از علی کریمی تا مهدی قائدی و علی دایی! /طلبکاران در انتظار اجرای عدالت در ایران 

گروه ورزشی الف،   3970130015

کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال به شکایت بازیکنان، مربیان و مدیر برنامه‌ها و حتی باشگاه‌ها رسیدگی می‌کند اما چقدر آرای این کمیته ضمانت اجرایی دارند؟

به گزارش فارس، کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال طبق اساسنامه‌ فیفا در فدراسیون فوتبال ایران شکل گرفت و قرار شد که این کمیته به شکایت بازیکنان و مربیان و حتی باشگاه‌ها در مورد مسایل مالی و قراردادی بپردازد. روزبه وثوق احمدی ریاست این کمیته را برعهده دارد، فردی تحصیلکرده و مسلط به امور حقوقی در ورزش، بسیاری از مربیان و بازیکنان از عملکرد کمیته تعیین وضعیت در بررسی شکایت‌ها و پرونده‌ها ابراز رضایت می‌کنند حتی آنهایی که شاید خیلی آرای کمیته بر وفق مرادشان نبوده است!

کمیته تعیین وضعیت تلاش می‌کند در داخل ایران حق را به حقدار برساند. بر همین اساس در کمترین زمان ممکن به شکایت‌ها رسیدگی می‌شود. مدیران ارشد فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم تلاش کردند که برای کم شدن حجم بدهی‌های باشگاه‌ها راهکارهایی را در نظر بگیرند و باشگاه‌هایی که خواهان جذب بازیکن هستند را مکلف می‌کنند درصدی از قرارداد بازیکنان جدید را به عنوان بدهی‌هایشان بپردازند و باشگاهی که این روند را طی نکند برای جذب بازیکن معمولا دچار مشکل می‌شود. این راهکار اگرچه خوب بوده اما به دلیل حجم بالای بدهی‌های گذشته باشگاه‌ها نتوانسته انتظارات را به طور کامل برآورده کند.

از سویی دیگر رسیدگی به پرونده‌ها و شکایت‌ها به عهده کمیته تعیین وضعیت است اما اجرای این احکام برعهده کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال است. وقتی نگاهی به برخی آرای صادره از سوی کمیته تعیین وضعیت می‌اندازیم مشخص می‌شود صف طلبکارانی که در انتظار دریافت مطالبات‌‌شان است هر روز طولانی‌تر می‌شود! طلبکارانی که انتظار دارند عدالت برایشان در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران اجرا شود و دیگر نیازی به نامه‌نگاری با نهادهای بین‌المللی فوتبال نداشته باشند.

با این حال متاسفانه شاهد هستیم که صف طلبکاران رای به دست زیاد و زیادتر شده و کمیته انضباطی باید بتواند این آرا را  هرچه سریع‌تر اجرا کند و طلبکاران را به حق‌شان برساند.

از علی کریمی که از باشگاه نفت تهران شکایت کرده تا باشگاه توحید بوشهر که بخاطر پرورش مهدی قائدی خواهان دریافت ۵۰ میلیون تومان از استقلال شده و علی دایی که از باشگاه‌های نفت تهران و پرسپولیس طلبکار است.

قطعا اگر کمیته انضباطی بتواند این آرا را با قاطعیت اجرا کند و شاکی صاحب رای را به حقش برساند باعث اقتدار بیشتر فدراسیون فوتبال و نهادهای قضایی‌اش خواهد شد اما در غیر اینصورت زمزمه‌هایی از سوی برخی طلبکاران فوتبالی شنیده می‌شود که می‌خواهند از باشگاه‌های بدهکار به مراجع قضایی و دادگاه‌ها در قوه قضائیه شکایت کنند که اتفاقی تلخ برای فوتبال رقم خواهد زد. پس بهتر است که مشکلات فوتبال در داخل فوتبال حل شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین