نشست خبری سخنگوی دولت نوبخت: بیشترین پول کشور صرف رفاه می‌شود/ توضیح درباره توصیف "ذخیره نظام"

گروه اقتصادی الف،   3970203073 ۳۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی دولت از راه‌اندازی سامانه «نیما» که برای ساماندهی بازار ارز است خبر داد و گفت: این سامانه، امروز با حضور معاون اوّل رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

نوبخت: بیشترین پول کشور صرف رفاه می‌شود/ توضیح درباره توصیف "ذخیره نظام"

محمّدباقر نوبخت سخنگوی دولت، صبح امروز (دوشنبه 3 اردیبهشت) در نشست هفتگی خود اظهار داشت: پیش بینی منابع و مصارف بر اساس بودجه سال 96، 320 هزار میلیارد تومان بود که نسبت به بودجه 95، 13 درصد رشد داشته که با قیمت جاری یعنی تورم بوده است.

وی افزود: با توجه به لایحه بودجه، تحقق بودجه در سال گذشته 100 درصد بوده اما نسبت به قانون مجلس، 92/3 بوده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه صندوق بین المللی پول، در نهم فروردین، اقتصاد ایران را در 40 شاخص و 7 بند، ارزیابی کرده، تصریح کرد: وضعیت اقتصاد ما در تمام شاخص‌ها مثبت بوده است.

نوبخت با بیان اینکه همه منابعی که بازار ارز دارد شناخته شده است، اظهار داشت: 90 تا 100 هزار میلیارد دلار ارز وارد می‌شود و نسبت به تقاضا فزونی دارد، اما اگر قرار باشد هر کس ریالی در جیب دارد بخواهد آن را به ارز خارجی تبدیل کند و یا بخواهد آن را از کشور خارج کند و خانه و بنز در خارج از کشور بخرد فزونی ارز از بین می‌رود.

وی تصریح کرد: ما ارز 4200 تومان را برای همه کالاهای ثبت سفارش شده تامین می‌کنیم.

سخنگوی دولت همچنین از راه‌اندازی سامانه «نیما» که برای ساماندهی بازار ارز است خبر داد و افزود: این سامانه، امروز با حضور معاون اوّل رییس جمهور افتتاح می‌شود.

نوبخت ادامه داد: یکی از کشورهای همسایه، پس از مسئله اوکراین، خواستار تجارب ما را در زمینه مقابله با تحریم‌‌ها شد.

سخنگوی دولت، تعداد افراد وارد شده به بازار کار در سال 96 نسبت به سال 95 را، 797هزار و 369 نفر اعلام کرد و تصریح کرد: از این تعداد، 790 هزار و 561 نفر شاغل شدند.

نوبخت افزود: 6 هزار و 807 نفر نیز به جمعیت بیکار کشور اضافه شد.

وی درباره مدیران دو تابعیتی گفت: مدیر دو تابعیتی تعریف خود را دارد که وزارت اطّلاعات موظف شد مدیران دو تابعیتی را شناسایی کند.

نوبخت با بیان اینکه سیاست دولت این است که از مدیران دو تابعیتی استفاده نشود، درباره معاون فراری و دوتابعیتی سازمان محیط زیست اظهار داشت: اطّلاعات دقیقی در باره کاوه مدنی ندارم و از وزارت اطّلاعات خواهم پرسید و اطّلاع می‌دهم.

نوبخت تاکید کرد: ما هم معتقد به مراقبت برای جلوگیری از نفوذ هستیم، اما اگر بگوییم هر کسی که در خارج تحصیل کرده است، نفوذی است، این برخورد افراطی است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه غالب حرف دولت این است که ما نمی‌توانیم برای استفاده از منابع انسانی، از گرایش سیاسی خاصی استفاده کنیم، به جلسه شب گذشته مجلس و دولت اشاره کرد و اظهار داشت: در این جلسه هم این موضوع مطرح شد که چه کنیم تا انسجام داخلی بیشتر شود.

وی با بیان اینکه من قبلاً فردی را ذخیره نظام خوانده بودم، تصریح کرد: اعتقاد من این است که همه مدیران، سرمایه‌های کشور هستند.

