تمدید اعتبار مجوزهای طرح ترافیک سال ۹۶

گروه اجتماعی الف،   3970131149

مشاور اطلاع‌رسانی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از تمدید اعتبار مجوزهای طرح ترافیک سال ۹۶ خبر داد و از متقاضیان اخذ مجوز طرح ترافیک خواست در مهلت باقی‌مانده برای ثبت‌نام در سامانه my.tehran.ir اقدام کنند.

علی پیرحسین‌لو در گفت‌وگو با ایسنا گفت: مجوزهای طرح ترافیک سال قبل تا دو هفته ابتدایی اردیبهشت‌ماه تمدید شده است و کسانی که مجوز سالانه طرح ترافیک داشته‌اند، همان مجوزها برایشان تا قبل از نیمه ماه جاری اعتبار خواهد داشت.


وی با اشاره به اینکه خبرهای مربوط به اجرای طرح از اول اردیبهشت مربوط به قبل از تصمیم نهایی شهرداری برای تمدید بوده که در نشست مطبوعاتی روز چهارشنبه آقای پورسیدآقایی اعلام شد، تاکید کرد: دارندگان طرح ترافیک سال ۱۳۹۶ فردا هم می‌توانند وارد محدوده شوند و بقیه متقاضیان تردد هم می‌توانند به روال سابق، روزانه طرح بخرند و از این بابت جای دغدغه و نگرانی نیست.


مشاور معاون حمل و نقل شهردار تهران افزود: از مسئولان عزیز در دستگاه‌های دیگر نیز می‌خواهیم با توجه به اینکه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری مسئول اصلی اجرای این طرح است، اجازه دهند اطلاع‌رسانی درباره زمان و جزییات اجرای طرح صرفا از طریق این معاونت انجام گیرد تا خدای‌نکرده در افکار عمومی سردرگمی ایجاد نشود.


وی با بیان اینکه از نگاه شهرداری به عنوان دستگاه مجری، تمام اقدامات ضروری برای آغاز اجرای طرح ترافیک انجام شده است، افزود: شهرداری تهران آمادگی داشت و دارد که از همین فردا و طبق زمان‌بندی قبلی، طرح مصوب ۹۷ را اجرا کند. اما با توجه به اینکه روال کار تغییر کرده، ثبت‌نام‌ها با شیوه جدیدی انجام می‌شود و متقاضیان سهمیه‌های سالانه هنوز به‌طور کامل کارهای خود را انجام نداده‌اند، تصمیم بر این شد که مهلت دیگری به این گروه داده شود تا هچ دغدغه‌ای برای طی روال عادی تردد در محدوده به وجود نیاید.


پیرحسین‌لو سپس گفت: همین‌جا از کسانی که متقاضی طرح ترافیک سالانه هستند، درخواست می‌کنم که برای ثبت مشخصات خودروهای خود در سامانه هرچه سریع‌تر و ظرف دو سه روز باقی‌مانده اقدام کنند. مشخصا از نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران تقاضا می‌کنم خودروهای سهمیه جانبازان را در سامانه ثبت کنند تا مشکلی برای تردد این عزیزان ایجاد نشود. همچنین متصدیان امور مربوط به سهمیه‌های معلولان و بیماران خاص نیز سریع‌تر برای ثبت خودروها اقدام کنند تا این عزیزان بتوانند از شرایط ویژه طرح برخوردار شوند. از نمایندگان نظام پزشکی، ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی نیز همین تقاضا را داریم.


وی در خصوص خبرنگاران متقاضی مجوز طرح ترافیک نیز گفت: با توجه به اینکه امسال تعداد مجوزهای طرح ترافیک خبرنگاری محدود شده و لذا به جای کارت خبرنگاری، مدارک جدیدی همچون معرفی‌نامه، بیمه و نمونه آثار درخواست شده است، از متقاضیان محترم طرح ترافیک خبرنگاری هم خواهش می‌کنم با توجه به زمان مورد نیاز برای بررسی مدارک، حداکثر ظرف امروز و فردا مدارک خود را در سامانه بارگذاری کنند. البته مجوزهای خبرنگاری سال گذشته هم تا نیمه اردیبهشت‌ماه اعتبار دارد. کسانی هم که می‌خواهند مدرک جدیدی بارگذاری کنند، باید مدارک قبلی را در سامانه حذف و کل مدارک خود را از نو بارگذاری کنند.


مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک در خصوص مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک شهر نیز گفت: قبلا هم در اطلاعیه‌های سازمان حمل و نقل و ترافیک اعلام شده است که امسال تقریبا همه مراحل ثبت‌نام و تخصیص مجوزها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و عموم مردم، متقاضیان سهمیه‌ها، جانبازان، معلولان، بیماران خاص و خبرنگاران، هیچ‌یک نیازی به مراجعه به دفاتر برای ارائه مدرک ندارند.


وی افزود: تنها سه گروه باید به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کنند؛ یکی کسانی که ساکن محدوده طرح هستند و می‌خواهند از امتیاز رایگان ویژه ساکنان استفاده کنند. دوم، کسانی که خودروی هیبریدی دارند و می‌خواهند مدارک آن را ارائه دهند تا از تخفیف ویژه خودروهای پاک استفاده کنند. سوم، کسانی که دسترسی به رایانه و اینترنت ندارند یا توانایی انجام ثبت‌نام را ندارند و قرار شده که دفاتر این کار را برایشان انجام دهند. غیر از اینها، هیچ گروه دیگری نیاز به مراجعه به دفاتر ندارند و اساسا کاری جز این سه مورد برای طرح ترافیک در دفاتر قابل انجام نیست و بقیه کارها به صورت غیر حضوری انجام می‌شود.


پیرحسین‌لو خاطرنشان کرد: کسانی که غیر از این توضیحات که عرض کردم و مواردی که در اطلاعیه‌ها آمده و در سایت my.tehran.ir موجود است، سوال و ابهامی دارند، می‌توانند با شماره ۱۳۷ داخلی ۵ تماس بگیرند و پاسخ سوال خود را دریافت کنند.


این مقام مسئول در شهرداری تهران در نهایت گفت: با توجه به شرایط جدیدی که امسال برای طرح ترافیک در نظر گرفته شده است، غیر از موارد خاصی که متقاضی سهمیه هستند، هیچ محدودیت زمانی برای ثبت‌نام و استفاده از امتیازهای ویژه وجود ندارد. یعنی علاوه بر اصل ثبت‌نام در سامانه، برای دریافت معاینه فنی و تخفیف ۲۰ درصدی آن، برای ارائه مدارک سکونت در محدوده و استفاده از امتیاز آن و برای ارائه مدارک هیبریدی بودن خودرو و استفاده از تخفیف ۹۰ درصدی آن هم محدودیت زمانی وجود ندارد و در هر زمانی از سال که این کارها انجام شود و مستندات آن ثبت و ارائه شود، تخفیف و امتیازات ویژه به متقاضی اختصاص خواهد یافت. لذا اگر این روزها در مراکز معاینه فنی به علت استقبال از معاینه فنی برتر با تراکم روبه‌رو هستیم یا کسی با شلوغی در دفاتر خدمات الکترونیک شهر مواجه شد، نیاز به عجله نیست و بعد از ۱۵ اردیبهشت نیز می‌توان اقدام کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین