپو و برق و آب و گاز و قند و چای و تلفن و سیب و گوجه و پرتغال و سیب زمینی و پیاز و خیار و .... و سبزی و شلوار و کفش و کیف و پیرهن و مانتو و کت (البسه) و دارو و بیمارستان و ویزیت دکتر و شهریه ی مدارس و ........ چنده روحانی ؟ میوه های لوکس و البسه لوکس و اجاره خونه های لوکس و شهریه های نجومی و بیمارستانهای لوکس و مسافرتهای لوکس و داروهای تقویتی !!! و .... بماند. از این مسائل خبر داری؟ به حضرت عباس(ع) نمیدونی. فقط آماریکه بادنجون دورقاب چینها بهت میدن رو میبینی !! حتی خودت هم خرید نمیکنی . فقط برات میخرن میارن. نه خودت میدونی نه زن و بچه ات و نه وزرات. از توده ی مردم فرسنگها فاصله داری روحانی.
شاهرخ۳۱۶۷۸۳۱۵:۴۶:۱۴ ۱۳۹۷/۲/۵
نکته مهمی اشاره کردید که غم مردم داره تبدیل به خشم میشه.....خشمی از عصابیت ناشی از نا امیدی و مستاصل شدن که حتی شاید بخاطر یک بوق ماشین منجر به درگیری منتج به قتل بشه.....واقعا هیچ دوره مردم مثل این دوران آستانه تحملشون زیر صفر نبود
ناشناس۳۱۶۵۵۶۱۳:۲۲:۴۳ ۱۳۹۷/۲/۵
کل تولید راه تعطیل کرده اید، رکود ایجاد کرده اید .. انوقت با کنسرت می خواهی نشاط ایجاد کنی؟! نشاط با شغل می اید...
ن.د۳۱۶۶۹۷۱۴:۴۱:۴۵ ۱۳۹۷/۲/۵
بنده به آقای روحانی رای دادم و برای ایشان هم تا حدودی تبلیغ کردم .از کرده خود پشیمانم اما نه به اون دلیلی که در فکر شما می گذرد. با جرات تمام میگویم رای دادم و با جرات تمام میگویم پشیمانم.اگر این رای دادن من به روحانی منجر به تاخیر درپیشرفت و رفاه ملت ایران شده از همه آنها پوزش می خواهم.اما هیچگاه هیچکدام از نامزد های مورد نظر شما را انتخاب نمی کنم و هیچگاه طرفدار تفکر شما نمی شوم.نارضایتی امثال من را برای خود شادی تلقی نکنید و جشن نگیرید. اگر عاقلانه به این نارضایتی بنگرید قطعا گریه خواهی کرد.تفکر شما هیچ جایگاهی ندارد و باعث بحران و بدبختی بیشتره.
ناشناس۳۱۷۳۶۳۰۸:۵۶:۴۹ ۱۳۹۷/۲/۶
پوزشت به درد ما نمیخوره
ناشناس۳۱۷۱۷۴۲۳:۰۵:۲۲ ۱۳۹۷/۲/۵
کنسرت کدومه . شما بگو اصلا مگه مردم رو هم میبینی که بفهمی خوشحالن یا نه ؟
ناشناس۳۱۶۵۶۸۱۳:۲۵:۳۶ ۱۳۹۷/۲/۵
روز پایان دولت شما ، روز اغاز نشاط مردم است.
ناشناس۳۱۶۵۹۴۱۳:۳۹:۵۲ ۱۳۹۷/۲/۵
یکهفته خرج شادی میدم خودم
علی۳۱۶۶۰۴۱۳:۴۳:۳۰ ۱۳۹۷/۲/۵
دقیقا همینطور هست
ناشناس۳۱۶۷۳۱۱۵:۰۶:۳۸ ۱۳۹۷/۲/۵
هر زمان دلار به قیمت واقعی 1000 تومان خودش برگردد روز نشاط مردم هست
ناشناس۳۱۶۷۷۸۱۵:۴۳:۳۱ ۱۳۹۷/۲/۵
این نظر شخصی شماست.مشکل روحانی فقط اینه که نتونسته خرابی های گسترده احمدی نژاد رو به طور کامل بازسازی کنه و بعیده اون ویرانی ها در دو سه دولت بعد هم قابل بازسازی کامل باشه.
ناشناس۳۱۶۹۶۵۱۸:۱۵:۱۰ ۱۳۹۷/۲/۵