نوبخت ادامه داد: حالا یک فردی در جایی عکسی گرفته که قطعاً کار غیر اخلاقی است، اما اینها بچّه‌های ما هستند و افشای اسرار، کار درستی نیست.

وی افزود: فردی که از سال 58 می‌شناختم الان به علّت ارتباط با ایران، در زندان آلمان حضور دارد و قرار است به آمریکا فرستاده شود.

سخنگوی دولت در مورد اختلاف وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه در مورد بند 9 بیست و هفتم گفت: دولت در این خصوص وارد شد و مصوبه دولت و قانون مجلس شد که این بند 9 بیست و هفتم فقط برای درمان اختصاص داده شود.

وی در ادامه نشست تصریح کرد: بیشترین پول کشور برای رفاه هزینه می‌شود.

سخنگوی دولت در واکنش به این خبر که در یکی از بیمارستان‌های کرج، نوزاد متولد شده را برای دریافت پول نگه داشتنه‌اند اظهار داشت: این مساله را پیگیری می‌کنم و در جلسه بعد گزارش آن را خواهم داد.

نوبخت درباره رفع حصر برخی شخصیت‌ها گفت: شاهد محرومیت برخی شخصیت های نظام به دلیل حصر هستیم و دولت موافق آن نیست و در شرایطی که اتحاد بین عربستان و اسراییل ایجاد شده، لازم است ما کنار هم باشیم.

نوبخت تصریح کرد:رییس جمهور تاکید کرده است وزرا روزهای سه شنبه به مجلس بروند و با نمایندگان گفت‌وگو کنند.

سخنگوی دولت در مورد ماجرای بیمارستان کرج اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده، مشخص شد که خبر کذب بوده و کودک مرخص شده، اما زردی داشته است.

وی از وجود ثبات در بازار ارز خبر داد و افزود: دلار 4200 تومانی در بازار موجود است.

نوبخت با بیان اینکه موضع دولت در مورد فضای مجازی و استفاده از پیام‌رسان‌ها مشخص است و به دسترسی آزاد به اطّلاعات در این فضا اعتقاد دارد، تصریح کرد: دولت، اقدامات اخیر را در راستای رفع انحصار می‌داند و موافق فیلترینگ این فضا نیست.

وی ادامه داد: هر کس بخواهد می‌تواند از این فضا استفاده کند، و طبق بخشنامه دولت، ما هم از پیام‌رسان داخلی استفاده می‌کنیم، اما این اقدامات ارشادی است.

به گزارش فارس سخنگوی دولت در بخش دیگری از نشست خبری خود اظهار داشت: حال که آمریکا به عنوان صاحب دلار در قانون ایسا اجازه نمی‌دهد از دلار استفاده کنیم ما هم از ارز یورو استفاده می‌کنیم و با برخی کشورها نیز همان ارز کشور استفاده می‌شود.

نوبخت با اشاره به بازار مسکن اظهار داشت: سیاست دولت در مورد بازار مسکن این است که آن را توسط بخش خصوصی اداره کند اما دولت می‌تواند عندالزوم برای تعادل وارد بازار شود.

وی ادامه داد: دولت در امسال، 50 هزار واحد مسکونی شهری حمایتی درست می‌کند و با توجه به اینکه نیاز به 1 میلیون مسکن جدید وجود دارد لذا دولت بافت های فرسوده را احیا می‌کند.

نوبخت در پاسخ به این سوال که چرا وقتی از انسجام و وفاق ملی صحبت می‌کنیم دولت توقع دارد تنها منتقدینش به این مهم اهتمام ورزند و رئیس جمهور تقریبا در بیشتر سخنرانی‌های خود نسبت‌های ناروایی به منتقدینش می‌زند و حتی در آخرین مورد آنها را ناقص العقل دانسته و زخم زبان می‌زند، در حالی که به نظر برای رسیدن به منسجم شدن کشور هر دو سمت باید در این راستا تلاش کنند، گفت: آنچه در مورد انسجام و وفاق ملی گفتید کاملا درست است. 

وی در این باره ادامه داد: همه ما باید این موضوع را رعایت کنیم و نقشی در این انسجام و وحدت ملی داشته باشیم اما در پاره‌ای از این موارد بحث این است که با تقطیع بخشی از واژگان خود یک اختلاف جدیدی ایجاد می‌شود.

