مشکل ارزی دانشجوی لیسانس آزاد، و اقامت دوم

سجاد عزیزی، گروه تعاملی الف،   3970203014 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
مشکل ارزی دانشجوی لیسانس آزاد، و اقامت دوم

جناب رییس جمهور

سلام
من کارشناس ارشد عمران از دانشگاهای فنی مهندسی تهران، امیرکبیر ، و بی سی ای تی کانادا هستم. به عشق وطن و خدمت به هموطن ، به اتفاق همسر پزشکم، بعد از سالها زندگی در کانادا به ایران بازگشتیم. ضمن این توضیح که تشویق مسولین در این تصمیم ما بیشترین تاثیر را داشت. در نهایت بعد از فروش تمام زندگی به ایران بازگشتیم وعلیرغم تمامی ناملایمات، همیشه با انگیزه به خدمت ادامه دادیم. شایان ذکراست همسرم مدیر خط تولید یکی از بزرگترین داروهای ضد سرطان در ایران است.

فرزندمان که در این مدت در مدرسه دولتی بین الملل اموزش و پرورش ایران تحصیل میکرد ، به دلیل تفاوت سیلابس دروس و انگلیسی زبان بودن دروس تدریسی ، امکان شرکت در کنکور را نداشت و مجبور به تحصیل در خارج از کشور شد و. به دلیل نمرات بالا، خدمات داوطلبانه در موسسه ایرانی کودکان سرطانی محک، و مقالات علمی پژوهشی چاپ شده در مجلات معتبر جهان ، توانست سال گذشته در دانشگاه یازدهم جهان ( تورنتو) پذیرش گرفته و آغاز به تحصیل نماید.

کوتاه سخن اینکه از حضرتعالی و تیم ارزی محترمتان این سوال ها را دارم که امیداست پاسخ دهید:

۱) برای پرداخت هزینه های دخترم چه باید بکنم؟ ارز دانشجویی شما فقط به مقطع فوق لیسانس به بالا تعلق میگیرد، و سیستم پزشکی کانادا ناپیوسته و از مقطع لیسانس آغاز می شود.
۲) اگر بخواهم تنها بخشی از سرمایه خود را که با دلار ۹۰۰ تومانی وارد کشور کردم ، برای خرید یک اپارتمان ۳۰ متری برای فرزندم منتقل کنم چه باید بکنم؟ آیا باید با قاچاقچیان ارز وارد معامله شوم؟
۳) روز گذشته به بانک مراجعه کردم و متوجه شدم حتی ارز مسافری هم به من تعلق نمیگیرد چرا که اقامت کشوری دیگر را دارم!!! اقای رییس جمهور چه باید بکنم؟ چگونه به دخترم سر بزنم؟ چرا پاسخگو نیستید؟ چرا فراموش کرده اید برخی از قول و قرارها و تشویق خارج نشینان به کشور را؟ چرا ما فراموش شدگانیم؟ و چرا فراری میدهید امثال ما را؟

بی صبرانه منتظر پاسختان هستم