دیگه این حرفا رو باور نمیکنیم. دیگه از اینهمه فرافکنی و شعار و نپذیرفتن مسئولیت و فرار از پاسخگویی خسته شدیم. اصلا بالفرض احمدی نژاد کل کشور رو خراب کرد، خوب دولت فعلی بفرمایند چقدر از این خرابی رو درست کردند؟
ناشناس۳۱۶۹۶۷۱۸:۱۶:۲۷ ۱۳۹۷/۲/۵
واقعا اینقدر از اوضاع و احوال مملکت میدانید؟ بخدا دیگه هر کاری بکنید و هر دری بزنید نمی توانید این دولت را از کجا در بیارید . کاری به چپ و راست و احمدی نژاد و روحانی ندارم. فقط اطمینان دارم احمدی نژاد صدتا به دولت روحانی می ارزد . از تناقض های روحانی دوگانگی شدید پیدا کردیم.
ناشناس۳۱۷۱۷۸۲۳:۰۸:۳۵ ۱۳۹۷/۲/۵
در خطاهای احمدی نژاد و تیمش که هیچ شکی نیست . اما شمام تا هزار سال دیگه هر اشتباهی این دولت بکنه میذارین به حساب دولت قبل . با این حساب احمدی نژاد هم میتونه مدعی بشه نتونسته اشتباهات دوره خاتمی رو اصلاح کنه . مثل خود خاتمی که اسم دولتش رو اصلاحات گذاشتن چون میخواستن اشتباهات دوره رفسنجانی رو اصلاح کنن !!! نه رفیق ، بدبختی مملکت ما اینه که همه اشتباهات خودشون رو میندازن گردن بقیه ، دو قورت و نیمه شون هم باقیه
ناشناس۳۱۷۱۹۹۲۳:۵۴:۵۲ ۱۳۹۷/۲/۵
بهانه خوبیه!! تا 20سال دیگه هرچی بشه میندازن گردن احمدی نژاد... قرار بود با برجام تمام مشکلات از جمله آب خوردن مون حل بشه....
ناشناس۳۱۸۲۴۷۲۳:۴۲:۱۰ ۱۳۹۷/۲/۶
اشتباهاً مثبت زدم
امیر۳۱۶۵۸۱۱۳:۳۳:۰۳ ۱۳۹۷/۲/۵
اگر درست باشد هر روز باید گریه کنان سر کار بروید
ناشناس۳۱۶۶۳۳۱۳:۵۹:۴۳ ۱۳۹۷/۲/۵
بیکار که باشی . مخارج عروسی مونده باشی . اجاره خونه نداشته باشی پاسخگوی صابخونه باشی . تو مخارج بچت و دوا و درمون پدرت مونده باشی و ... دیوونه میشی لبخند میزنی و رییس جمهور کشورت فکر میکنه شادی .
هوشیار۳۱۶۶۴۵۱۴:۰۶:۲۶ ۱۳۹۷/۲/۵
شما با ضد گلوله و شیشه دودی میرید سر کار چهره مردم رو از کجا میبینید ؟؟؟
ناشناس۳۱۶۶۴۷۱۴:۰۷:۱۷ ۱۳۹۷/۲/۵
آقای روحانی بهتره موقع رفتن سرکار چشماتونو ببندید وبگید انشائ الله مشکل نداریم
ناشناس۳۱۶۶۴۸۱۴:۰۷:۲۳ ۱۳۹۷/۲/۵
آقایر رییس جمهور محلتونو عوض کنید
ناشناس۳۱۶۶۴۹۱۴:۰۸:۱۳ ۱۳۹۷/۲/۵
لابد منظورش همان جردن نشینها هستند وگرنه مسیرش تا کاخ سعد اباد که با مردم معمولی شهر روبرو نمیشود
شاهرخ۳۱۶۶۶۸۱۴:۱۶:۰۹ ۱۳۹۷/۲/۵
حرف های تکراری و عوام پسند بدون خروجی که همه رییس جمهور های پیشین هم میزدن....... به نظرم رییس جمهور محترم هنوز متوجه مسئولیت مهم خودشون نسبت به روسای پیشین نشدن که مردم به همه احزاب حاکم اعتماد کردن و در دوره های مختلف بهشون اعتمادشون رو نشون دادن و همه احزاب بد جواب دادن و حزب محک نخورده نداریم........شعار آقای روحانی اعتدال و بهره مندی از هر دو جناح و به قولی ترکیبی بود....که این دفعه اگه این دولت جواب نده و بدتر از دولت های قبل عمل کنه من دیگه عقلم قد نمیده که مردم به جریانهای حاکم اقبال نشون بدن..... و احزاب قانونی باید منتظر معجزه باشن تا بتونن مردم رو با خودشون همراه کنن....عملکرد ضعیف دولت حاضر می تونه مردم رو به سمتی پیش ببره که اگه مجبور بشن به چوب خشک رای بدن بجای هر مدعی......و آرای سفید و باطله و چوب خشک از آرای تک تک مدعیان می تونه بیشتر باشه