سخنگوی دولت بیان داشت: آقای رئیس جمهور می‌گوید که در این شرایط که دشمن مشترک داریم و به اختلاف ما دل بسته اند راه این است که کسانی که کشور را دوست دارند با هم منسجم باشند آدم‌های عاقل در این شرایط کنار هم قرار می‌گیرند پس کسی که باعث برهم خوردن این موضوع می‌شود باید به عقلش و عقلش تردید کرد.

نوبخت اضافه کرد: حال به این عنوان که رئیس جمهور منتقدین خودش را کم عقل خوانده است حرف نادرستی است. یا راجع به این موضع عقلانی که رئیس جمهور نسبت به ارتش انجام داد. در روز ارتش شما می‌روید و ارتشیان را تمجید میکنید و می‌گویید که درست است این ارتشی که وجود دارد قبل از انقلاب هم بوده است اما ببینید چه تغیراتی کرده است آن ارتش همه در انواع فساد و فلان زمینی نقش داشتند.

وی تصریح کرد: در این ارتش خدمتگزارمان یک نفر را هم نمیبینید در مناسباتی نقش داشته باشد. اما عده‌ای می‌گویند چرا نام نهاد های ارزشمند دیگری را نبرده‌اید. من الان دارم در مورد موضوعی صحبت می‌کنم این به معنای تقبیح دیگران نیست. 

سخنگوی دولت گفت: این نکته هایی است که رسانه‌ها آن را با دقت مورد توجه قرار دهند. دولت معتقد است منتقد حق انتقاد دارد اصلا منشور حقوق شهروندی را به همین دلیل اعلام کرده است.

نوبخت تاکید کرد: آیا آن زمانی که رئیس جمهور نسبت به سپاه عزیزمان که همیشه از آن تمجید می‌کنند می‌شود نسبت به سپاه که استمرار انقلاب وابسته به فداکاری و جانفشانی و احساس مسئولیت پاسداران عزیزمان بود تردید کند.

وی گفت: بارها اقای رئیس جمهور از سپاه تمجید کرد و حالا اگر در جایی از زحمات سپاهیان تمجید می‌کند ارتش بگوید بگوید چرا؟ اینجا کسانی هستند به نمایندگی که بلافاصله از هر جمله‌ای یک فرصت برای دمیدن به آتش اختلاف می‌سازند.

نوبخت تصریح کرد: آقای رئیس جمهور در جایی که با سپاه صحبت ‌می‌کنند از سپاه تمجید می‌کنند و واقعا سپاه عزیزمان شایسته تمجید هستند و جایی که از در جمع ارتش صحبت می‌کند از ارتش تمجید می‌کند. من احساس می‌کنم اگر دو طرف کوتاه بیایند ظاهرا بعضی از رسانه‌ها کوتاه نمی‌آیند.

وی در مورد شفافیت مالیاتی در بازار ارز نیز خاطر نشان کرد: در بهمن یا اسفند این موضع ابلاغ شد و بانک مرکزی اطلاعات را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داد و به این طریق توانستیم جهت ساماندهی بازار ارز استفاده کنیم.

