احتمال بارش «برف»در برخی استان‌های کشور

گروه اجتماعی الف،   3970202181

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در غالب نقاط کشور گفت: آینده احتمال بارش برف در ارتفاعات البرز غربی، مرکزی و برخی مناطق سردسیر شمال غربی کشور وجود دارد.

به گزارش تسنیم، احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که از روز جمعه وارد کشورمان شده است، امروز یکشنبه بخش‌هایی از غرب، مرکز، شمال، سواحل خزر، البرز مرکزی و رفته رفته شرق کشور را در برمی‌گیرد.

وی افزود: امروز فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور شدت می‌یابد و در برخی ساعات شاهد رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در مناطق ذکر شده هستیم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی ساعات آینده احتمال بارش برف در ارتفاعات البرز غربی، مرکزی و برخی مناطق سردسیر شمال غربی کشور وجود دارد.

به گفته وظیفه، طی ساعات آتی وزش باد شدید در بخش‌هایی از استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس، اصفهان و سمنان رخ می‌دهد که احتمال گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در استان‌های ذکر شده وجود دارد.

وی تصریح کرد: طی روز دوشنبه نیز بارش‌ها در غالب مناطق کشور به جز بخش‌های جنوب شرقی ایجاد می‌شود که شدت بارش‌ها در بخش‌های غرب و سواحل خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه عمده فعالیت این سامانه بارشی تا عصر روز دوشنبه در نیمه غربی کشور فعال خواهد بود، اظهار کرد: از عصر روز دوشنبه از میزان بارش در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کاسته می‌شود و تمرکز بارش در شمال شرق، نیمه شرقی، سواحل، مرکز، دامنه‌های البرز شرقی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه افزود: طی همین مدت بارش برف در ارتفاعات زاگرس و البرز مرکزی رخ می‌دهد و مسافران باید به توصیه‌ها توجه داشته باشند.

وی توضیح داد: طی روز دوشنبه وزش باد شدید در غالب نقاط کشور وزیدن می‌گیرد و دریای خزر نیز مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روز سه‌شنبه نیز با عبور سامانه بارشی به سمت شرق، گستره بارش‌ها بخش‌هایی از شمال شرق را در برمی‌گیرد؛ احتمال رگبار و رعدوبرق نیز در شمال غرب و شرق کشور دور از انتظار نیست.

وظیفه با اشاره به کاهش دما در برخی نقاط کشور اظهار کرد: امروز و فردا کاهش نسبی دما در مناطق شمال غرب، غرب، البرز جنوبی، شمال شرق مرکز، جنوب، دریای خزر و بخش‌های شرقی ایجاد می‌شود.

وی، اهواز با ۳۴ درجه بالای صفر را گرمترین و اردبیل با صفر درجه را سردترین نقطه کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به ۲۲ درجه بالای صفر رسید که طی ۲۴ ساعت آتی شاهد بارش باران در پایتخت خواهیم بود.