ناشناس۳۱۶۷۰۸۱۴:۴۷:۰۳ ۱۳۹۷/۲/۵
هیچ و دیگر هیچ
ناشناس۳۱۶۷۰۹۱۴:۴۷:۳۸ ۱۳۹۷/۲/۵
خسته نباشی دلاور خدا قوت پهلوان
سعید۳۱۶۷۱۹۱۴:۵۶:۵۵ ۱۳۹۷/۲/۵
جناب روحانی مسیر ویژه ای که شما میرید از جنوب شهر رد نمیشه.
امیر خلف خانی۳۱۶۷۴۸۱۵:۲۰:۵۱ ۱۳۹۷/۲/۵
این هم از استدلال یک رئیس جمهور مملکت از نحوه دانستن مشکل یا عدم مشکل مردم ,خدایا ببین کی رییس جمهور ما شد!!!
ناشناس۳۱۶۷۷۷۱۵:۴۲:۲۶ ۱۳۹۷/۲/۵
دلار شش تومن و گوشت 50 تومنی لبخند هم داره؟!
محمد مهدی۳۱۶۷۸۶۱۵:۴۹:۲۰ ۱۳۹۷/۲/۵
غم سالهاست در این خانه لانه کرده
ناشناس۳۱۶۷۹۹۱۵:۵۸:۵۷ ۱۳۹۷/۲/۵
حوالی ولنجک و تجریش و جردن که مسیر گذر شماست البته مردم شاد و خوشحال اند.
ناشناس۳۱۷۳۵۴۰۸:۴۰:۲۳ ۱۳۹۷/۲/۶
با سرعتی که بنزهای ایشان در حال تردد از مسیر های ویژه هستن چطوری صورت های مردم را می بینن؟
ناشناس۳۱۶۸۰۰۱۵:۵۹:۰۱ ۱۳۹۷/۲/۵
البته در محله ایشان که قیمت خانه ها از متری ۱۵ میلیون شروع می شود با این روش ایشان احتمالاً فکر می کند مردم همیشه شادند.
ناشناس۳۱۶۸۲۲۱۶:۱۵:۵۵ ۱۳۹۷/۲/۵
احسنت
علی۳۱۶۸۵۱۱۶:۴۲:۱۳ ۱۳۹۷/۲/۵
کار که واسه مردم انجام نمی دهید
ناشناس۳۱۶۸۵۲۱۶:۴۲:۱۳ ۱۳۹۷/۲/۵
رئیس انجمن مددکاری ایران گفت: ایران در میان 185 کشور در رتبه 105 قرار گرفته و در جدول غمگین‌ها از پایین جدول، رتبه دوم را دارد.....پس طبق گفته شما بفهمید مشکل دارید
اصفهانی۳۱۶۸۵۹۱۶:۴۹:۴۸ ۱۳۹۷/۲/۵
اقای روحانی واقعا ماروگرفتی یاخودتو؟ نمیخاد اول صبح به چهره تکیده وخوابالودوکسل کنتده ملت روببینی اگه توواقعا روحانی هستی بیا مناطق فقرنشین تهران چهره های مردم روببین نه چهره مردم بالاشهر درضمن اقای روحانی اگه سرخی صورت مارو اول صبح میبینی از شادبودن مانیست این سرخی صورت ازسیلی هست که قبل اینکه بیاییم بیرون به صورتمون می زنیم تا شادوبی مشکل نشان دهیم
سید۳۱۶۹۰۳۱۷:۲۱:۴۵ ۱۳۹۷/۲/۵
علی برکت الله
علی 671۳۱۶۹۲۵۱۷:۴۸:۳۷ ۱۳۹۷/۲/۵
چقدر حرف .بابتش که پول نداده .جای زبان هم گرم ونرم است .مردم از نداری توی سطل زباله دنبال غذا می گردند .این بابا به چهره مردم که نگاه می کند می بیند که شاد هستند .از شیشه دودی ضد گلوله .از این سخنان هیچ آبی برای تبریز گرم نمی شود .
زارع۳۱۶۹۳۵۱۷:۵۵:۳۵ ۱۳۹۷/۲/۵
حاجی مشکل داریم اونم از نوع بدش کافی ه سری ب حاشیه بزنید نه از شمیران تا پاستور
رضا۳۱۶۹۴۲۱۸:۰۱:۵۵ ۱۳۹۷/۲/۵
دولت که رها شده.. ایشون کجا سرکار میرن؟ دقیقا کارشون چیه؟
سینا۳۱۶۹۴۸۱۸:۰۶:۱۴ ۱۳۹۷/۲/۵
آقا شما از این حرفها هم بلد بودید؟ شاد بودن و یانبودن مردم رااز روی چهره آنها جستجو میکنید؟ معنی این حرف آن است که با مردم ما بیگانه هستید, شما باید برای کارهایتان به آمار و ارقام خود و همکارانتان مراجعه کنید لابد بعد از دیدن چهره مردم وضعیت اقتصاد را اینگونه کردید!
محمدی۳۱۶۹۷۸۱۸:۲۳:۱۵ ۱۳۹۷/۲/۵
مردم که شاد نیستند یعنی هیچ روزی شاد نیستند.
ناشناس۳۱۶۹۹۸۱۸:۴۹:۳۶ ۱۳۹۷/۲/۵
در خانه پنجاه میلیاردی آیا میشود به فکر غم افرادی که گرسنه باشند هم بود به فکر غم هم بود
ناشناس۳۱۷۰۲۴۱۹:۱۸:۳۳ ۱۳۹۷/۲/۵
از کدام مسیر می روی که ما نمی بینیم شما را..
ناشناس۳۱۷۰۵۵۲۰:۰۹:۳۸ ۱۳۹۷/۲/۵
هیچ بدی و زشتی بدتر از " خلاف واقع گفتن " نیست .
ناشناس۳۱۷۰۶۲۲۰:۱۵:۵۷ ۱۳۹۷/۲/۵
تو مناظره ها قالیباف از دولت چهاردرصدیها گفت .الان راحت میشه فهمید دولت شما چه نفعی برای این چهاردرصدیها داشته .با تصمیمات ناگهانی تغییر تعرفه خودرو یک دفعه سرمایه چهاردرصدیها کلی رشد کرد .با افزایش دلار همونهایی که میلیاردها تومن جنس تو انباراشون بود راحت 50درصد سود کردند در عوض 96 درصد مردم هم جیبشون هرروز کوچیکتر میشه .آقای رییس جمهور ایران فقط ولنجک وفرمانیه وتجریش نیست همونهایی که بیشترین سود رو با تصمیمات شما برذند وچراشاد نباشند .آقای قالیباف ماروحلال کنید .
سرباز۳۱۷۲۵۳۰۱:۳۰:۱۰ ۱۳۹۷/۲/۶
قالیباف واقعا میتونست منجی عالی بشه...
ناشناس۳۱۷۱۱۷۲۱:۲۸:۳۷ ۱۳۹۷/۲/۵
جناب آقای روحانی هرچند چهره مردم را در پشت فرمانها میبیند که زیاد فرقی با چهره مردمی که با مترو و وسایط نقلیه عمومی سر کار میروند نیست ولی‌واقعا دیدن چهره مردم غمزده و پشیمان از کاری که یا خودشان و یا پدرشان انجام داده اند به وضوح نه یک روز بلکه هر روز می توان دید .مردم دقیقا مثل بلازده ها شده اند .‌
سینا۳۱۷۱۸۶۲۳:۳۷:۳۳ ۱۳۹۷/۲/۵
هر روز که سرکار میروم ...!!! برای اینکه حال مردم را درک کنید باید کارتان را ازتان بگیرند و بیکار بشوید تا بدانید مردم چه حالی دارند افسوس که شکم سیر... و غیره..
ناشناس۳۱۷۱۹۴۲۳:۵۰:۴۰ ۱۳۹۷/۲/۵
یعنی عاشق ژست های مردم دوستی شمام. بجای نگاه کردن به صورت مردم که البته عمرا اتفاق نمیوفته، کار کنید کااااااااااااااااااااار
پیمان۳۱۷۲۸۲۰۳:۳۰:۵۶ ۱۳۹۷/۲/۶
اتفاقا همین چند روز پیش داشتم میرفتم نون بگیرم دیدم آقای روحانی از پشت شیشه های دودی یه ماشینی که گوشه خیابون کمین کرده داره با دوربین دید در شب به صورتم نگاه میکنه.
ناشناس۳۱۷۳۴۶۰۸:۱۷:۲۶ ۱۳۹۷/۲/۶
ایشون صبحها در محله خودشان با دیدن پورشه و مازراتی و بوگاتی و مردمی که با سگهای اشرافی قدم می‌زننداز پشت شیشه دودی خودروشان احساس رضایت مدیریت میکنند اگر به پایین شهر و حاشیه بروند به میان مردم عادی برون. می‌بینند می‌بینند چهره بیکاری جوانان را چهره فقر را چهره اعتیاد را چهره نگران پدرهایی را که در نگرانی معاش روزانه در پشت غم چهره شان مصیبت بار است چهره پدرانی را که بخاطر بیکاری فرزندشان نان و شیر ندارد پدرانی که با استیسال ستون زندگی در حال فروپاشی ناشی از فقرشان را که دارد به سر خود و خانواده شان می‌ریزد بزور نگه داشته اند ...آدم سیر از گرسنه خبر ندارد ...