نوبخت در مورد رویکر دولت در مورد بد عهدی امریکا در برجام تاکید کرد: ما پایبند برجام هستیم تا سایر طرف ها پایبند به آن باشند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۴۰۱۳۱۲:۰۱:۳۴ ۱۳۹۷/۲/۳
وضعیت اقتصادی جیب آقایان مثبت هست نه مال کشور و مردم
ناشناس۳۱۴۰۸۰۱۲:۵۴:۳۶ ۱۳۹۷/۲/۳
افزایش حقوق سال 97 چی شد؟ ما که توی فیش فروردین ندیدیم
ناشناس۳۱۴۶۳۲۲۰:۳۵:۴۳ ۱۳۹۷/۲/۳
50 درصد دلار رفته بالا، حالا گیر افتادن که چه کنند، 50 درصد که اضافه کنند یعنی همان حقوق سال 96،
کوهبنانی۳۱۴۸۴۳۰۰:۱۰:۰۴ ۱۳۹۷/۲/۴
رفع حصر کیلویی چند؟ به داد مردم برسید بجای چندتا هم حزبی تان و حاشیه سازی
ناشناس۳۱۴۳۵۷۱۵:۵۸:۵۶ ۱۳۹۷/۲/۳
رفاه خود آقایان
رجبی۳۱۴۷۲۷۲۱:۵۴:۰۰ ۱۳۹۷/۲/۳
ما خواهان برکناری سیف و نوبخت که با عملکردشان کشور را تا اشوب و هرج و مرج کشاندند هستیم
ناشناس۳۱۴۰۲۳۱۲:۰۷:۵۱ ۱۳۹۷/۲/۳
احتمالا آقای نوبخت گوشت رو از قصابی سر کوچه می خرن
ناشناس۳۱۴۰۸۱۱۲:۵۵:۰۶ ۱۳۹۷/۲/۳
کلا ملت ما ملت ناله هستند امرور همه چه دارا و چه ندار می نالد . پس این ۴۲ میلیون نفری که شب عید مسافرت می روند چه کسی هستند . این ۱۰ میلیون نفری که هر سال مسافرت خارجی میرن پس کی هستند . یه پنجشنبه جمعه اصلا نمی توانی یه شمال بری از بس ترافیک هست . از نظر ملت ما خط فقر این است که یه ماشین شاسی بلند و یک اپارتمان ۱۵۰ متری و یک ویلا در شمال داشته باشی اگر نداشتی زیر خط فقر هستی .
ناشناس۳۱۴۴۱۶۱۶:۴۴:۰۰ ۱۳۹۷/۲/۳
دوست عزیز اینها که فرمودید هیچ کدام از معیارهای رفاه برای یک جامعه یا کشورنیست قبل از اظهار نظرکمی مطالعه کنید
ناشناس۳۱۴۸۶۸۰۱:۳۲:۴۳ ۱۳۹۷/۲/۴
بسیاری از افراد در واقع مطلق به شهر دیگری هستند و در عید به شهرهای مادری خود می روند بیشتر 42 میلیون نفر اینگونه هستند
ناشناس۳۱۴۵۶۴۱۹:۲۵:۴۸ ۱۳۹۷/۲/۳
آخه شمال رفتن چه هزینه ای داره
محمد احمدی۳۱۴۸۴۵۰۰:۱۳:۰۲ ۱۳۹۷/۲/۴
من فرض می گیرم این ماار جنابعالی درست است. اینها صرفا داده خام است و سوال: امسال نوروز جمعیت ایران حدود 82 ملیون نفر رسیده بود (کمتر 50% مسافرت رفتند). 10 ملیون نفر مسافرت خارج رفتند که عمدتا ترکیه و امارات و قفقاز بود که گفته شده هزینه اش از مسافتر به شمال ایران کمتر است! سه روز اقمت در هتل درجه 3 یا کمتزا دو ملیون تومان نشانه پولدرای نیتس! تازه کل اینها این جمعیت معادل 12% است. در واقع بر طبق تعریف اینها زندانی ایارن نیتس و حدود 88% ایران به خاطر فقر اصلا نتوانستند به مسافرت خراج بورند! برخی زا یانها در طول عرمشان هرگز نمی روند بیرون از کشور. تصر انها از اینکه جهانی غیر از کشورشان است فقطدر فیلم عکس ها است! تقریبا اکثر مسافران همیشگی همین بخری از فامیل من هر سال مسافرت می روند، دو پراید و چند دست پتو و دو چادر و همراه خود پیک نیک ومقداری غذای آماده میبرند و ده روز مسافرت هستند. مسافرت از تهران به شمال که 3-5 ساعت است، اسمش پیک نیک است و نه مسافرت! هتل و رستوران آنها همان چادرها و غذایی است که با خود میبنرد. مقداری پنیر و زیمن زمنی است. تقریبا نیم از مسافرتهای مردم ایران این گونه است. آیا گمان کردی هر کسی مسافرت میرود ثروتمند است. بله در این شکور بعد سالی زجرکشی، مردم چند روزی فرصت تنفس پیدا میکنند! بله، اکثریت قاطع مردم ایران فقیر هستند. از نظر من فقیر همینها هستند که در طول سال حتی یک بار در یک هتل 5 ستاره نمی توانند بگذارند و اغلب هرگز در طول عمرشان نمی توانند خانه ای بیشتر تک خوابه داشته باشند و مجبورند دختر سی ساله و پسر 35 و وادی پیر در یک اتاق و راهرو بخوابند و .... اینها فقیر هستند و اما انهایی که (بیش از 50%) حتی همین اندک ندارند زیر خقط فقر مطلق هستند و همین آمار چنابعالی اثبات میکند اکثریت مردم ایران فقیر هستند. فقرایی کشوری دو سوم خودروهایش پراید پیکان و 405 و سمند است و مصرف متوسطش دو ابرابر خوردوهای مردن جهان است، فقیر همینها هستند میدانند این خودروها نامن بوده و صرفه اقتصادی ندارند ولی مجبور استفاده کنند و کشوری که مردمش مجبورند اینگونه زندگی کنند یک کشور عقب مانده است!
ناشناس۳۱۵۰۰۲۰۸:۵۶:۴۵ ۱۳۹۷/۲/۴
دوست عزیز اشتباهات املایی فاحشی داری ....نمراه املای این متن 2 از 100 هم نیست
ناشناس۳۱۶۲۲۲۰۹:۰۵:۵۴ ۱۳۹۷/۲/۵
بسیاری از ارگانهای دولتی برای کارمندانشان مجتمع های تفریحی مجلل دارند شما فکر کن بهترین قسمت های سواحل دریای خرز بطور اختصاصی برای کارمندان شرکت نفت یا وزارت کشور یا ... است مردم عادی که روابط و پارتی نداشته اند که در این شرکتها استخدام شوند باید از اون قسمتهای کثیف و شلوغ و بی امکانات دریا استفاده کنند چرا دولت سواحل را ملی اعلام نمی کند ؟؟ شما طول سواحل شمال را به تعداد مردم ایران تقسیم کن به هر فرد چند سانتیمتر می رسد ؟؟ آیا این عدالت است که هر ارگانی برای پرسنل خود از بیت المال امکانات ویژه تهیه کند ولی مردم عادی محروم باشند یا گیر هتل داران با خدمات گران بیافتند یا در چادر اقامت کنند ؟؟
ناشناس۳۱۴۰۸۶۱۲:۵۷:۲۰ ۱۳۹۷/۲/۳
دلار 5600 هم نشانه مثبت بودن اقتصاد است؟ :)
ناشناس۳۱۴۱۱۵۱۳:۲۲:۴۱ ۱۳۹۷/۲/۳
نوبخت جان به ما هم آدرس اون صرافی را بده تا بتونیم دلار ۴۲۰۰ تومانی تهیه کنیم .
ناشناس۳۱۴۱۲۹۱۳:۳۱:۲۶ ۱۳۹۷/۲/۳
اقای نوبخت در رسانه ملی قول احقاق حق سپرده گذاران موسسه مجوز دار از همین دولت اقای روحانی و شخص سیف را دادند . پس چرا در نهایت همان طرح ظالمانه بانک مرکزی که مورد اعتراض سپرده گذاران بیگناه بود اجرا گردید و بیش از نیمی از سرمایه مردم هنوز پس داده نشده است . دولت و بانک مرکزی به عوض حل مشکلی که خود ایجاد کرده است مردم بیگناه را قربانی مطامع و منافع سیاسی خود ساخته است .
ناشناس۳۱۴۲۰۱۱۴:۰۵:۱۰ ۱۳۹۷/۲/۳
نوبخت ، نماینده دولتی که نه تدبیر داره و نه مردم بهش امید دارن !!!
ناشناس۳۱۴۲۱۲۱۴:۱۳:۵۳ ۱۳۹۷/۲/۳
نوبخت: بیشترین پول کشور صرف رفاه می‌شود واقعا طنز تلخیه !!!!!!!