موسی طیب۳۱۷۳۸۸۰۹:۲۲:۱۴ ۱۳۹۷/۲/۶
با سلام ازکدام خیابان میروی مسیرشما که بالاشهرهستش اگربشه ازاکثر خیابانهایی که مردم عادی تردد دارند رفت وامد کنی بیشتر متوجه شادی یا...مردم میشی البته همون چندتا خیابان بالانشین هم اینروزا بخاطر افزایش چشمگیر دلارو..هزینه خارج رفتن بزک کردنشان و..واشان بیشتر شده وانها راهم اگرببینی ازنزدیک بهت شادی را نشان خواهندداد...
ناشناس۳۱۷۶۰۱۱۲:۲۸:۴۸ ۱۳۹۷/۲/۶
شما به حقوق ناچیز کارمندان دولت به ویژه معلمان و کارمندان دانشگاه ها نگاه کنی ، شاید کل هفته گریه کنی به این تورم و این پرداخت ناچیز و تبعیض و بی عدالتی؟؟
خسرو۳۱۸۱۰۱۲۰:۵۴:۱۸ ۱۳۹۷/۲/۶
جیب خالی خنده و نشاط داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۳۱۹۷۵۰۱۰:۳۹:۵۲ ۱۳۹۷/۲/۸
سکونت مسعولین در خانه هایشان اشرافی چند ده میلیاردی با کدام بند و منش نهج البلاغه سازگار است پس دم از حضرت علی نزنید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  4. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  5. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  6. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  7. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  8. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  9. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  10. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  11. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  12. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  13. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

  14. ادعای حسنی و رفتار اموی!

  15.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  16. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

  17. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

  18. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

  19. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

  20. یک دیدار معنادار

  21. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

  22. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

  23. نامگذاری شعار سال تعیین نقشه راه است/ مسوولان موانع را از سر راه تولید بردارند

  24. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

  25. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

آخرین عناوین