شمس۳۱۴۸۰۱۲۳:۱۲:۳۸ ۱۳۹۷/۲/۳
شاید منظورش فروشگاه رفاه است!!!!!
ناشناس۳۱۴۲۱۴۱۴:۱۵:۳۱ ۱۳۹۷/۲/۳
استدلال های اقای نوبخت ادم را به یاد ماشین فروش های دست دوم میاندازد که گنجشک را رنگ میکنند و بجای بلبل میفروشند . یعنی یک سخنگوی دولت چقدر باید و از وضع مملکتش بیخبر که ادعا میکند وضعیت اقتصادی مثبت است .
ناشناس۳۱۴۲۵۰۱۴:۴۳:۵۳ ۱۳۹۷/۲/۳
بستگی داره منظور اقای نوبخت کدام کشور باشه قطعا ایران نیست.
علیرضا۳۱۴۲۵۷۱۴:۴۹:۲۴ ۱۳۹۷/۲/۳
تیتر درست : بیشترین پول کشور صرف رفاه (مسئولان) می‌شود .
ناشناس۳۱۴۲۸۸۱۵:۰۶:۳۲ ۱۳۹۷/۲/۳
منظور از رفاه ایشون افزایشهای پنجاه درصدی حقوق کارمندان مثل اداره مالیات و آموزش پرورش و بنیاد شهید و جدیدا هم که وزارت کشاورزی هست. باقی ملتم که رفاهشون در حد همون چهل و پنج هزار تومن یارانه باشه کفایت منه
ناشناس۳۱۵۸۱۷۲۰:۳۸:۴۹ ۱۳۹۷/۲/۴
آموزش وپرورش!!!
ناشناس۳۱۴۲۹۹۱۵:۱۰:۵۱ ۱۳۹۷/۲/۳
متاسفانه دولت دستش در جیب مردم است.متفکرینش هم نوبخت و جهانگیری. عالمان بی عمل. طرح های بدون هیچگونه پشتوانه علمی. سالی که نکوست از بهارش پیداست. این مملکت نیاز به عالمان بی عمل نداره.
ناشناس۳۱۴۳۳۴۱۵:۴۱:۱۷ ۱۳۹۷/۲/۳
واقعا کلی خندیدم
ناشناس۳۱۴۴۳۶۱۶:۵۷:۴۱ ۱۳۹۷/۲/۳
آقای نوبخت میشه مارا وهمه مارا از شر این گونه ذخایر نظام، ببخشید سرمایه های ملی نجات دهید؟
من۳۱۴۶۷۶۲۱:۲۶:۰۳ ۱۳۹۷/۲/۳
الان نمیدانم من اشتباه میکنم یا اقای نوبخت جوری بیان میشود مثل اینکه اقایان از سیارات همسایه امده اند والله الان ادم فضایی ها هم فهمیدن این همه مشکلات هست
ناشناس۳۱۴۶۸۲۲۱:۲۸:۱۲ ۱۳۹۷/۲/۳
وزارت رفاه کارکنانش فقیر و کمترین حقوق رو دارن و مسئولان وزارت رفاه بیشترین حقوق.
ناشناس۳۱۴۸۹۴۰۳:۳۳:۴۹ ۱۳۹۷/۲/۴
"بیشترین پول کشور برای رفاه هزینه می‌شود" این جمله نیازمند روشنگری در دومورد است: 1- اگر منظور رفاه مردم است ، تعریف رفاه چیست؟ 2- اگر منظور رفاه مردم نیست، پس رفاه کیست؟
ناشناس۳۱۴۹۶۸۰۸:۰۶:۲۱ ۱۳۹۷/۲/۴
طی این 40 سال 15 میلیون خودرو تولید شد به قمیت متوسط روز 10 هزار دلار یعنی معادل 150 میلیارد دلار (من کم گرفتم!) ، اگر دولت نصف یارانه بنزین می رفت ماشین مدرن سال خارجی می خرید و به مردم مجانی می داد، و با نصف دیگرش صرف تکمیل پروژه های عمرانی مثل راه آهن مشهد-چابهار میکرد، الان مشکل بیکاری نداشیم و احتمالا 150 رمیلیارد دلار ذخیره ارزی بیشتر داشتیم (الان میزان اتلاف بنزین سالی حدود سی میلیارد دلار است بر اساس تخمینم!) چون بنزین وارد نمی کردیم و برعکس صادرات داشتیم! داشتیم و شاید یک میلون نفر از مردم ایران زنده بودند و شهرهای بزرگ هم مشکل الودگی نداشت و نصف بنزین تولید کشور هم صادر می شد و درامد ارزی اش از صادرت نفت خام بیشتر بود ! ایران 70 میلیون لیتر بنزین تولید میکند و میتوانست نصفش صادر کند اگر این خوردهای فرسوده پرمصرف نبود!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین